AnnoDomini Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Czesc, Mysle o zakupie roweru szosowego z trybami gorskimi. Dojezdzam codziennnie do pracy (w sumie 33km) + wycieczki weekendowe w terenie gorskim ale po asfalcie. Moglibyscie mi cos polecic ? budzet przewiduje na ok 3000zl. Z gory dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Czyli kaseta 11-32 i korba 22-32-44? "Marne" szanse. Skoro jednak ma to być raczej rekreacyjna jazda, rozglądnij się za czymś z trzyblatową korbą i kasetą np.12-28 czy 12-30. Chyba, że lepszy byłby cross, jak uważasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnnoDomini Napisano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Czyli kaseta 11-32 i korba 22-32-44? "Marne" szanse. Skoro jednak ma to być raczej rekreacyjna jazda, rozglądnij się za czymś z trzyblatową korbą i kasetą np.12-28 czy 12-30. Chyba, że lepszy byłby cross, jak uważasz? Przyznam szczerze ze nie wiele z tego rozumiem ... ale jedno wiem na pewno rower crossowy juz mam . Mysle o oczyms szybszym i lzejszym. A ze poruszam sie w 90% w terenie gorskim przerzutki raczej nie moga byc klasyczne . Myslisz ze mam marne szanse na zakup ze wzgledu na budzet czy mala podaz na rynku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Zestaw koronek (zębatek, jak zwał tak zwał) znajdujący się przy kole nazywamy kasetą (są też wolnobiegi, ale to już przeżytek, w takim przedziale cenowym nie znajdziesz tego w żadnym rowerze). Stopniowanie to ilość zębów na konkretnych koronkach, zwykle podaje się jednak jedynie ilość na najmniejszej i na największej. Analogicznie jest w przypadku korby. Tyle że tu podaje się ilości zębów na wszystkich blatach (zębatkach). Nie produkuje się rowerów szosowych z komponentami górskimi ze względu na to, że inne przełożenia potrzebne są na asfalcie, a inne w terenie. W praktyce dość luźno zestopniowana kaseta szosowa i trzyblatowa korba to idealny zestaw do rekreacyjnej, nie nastawionej na wyścigi jazdy po asfalcie, szczególnie po górzystym terenie. Zobacz, jakie napędy mają flagowe modele, nastawione na sport. Tam są sporo twardsze i ciaśniejsze przełożenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Szukaj czegos na korbie kompaktowej (zebatki 50/34), bo to ma byc szosowy rower, czyz nie? Do tego dobierasz odpowiednia dla siebie kasete, mozesz miec nawet taka o typowo mtb zestawieniu, z najwieksza koronka 32. Aczkolwiek, imo, to juz przesada w szosie. Mysle, ze 27, 28 wystarczyloby Ci, jak jestes srednio aktywnym rowerowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.