Skocz do zawartości

[uchwyt rowerowy] Thule lub coś podobnego


szewczykluk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam poszukuje uchwytu rowerowego na belki aluminiowe dachowe - macie jakies doswiadczenia?mozecie cos polecic?myslalem nad jakims Thule - nie wiem czy to dobry wybor?dziekuje

Napisano

Mont Blanc Barracuda :)

Koszt kwestia względna...ale czytałem dawniej o nim opinie....i był najlepszym wyborem dla wielu osób....głównie niemieckie i francuskie fora i opinie ;)

Samo to, że na rynku wtórnym ich w ogóle lub prawie w ogóle nie ma - daje do myślenia (nikt nie sprzedaje, a w sklepach się jednak sprzedają).

I nie wiem jaka opona wchodzi...ale nie napisałeś jaki rower ;)

discoveryshadow%20(Small).jpg

Napisano

Trochę podobny...

1) właściciele Barracudy zwracali uwagę przede wszystkim na trzymanie koła przedniego w jednej płaszczyźnie z rowerem (nawet przy dużych prędkościach nie ma żadnego bujania kołem....w tym bagażniku po prostu się nie da obrócić dobrze zaciśniętego koła nawet o 1cm) :) macałem....PRAWDA

2) mocowanie przedniego koła bardzo nisko - w pewnym sensie poniżej poziomu belki nośnej powoduje ogólne zmniejszenie wysokości całego zestawu ;) woziłem kiedyś rowery na dachu i ciepło mi się dwa razy zrobiło, jak sobie wyobraziłem, co by było, gdybym się zagapił wjeżdżając np. na czyjąś posesję, parking (jakieś bramki z daszkami ozdobnymi itp. bo z garażem to trzeba raczej być upośledzonym, żeby rower tak załatwić) ;)

3) teraz mamy przetestowane bagażniki na klapę tylną - ich uniwersalność zabija wszystkie inne...

zmiana auta to już nie problem z niekompatybilnością bazy (belek dachowych)

montujesz do prawie każdego pojazdu, w którym nie zasłonisz świateł tylnych (wymaga dopasowania).....sprawdzone na sedanie, hatchbacku, kombi i busie typu VW T4/T5 - mogę polecić (używki na alledrogo od 50-80zł można wtyrwać - fotki znajdziesz w naszej galerii z Piwnicznej w Picasa)

"jedyny minus" - brak swobodnego dostępu do bagażnika i konieczność pakowania z głową (zbieranie osób po drodze też trzeba zaplanować, bo nie opłaca się 3 razy bagażnik zakładać na klapę i zabezpieczać rowery)

Napisano

Za namową szwagra kupiłem wspomniane przez Ciebie thule 591. Oboje dwukrotnie wieźliśmy po dwa rowery do Włoch nie przekraczając zalecanej przez thule prędkości 130km/h, a w sezonie praktycznie co weekend transportujemy gdzieś po okolicy - uchwyty wykonane bardzo solidnie po dwóch latach nie widać żadnych śladów zużycia. Rowery wydają się w nich być bezpieczne ;) co do opon ja miewałem w swoim rowerze od 1,95 do 2,35 i nie było problemu, ale widywałem ludzi którzy wozili w nich rowery dualowe i DH (te paseczki są naprawdę długie). Montaż na bagażnik banalny, tak samo jak obsługa - spokojnie rower montuje do uchwytu samemu. W 100% polecam ten uchwyt :)

 

Na pewno niebywałą zaletą bagażnika na tylną klapę jest to, iż w dalekim transporcie mniej robactwa zgarniesz na rower ;) i większy komfort psychiczny, bo nie trzeba pamiętać o wysokości auta :) oraz podejrzewam, że zużycie paliwa też może być mniejsze (choć aerodynamika może być różnie zmieniana). Zastanawia mnie jednak jak wyglądały by rowery po jeździe w deszczu (mając kombi po trasie w mokrych czy śniegowych warunkach tylna klapa jest cała brudna/zaśnieżona) - czy rowery nie nadawały by się jedynie na myjnię... Ciekawym rozwiązaniem są te bagażniki na hak - brak potrzeby demontażu aby dostać się do bagażnika, ale spotkałem się z opinią, że muszą mieć własną tablice (nie wiem ile w tym prawdy)

Napisano

dzięki, zamierzam dosyć często jeździć więc opcja na klapę chyba odpada - belki i uchwyt mocuje na caly sezon "wiosna - jesień" natomiast na klapę trza się pobawić a częste montowanie chyba niekorzystnie wpływa na samochód np uszczelki itp

Napisano

Tych klapowych bagażników nie montuje się pod uszczelki....kładziesz na klapę (już wyregulowanego nie trzeba ponownie regulować jak zaznaczysz sobie kąty)

...i przypinasz paskami....do rantów blachy (klapy) - jak dobrze wykończone paski i rurki to nic nie porysujesz....tylko trzeba ostrożnie ;) w dachowym jak źle trafisz rowerem to możesz porysować drzwi, dach i wywalić szybę ;) nie mam takich doświadczeń na szczęście....

Jak jadę sam w pojedynkę to rower kładę do auta na płasko, bo mi się w ogóle nie uśmiecha jechać wolniej tylko dlatego że rower na dachu/bagażniku mam. Dwa rowery też wchodzą dosyć gładko po rozebraniu kół :) A walić możesz, ile fabryka dała :) zgodnie z przepisami... :)

Ale trzy rowery + 3 osoby to już bagażnik :)

 

Nie zrażaj się montażem klapowego (jeżeli tego tylko bys się bał) - oszczędności na paliwie nie ma raczej, montaż trwa 3 minuty, założenie roweru tyle samo co w tradycyjnym dachowym. Nie zrozum mnie źle - ja cię nie przekonuję tylko obalam mity ;)

Główną zaletą jest to, że auto całościowo lepiej się prowadzi - psychicznie lepiej ;) fizycznie bez różnicy. I rowery cały czas widzisz w lusterku ;)

Kolejną zaletą jest to, że przy zmianie auta oszczędzasz sobie kolejnych wydatków, a rower musi jeździć ;)

 

Nie bierz pod uwagę tylko, jak ktoś mówi/pisze, że rower spadł z dachu - źle zabezpieczony tak, ale prawidłowo na dachu w Thule przypięty nie ma szans ;)

Jeżeli ktoś z kolei mówi że dachowym można przywalić - hmmm...można..............w klapowym z kolei ktoś ci może przywalić w tył auta....na to samo wyjdzie ;) każdy się może zagapić

 

Ktoś napisał, że rower się ubrudzi ;) no w górach w błocie to.....hmmm...chyba po to rower jest, żeby się brudził :) siodełko tylko trza zdjąć ;) a resztę da się umyć wodą :) i nie na myjni ;)

Napisano

Polecę Ci giro atera , coś takiego np http://allegro.pl/uchwyt-rowerowy-atera-giro-inter-pack-skoczow-i2050318722.html . Jakość identyczna jak w Thule czy Montblanc , a zajmuje dużo mniej miejsca ( jeśli masz niewielki samochód lub przewozisz więcej rowerów , wychodzi dość spora różnica ) jest lżejszy . U mnie przetrwał hamowanie awaryjne z 70 km z trancem na dachu i nic się nie stało więc solidny jest . Posiada zamki , rower trzyma bardzo pewnie , koła nie latają nawet przy większych prędkościach , chociaż to zapewniają chyba wszystkie dobrej jakości uchwyty i jest dość tani

Napisano

dzieki, a jaki bys polecil na tylna klape bagaznik??thule tez robi chyba, bynajmniej maja na swojej stronie...w sumie jesli nie rysuje i nie obciaza zbytni klapy to ciekawa alternatywa

Napisano

W zeszłym roku zrobiłem wycieczkę przez całą polskę (600km w jedną stronę) na podstawowym modelu Thule530 (dachowy). W sumie załadowane były 2 rowery ale i 3 by się zmieściły bez problemu.

 

Jedną ogromną wadą bagażników montowanych z tyłu auta jest fakt że ktoś cię stuknie i masz po rowerach... wiadomo że jest to rzadka sytuacja ale trzeba się z tym liczyć.

Napisano

Jedną ogromną wadą bagażników montowanych z tyłu auta jest fakt że ktoś cię stuknie i masz po rowerach... wiadomo że jest to rzadka sytuacja ale trzeba się z tym liczyć.

 

Ta wada występuje w prawie każdym typie bagażnika....jak cię walną to konia z rzędem jeżeli z góry nie pourywają się inne dachowe bazy...już kiedyś widziałem takie sytuacje że patentowe klipsy z dachu wyrwało....i do roboty był i rower i dach ;)

 

Na szczęście poszło wszystko z OC sprawcy zdarzenia.....

 

Jeżeli chodzi o polecanie tylnego na klapę - nie polecę nic bo wyszliśmy u siebie z założeniam, że skoro każdy pasuje to wzięliśmy pierwszy lepszy używany....i ja i kumpel.....i obydwaj jesteśmy zadowoleni.....trochę dłubania na początku.....ale gotowe nówki masz od 200zł ....szukaj na allegro wpisują frazę "bagażnik rowe* klap*" i wszystko w temacie

 

Decyzja należy oczywiście do ciebie :) choć zwolenników dachowych też rozumiem....ale tu w dobrym sprzęcie pojawiają się takie ceny, że głowa boli....a tanią "rynienkę" to prawie co wymianę ramy trzeba wymieniać :) bo mi zawsze coś nie pasowało (przekrój rur, rozmiar rur, uchwyt zbyt blisko suportu w rowerze 100mm/100mm sick) - podddałem się bo wolałem 400-500zł wydać na waciki do czyszczenia ramy :)

 

Ale jak masz budżet to dobry dachowy +baza na dach też są wyśmienitą opcją :)

Napisano

Też dorzucę swoje doświadczenia posiadam FreeRide Thule 530 (obecnie 532 różnią się chyba tylko kolorem) w skrócie polecam, kawał drogi już z nim zrobiłem, mam go już ok 5 lat i w zasadzie nic się z nim nie dzieje pasuje do praktycznie każdej ramy (nawet bardzo grubej i szerokiej), jedyny minus warto w bardzo długą trasę coś podłożyć pod zaczep bo może porysować lakier (nie bardzo ale zawsze jakieś ryski robi), opony praktycznie bez ograniczeń, ma zamykanie więc nawet jak się wyskoczy na kawkę na stacji nie trzeba się martwić, że rower w mig zniknie z bagażnika, jest stabilny, nie rdzewieje, prędkości do 130 zniesie spokojnie (czasem nawet więcej dawał radę :P), w razie czego szybki montaż / demontaż.

Jak dla mnie stosunek jakość / cena na najwyższym poziomie.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Też dorzucę swoje doświadczenia posiadam FreeRide Thule 530 (obecnie 532 różnią się chyba tylko kolorem) w skrócie polecam, kawał drogi już z nim zrobiłem, mam go już ok 5 lat i w zasadzie nic się z nim nie dzieje pasuje do praktycznie każdej ramy (nawet bardzo grubej i szerokiej), jedyny minus warto w bardzo długą trasę coś podłożyć pod zaczep bo może porysować lakier (nie bardzo ale zawsze jakieś ryski robi), opony praktycznie bez ograniczeń, ma zamykanie więc nawet jak się wyskoczy na kawkę na stacji nie trzeba się martwić, że rower w mig zniknie z bagażnika, jest stabilny, nie rdzewieje, prędkości do 130 zniesie spokojnie (czasem nawet więcej dawał radę :P), w razie czego szybki montaż / demontaż.

Jak dla mnie stosunek jakość / cena na najwyższym poziomie.

Panowie, jestem zainteresowana kupnem bagaznika dachowego i tak sobie czytam Wasze opinie i nie rozumiem jednego... Jakim cudem pakujecie po 2 rowery na bagaznik Thule 530 czy thule 591, kiedy jest jedna rynienka ? Przeciez w opisie takiego bagaznika jest napisane, ze miesci sie jeden rower ! To gdzie ten drugi ? Nie ogarniam tego...

Szukam bagaznika na 2 rowery, a przy kazdym napisane jest : maksymalna ilosc rowerow : 1. Powaznie, pomozcie ! :whistling:

Napisano

Potrzeba 2 bagażników i podejrzewam, że wszyscy, którzy tu o tym pisali, tak samo jak ja, właśnie to mili na myśli

Napisano

Potrzeba 2 bagażników i podejrzewam, że wszyscy, którzy tu o tym pisali, tak samo jak ja, właśnie to mili na myśli

O Jezu :) Dzieki ! :woot::w00t:

Napisano

Jeżeli mam coś polecić z czystym sumieniem to tylko Thule Pro ride 591. Używam bardzo często(od marca do października prawie cały czas na aucie) i jestem bardzo zadowolony. Szybki montaż uchwytu i roweru i wygodne pokrętło do ściskania ramy umieszczone na wysokości belek dachowych.

Nie polecę natomiast żadnego z bagażnków na klapę (posiadałem 2, uniwersalny i drugi thule) – katastrofa.

- pozostawiają ślady na lakierze (rysują)

- wcale nie są uniwersalne (thule ma bodajże 2 lub 3 modele)

- te uniwersalne ściągane na paski luzują się

- nie można zamontować na klapie której brzegiem jest tylna szyba

-problematyczne dostanie się do bagażnika

- nadmierne obciążenie zawiasów tylnej klapy

 

Ponieważ jeżdżę autami służbowymi (mniej więcej co 2 lata inna marka lub model) szukałem uniwersalnego rozwiązania i kupiłem te na tylna klapę.

Po tym wszystkim znalazłem patent na uniwersalny bagażnik dachowy.

Kupuję bagażnik na dach oryginalny Thule, (mam zniżkę 10-15%), używam przez 2 lata i sprzedają na allegro 100-120 zlotych taniej od ceny wyjściowej, czyli tracę 40- 50 zł co nie jest chyba wysokim kosztem, a zawsze mam dobry bagażnik, typowy do mojego auta.

Tym sposobem mam już czwarty bagażnik, a uchwyty na rower zostały i na pewno nieprędko je wymienię bo póki co nie widzę dla nich konkurencji.

Pozdrawiam

 

P.S.

Zapomniałem o zaslanianiu tablicy rej. i tylnych świateł.

Tojest karane przez policję.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Thule daje w zestawie elementy montażowe i do belek aluminiowych (tych w które się uchwyty wsuwa) jak również do stalowych (przeznaczone są do tego obejmy) - nie wiem czy w dość jasny sposób to wytłumaczyłem. W każdym razie jak dostaniesz pełen komplet nie powinno być najmniejszego problemu z montażem ;)

Napisano

Thule Pro ride 591 - 100% satysfakcji.

- szybki montaż i demontaż rynny - jeśli nie chcemy ich wozić na pusto

- bardzo wygodne i intuicyjne zapinanie i odczepianie rowerów - żadnych komplikacji, prosto i szybko

- pasuje do belek zarówno owalnych jak i prostokątnych

 

Miałem kilka różnych uchwytów - do tego się żaden nie umywa. Zdecydowanie wart swojej ceny.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Witam

Zastanawiam się nad kupnem Thule ProRide 591. Mam pytanie do użytkowników tych bagażników: jaka jest szerokość w najszerszym miejscu na belce?(muszę wymierzyć, czy 4 szt zmieszczą mi sie na belce - rowery chcę zakładać systemem przód/tył/przód/tył).

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...