Skocz do zawartości

[hamulce] Magura Hs 11 opinie i pomoc


jokulus25

Rekomendowane odpowiedzi

Opinii o hamulcach ci nie napiszę, bo ich nie używałem, a co do montażu:

- Z przodu może po wymianie koła lub piasty, na takie z miejscem na tarczę

- Z tyłu nie masz możliwości montażu

 

Wystarczyło troszkę poczytać :)

Edytowane przez after
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym zgłębić zasoby forum i poszukać informacji na temat obręczowych magur.

 

Mają jedną dużą zaletę - brak konieczności regularnego serwisu. Nie trzeba ich regulować poza regulacją odległości klocków do obręczy. Oryginalne klocki są bardzo trwałe (przynajmniej były)

Poza tym są ciężkie, działają podobnie co do siły jak v-brake'i.

To były fajne hamulce w czasach, gdy tarczówki były drogie a ktoś chciał koniecznie mieć hamulce hydrauliczne. :)

Montaż jest trochę pracochłonny i wymaga odrobinę doświadczenia, z reguły przewody trzeba skracać i hamulce odpowietrzać - wtedy chyba nie obejdzie się bez specjalnych końcówek plus olej magury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odkopuje.

 

Mam te hamulce jeszcze nie serwisowane nic nie robione itd ok 3 miesiące i tyleż czasu jezdze rowerem do roboty w sumie 20Km w obie strony. Mam przejechane jakies 600-700km czyli tyle co nic. Hamulce z tyłu na tą chwile wyglądają tak:

 

 

20120618-161631.jpg

20120618-161716.jpg

20120618-161735.jpg

 

 

 

No i teraz tak:

 

1) czy to normalne zużycie czyli po 3 miesiącach gdzie jakos super czesto nie hamowałem ? zaznaczam że hamuje nie dość że pulsacyjnie (jesli np popierdzielam a tu czerwone) i do tego zawsze przedni i tylni jednoczesnie. mimo to przedni hamulec prawie nie zużyty. nie wiem o co kaman

 

2) czy klocki jak wyzej na zdjeciu juz są do wymiany ? jesli tak no to za######iscie - 80PLN kosztuje komplet 4 klockow do magury, jak one sie tak szybko zuywają to nie mam pytan.

 

3) czy w miare zużywania klockow to trzeba regulowac szczeką żeby zachowal odleglosc od obreczy ? bo w tym momencie zanim złapie opór na tylnym to klamka wygląda tak:

 

20120618-161848.jpg

 

a przy mocnym hamowaniu niewiele brakuje żebym dotknął gripa

 

4) czy jak kupie tak zestaw http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow-magura-full-i2430114716.html to przy pomocy dołączonej instrukcji poradze sobie z odpowietrzaniem i zalewaniem ? nigdy tego nie robiłem i jestem zielony w tym temacie

 

5) po czym poznac ze musze odpowietrzyc uklad albo dolac ?

 

6) jesli po niczym to co ile robić odpowietrzanie/zalewanie hamulców ?

 

bede wdzieczny za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 dziwnie duże zużycie, ja mam HS 11 od roku, jak kto woli 2,5kkm i mam pół więcej klocka

3 w klamce masz śrubę na imbus, dokręcasz i hamulce robią się bardziej twarde

dopóki hamują ja moich nie tykam, jak przestaną będę myślał o serwisie

 

dokrecilem i owszem - jest poprawa. ale tylko jedna strona sie doregulowala, a konkretnei ta z ktorej idzie przewod od klamki. czyli na ta chwile mam totalnie niesymetryczne hamowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli klocki są tak zużyte to znaczy że jakość spadła - to naprawdę były niesamowicie trwałe klocki.

2. Magury hs NIE WYMAGAJĄ odpowietrzania, jeśli układ jest szczelny; dawniej oznaczało to, że hamulców nie trzeba było ruszać praktycznie do ich śmierci, która nie następowała zbyt szybko ponieważ były bardzo trwałe. Raz widziałem cieknący tłoczek w dziesięcioletnim hamulcu.

3. Nierówna praca obu tłoków jest czymś normalnym, one nie muszą poruszać się identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że nawet nierówne ustawienie HS-11 względem obręczy praktycznie nie wpływa na zużycie klocków. Skoro jeden klocek dotknie obręczy, a drugi jeszcze nie to dociskając klamkę najpierw drugi klocek dojdzie do obręczy i dopiero od tego momentu zaczną równo hamować, chyba że jest jakiś problem z jednym z tłoczków ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez jaj, i nie przeszkadza ci to ze wtedy:

 

a) jest nierówne zużycie klocków a zasadzie mozna powiedziec ze jednego szlag trafi dosyc szybko

B) mozliwe skrzywienie obręczy ?

Żeby cokolwiek sensownego napisać o tych hamulcach to wypadałoby najpierw widzieć je na żywo i wiedzieć jak działają. Równomierne działanie obu tłoków należy do rzadkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...