jokulus25 Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Witam. Zastanawiam się nad kupnem ww hamulców ale mam pytanie 1. Czy w ogóle byłaby możliwość założenia ich do mojego roweru ? i chciałbym poznać opinie o tych hamulcach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
after Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 (edytowane) Opinii o hamulcach ci nie napiszę, bo ich nie używałem, a co do montażu: - Z przodu może po wymianie koła lub piasty, na takie z miejscem na tarczę - Z tyłu nie masz możliwości montażu Wystarczyło troszkę poczytać Edytowane 4 Lutego 2012 przez after Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Do tego Mongoos'a założysz je bez problemu @after: to nie są tarczówki, tylko hydrauliczne hamulce obręczowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
after Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 (edytowane) Hehe, no faktycznie, przepraszam za zmyłkę Edytowane 4 Lutego 2012 przez after Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jokulus25 Napisano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 (edytowane) ahh dziękuję a w jakiej cenie opłacałoby się je kupić ? Edytowane 4 Lutego 2012 przez jokulus25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Proponowałbym zgłębić zasoby forum i poszukać informacji na temat obręczowych magur. Mają jedną dużą zaletę - brak konieczności regularnego serwisu. Nie trzeba ich regulować poza regulacją odległości klocków do obręczy. Oryginalne klocki są bardzo trwałe (przynajmniej były) Poza tym są ciężkie, działają podobnie co do siły jak v-brake'i. To były fajne hamulce w czasach, gdy tarczówki były drogie a ktoś chciał koniecznie mieć hamulce hydrauliczne. Montaż jest trochę pracochłonny i wymaga odrobinę doświadczenia, z reguły przewody trzeba skracać i hamulce odpowietrzać - wtedy chyba nie obejdzie się bez specjalnych końcówek plus olej magury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommiyacht Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Odkopuje. Mam te hamulce jeszcze nie serwisowane nic nie robione itd ok 3 miesiące i tyleż czasu jezdze rowerem do roboty w sumie 20Km w obie strony. Mam przejechane jakies 600-700km czyli tyle co nic. Hamulce z tyłu na tą chwile wyglądają tak: No i teraz tak: 1) czy to normalne zużycie czyli po 3 miesiącach gdzie jakos super czesto nie hamowałem ? zaznaczam że hamuje nie dość że pulsacyjnie (jesli np popierdzielam a tu czerwone) i do tego zawsze przedni i tylni jednoczesnie. mimo to przedni hamulec prawie nie zużyty. nie wiem o co kaman 2) czy klocki jak wyzej na zdjeciu juz są do wymiany ? jesli tak no to za######iscie - 80PLN kosztuje komplet 4 klockow do magury, jak one sie tak szybko zuywają to nie mam pytan. 3) czy w miare zużywania klockow to trzeba regulowac szczeką żeby zachowal odleglosc od obreczy ? bo w tym momencie zanim złapie opór na tylnym to klamka wygląda tak: a przy mocnym hamowaniu niewiele brakuje żebym dotknął gripa 4) czy jak kupie tak zestaw http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow-magura-full-i2430114716.html to przy pomocy dołączonej instrukcji poradze sobie z odpowietrzaniem i zalewaniem ? nigdy tego nie robiłem i jestem zielony w tym temacie 5) po czym poznac ze musze odpowietrzyc uklad albo dolac ? 6) jesli po niczym to co ile robić odpowietrzanie/zalewanie hamulców ? bede wdzieczny za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekw Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 1 dziwnie duże zużycie, ja mam HS 11 od roku, jak kto woli 2,5kkm i mam pół więcej klocka 3 w klamce masz śrubę na imbus, dokręcasz i hamulce robią się bardziej twarde dopóki hamują ja moich nie tykam, jak przestaną będę myślał o serwisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 Witam. Hamulce budzą wspomnienia. Kiedyś na nich jeździłem, ogromna siła hamowania aż rozpierało mi ramę. Przerzuciłem sie na tarczowe Magury. Co Magura to Magura. Serwisy są dobrze opisane w sieci. Można smiało samemu w zaciszu domowym to zrobić. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommiyacht Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 1 dziwnie duże zużycie, ja mam HS 11 od roku, jak kto woli 2,5kkm i mam pół więcej klocka 3 w klamce masz śrubę na imbus, dokręcasz i hamulce robią się bardziej twarde dopóki hamują ja moich nie tykam, jak przestaną będę myślał o serwisie dokrecilem i owszem - jest poprawa. ale tylko jedna strona sie doregulowala, a konkretnei ta z ktorej idzie przewod od klamki. czyli na ta chwile mam totalnie niesymetryczne hamowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 1. Jeśli klocki są tak zużyte to znaczy że jakość spadła - to naprawdę były niesamowicie trwałe klocki. 2. Magury hs NIE WYMAGAJĄ odpowietrzania, jeśli układ jest szczelny; dawniej oznaczało to, że hamulców nie trzeba było ruszać praktycznie do ich śmierci, która nie następowała zbyt szybko ponieważ były bardzo trwałe. Raz widziałem cieknący tłoczek w dziesięcioletnim hamulcu. 3. Nierówna praca obu tłoków jest czymś normalnym, one nie muszą poruszać się identycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommiyacht Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 3. Nierówna praca obu tłoków jest czymś normalnym, one nie muszą poruszać się identycznie. bez jaj, i nie przeszkadza ci to ze wtedy: a) jest nierówne zużycie klocków a zasadzie mozna powiedziec ze jednego szlag trafi dosyc szybko mozliwe skrzywienie obręczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekw Napisano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 Tak się składa, że nawet nierówne ustawienie HS-11 względem obręczy praktycznie nie wpływa na zużycie klocków. Skoro jeden klocek dotknie obręczy, a drugi jeszcze nie to dociskając klamkę najpierw drugi klocek dojdzie do obręczy i dopiero od tego momentu zaczną równo hamować, chyba że jest jakiś problem z jednym z tłoczków ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 bez jaj, i nie przeszkadza ci to ze wtedy: a) jest nierówne zużycie klocków a zasadzie mozna powiedziec ze jednego szlag trafi dosyc szybko mozliwe skrzywienie obręczy ? Żeby cokolwiek sensownego napisać o tych hamulcach to wypadałoby najpierw widzieć je na żywo i wiedzieć jak działają. Równomierne działanie obu tłoków należy do rzadkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angelo105l Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Jeden klocek zawsze zostaje i szoruje po obręczy chociaż tłoczki chodzą lekko i płynnie, bez problemu można go ręką odciągnąć. Jak to naprawić, wyregulować? Czy jest jakiś sposób by obydwa klocki równo odbijały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grisza Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Użytkuje HS22 Race Line od 4 lat nigdy nie miałem z nimi kłopotów , tłoczki równomiernie dotykają obręczy i do tego mają większa żywotność klocków porównując do v-breki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Ja wymieniłem oryginalne klocki po 7tys km. tylko z przodu, tył pociągnie jeszcze jakieś 2-3tys km. Hamulce pochodzą z roweru z 2009r,którego kupiłem używanego w 2012r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marco1973 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 ja na oryginalnych klockach zrobiłem trekiem 12,5tys. km. i żadnych problemów z hamulcami do dziś. tłoczki proponuję co jakiś czas przesmarować żeby sobie lekko w obudowie chodziły i tyle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.