Skocz do zawartości

[kobra] FC-M361 + suport Thun GO(A)L


mklos1

Rekomendowane odpowiedzi

Koleżanki i Koledzy!

 

Nabyłem korbę FC-M361 42/32/22 do roweru Kross Trans Alp. Pierwotnie producent przewidział korbę FC-M311 48/38/28. Przy okazji otworzyłem suport, żeby zobaczyć czy wszystko jest ok. Po zamontowaniu okazuje się, że nie mogę dociągnąć korby odpowiednim momentem, gdyż najmniejsza zębatka blokuje się o "miskę" suportu. Być może źle go złożyłem (zamieniłem stronami).

 

photo1.jpg

 

Stąd moje pytanie. Która z misek powinna znajdować się po stronie napędu? Stara korba pasuje niezależnie od strony, bo ma specjalne odgięcia na najmniejszej zębatce. Obie korby są pod suport 123 mm, więc raczej mało prawdopodobnie, że tu jest problem.

 

EDIT: Mało prawdopodobne, że źle skręciłem suport, chyba że udało się poprawnie wkręcić prawą śrubę na lewy gwint... Pytanie co dalej zrobić, skoro korba nie pasuje do wkładu. Wymienić wkład? Wymienić korbę na FC-M311 42/32/22, która ma odgięcia - pytanie, są one odpowiedniej średnicy i nie będzie tego samego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do każdej korby trzeba dobrać odpowiedniej długości suport. Przy zmianie korby suport też trzeba zmienić no chyba, że akurat taki pasuje. Niestety nie ma takiej korby jak FC-M611 więc nie powiem Ci jakiej długości suport jest Ci potrzebny. Sprawdź jeszcze raz oznaczenia na nowej korbie. Jeżeli jednak chodzi o dokręcanie suportu to najpierw przykręca się cześć z całym pakietem od strony napędu a dopiero później nakrętkę od drugiej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie korby są pod ten sam suport, przynajmniej według dokumentacji Shimano: http://techdocs.shim...69830677434.pdf

 

Chyba, że bieżący suport nie jest kompatybilny z rekomendowanym BB-UN26 (-K), a FC-M311 48/38/28 pasuje przez przypadek...

 

PS. Chodzi o korbę FC-M361 (był błąd).

 

Mój suport (zdjęcie nie mojego - ale identyczny): http://img190.images...7/photo1xzt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi to przez myśl przeszło. Na korbie jest jednak oznaczenie FC-M361, bez końcówki.

 

Potencjalny problem znaleziony. Łudziłem się, że Kross zastosował suport zgodny z zaleceniami producenta korby. Niestety... Wyjąłem suport i zmierzyłem oś. 120mm (przynajmniej tyle wskazała suwmiarka)... Dlatego korba Altus pasuje, a mniejsza Acera już nie.

 

Czy znacząco wpłynie to na linię łańcucha, gdy zmienię go na suport 123 mm (http://allegro.pl/suport-shimano-bb-un26-68-123mm-kwadrat-i2079425177.html)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie małe pytanie - w swoim rowerze mam właśnie korbę Acera FC-M361 48/38/28. Do mojej typowej jazdy po w miarę płaskim jest jak najbardziej OK, ale planując wyskok w górki pasowałoby mi założyć czasowo FC-M361 42/32/22. Będzie to wymagało przestawienia przedniej przerzutki/wymiany linki czy może da radę bez? Kwestię zużycia pomijam, bo komplet ma jak do tej pory zrobione tylko ok. 1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do linki, to zależy ile jej masz. Jeżeli masz przyciętą na styk, to będzie zapewne problem.

 

Dla mnie w rowerze trekingowym korba 48/38/28 to nieporozumienie. Rower sam w sobie jest ciężki, a dodatkowo sam trochę ważę, więc nie jestem w stanie zapracować na rozsądną kadencję na wyższych biegach. Dodatkowo na dłuższe wycieczki zabiera się parę kg bagażu. Poza tym skok obciążenia między przełożeniami jest zbyt duży, żeby dobrać sobie wygodny bieg. Dlatego zmieniam napęd na mniejszą korbę + kaseta szosowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do linki, to zależy ile jej masz. Jeżeli masz przyciętą na styk, to będzie zapewne problem.

 

linka idzie od dołu, wiec skrócenie nie byłoby problemem. Wydłużenie - (powrót do 48/38/28) - tak. Ja nie chcę na stałe korby 42/32/22 i obawiam się, czy przerzutka ustawiona na 48/38/28 "ogarnie" założenie mniejszej korby bez jej przestawiania.

 

Dla mnie w rowerze trekingowym korba 48/38/28 to nieporozumienie.

 

a mi akurat do codziennej jazdy bardziej pasuje 48/38/28, na okazjonalne wyjazdy zaś wolałbym minimalnym kosztem i nakładem przechodzić na 42/32/22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mibas - 2 zęby mniej na zębatce to 4mm mniej do jej promienia, więc jak chcesz z 28z zrobić 22z, to będziesz miał 12mm różnicy - tego przerzutka nie obsłuży.

mklos1 - jesteś pewien, że masz FC-M311? Na zdjęciach krossa widać FC-M411... (wspomniałem przy twoim wpisie na blogu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 zęby mniej na zębatce to 4mm mniej do jej promienia, więc jak chcesz z 28z zrobić 22z, to będziesz miał 12mm różnicy - tego przerzutka nie obsłuży.

 

dzięki wielkie za informację. Dla mnie to niedobrze, bo potrzebuję mniejszej zębatki dość okazjonalnie, a każdorazowe przesuwanie przerzutki na ramie, skracanie/wydłużanie/wymiana linki/regulacja brzmi mało zachęcająco..

A czy jest w ogóle jakaś przerzutka przednia, która by obsłużyła taki zakres (22-48) ?

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mibas a jaka masz przednią przerzutkę ? Też FD-M311 ? Jeśli tak, to ona obsłuży obie korby.

 

C050. Ale gdyby zainwestowanie 50zł w nową pozwoliło obsłużyć obie to nie widzę problemu żeby zmienić na inną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, sorry, trochę się pomyliłem. Okazało się, że wózki przerzutek są dedykowane, więc albo jest 42z(44z) albo jest 48z. Poszedłem więc poszperałem w gratach i znalazłem starą FD-C051 czyli model podobny do twojej, dedykowany pod 48z i porównałem ją z blatem 44z. Efekt jest taki, że wózek w dolnej części nieco odstawał od zębatki. Tak czy siak wózek przerzutki 48z jest większy od 42z więc powinien sobie poradzić, ale w tym miejscu to już teoretyzuje... Trzeba to sprawdzić w praktyce.

 

Poza tym wszystkim ja kupiłem do siebie Acera FD-M360 pod 42z i działa bardzo dobrze a zapłaciłem za nią 40zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak wózek przerzutki 48z jest większy od 42z więc powinien sobie poradzić, ale w tym miejscu to już teoretyzuje... Trzeba to sprawdzić w praktyce.

 

Czyli tak będę musiał zrobić - zmienię korbę na 42 i się zobaczy.

Dzięki wielkie

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mklos1 - jesteś pewien, że masz FC-M311? Na zdjęciach krossa widać FC-M411... (wspomniałem przy twoim wpisie na blogu).

 

Jestem pewien, poza tym jest oznaczenie na korbie. Zauważyłem, że zdjęcia na stronach Kross'a niekoniecznie pokrywają się z prawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...