Greg00 Napisano 2 Lutego 2012 Napisano 2 Lutego 2012 Witam Obecnie mam zamiar zmienic koła na nowe z systemem UST Moj wybór padł na shimano 2012 wh-m780 waga ok 1650g lub mavic crosstrail waga ok 1800g. Mam wybor stosunkowo ograniczony poniewaz potzrebuje kola pod cl (od taka milosc do shimano) W zwiazku ztym ze wczesniej kol w systemie bezdetkowym nie mialem a naczytalem sie mnostwo rzeczy na sieci chcialbym aby ktos mnie potwierdzil ew wyprowadzil z bledu lu dodal dodatkowe informacje. Za ktore z gory dziekuje moja wga to obecnie koło 85 kg zamierzam zalewac opony mleczkiem frm lub geax 1. Czy stosujac opony lt-ready np. racing ralph 2,25 opona taka moze mi zjechac z obreczy ? (lubie swoje zęby) 2. Czy na oponach tl-ready można jeździć na niskim cisnieniu jak na UST np 2,0 do 2,5 a co za tym idzie nie grozi mi punkt 1 3. Czy przy zastosowaniu opon TL-ready bede potrzebowal kompresora czy uda mi sie uszczelnic je pompka tzw serwisową ? 4. Czy w lecie zostawiajac rower w naslonecznionym miejscu jak np balkon przez pare dni mleczko moze wyschnać - stracić właściwości? I teraz te trudniejsze pytania bo dotycza moich ulubionych opon, i nie wiem czy musze sie z nimi pozegnac 5 . Czy dam radę uszczelnić opony Mountain king 2,25 supersonic a co za tym idzie grozi mi punkt 1 lub 3 6. Czy przy MK trzeba szlifować brzegi papierem ściernym ? 7. Czy da się radę uszcelnic pythony air light a co za tym idzie grozi mi punkt 1 lub 3 jeszcze raz dziekuje za odpowiedzi
enduroriderPL Napisano 4 Lutego 2012 Napisano 4 Lutego 2012 http://endurorider.pl/2011/07/ghetto-tubeless-manual/ plus opcja SZUKAJ Sory, ale naprawdę ten temat był wałkowany do upadłego i odpowiedzi na Twoje pytania są już napisane
Mod Team durnykot Napisano 4 Lutego 2012 Mod Team Napisano 4 Lutego 2012 1. Czy stosujac opony lt-ready np. racing ralph 2,25 opona taka moze mi zjechac z obreczy ? (lubie swoje zęby) Poprawnie założona - nie. Opona TLR ma taką samą stopkę jak opona UST 2. Czy na oponach tl-ready można jeździć na niskim cisnieniu jak na UST np 2,0 do 2,5 a co za tym idzie nie grozi mi punkt 1 Można- warunek powyżej. 3. Czy przy zastosowaniu opon TL-ready bede potrzebowal kompresora czy uda mi sie uszczelnic je pompka tzw serwisową ? Powinna wystarczyć stacjonarna. W moim wypadku stacjonarna zdała egzamin przy Schwalbe. Conti, Rubena i WTB. Warunek- boki opony ( a głównie miejsca stopka ) zwilżona obficie wodą z mydłem lub płynem do mycia naczyń. 4. Czy w lecie zostawiajac rower w naslonecznionym miejscu jak np balkon przez pare dni mleczko moze wyschnać - stracić właściwości? Możliwe,możliwe.... Odnośnie Conti SS- spróbować zawsze można,aczkolwiek nie nastawiałbym się na powodzenie operacji- bardzo cienkie ścianki . 6. Czy przy MK trzeba szlifować brzegi papierem ściernym ? Po co?
enduroriderPL Napisano 4 Lutego 2012 Napisano 4 Lutego 2012 W kwestii pompowania: mam zwykłą pompkę serwisową bez żadnych wypasów i nie byłem w stanie nią nic uszczelnić więc polecam mieć w pogotowiu kompresor bądź wulkanizatora.
Mod Team durnykot Napisano 5 Lutego 2012 Mod Team Napisano 5 Lutego 2012 Ciekawe,ciekawe.... Ciekawe dlatego,że zarówno Schwalbe jak i WTB twierdzą ,że do prawidłowego osadzenia opony pompka stacjonarna powinna wystarczyć- i u mnie tak jest.
Greg00 Napisano 5 Lutego 2012 Autor Napisano 5 Lutego 2012 6. Czy przy MK trzeba szlifować brzegi papierem ściernym ? Po co? Gdzieś wyczytałem " opona jest śliska i tzreba ją zmatowić aby nie wyskakiwała, oraz posiada nierówne ranty" W kwestii pompowania: mam zwykłą pompkę serwisową bez żadnych wypasów i nie byłem w stanie nią nic uszczelnić więc polecam mieć w pogotowiu kompresor bądź wulkanizatora. Zgaduje że taki kompresor za kilkadziesiąt złtych tzw samochodowy nie wystarczy...?
1415chris Napisano 5 Lutego 2012 Napisano 5 Lutego 2012 Wystarczy zwykla stacjonarna pompka i "pomysl" jak to nalezy robic, a gwarantuje Ci, ze nie ma takiej opony ktorej nie daloby sie taka pompka zalozyc.
Mod Team durnykot Napisano 5 Lutego 2012 Mod Team Napisano 5 Lutego 2012 Polecam filmik Schwalbe Tubeless Ready-Assembly Instruction http://www.schwalbe.de/gbl/en/videos/technik/ Widać gdzieś kompresor? Z kompresorem będzie pewnikiem łatwiej,ale nie jest on konieczny.
Greg00 Napisano 5 Lutego 2012 Autor Napisano 5 Lutego 2012 Dzieki za filmik, wszystko wyjasnia mam jeszcze pytania: - płyn schwalbe esay fit do montażu można zastąpić jakimś rodzimym wynalazkiem typu ludwik z wodą ? jak nie na ile wystarcza oryginalne opakowanie (na ile opon) - czy ktoś korzysta z mleczka schwalbe doc blue w sumie dosc drogie 500ml 86 zł
Mod Team durnykot Napisano 5 Lutego 2012 Mod Team Napisano 5 Lutego 2012 Zamiast DocBlue- Stan's NoTubes http://lemonbike.eu/product_info.php?products_id=741 Zamiast EasyFit- płyn z ludwikiem ( taniej i naczynia można pozmywać przy okazji).
stigzak Napisano 5 Lutego 2012 Napisano 5 Lutego 2012 Teraz pewnie to jest to samo: New Doc Blue: Now even better formulated for Tubeless conversions. Produced by Stan’s NoTubes!
Greg00 Napisano 5 Lutego 2012 Autor Napisano 5 Lutego 2012 Odnosnie opon continental i szlifowania papierem rantów "Jesli już chcesz zalewać to wybierz wersje RaceSport. Conti chyba specjalnie "wyślizgał" ranty w innych wersjach niz ust i teraz rs i np Supersoniki po zalaniu potrafią się ześlizgnąć także z powodu "cienkich" rantów."
enduroriderPL Napisano 5 Lutego 2012 Napisano 5 Lutego 2012 Wystarczy zwykla stacjonarna pompka i "pomysl" jak to nalezy robic, a gwarantuje Ci, ze nie ma takiej opony ktorej nie daloby sie taka pompka zalozyc. Rozumiem, że Twoja deklaracja dotyczy też opon drutowych? Mam taką jedną CST co się kompresorowi nie poddała i z chęcią zobaczę jak się ją "zakłada" pompką stacjonarną z "pomysłem" Ja nie dałem rady Zgaduje że taki kompresor za kilkadziesiąt złtych tzw samochodowy nie wystarczy...? Moim zdaniem nie ponieważ on nie jest w stanie wygenerować dmuchnięcia ze zbiornika, które to dmuchnięcie uszczelnia oponę. Poza tym te kompresorki są cholernie głośne i to w wyjątkowo uciążliwy sposób no i musisz mieć 12V Jeżeli uda się uszczelnić oponę pompką stacjonarną to super, ale jeżeli nie to pozostaje kompresor u wulkanizatora - na stacjach są straszne trupy. Model bezolejowy kosztuje do ok 350 PLN i w zupełności wystarcza do zastosowań rowerowo/serwisowych.
Mod Team durnykot Napisano 5 Lutego 2012 Mod Team Napisano 5 Lutego 2012 Enduro, temat dotyczy opon TLR- widziałeś kiedyś drutowaną oponę TLR? Chris odniósł się do tematu ,więc Twoje pytanie jest trochę nie na miejscu. Z kompresorem za 350 pln odrobinę Cię poniosło.
enduroriderPL Napisano 5 Lutego 2012 Napisano 5 Lutego 2012 Odniosłem wrażenie, że post do którego się odniosłem nie precyzował, że chodzi wyłącznie o opony TLR stąd moje pytanie. Poza tym spodziewałem się odpowiedzi od autora posta a nie od Ciebie. Poniosło mnie? Zapewne wiesz, że pomiędzy topowymi pompkami ręcznymi a kompresorem bezolejowym są bardzo małe różnice w cenie. Temat bardzo dokładnie sprawdzałem w czasie robienia ghetto tubeless oglądając pompki od 40 zeta po takie jak ta http://www.bikeman.pl/pompka-rowerowa-podlogowa-topeak-joe-blow-ace-p-797.html więc byłoby mi miło gdybyś nie pisał, że mnie poniosło nie podając powodów dla których tak uważasz. Te opony z którymi miałem do czynienia nie dadzą się uszczelnić pompką ręczną (drut oraz aramid), ale nie kwestionuję tego że obecnie sytuacja wygląda inaczej. Osobiście to kupiłem sobie beto za owe 40 PLN o których przed chwilą wspomniałem a docelowo zamierzam mieć właśnie taki kompresor bo nie mogę sobie odmówić przyjemności posiada sprężonego powietrza na żądanie.
1415chris Napisano 5 Lutego 2012 Napisano 5 Lutego 2012 Enduro, sorry ale w tym temacie mowimy o tlr, ust oponach i zupelnie przez glowe mi nie przeszla koncepcja w/w sytemow w polaczeniu z opona drutowa. Poza tym malo jest sensu w takim zestawieniu, jesli wogole (nie dyskutuje na ten temat). I jak ...kot napisal moj komentarz odnosil sie do tytulu tematu, to chyba oczywiste. Moze bylbym zwolennikiem porzadnego kompresora gdybym mial extra pomieszczenie rowerowo-serwisowe. A ze takowego nie posiadam, wiec "mecze" sie stacjonarka. I gdybym mial wydac 350zl na kompresor, wybralbym stacjonarna Lezyne CNC Floor Drive, przynajmniej, oprocz super funkcjonalnosci, mialbym na czym oko zawiesic....
enduroriderPL Napisano 5 Lutego 2012 Napisano 5 Lutego 2012 Mnie zaciekawiło sformułowanie "każdą oponę" i nie piszę tego złośliwie tylko moje pierwsze skojarzenie było związane z moim nieudanymi próbami pompowania różnych opon stąd też zadałem pytanie o drutówki Mój znajomy ma kompresor bezolejowy z bańką 24l i całe urządzenie stoi pod biurkiem w pokoju więc naprawdę nie ma potrzeby mieć dodatkowego pomieszczenia Lezyne wygląda super, ale ja wolę mieć 24l sprężonego powietrza w brzydkiej bańce niż śliczną pompkę serwisową.
Greg00 Napisano 5 Lutego 2012 Autor Napisano 5 Lutego 2012 Nie chciałem "wrzucić kija w mrowisko" Mam dwa rodzaje opon, pierwsza tl-ready czyli Racing Ralphy i nobby nic'i Oraz moje ulubione Mountain King'i 1 supwersonici orace X-king w wersji race sport I ta truga partia mnie najbardziej mnie męczy, ponieważ z wyczytanych informacji wynika że nie da się ich uszczelnić w prosty sposób. Więc albo mi pozostanie jazda na dętce albo sporo zachodu i ryzyka.
1415chris Napisano 5 Lutego 2012 Napisano 5 Lutego 2012 X-king RS 2.4 uszczelniony stacjonarna pompka, na sucho, bez zadnych "poslizgowych" substancji, ktorego notabene nie moglem uszczelnic na mokro..... Do tego RK 2.2 w wersji supersonic i RS, rowniez bez problemow.
kosa23 Napisano 5 Lutego 2012 Napisano 5 Lutego 2012 RK 2.2 w wersji supersonic i RS, rowniez bez problemow. No nie wiem, trochę mleczka przepływa przez pory w cienkich ściankach. Da się je uszczelnić, ale raczej nie polecałbym ich na "pierwszy raz"
Greg00 Napisano 6 Lutego 2012 Autor Napisano 6 Lutego 2012 Zamówiłem płyn No Tubes Mam jeszcze pytanie odnośnie użytkowania - dolewać płyn co 2-3 miesiące czy - czyścić opone po tym okresie i uszczelniać od początku czy da się wyczyścić oponę z zaschniętego mleczka po całym sezonie?
Mod Team durnykot Napisano 7 Lutego 2012 Mod Team Napisano 7 Lutego 2012 Dlaczego chcesz dolewać co 2-3 miesiące? Taka potrzeba może zaistnieć tylko po uszczelnieniu przez mleczko sporej dziury lub dużej ilości drobnych przebić - o ile będziesz o nich wiedział. W moim przypadku wlałem płyn raz i , pro forma, dolałem ok. 8 ml po zauważonym przebiciu ( dosyć sporym zresztą). Opony zdjąłem dopiero w zimie - po 6 miesiącach. Się mi przypomniało- może się zdarzyć,że po pewnym czasie ,kręcąc kołem ) np. w domu) usłyszysz tajemniczy odgłos dobiegający z opony ( jakby w oponie coś się ruszało). To tajemnicze coś może wyglądać tak: To COŚ to efekt krystalizacji czegoś tam ..... . Wyjmij ( jeśli chcesz), dolej jakieś 10 ml płynu ( choć niekoniecznie) i połóż na półce. Obecność tego czegoś nie świadczy o utracie właściwości uszczelniających. czy da się wyczyścić oponę z zaschniętego mleczka po całym sezonie? Opona po sezonie jeszcze się do czegoś nadaje? Są dwie szkoły: - pierwsza szkoła twierdzi,że nie ma takiej potrzeby, a wręcz należy wyschnięty płyn zostawić, bo ( podobno) wzmocni ścianki opon ( co nie znaczy,że uszczelni) - druga twierdzi,ze można płyn usunąć za pomocą ogólnie dostępnych środków ( woda, mydło, miękka szczotka, niektórzy używają suchych ręczników papierowych)
leo2 Napisano 7 Lutego 2012 Napisano 7 Lutego 2012 To COŚ to efekt krystalizacji czegoś tam ..... . Wyjmij ( jeśli chcesz), dolej jakieś 10 ml płynu ( choć niekoniecznie) i połóż na półce. Obecność tego czegoś nie świadczy o utracie właściwości uszczelniających. Niestety to nie do końca jest prawda. Ta grudka to guma naturalna, która się wytrąciła z mleczka i połączyła w ten konglomerat. Mleczko zawiera ok. 20% masy suchej zdyspergowanych cząsteczek gumy,które służą do uszczelniania reszta to nośnik. Jak wlewasz 80ml mleczka, to masz ok. 26g gumy, ta kulka może ważyć ok. 10-15g, zatem sam widzisz ile zostało do spełniania swojej roli. A trzeba jeszcze pamiętać że w uszczelnianiu gra też rolę stężenie tych aktywnych cząsteczek, musi być odpowiednie aby ciśnienie wypychające płyn przez otwór zmusiło cząsteczki gumy do zbliżenia się i połączenia. Gdybyś powiedział że taka grudka wytrąciła się z butelki 1l to wtedy bym się z Tobą zgodził
Mod Team durnykot Napisano 7 Lutego 2012 Mod Team Napisano 7 Lutego 2012 Leo, pojawienie się takiej grudki Czegoś w moim przypadku nie spowodowało zauważalnej utraty właściwości uszczelniających. Mnie ,jako użytkownika, nie bardzo interesuje z czego to jest- dla mnie ważny jest efekt działania płynu, a ten jest dla mnie zadowalający.
leo2 Napisano 8 Lutego 2012 Napisano 8 Lutego 2012 Tak, koło na pewno pozostało szczelne, ale prawdopodobnie mleczko nie uszczelniłoby większego otworu 3-4mm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.