Skocz do zawartości

[hayes stroker trail] duży skok dźwigni


madkeinam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Szukałem czegoś na ten temat na forum ale nie odnalazłem, toteż pytam. Nabyłem hamulce jak w temacie, jako że to moje pierwsze tarcze nie mam żadnego porównania. Wydaje mi się jednak, że skok dźwigni mam dużo za za duży, mianowicie zanim klocki dotrą do tarczy klamka przebywa ok 2,5 cm. Ile w tych hamulcach powinno takowego skoku być? Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat. Ktoś ma jakiś pomysł jak to zmienić?

Inna sprawa, że po wciśnięciu można je jeszcze docisnąć z 5 mm ale to myślę, że odpowietrzanie rozwiąże ten problem.

Jakieś pomysły?

 

Houk!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz Ci los, tak jak z tylnym hamulcem poszło gładko i jest ok tak z przednim... wywaliło jeden tłoczek w zacisku :/ Odpowietrzyłem, nie zakładając jeszcze klocków ni koła nacisnąłem klamkę... łubudu, tłoczek wyleciał :/ I teraz tak, nijak nie potrafię rozkręcić zacisku, no nijak nie ruszają śruby. Czy mogę ten tłoczek jakoś jeszcze tam umieścić gdzie trzeba czy sprawa się skomplikowała ponad moje możliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Szukałem czegoś na ten temat na forum ale nie odnalazłem, toteż pytam. Nabyłem hamulce jak w temacie, jako że to moje pierwsze tarcze nie mam żadnego porównania. Wydaje mi się jednak, że skok dźwigni mam dużo za za duży, mianowicie zanim klocki dotrą do tarczy klamka przebywa ok 2,5 cm. Ile w tych hamulcach powinno takowego skoku być? Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat. Ktoś ma jakiś pomysł jak to zmienić?

Inna sprawa, że po wciśnięciu można je jeszcze docisnąć z 5 mm ale to myślę, że odpowietrzanie rozwiąże ten problem.

Jakieś pomysły?

 

Houk!

Ja posiadam Hayes Stroker Ryde i dokładnie to samo wrażenie. Skok duży i po osiągnięciu maksymalnego docisku dźwignia jeszcze może być trochę dociśnięta. Ja mam wrażenie jakby to cały układ był trochę elastyczny (coś się ugina albo rozciąga :). Moja dźwignia jest na maksa oddalona od kierownicy za pomocą śruby regulacyjnej bo mam duże dłonie i tak jest ok.

 

Ale i tak myślę nad zmianą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się modelem ACE i mam dokładnie takie samo wrażenie: jest duży skok dźwigni. Przelanie systemu na pewno nie zaszkodzi, ale póki co to wygląda, że ten typ tak ma ...

Dobicie trochę płynu po odpowietrzeniu pomogło, klocki są bliżej tarczy to i skok mniejszy. Widać tak być musi, nie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żebyś wiedział :) Hayes ma fajowy przyrząd do ustawiania zacisku na tarczy i do odpowietrzania - nie pamiętam jak to się nazywa wedle ich metodologii, ale było u nich na stronie albo na YT :)

 

Widziałem ino zestaw do odpowietrzania tak po prostu odpowietrzania i jakąś blaszkę czy grom wie co to do ustawiania zacisków, wg. nie trza do tego narzędzi z napisem "hayes" ;)

 

http://www.hayesdiscbrake.com/brakes/parts-accessories/small-parts/feel-r-gage/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...