madkeinam Napisano 2 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Witam! Szukałem czegoś na ten temat na forum ale nie odnalazłem, toteż pytam. Nabyłem hamulce jak w temacie, jako że to moje pierwsze tarcze nie mam żadnego porównania. Wydaje mi się jednak, że skok dźwigni mam dużo za za duży, mianowicie zanim klocki dotrą do tarczy klamka przebywa ok 2,5 cm. Ile w tych hamulcach powinno takowego skoku być? Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat. Ktoś ma jakiś pomysł jak to zmienić? Inna sprawa, że po wciśnięciu można je jeszcze docisnąć z 5 mm ale to myślę, że odpowietrzanie rozwiąże ten problem. Jakieś pomysły? Houk! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 2 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Zalej je na nowo odpowiednią ilością płynu i dobrze odpowietrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madkeinam Napisano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Masz Ci los, tak jak z tylnym hamulcem poszło gładko i jest ok tak z przednim... wywaliło jeden tłoczek w zacisku :/ Odpowietrzyłem, nie zakładając jeszcze klocków ni koła nacisnąłem klamkę... łubudu, tłoczek wyleciał :/ I teraz tak, nijak nie potrafię rozkręcić zacisku, no nijak nie ruszają śruby. Czy mogę ten tłoczek jakoś jeszcze tam umieścić gdzie trzeba czy sprawa się skomplikowała ponad moje możliwości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 Możesz go wcisnąć z powrotem bez rozkręcania zacisku. Ale licz się z tym, że do zacisku wlezie trochę brudu i tłoczek może nie działać właściwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madkeinam Napisano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 Wcisnąłem, wygląda jakby miało być ok. Brudu to tam raczej nie było, zaciski nowe to i czyste... mam nadzieje. Jak to będzie się sprawować się okaże jak rower stanie się kompletnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Bawiłem się modelem ACE i mam dokładnie takie samo wrażenie: jest duży skok dźwigni. Przelanie systemu na pewno nie zaszkodzi, ale póki co to wygląda, że ten typ tak ma ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tekla Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Witam! Szukałem czegoś na ten temat na forum ale nie odnalazłem, toteż pytam. Nabyłem hamulce jak w temacie, jako że to moje pierwsze tarcze nie mam żadnego porównania. Wydaje mi się jednak, że skok dźwigni mam dużo za za duży, mianowicie zanim klocki dotrą do tarczy klamka przebywa ok 2,5 cm. Ile w tych hamulcach powinno takowego skoku być? Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat. Ktoś ma jakiś pomysł jak to zmienić? Inna sprawa, że po wciśnięciu można je jeszcze docisnąć z 5 mm ale to myślę, że odpowietrzanie rozwiąże ten problem. Jakieś pomysły? Houk! Ja posiadam Hayes Stroker Ryde i dokładnie to samo wrażenie. Skok duży i po osiągnięciu maksymalnego docisku dźwignia jeszcze może być trochę dociśnięta. Ja mam wrażenie jakby to cały układ był trochę elastyczny (coś się ugina albo rozciąga . Moja dźwignia jest na maksa oddalona od kierownicy za pomocą śruby regulacyjnej bo mam duże dłonie i tak jest ok. Ale i tak myślę nad zmianą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madkeinam Napisano 8 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Bawiłem się modelem ACE i mam dokładnie takie samo wrażenie: jest duży skok dźwigni. Przelanie systemu na pewno nie zaszkodzi, ale póki co to wygląda, że ten typ tak ma ... Dobicie trochę płynu po odpowietrzeniu pomogło, klocki są bliżej tarczy to i skok mniejszy. Widać tak być musi, nie poradzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Jak dobileś płynu na mocno startych klockach to będziesz miec problemy włożeniem nowego kompletu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madkeinam Napisano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Jak dobileś płynu na mocno startych klockach to będziesz miec problemy włożeniem nowego kompletu Całe szczęście dobiłem na zupełnie świeżych klockach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 żebyś wiedział Hayes ma fajowy przyrząd do ustawiania zacisku na tarczy i do odpowietrzania - nie pamiętam jak to się nazywa wedle ich metodologii, ale było u nich na stronie albo na YT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madkeinam Napisano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 żebyś wiedział Hayes ma fajowy przyrząd do ustawiania zacisku na tarczy i do odpowietrzania - nie pamiętam jak to się nazywa wedle ich metodologii, ale było u nich na stronie albo na YT Widziałem ino zestaw do odpowietrzania tak po prostu odpowietrzania i jakąś blaszkę czy grom wie co to do ustawiania zacisków, wg. nie trza do tego narzędzi z napisem "hayes" http://www.hayesdiscbrake.com/brakes/parts-accessories/small-parts/feel-r-gage/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Nie trzeba, ale ta blaszka to jest super ułatwienie Z odpowietrzaniem tez nie jest źle bo, o ile mnie pamięć nie myli, to wystarczy śrubę M5 przewiercić i już można się wkręcić w klamkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.