Skocz do zawartości

[rower] Kross Level A4 2008 bw export + upgrade by adziopak


adziopak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W Marcu 2010 zakupiłem dość fajne cudo za śmieszne pieniądze. 1499zł

 

Rama: Aluminium 6061, potrójnie cieniowane

Kolor: czarno biały

Widelec: Rock Shock DART 3 100mm

Biegi: 27

Przerzutka przód: Shimano Deore ALIVIO

Przerzutka tył: Shimano Deore Deore XT

Hamulec przód: Avid Single Digid 5

Hamulec tył: Avid Single Digid 5

Manetki: Shimano Deore

Korba: ZMIANA: SHIMANO SLX FC-M660 175mm 44/32/22T

Suport: SLX

Łańcuch: Shimano CN-HG53

Kaseta: Sram 9-speed

Piasty: Novatec AR

Opony: Schwalbe SMART SAM 2,1"

Obręcze: Alexrims X2100

Klocki ham.: ZMIANA: Clarks CP-513 (aktualnie black)

Kierownica: Trvativ XR

Wspornik kierownicy: Trvativ XR

Wspornik siodła: HL Corp aluminium

Stery: Super Express H-142

Pedały: VP-519A

Waga: 12,1kg

Wyposażenie dodatkowe: rogi

 

Zmian jest mało. Tylko korba + klocki. Ale podejrzewam że trzeba będzie zmienić jeszcze kasete i łańcuch. Bo ich przebieg przekracza 2000km a łancuch od 2010 nie był ani razu smarowany.

W lecie chcę również zainstalować crossridy ;)

 

Wygląd w sklepie: a4_R8_17_BC_01.JPG

 

Na trasie:

 

249534_198351006878216_100001099542032_602802_3656792_n.jpg

 

Jutro może wrzuce jeszcze zdjęcia, ale przed upgradem.

 

Korba już zakupiona ale jeszcze nie wymieniona.

Muszę podejść z nią do serwisu bo nie mam klucza dynamometrycznego a pozatym jakoś nie jestem jakimś specjalistą.

 

Rower przejechał dość mało jak na 2 sezony. Dotychczas spisywał się bardzo dobrze i jak za 1500zł to wybór był świetny.

Jest pare aspektów które musze wymienić jednak ze względu na mój wiek (15 l.) wszystkiego na raz nie wymienie, gdyż nie dysponuje jakimiś funduszami z nieba :)

 

I tak udało mi się zakupić korbę SLX przed podwyżkami Shimano, następne dostawy już ponad 30% droższe.

Przykładowo SLX cena detal. to 579zł, a ja kupiłem za 389zł wczoraj.

 

Najbardziej jestem zadowolony z działania shadowa z tyłu, który jest właściwie szybszy niż moja była.

Rama jak na tą kase jest bardzo wytrzymała i lekka.

Rower nie raz przeszedł ciężkie próby na ciężkim terenie. W zasadzie suport padł. Dlatego wymiana korby idzie w ruch.

W zasadzie powodów jest więcej do wymiany połowy napędu. Między innymi to że jest on dość zróżnicowany klasowo. Przerzutka XT, kaseta na poziomie Alivio, korba w zasadzie tanizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i mamy kolejne zmiany :)

Rama: Aluminium 6061, potrójnie cieniowane

Kolor: czarno biały

Widelec: Rock Shock DART 3 100mm

Biegi: 27

Przerzutka przód: Shimano Alivio

Przerzutka tył: Shimano Deore XT

Hamulec przód: Avid Single Digid 5

Hamulec tył: Avid Single Digid 5

Manetki: Shimano Deore

Korba: SHIMANO SLX FC-M660 175mm 44/32/22T

Suport: Shimano SM-BB70

Łańcuch: Shimano LX CN-HG73

Kaseta: Shimano SLX CS-HG80

Piasty: Novatec

Opony: Schwalbe SMART SAM 2,1"

Obręcze: Alexrims X2100

Klocki ham.: Clarks CP-513 (aktualnie black)

Kierownica: Truvativ XR

Wspornik kierownicy: Truvativ XR

Wspornik siodła: HL Corp aluminium

Stery: Super Express H-142

Pedały: VP-519A

Waga: ?

Wyposażenie dodatkowe: rogi

 

 

Rzeczy zmienione są pogrubione.

Co do wagi nie jestem w stanie obliczyć, nie wiem jaką masę mają koła i nie mam na razie jak tego zważyć.

Do wymiany na pewno pójdzie amor i koła. Potem zajmę się resztą ;)

 

Co jeszcze proponujecie zmienić za małe pieniądze a z dużym skutkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem SPD do miasta to nieporozumienie. Mamy dużo sytuacji gdzie ktoś nam wyjdzie przed rower lub drogę zajedzie samochód. Co wtedy jak koleś nie zdąży się wypiąć. Do tego na każdych światłach wypinanie lub wpinanie, chyba że potrafi tak zwaną " stójkę ". Fakt faktem wszystko dla ludzi i wszystkiego można się nauczyć. Ale SPD do miasta hmm raczej nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam inaczej, w mieście dużo lepiej jeździ mi się w SPD niż bez nich. Argument "co wtedy gdy nie zdążę się wypiąć" jest dla mnie nie zrozumiały bo wypięcie się jest po czasie naturalną reakcją i jest równie "uciążliwe" jak zdjęcie nogi z platformy. IMO tak mogą pisać tylko osoby, które nie mają SPD lub nie potrafią jeszcze w nich dobrze jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy zestaw za rozsądną cenę wziąłbym na dzień dzisiejszy taki zestaw:

http://allegro.pl/pedaly-spd-m520-srebrne-bloki-bike-centrum-i2108963812.html

http://allegro.pl/buty-shimano-sh-m077-spd-rozmiar-43-i2124889753.html

ewentualnie jakieś inne, kilkanaście, kilkadziesiąt złotych droższe buty shimano, jeżeli bardziej Ci się podobają :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem SPD do miasta to nieporozumienie. Mamy dużo sytuacji gdzie ktoś nam wyjdzie przed rower lub drogę zajedzie samochód. Co wtedy jak koleś nie zdąży się wypiąć. Do tego na każdych światłach wypinanie lub wpinanie, chyba że potrafi tak zwaną " stójkę ". Fakt faktem wszystko dla ludzi i wszystkiego można się nauczyć. Ale SPD do miasta hmm raczej nie

 

Jeżdżę w SPD 12 lat i jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, abym przy wywrotce nie wypiął się z pedału - ten ruch jest dla mnie tak naturalny jak oddychanie. Nawet rekonwalescencję skręconego kolana przejeździłem w tym rozwiązaniu. Rzadko bywam na rowerze w mieście, ale nawet jeśli jadę (bo muszę dojechać do serwisu) to nigdy nie odczuwałem uciążliwości tego rozwiązania. Co nie znaczy jednak, iż każdy to rozwiązanie musi mieć :) jeden się do niego przekona, a drugi (jak mój kuzyn) będzie się wiecznie wywracał i nigdy mu to nie wejdzie w krew ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok to metalowa część wkręcona w spód buta, dzięki której możemy się wpiąć w pedał:

http://images.photo....19,blok-spd.jpg

 

Podczas podjazdów nogi i tak za bardzo nie zsuwają się z pedałów, ale strome podjazdy duużo łatwiej podjechać w SPD dzięki płynności pedałowania. Zatrzaski bardziej pomagają utrzymać się na pedałach przy szybkich zjazdach, po nie równym terenie (korzenie itd). Dla mnie jest po prostu pewniej i bezpieczniej.

 

Jak radzą sobie z błotem - to zależy. Shimanowskie nie za ciekawie. Przy zabłoconym i zapiaszczonym bucie wypadałoby otrzepać go poprzez stuknięcie butem np w korbę bo mogą być problemy z szybkim wpięciem się. W systemie firmy Crank Brother problem ten nie występuje - piasek i delikatne błoto całkowicie nie zmienia charakterystyki wpinania/wypinania się :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, nie długo porobię pare fot po zmianach :)

 

Czyli bloki dostajemy razem z pedałami i wkręcamy ją w buty?

Czytałem też tematy porównawcze z pedałami 540 i 520. Warto dopłacać te 60zł?

Będzie to miało jakieś znaczenie przy tej wadze osprzęcie i charakterystyce jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii różnica będzie, a w praktyce? jeżeli naprawdę nie masz co zrobić z tymi 60 zł to dołóż je do m540, w innym przypadku bierz m520, tak, razem z pedałami dostajesz bloki które wkręcasz w pedały, aktualnie cena zestawu to koło 290 zł, m077 + m520 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, skoro przesiada na SPD ma dać mi największą różnicę w działaniu to zbieram 300zł.

Mam nadzieję, że te modele wystarczą do no nie takiej spokojnej jeździe po terenie.

Mysle, ze na wiosne już te pedały beda w mojej korbie :)

 

Drugie pytanie.

Jakie siodło + sztyca polecacie do takiej pół agresywnej jazdy, te co teraz mam po ok 50km zaczyna buntować mój tyłek.

Sztycę też przy okazji wymienie bo stara jest bardzo ciężka (zoom).

Nie podaję przedziału cenowego, bo w zasadzie nie wiem, gdzie zaczynaja sie przyzwoitosci.

Chodzi o pewny, wygodny i lekki zestaw i nie zbyt drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...