adziopak Napisano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 Witam! W Marcu 2010 zakupiłem dość fajne cudo za śmieszne pieniądze. 1499zł Rama: Aluminium 6061, potrójnie cieniowane Kolor: czarno biały Widelec: Rock Shock DART 3 100mm Biegi: 27 Przerzutka przód: Shimano Deore ALIVIO Przerzutka tył: Shimano Deore Deore XT Hamulec przód: Avid Single Digid 5 Hamulec tył: Avid Single Digid 5 Manetki: Shimano Deore Korba: ZMIANA: SHIMANO SLX FC-M660 175mm 44/32/22T Suport: SLX Łańcuch: Shimano CN-HG53 Kaseta: Sram 9-speed Piasty: Novatec AR Opony: Schwalbe SMART SAM 2,1" Obręcze: Alexrims X2100 Klocki ham.: ZMIANA: Clarks CP-513 (aktualnie black) Kierownica: Trvativ XR Wspornik kierownicy: Trvativ XR Wspornik siodła: HL Corp aluminium Stery: Super Express H-142 Pedały: VP-519A Waga: 12,1kg Wyposażenie dodatkowe: rogi Zmian jest mało. Tylko korba + klocki. Ale podejrzewam że trzeba będzie zmienić jeszcze kasete i łańcuch. Bo ich przebieg przekracza 2000km a łancuch od 2010 nie był ani razu smarowany. W lecie chcę również zainstalować crossridy Wygląd w sklepie: Na trasie: Jutro może wrzuce jeszcze zdjęcia, ale przed upgradem. Korba już zakupiona ale jeszcze nie wymieniona. Muszę podejść z nią do serwisu bo nie mam klucza dynamometrycznego a pozatym jakoś nie jestem jakimś specjalistą. Rower przejechał dość mało jak na 2 sezony. Dotychczas spisywał się bardzo dobrze i jak za 1500zł to wybór był świetny. Jest pare aspektów które musze wymienić jednak ze względu na mój wiek (15 l.) wszystkiego na raz nie wymienie, gdyż nie dysponuje jakimiś funduszami z nieba I tak udało mi się zakupić korbę SLX przed podwyżkami Shimano, następne dostawy już ponad 30% droższe. Przykładowo SLX cena detal. to 579zł, a ja kupiłem za 389zł wczoraj. Najbardziej jestem zadowolony z działania shadowa z tyłu, który jest właściwie szybszy niż moja była. Rama jak na tą kase jest bardzo wytrzymała i lekka. Rower nie raz przeszedł ciężkie próby na ciężkim terenie. W zasadzie suport padł. Dlatego wymiana korby idzie w ruch. W zasadzie powodów jest więcej do wymiany połowy napędu. Między innymi to że jest on dość zróżnicowany klasowo. Przerzutka XT, kaseta na poziomie Alivio, korba w zasadzie tanizna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adziopak Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 No i mamy kolejne zmiany Rama: Aluminium 6061, potrójnie cieniowane Kolor: czarno biały Widelec: Rock Shock DART 3 100mm Biegi: 27 Przerzutka przód: Shimano Alivio Przerzutka tył: Shimano Deore XT Hamulec przód: Avid Single Digid 5 Hamulec tył: Avid Single Digid 5 Manetki: Shimano Deore Korba: SHIMANO SLX FC-M660 175mm 44/32/22T Suport: Shimano SM-BB70 Łańcuch: Shimano LX CN-HG73 Kaseta: Shimano SLX CS-HG80 Piasty: Novatec Opony: Schwalbe SMART SAM 2,1" Obręcze: Alexrims X2100 Klocki ham.: Clarks CP-513 (aktualnie black) Kierownica: Truvativ XR Wspornik kierownicy: Truvativ XR Wspornik siodła: HL Corp aluminium Stery: Super Express H-142 Pedały: VP-519A Waga: ? Wyposażenie dodatkowe: rogi Rzeczy zmienione są pogrubione. Co do wagi nie jestem w stanie obliczyć, nie wiem jaką masę mają koła i nie mam na razie jak tego zważyć. Do wymiany na pewno pójdzie amor i koła. Potem zajmę się resztą Co jeszcze proponujecie zmienić za małe pieniądze a z dużym skutkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekLevelA2 Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Jeździsz na tak zniżonym siodełku nie bolą cie nogi ?. Ja tak jeździłem jak dałem wyżej to dużo lepiej mi sie jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adziopak Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Jestem troszke niższy. Teraz już jest wyżej, zdjęcie z Gór Słonnych jest z czerwca 2011. Niedługo zamieszcze zdjecia po upgrejdzie. Co proponujecie zrobić jeszcze z tym krosidłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Moim zdaniem warto zainwestować w SPD, myślę że najwyraźniej odczujesz to w jeździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adziopak Napisano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Dlaczego, lepsze przełożenie siły? Ile wyniosło by takie zainwestowanie w spd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mlody2224 Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 SPD- 80-90 zł Buty jakieś 200-250 zł W decathlonie widziałem przecenę fajnych butów z 300 zł na 139 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adziopak Napisano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 No to nie tanio. Ale co to daje, bo słyszałem że przez pierwsze tygodnie są problemy. Lepsza sztywność, przełożenie siły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jokulus25 Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 system spd odzyskuje siłę którą wkładasz w pedałowanie , bo gdy wysiągasz nogę do góry to wtedy (gdy masz spd) cały czas pracuje mechanizm i tracisz mniej siły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adziopak Napisano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Hmm no to zastanowie sie, ale nie jest to zbyt tanie rozwiazanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radeks23 Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Plusem jest też to, że jak jesteś wpięty to nie ma opcji że Ci się noga ześliźnie, już nie mówiąc że taki rower jest łatwiej od ziemi oderwać, zarzucić tyłem itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mlody2224 Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Moim zdaniem SPD do miasta to nieporozumienie. Mamy dużo sytuacji gdzie ktoś nam wyjdzie przed rower lub drogę zajedzie samochód. Co wtedy jak koleś nie zdąży się wypiąć. Do tego na każdych światłach wypinanie lub wpinanie, chyba że potrafi tak zwaną " stójkę ". Fakt faktem wszystko dla ludzi i wszystkiego można się nauczyć. Ale SPD do miasta hmm raczej nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 A ja uważam inaczej, w mieście dużo lepiej jeździ mi się w SPD niż bez nich. Argument "co wtedy gdy nie zdążę się wypiąć" jest dla mnie nie zrozumiały bo wypięcie się jest po czasie naturalną reakcją i jest równie "uciążliwe" jak zdjęcie nogi z platformy. IMO tak mogą pisać tylko osoby, które nie mają SPD lub nie potrafią jeszcze w nich dobrze jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Również pobronie SPD, odkładaj kase i kupuj, na pewno nie pożałujesz, zgadzam się 100% z postem powyżej, negatywne opinie albo od osób które nigdy nie miały, albo nie potrafią na nich jeździć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adziopak Napisano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Z tym ze ja nie jezdze po miescie. Teren i czasami szosa Hmm no to uzbieram, a jakie modele polecacie do SLX? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Na pierwszy zestaw za rozsądną cenę wziąłbym na dzień dzisiejszy taki zestaw: http://allegro.pl/pedaly-spd-m520-srebrne-bloki-bike-centrum-i2108963812.html http://allegro.pl/buty-shimano-sh-m077-spd-rozmiar-43-i2124889753.html ewentualnie jakieś inne, kilkanaście, kilkadziesiąt złotych droższe buty shimano, jeżeli bardziej Ci się podobają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Moim zdaniem SPD do miasta to nieporozumienie. Mamy dużo sytuacji gdzie ktoś nam wyjdzie przed rower lub drogę zajedzie samochód. Co wtedy jak koleś nie zdąży się wypiąć. Do tego na każdych światłach wypinanie lub wpinanie, chyba że potrafi tak zwaną " stójkę ". Fakt faktem wszystko dla ludzi i wszystkiego można się nauczyć. Ale SPD do miasta hmm raczej nie Jeżdżę w SPD 12 lat i jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, abym przy wywrotce nie wypiął się z pedału - ten ruch jest dla mnie tak naturalny jak oddychanie. Nawet rekonwalescencję skręconego kolana przejeździłem w tym rozwiązaniu. Rzadko bywam na rowerze w mieście, ale nawet jeśli jadę (bo muszę dojechać do serwisu) to nigdy nie odczuwałem uciążliwości tego rozwiązania. Co nie znaczy jednak, iż każdy to rozwiązanie musi mieć jeden się do niego przekona, a drugi (jak mój kuzyn) będzie się wiecznie wywracał i nigdy mu to nie wejdzie w krew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adziopak Napisano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Czyli rozumiem, że rozwiązanie te jest genialne w terenie, np. podczas podjazdów zapobiega zsunięciu się nogi z pedała? I co to są te bloki? I jak sobie radzą te pedały i rozwiazanie np. z błotem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Blok to metalowa część wkręcona w spód buta, dzięki której możemy się wpiąć w pedał: http://images.photo....19,blok-spd.jpg Podczas podjazdów nogi i tak za bardzo nie zsuwają się z pedałów, ale strome podjazdy duużo łatwiej podjechać w SPD dzięki płynności pedałowania. Zatrzaski bardziej pomagają utrzymać się na pedałach przy szybkich zjazdach, po nie równym terenie (korzenie itd). Dla mnie jest po prostu pewniej i bezpieczniej. Jak radzą sobie z błotem - to zależy. Shimanowskie nie za ciekawie. Przy zabłoconym i zapiaszczonym bucie wypadałoby otrzepać go poprzez stuknięcie butem np w korbę bo mogą być problemy z szybkim wpięciem się. W systemie firmy Crank Brother problem ten nie występuje - piasek i delikatne błoto całkowicie nie zmienia charakterystyki wpinania/wypinania się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekLevelA2 Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Ładny rowerek, moim zdaniem lajleprze malowanie Levela z tej seri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adziopak Napisano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Dziękuję, nie długo porobię pare fot po zmianach Czyli bloki dostajemy razem z pedałami i wkręcamy ją w buty? Czytałem też tematy porównawcze z pedałami 540 i 520. Warto dopłacać te 60zł? Będzie to miało jakieś znaczenie przy tej wadze osprzęcie i charakterystyce jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 W teorii różnica będzie, a w praktyce? jeżeli naprawdę nie masz co zrobić z tymi 60 zł to dołóż je do m540, w innym przypadku bierz m520, tak, razem z pedałami dostajesz bloki które wkręcasz w pedały, aktualnie cena zestawu to koło 290 zł, m077 + m520 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adziopak Napisano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Ok, skoro przesiada na SPD ma dać mi największą różnicę w działaniu to zbieram 300zł. Mam nadzieję, że te modele wystarczą do no nie takiej spokojnej jeździe po terenie. Mysle, ze na wiosne już te pedały beda w mojej korbie Drugie pytanie. Jakie siodło + sztyca polecacie do takiej pół agresywnej jazdy, te co teraz mam po ok 50km zaczyna buntować mój tyłek. Sztycę też przy okazji wymienie bo stara jest bardzo ciężka (zoom). Nie podaję przedziału cenowego, bo w zasadzie nie wiem, gdzie zaczynaja sie przyzwoitosci. Chodzi o pewny, wygodny i lekki zestaw i nie zbyt drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Siodełko od siebie poleciłbym WTB Rocket V. Bardzo wygodne i jest w trzech wersjach wagowych. Mają różne wykończenia i ceny. Sztyca to szerokie pojęcie i bez określonego budżetu ciężko coś dobrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adziopak Napisano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 A co z Ritchey WCS? np. http://www.rowerowysklep.pl/czesci-siodelka-siodlo-ritchey-wcs-streem-v2-white-o_l_211_5284.html ta sama cena, pareg mniej i biały kolor ktory fajnie podpasuje pod moj rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.