Skocz do zawartości

[amortyzator]Rozbieranie suntour xc60


moize

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To tak: Mam suntoura XC60 i muszę go rozebrać. No i odkręciłem te dwa "cycki" u góry (bo od dołu są tylko zaślepki takie jakby i ich się z tego co widziałem na googlach nie odkręca i robi się to od góry po wykręceniu tych całych "cycków") i niżej śruba powinna być na imbus. W tym problem że niżej jej nie ma tylko jest jakaś plastikowa kolejna zaślepka z wytłoczonym okręgiem i dwoma dziurkami po bokach (chyba do odkręcenia) No okej kręcę tą zaślepką (ona z plastiku jak coś) kręcę kręcę i kręcę i nic nie idzie stoi w miejscu! na chama jej wyjąć się też nie da.co robić??

 

http://tinypic.pl/2olymewpbrm1

 

http://tinypic.pl/vqkd1sf418ig

 

PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC! POLECĄ +!

Napisano

dzisiaj jak jechałem to jakoś mi z lewej strony to wypadło ale nie widziałem jak i gdzie i widzę sprężynę ale po za tym nic i ona nie chce wyjść ;/

Napisano

wiesz na 99% coś bym tam znalazł tylko dobrze by było jakby mi się te filmy 2godziny nie otwierały ;/

Napisano

ymmm tam olej jest? sorry to może durnowate pytanie ale dla mnie to jest czarna magia i teraz mi się zrobiło tak ze jak ugnę amora to wypycha mi z lewej komory ze środka sprężyny jakieś gumowe coś czego nie mogę wyjąć ja bym potrzebował mega dokładny poradnik z każdym najmniejszym szczegółem ;//

Napisano

ymmm tam olej jest? sorry to może durnowate pytanie ale dla mnie to jest czarna magia i teraz mi się zrobiło tak ze jak ugnę amora to wypycha mi z lewej komory ze środka sprężyny jakieś gumowe coś czego nie mogę wyjąć ja bym potrzebował mega dokładny poradnik z każdym najmniejszym szczegółem ;//

to gumowe w spręzynie to elstomer=tłumik powrotu

 

xc60 to jest najprostrzy amorek i do tego wiekowy(z 6lat nierobiony) czy jest sens w ogóle go robić ??

moze czas sprawic sobie nowszą konstrukcje????która działa

Napisano

nie mam kasy na lepszy amortyzator a mi ten na razie wystarczy (z tego powodu że nie był przez mojego kolegę od którego kupiłem przez jakies 3 lata w ogóle używany a wcześniej tylko rekreacyjnie i jest w całkiem dobrym stanie) A chciałem go rozebrać między dlatego że jestem ciekawy jak to się robi a po drugie podobno jak się wyjmie te elastometry to on nie twardnieje przy wbiciu. Dla tego się pytam bo patrząc po innych wątkach to trochę problematyczny to temat ;/

Napisano

Rozebranie amora jest bardzo proste, link do zdjęć mi nie działa, nie wiem czy masz tak jakikolwiek tłumik, ale napiszę Ci jak go rozebrać.

Podważasz regulatory naprężenia wstępnego jeśli są, następnie odkręcasz górne korki, później odkręcasz do połowy śrubki na dole i pukasz w nie młotkiem.W tej chwili możesz wyjąć sprężyny lub tłumik oraz rozdzielić golenie górne i dolne.Wyczyść wszystko przesmaruj i skręć do kupy w odwrotnej kolejności

Napisano

no tak teorie rozbierania ZWYKŁEGO amora to ja znam. Tylko ten jest dziwny i podobno odkręca się go od góry bo na dole mam takie nakrętki ale nie ma tam żadnego imbusa ani miejsca na klucz...jest grzybek zaokrąglony z okrągłą dziurką w środku więc nie ma tam miejsca na żadnego imbusa czy klucz ;/

Napisano

a nam się nie chce czekać, aby się pobrały :icon_confused: oczekujesz pomocy to staraj się zrobić wszystko, aby nam ją ułatwić

P.S. nawet gdybym chciał nie pomogę, bo serwery są zajęte i każą sobie wysłać smsa, aby pobrać plik

Napisano

no tak teorie rozbierania ZWYKŁEGO amora to ja znam. Tylko ten jest dziwny i podobno odkręca się go od góry bo na dole mam takie nakrętki ale nie ma tam żadnego imbusa ani miejsca na klucz...jest grzybek zaokrąglony z okrągłą dziurką w środku więc nie ma tam miejsca na żadnego imbusa czy klucz ;/

tak sie to rozbiera :thumbsup:

SR SUNTOUR Cycling

3 strona tytul: Slider sleeves (plugged dust seals)

Napisano

no dobra..spróbuje załadować ten film ;/...

 

no tak ale to wy na plusiki pracujecie hehe

 

DZIĘKI UP DOKŁADNIE O TO MI CHODZIŁO! JUTRO BĘDĘ KOMBINOWAŁ! +

Napisano

DOBRA ŻEBY NIE BYŁO "ZDZIFKA" JUŻ WIEM CO SIĘ POROBIŁO! BYŁO TAK SAMO JAK NA FILMIE I JAK PISALI NA INNYCH FORACH!

TO BYŁO TAK:

ROZKRĘCIŁEM TE CYCUSZKI DO REGULACJI OD GÓRY

I TAM ZACZĄŁ MI ELASTOMETR WYCHODZIĆ GÓRĄ

NO UDAŁO MI SIĘ GO CUDEM WYJĄĆ I ZAUWAŻYŁEM JUŻ CAŁĄ SPRĘŻYNĘ

NO I PRZEZ 20 MINUT SKAKAŁEM W MIEJSCU NA TYM ROWERZE...ECHH KUPA ROBOTY...

NAGLE JE.B I SPRĘŻYNA WYSKOCZYŁA!

JAK SIĘ OKAZAŁO: BYŁA TAK OKROPNIE UPIERDZIELONA BŁOTEM OLEJEM I WSZYSTKIM I PRZYRDZEWIAŁA NA CAŁEJ DŁUGOŚCI PRZY RANTACH ALE SĄDZĘ ŻE JAK WŁOŻĘ DO WD40 NA JAKIŚ DŁUŻSZY OKRES TO NIE POWINNO BYĆ Z TYM WIĘKSZYCH PROBLEMÓW. NO ALE POZOSTAJE DRUGA STRONA....ONA NIE WYSZŁA A AMORTYZATOREM JUŻ NIE MOGE TAK NAPIERDZIELAĆ BO LEKKO GO WEGNĘ I JUŻ NA KOŃCÓWCE JEST WBITY ;/ CHYBA NIC TYLKO MŁOTECZEK I TONA WD40. NO CÓŻ DZIĘKI ZA POMOC!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...