Andrew Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 Czy wiecie, że w manetce XT można uaktywnić funkcję zarezerwowaną jedynie dla XTR. Mam tu na myśli możliwość zrzucenia 2 biegów na raz jednym ruchem małej dźwigni. W XT można zrzucić tylko 1 bieg na raz. Zabieg jest mało inwazyjny i całkowicie bezpieczny. _____________________________________________________ Instrukcja do manetek Saint mieści się na stronie 4-tej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 Już wam piszę tutorial, jeszcze 2 minuty A więc przedstawiam pacjenta - prawa SL-M770: Zaczynamy od rozkręcenia manetki - odkręcamy śrubki oznaczone czerwonymi puntami: Następnie zrzucamy sobie na ostatni bieg i srebrną dźwignię przesuwamy na max(tak jakbyśmy redukowali bieg o 4 koronki) i trzymamy dźwignię palcemL Teraz możemy zdjąć obudowę. Zaczynamy tak jak pokazałem na zdjęciu: Gdy już zdejmiemy obudowę, nagle możemy zrzucać małą dźwignią aż o 2 biegi na raz. Oto pozycja mechanizmu gdy mała dźwignia nie jest naciśnięta: Pozycja 1 - pierwsza faza ruchu dźwigni - właśnie został zrzucony jeden bieg i Pozycja 2 - druga faza ruchu dźwigni - kolejny zrzucony bieg. Tej fazy nie ma gdy manetka ma założoną obudowę! Pozycja 2 jest niemożliwa przy założonej obudowie, gdyż obudowa posiada specjalną wypustkę ograniczającą ruch mechanizmu: Usuwamy zatem tą wypustkę ostrym narzędziem lub lutownicą. Ja zrobiłem to lutownicą. Plastik dość łatwo się poddał. Następnie nieco wyrównałem krawędzie nożykiem : Następnie składamy manetkę pamiętając o odgięciu srebrnej dźwigni. Przed założeniem obudowy skontrolujcie, czy gumowa uszczelka w deklu jest na swoim miejscu. Zrobione! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 No pieknie, tylko czy faktycznie wiecej z tego korzysci niz minusow ? Ile czasu zajmuje szybkie cykniecie dwa razy? Jak na moje oko mniej niz czas zsuwania sie lancucha, wiec zysk mizerny, a klopot przy zrzucaniu wiecej niz jedno przy jezdzie w terenie, ewentualnym braku wyczucia IMO wiekszy. Oczywiscie patent Andrew bardzo ciekawy, warto bylo o tym napisac, bo moze ktos faktycznie tego potrzebuje, ale chcialem zwrocic tylko uwage na problem, zeby nie isc slepo w strone XTR . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumen Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 Ale chwyt a człowiek buli np. na manetkę xtr która jest droższa od xt o prawie 200 zł a tu wystarczy taki mały myk. Jak ktoś ma wprawę to zrobi to w 15min i ma manetkę xtr z xt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 Nie ma problemu z przypadkowym zrzuceniem o 2 biegi - drugi klik manetki jest doskonale wyczuwalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 nie miałem nigdy cyngli shimano, jednak w przypadku obu grup róznica nie jest (chyba) tylko w cenie i funkcjach jako takich ale też w wadze (?) oraz jakości i rodzaju użytych materiałów. o ile wagę wiele osób potrafi pominąć przy wyborze to jakość/trwałość/użyte materiały już nie. nie piszę tego by zanegować samą przeróbkę - to nie pierwszy raz gdy producent oszukuje na jakimś zupełnym drobiazgu aby przekonać nabywcę do wydania więcej pieniędzy - przykładem mogą być np grip shifty które od modelu x-7 praktycznie nie róznią się od modeli wyzszych, kosztujących znacząco więcej niz x-7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 Ciekawe jak wypada porównanie bebechów xt vs. xtr XT po zdjęciu monitorków i zastąpieniu ich dekielkami wage mam zbliżoną do xtr - 5 gram chyba więcej tylko Pomysł z tym, jak najbardziej ok ! A czy ten "drugi" klik manetki nie jest już pod zbyt dużym kątem ? A w drugą stronę, podczas zrzucania biegów kciukiem ten patent już nie działa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 Drugi klik manetki następuje po przesunięciu dźwigni o 2mm dalej. Patent działa w obie strony:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 XT ma instant release, biegi zmieniają się przy naciśnięciu dźwigni, a nie przy powrocie jak w slx, więc bardzo możliwe że się nie uda, skoro mechanizm jest inny. Chyba przy kilku następnych jazdach będę obserwował czy potrzebuję zmiany o 2 tryby, jeśli tak to chyba zdecyduję się na taką przeróbkę. Jakbym kupił xtr po rozważaniach czy brać xt czy xtr to bym się nieźle wkurzył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 Jeżeli ktoś nie wie, czy przeróbka będzie mu odpowiadać, to niech zdejmie obudowę na moment. Będzie ten sam efekt i będzie można się przekonać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 Mnie ciekawi na ile różnią sie mechanizmy miedzy soba(nigdy tego nie rozbierałem i nie mam zamairu raczej). XT ma instant relese czyli manetka reaguje odrazu, moj kolega ma manetki altusa rocznik 95 czyć koło tego (modelu nie pamiętam takie z okrągłymi telewizorkami i z żółtymi wskaźnikami) no i tam też łańcuch jest zrzucany od razu. Manetki maja tak spory przebieg ze prawdopodobnie mechanizm sie wytarł lekko i tam jak sie chce ceż można zrzucać łańcuch o 2 tylko trzeba wyczuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 To ja czekam teraz na sposób zrobienia xt z slx'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Nareszcie mogłem sprawdzić jak jeździ się z tak przerobioną manetką - jednym słowem : REWELACJA. Najbardziej przydaje się zrzucenie 2 biegów przy ostrym przyspieszaniu na niskich przełożeniach. Np. mając z przodu środkową tarczę, a z tyłu 2 nie opłaca się wrzucać 3 - różnica jest zbyt mała, by wykorzystać rozpędzone nogi. Dociskam dźwignię do oporu i łańcuch błyskawicznie spada na 4 koronkę, bez żadnych zgrzytów i opóźnień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy84 Napisano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2010 Pomysłowe. Jak na to wpadłeś? Właśnie stałem się posiadaczem takich manetek i może skuszę się na Twoją przeróbkę jak już się oswoję z ich nominalną pracą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2010 @Andrew, super patent, gratki za odkrycie go ale jak na to wpadłeś? Też bardzo pomocny patent jak ktoś ma odwrotną sprężynę w przerzutce i szybciej może 'zrzucać do góry' na podjazdach Czy manetki XT z serii 760 też mają taki sam mechanizm i da się zastosować ten patent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 25 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2010 Jak wpadłem? Z ciekawości zdjąłem obudowę, aby ocenić stopień skomplikowania mechanizmu oraz sposób działania funkcji Dual-Relase. Po zdjęciu obudowy okazało się, że manetka uzyskała funkcje XTR. I już wtedy wiedziałem, że trzeba lekko zmodyfikować obudowę. Jeżeli ktoś obawia się o trwałość manetki po takiej przeróbce - nie ma się czego obawiać, na pewno nie zużyje się szybciej niż nietuningowana. Moja manetka nadal działa doskonale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2010 Jestem pod wrażeniem ...a posiadam manetki XTR'a No nic, dobrze ogólnie rzecz biorąc wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskidbike Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 Zastosowałem tą przeróbkę i rzeczywiście to działa. Drugi "klik" jest bardzo dobrze wyczuwalny, tak jak pierwszy. Nie ma możliwości przypadkowego zrzucenia o dwa biegi, chyba że na jakichś mega nierównościach, co dotyczy raczej jazdy i tras w stylu enduro, a nie XC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slim44 Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 wstrętne shimano wciska nam ten sam kit z dodatkową literką X za 200 zł drożej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 4 Stycznia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 Z literką R. Z tym, że XTR jest chyba jeszcze bardziej precyzyjny od XT, poza tym za grupę wyścigową się płaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 I za lansowanie się XTR na cynglach Tak w ogóle jeśli idzie o pracę to redukcja w nich bardzo lekko chodziła, niestety nie mam porównania jak to jest w XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 ...no i zysk wagowy po odcięciu kawałka obudowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sibonan Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 Spróbowałem u siebie. Działa super. Szacun dla okrywcy. Jak przyjedziesz do Gdańska dam Ci buziaka, chcesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubercik Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 ciekawe czy z deore 2009 tak zrobie xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Spróbowałem u siebie. Działa super. Szacun dla okrywcy. Jak przyjedziesz do Gdańska dam Ci buziaka, chcesz? Nie nie, dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.