Skocz do zawartości

[tuning] poradnik jak zamontować łożyska w klamkach AVID SD 7


RaiderX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Opiszę tutaj, jak zamontować dwa łożyska maszynowe 5x8x2,5 w klamkach Avid SD 7. Przeróbka ta, ma na celu usunięcie luzu z dźwigni.

 

Najbardziej potrzebne narzędzia:

-imadło

-wiertarka z wietrtłem do metalu 7,8 mm i 5,5 mm

-pilnik okrągły "gładzik" o średnicy mniejszej niż 8 mm

-pilnik płaski, trójkątny albo kwadratowy też "gładzik"

-mały młotek

-3 podkładki M5

-drobnoziarnisty papier ścierny np. P320

-smar do łożysk np. łt 43

-tulejka gwintowana M10, podkładka z taśmy izolacyjnej, śruba M5 lub kawałek gwoździa o średnicy nie większej niż 5 mm do wypchnięcia sworznia z klamki.

 

Wszyscy zainteresowani montują łożyska na własną odpowiedzialność! Istnieje duże ryzyko uszkodzenia klamki!

 

20120130384%257E1.jpg

20120127347%257E1.jpg

 

1. Za pomocą imadła wypychamy sworzeń z klamki. Bardzo przydatne okazały się (od lewej): tulejka gwintowana M10, podkładka z taśmy izolacyjnej żeby nie uszkodzić lakieru i przypadkowo znaleziony sworzeń z łańcucha motocyklowego o średnicy mniejszej niż sworzeń w klamce. Równie dobrze może, to być śruba lub kawałek gwoździa.

 

20120130366%257E1.jpg

20120130368%257E1.jpg

 

2. Mocujemy sworzeń w wiertarce i przykładając najpierw pilnik, a potem papier ścierny szlifujemy go na taki wymiar aby można było go wcisnąć w łożysko, bez pomocy narzędzi i z bardzo dużym oporem. Wystarczy, że wejdzie do połowy grubości łożyska. Resztę dobije się młotkiem.

 

3. Wiertłem 7,8 mm, bardzo ostrożnie rozwiercamy otwory w korpusie. Następnie okrągłym pilnikiem delikatnie piłujemy otwory aby można było wcisnąć w nie łożyska bez pomocy narzędzi i z bardzo dużym oporem. Wystarczy, że łożysko będzie wchodzić do połowy swojej grubości. Resztę dobije się młotkiem.

 

20120130371%257E1.jpg

20120130372%257E1.jpg

 

4. W miejsca widoczne na powyższym zdjęciu nakładamy smar, a następnie pomiędzy korpus a dźwignię wkładamy 2 podkładki M5 z otworem rozwierconym do 5,5 mm.

 

5. Wkładamy sworzeń (bez łożyska) w klamkę i wciskamy go w imadle w taki sposób jak w punkcie pierwszym. Oczywiście element, którym wypychaliśmy sworzeń będzie niepotrzebny.

 

20120130373%257E1.jpg

20120130378%257E1.jpg

 

6. Smarujemy lekko otwory w korpusie, łożyskach i sworzeń na obu końcach. Łożysko wciskamy ręcznie aż do oporu a następnie kładziemy na nim podkładkę M5 i dobijamy młotkiem, i gotowe :)

 

Klamka po tej przeróbce działa bardzo płynnie i co najważniejsze, nie ma żadnych luzów. :) Jak z wytrzymałością, to czas pokaże. Mam nadzieję, że będzie lepiej niż w fabrycznym rozwiązaniu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję pomysłu i wykonania. jak masz możliwość ściągnij uszczelnienie z łożyska i uzupełnij smar, uchroni to łożyska przed wilgocią. Przeraziłem się ostatnio jak przy wymianie łożysk w fulu okazało się że w świeżo kupionych "Japończykach" za grubą kasę prawie nie ma smaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...