Skocz do zawartości

[8584g] Sabotage by miller


miller

Rekomendowane odpowiedzi

Czuć, że nierówno przyśpiesza :)

 

Zwłaszcza gdy znika Ci z pola widzenia ;)

 

A tak na poważnie to czy czuć jajo czy go nie czuć to mocno indywidualna sprawa, ja nie czuje żadnego dyskomfortu z tego powodu.

Osobiście jestem bardzo zadowolony z nowych blatów, nie wiem do końca ile przy kręceniu dają one same a ile psychika ale jakkolwiek by nie było jest lepiej. Zauważyłem dużą poprawę jeżdżąc na wysokiej kadencji i dużych prędkościach, jedzie się po prostu lżej i to jestem pewny że to zasługa jajowatego blatu, reszta zalet o których się czyta to raczej siedzą bardziej w głowie aniżeli w nogach ale może jeszcze za mało jeździłem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś Shimano stosowało eliptyczne blaty pod nazwą Biopace, jednak zrezygnowali z tego pomysłu ze względu na zły wpływ na stawy kolanowe osób które dużo na tym jeździły (nie naturalny ruch nogi czy coś w tym stylu)

 

więc... uważaj na siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy Biopace się pojawiło nie było nawet SPD które przyniosło dużo więcej korzyści w tamtych czasach, a co do Rotora to opinii mnóstwo a wszystko sprowadza się do martwego punktu, jajo go eliminuje inni twierdzą  że jest potrzebny bo wtedy mięśnie mają ułamek sekundy żeby się rozluźnić. Co do moich odczuć, to ich po prostu nie mam, ktokolwiek ma rację, jeżdżę amatorsko i daleko mi do kręcenia tysięcy km miesięcznie gdzie gdyby problem faktycznie był mógłby mi zaszkodzić. Rotor to i tak jest pikuś przy Osymetric

 

osymetric_black3850.jpg

Edytowane przez miller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Sezon w pełni to i nic się nie dzieje w dziale więc wrzucę małą aktualizację. 
W końcu do kompletu jest i tylny hampel, siodło zgrało się z moim zadkiem idealnie więc chyba zakończyłem już poszukiwania;
Na czekające mnie pedałowanie po górach sprawiłem sobie nowe oponki które w wielkopolskich płaskich lasach póki co sprawdziły się super, wybór wersji UST pokierowany był wyłącznie  niechęcią babrania się z mlekiem przy obecnie jednym zestawie kół mocno zastanawia mnie zakup również FF w wersji UST, co do deklarowanej wagi 600g opon Onzy różnice można dostrzec w rozpisce która jest już chyba ostateczna bo projekt mogę uznać za zakończony i w tym miejscu chciałbym podziękować wszystkim forumowiczom których projekty rowerów mnie inspirowały lub uświadamiały czego robić nie należy :) przy tworzeniu tego roweru.
 
 
Bar Plugs - ESI Racer`s 3
Brake (F) – Formula R1 Alu Bolts 181
Brake ® – Formula R1 Alu Bolts 197
Rotor (F) - Ashima Ai2 160mm  66
Rotor ® - Ashima Ai2 160mm 66
Rotor Bolts - 12xTi  12
Adaptor ® - Shimano XTR 160 + 2xAlu Bolt 19
Caliper Bolts - 2xTi Front 2xAlu Rear 10
Cables - Niro Turbo Plus + 10x Jagwire End + Jagwire Inner Cable 46
Cassette - Shimano XTR CS-M970 11-34 Token Lock Ring 242
Chain - KMC X9SL 108 links with Quick Link  251
Crankset -  Aerozine X12-SL-A3 4xTi 4xAlu 510
Chainrings - Rotor QRings 44/33/23 131
Derlr. (Front) - Shimano XTR FD-M970 Ti Bolts 122
Derlr. (Rear) - Shimano XTR RD-M972 Shadow Carbon, Ti Alu Bolts 178
Fork - Rock Shox 80mm SID Race 2010 1485
Frame –  Kellys Sabotage 2004 1478
Grips –  ESI Racer's Edge 38
Handlebar - Mortop Earldom XC90 25.4x580mm 93
Headset – PRO M11 Carbon Tuned 67
Pedals - Crank Brothers Candy 1 Tuned (Ti Spindle, Ti End Caps) 209
Seat – San Marco Aspide Racing Team 162
Seatpost Clamp - Mortop Ti Bolts 9
Seatpost - KCNC Ti Pro Lite 27,2x350mm 142
Shifters - Shimano XTR SL-M970A Ti Bolts 211
Skewers - Progress PG405 Carbon QR Ti Axle 38
Stem - Rotor SL2 90mm 91
Suport - Aerozine BB 05 XC 97
Top-cap - Mortop ( with Alu Star Nut, Alu Bolt, Cap ) 12
Tire (Front) - Schwalbe Furious Fred 2.0 Evo TLR 334 / Onza Canis XC UST RC2 2.0 662
Tire (Rear) - Schwalbe Furious Fred 2.0 Evo TLR 337 / Onza Canis XC UST RC2 2.0  671
Tubes –  Doc Blue 2 x 50 ml, 2x Valves 112
Wheel (Front) - Crank Brothers Cobalt 739
Wheel (Rear) - Crank Brothers Cobalt 896
 
                                                                                                                                                Total : 8584g
 
 
Na fotce nowe ogumienie :)
 
20130706255.jpg
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak R1 hamują Ci z tymi tarczami? Jakie masz klocki? Głównie mam na myśli warunki górskie i dłuższe zjazdy.

Nie hamują :yucky: , a tak serio nie mam odwagi jeździć po górach na tych tarczach, raczej nie do tego zostały stworzone. Po płaskich terenach po których jeżdzę na co dzień spisują się całkiem przyzwoicie ale nie jestem zadowolony, używam metalicznych koolstopów. Nie miałem okazji ich testować na dłuższych zjazdach a w góry raczej zabiorę coś grubszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doświadczyły jeszcze zbyt wiele więc nie mam pełnego zdania ale w łatwym luźnym i piasczytym terenie spisują się nieźle zapewniając dobrą trakcję dzięki czemu można śmiało cisnąć pedał, zwężany bieżnik zgodnie z kierunkiem jazdy pozytywnie wpływa na opory toczenia co na szutrach i twardym terenie daje się poczuć, dość duży boczny bieżnik też jest świetnie ukształtowany zapewniając przewidywalność w szybkich zakrętach, moje 2.0 pewnie w błocie popłyną ale balon 2.25 powinien radzić sobie lepiej jeśli chodzi o trudniejszy teren. Jakość wykonania jest naprawdę świetna no i te wilcze ślady też dają niezłego koopa :)

 

ONZA+Canis+3.JPG

 

Natomiast co do podobieństw do RR faktycznie można je dostrzec, jedno jest pewne zwężane klocki dają im przewagę jeśli chodzi o opory toczenia.

 

6491165413_92be59ecb3.jpg

Edytowane przez miller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci się sprawują zaciski Progress? Wystarczająco sztywno trzymają koła?

 

Tylne jak najbardziej Ok, z przednim już gorzej ; w bardziej ekstremalnych sytuacjach daje się poczuć że mamy do czynienia z wylajtowanym zaciskiem ale wszystko jest na akceptowalnym poziomie, używając jakiejkolwiek anorektycznej części musimy zaakceptować że w pewnych sytuacjach musimy znosić upierdliwości z tym związane lub mieć zamiennik którego użyjemy w terenie gdzie wylajtowane części się nie sprawdzają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tarcze Ai2 niestety nie podołały górskim zjazdom i się poddały zanim zaczęły walczyć z temperaturą, również karbonowe zaciski dostały wolne na czas wyjazdu i zastąpiły je poczciwe Dartmoory, do górskiego setu z Onzą zawitały tarcze XT SM-RT86 które po krótkim dotarciu spisywały się bosko :0

DSC_0021.JPG

 

DSC_0024.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Żadnych niespodzianek, sprawdza się w pełni, powłoka jest chropowata z malutkimi rowkami dzięki czemu nie ma mowy o wsunięciu się jej. Sztywna i lekka. Śmiało polecam, jedyny problem z racji montowania może nie nadawać się do karbonowych prętów siodeł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...