CarverPure160 Napisano 29 Stycznia 2012 Napisano 29 Stycznia 2012 Witam Niby banał a jednak. Chciałbym się dowiedzieć jak to jest w praktyce z zapodaniem rozmiaru dętki dla opony. Mam taki problem, opony o rozm. 2.250 oraz dętke z zakresem kompatybilności 1.7-2.150. Czy ta dętka nadaje się do jazdy na tej oponie ? Jeśli ktoś napisze że przykładowo nadaje się jako zapas conajwyzej to prosze o potwierdzenie tego. Czyli że nie można zakłądać mniejszej dętki do większej opony nawet o jeden rozmiar aby nadawało sie to do jezdy na codzień, a jedynie jako tymczasowy ratunek by dojechać do domu.
paweloko Napisano 29 Stycznia 2012 Napisano 29 Stycznia 2012 Dlatego że mniejsze dętka napompowana w dużej oponie znacznie się rozciągnie osłabiając ścianki dętki. Jest większe prawdopodobieństwo słapania "kapcia".
skowallo Napisano 29 Stycznia 2012 Napisano 29 Stycznia 2012 Nie polecam, też jeżdżę na 2,2 raz z braku odpowiedniej dętki pod ręką założyłem węższą i długo nie posłużyła. Przy mocnym nacisku (np. uderzenie o kamień, krawężnik) mocno rozciąga dętkę i najzwyczajniej pęknie. Dętka ma wypełniać szczelnie oponę, która przeności ciśnienie wewnątrz dętki nie odwrotnie.
adas651 Napisano 30 Stycznia 2012 Napisano 30 Stycznia 2012 dużo zależy też od samej opony i grubości jej ścianek dla przykładu mialem kiedys detke 1.9-2.125 maxxis ultra light w oponie gazzaloddi 2.5 i 2 lata na nim jeździłem na twoim miejscu śmigał bym nie przejmując sie tym
stefanX Napisano 4 Lutego 2012 Napisano 4 Lutego 2012 trzy sezony przejeździłem na Schwalbe RR 2,25 mając w środku maxxisy ultralight 1.9-2.125 i nie miałem z tym zestawem najmniejszego problemu. Ba, obecnie używam tych samych dętek w oponie 2.0 (Kenda Karma) i łapię więcej kapci. także w moim przypadku większe znaczenie dla odporności na przebicie ma opona.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.