Skocz do zawartości

[opony] różne modele opon na przód (Conti Race King 2.2) i tył (Conti X-King 2.2)


simulacrum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam do Was nastepujące pytanie. Jak wygląda kwestia zakładania róznych modeli opon na przednie i tylne koła? Na przodzie mam oponę Continental Race King 2.2 natomiast na tyle Continental X-King 2.2.

Czy takie zestawienie może negatywnie wpływać na prowadzenie roweru czy zaleca się jednak aby opony były takie same?

Oraz druga kwestia czy jeśli takie zestawienie jest dopuszczalne to jaka konfiguracja jest będzie lepsza? Taka jak dotychczas czyli Race King jako prowadząca, a X-King z tyłu czy odwrotnie - X-King jako prowadząca a Race King z tyłu?

 

Z góry dzięki za wszelkie rady i sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czy takie zestawienie może negatywnie wpływać na prowadzenie roweru czy zaleca się jednak aby opony były takie same?

Nie, nie. Opony nie muszą być takie same. Jedynie powinny mieć to samo przeznaczenie. Czyli nie zakładamy np. slicka i typowej terenowej opony.

 

Oraz druga kwestia czy jeśli takie zestawienie jest dopuszczalne to jaka konfiguracja jest będzie lepsza? Taka jak dotychczas czyli Race King jako prowadząca, a X-King z tyłu czy odwrotnie - X-King jako prowadząca a Race King z tyłu?

Najlepiej będzie, jeśli sam sprawdzisz. Zamień opony miejscami, przetestuj (w różnych warunkach, na różnym podłożu) i wyciągnij wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Franio za opdowiedź, ale pozwolę się jeszcze dopytać. Rozumiem, że to kwestia indywidualna, ale może istnieją pewne sprawdzone zasady (po co wyważać otwarte drzwi) jak w takim przypadku zakładać opony np. że opona prowadząca albo napędowa powinna być agresywniejsza niż druga itp.

Wydaje mi się (tak na logikę) że X-King ma bardziej agresywny bieżnik i dzięki temu powinien się lepiej wgryzać na podjazdach i ogólnie nawet w płaskie podłoże niż Race King. Z drugiej strony mam wrażenie, że X-King jest "niższy" niż Race King przez co "tył" może osiadać, chociaż może to złudzenie optyczne. Czy może jednak nie złudzenie i opony nawet tego samego producenta i w tym samym rozmiarze mogą się od siebie różnić "wysokością"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Trudno odpowiedzieć na Twoje pytanie- to naprawdę jest kwestia indywidualna. Spora część (większość?) uważa, że z przodu powinna być opona zapewniająca lepsze trzymanie (w Twoim przypadku pewnie x-king), bo przyczepność przodu jest kluczowa. Ale znajdziesz też mnóstwo takich osób, które jednak agresywniejszą oponę stosują z tyłu. Są też tacy, którzy jeżdżą tylko na kompletach opon.

 

Jak powiedział Heraklit- panta rei- i tak traktuj rower, nie jak raz na zawsze ukończony projekt, ale ciągle się zmieniający, podlegający ciągłym obserwacjom:) Jak założysz opony tak, jak Ci się wydaje i to się nie sprawdzi, zawsze możesz zmienić, to przecież 15 minut. Dopasuj to do siebie, a nie do "tajemniczych zasad" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżę trochę temat. Mam zamiar kupić nowego Mountain Kinga II 2.2 RS i połączyć go z X-Kingiem 2.2, ale nie do końca jestem przekonany którą oponę dać na przód, a którą na tył. Jak myślicie, którą oponką na które koło założyć :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pewnie już przetestowałeś sporo konfiguracji opon i masz już wybrany "złoty środek", ale pozwolę dorzucić coś od siebie :)

Kiedyś w sklepie doradzono mi żeby opona kierunkowa była szersza niż napędowa. Poniżej link do tabelki, która pokazuje że bieżnik też ma znaczenie, tzn. agresywniejszy na przód http://shimano-katalogi.com/pdf/Continental/Opony%2029%20cali.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja obecnie mam zestaw

przód Mountain King I 2.2 supersonic tył x-king 2.2 RS i sobie chwale.

Bardzo uniwersalny zestaw.

Jak zalezy ci na trakcji to polecił bym ci MK I na przód zamiast Race Kinga

W zeszłym roku objechałem maraton w Zabierzowie na zestawie

przód Mountain King I supersonic tył racing ralph evo.

I tu bardziej uniwersalny na tył jest x-king, choć Ralph wydaje się byś szybszy

 

W zeszłym roku jeszcze jeżdziłem w trudniejszym terenie na MKII protection przód/tył.

Ale to nie jest zestaw na co dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A którą oponę uważasz za bardziej uniwersalna "na co dzień", Race King czy Racing Ralph? Do jazdy dwa razy w tygodniu około 30km w lekkim terenie (trochę asfaltu na dojazd, ale ogólnie prawie sam teren). Bo się zastanawiam co wybrać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A którą oponę uważasz za bardziej uniwersalna "na co dzień", Race King czy Racing Ralph? Do jazdy dwa razy w tygodniu około 30km w lekkim terenie (trochę asfaltu na dojazd, ale ogólnie prawie sam teren). Bo się zastanawiam co wybrać. :)

Nigdy nie jezdzilem na Race Kingach

Co wybierzesz to bedzie podobnie, jezeli wybierasz RK vs RR.

Maja podobne wady i zalety. Ja na komplecie 2xRR przejeździłem dwa sezony i były naprawde ok.

I tu i ty na mokrym opony nie wypadaja najlepiej, jednak ze wzgledu na bieznik i to co znam stawiam na RR. Do tego balon wiekszy. Wiekszy balon wiecej wybacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Jeżdżę głównie po suchym terenie, więc nie muszą sobie jakoś specjalnie radzić na mokrym. Zależy mi na tym żeby były dosyć szybkie i żeby nie były z papieru. Bo jednak przy szybkiej jeździe jakieś przypadkowe kamienie mogą być niebezpieczne dla opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...