Skocz do zawartości

[sakwy? przyczepka]? Sprzę na kilku dniowy wyjazd


Mongo2001

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Zamierzam wyjechac tego roku na kilkudniowa wycieczke i zastanawiam sie nad zamontowaniem bagażnika i sakw lub mupna przyczepki.

Bardziej jestem za sakwami, ale martwi mnie temat przeciązenia tylnego koła...:( Mam rower crossowy na 28" i waże 80 kg nawet jesli mialbym założyc bagażnik i sakwy skromnie je załadowac (calosc ok 15kg) to czy moj rowerek to wytrzyma??/

Jesli ktos ma przyczepke jednokołowa to prosze o opinie na temat oporow itp.

Proszę o rade i pozdR

Napisano

Ja jeżdżę z sakwami. Przeciążenia raczej się nie obawiam. Kross Trans Alp 2011 + 100 kg masy własnej. Koło daje radę, aczkolwiek dodatkowych 15kg jeszcze nie wiozłem, zwykle było to +5kg.

Napisano

Witam.

Zamierzam wyjechac tego roku na kilkudniowa wycieczke i zastanawiam sie nad zamontowaniem bagażnika i sakw lub mupna przyczepki.

Bardziej jestem za sakwami, ale martwi mnie temat przeciązenia tylnego koła... :( Mam rower crossowy na 28" i waże 80 kg nawet jesli mialbym założyc bagażnik i sakwy skromnie je załadowac (calosc ok 15kg) to czy moj rowerek to wytrzyma??/

Jesli ktos ma przyczepke jednokołowa to prosze o opinie na temat oporow itp.

Proszę o rade i pozdR

 

A co to za rower? jak nie jakiś tani sh*t to koło powinno spokojnie wytrzymać, możesz sobie dokupić kilka zapasowych szprych na wszelki wypadek.P

Przy twojej wadze nie ma sensu kupować przyczepki, to już lepiej kupić wzmacniane tylne koło. Przyczepka to niepotrzebny ciężar, a jak planujesz krótkie kilkudniowe wypady to tym bardziej polecam bagażnik i sakwy.

 

Kiedyś miałem na rowerze załadowane 8 5litrowych butli z wodą, do tego moja waga około 76kg i z kołami nie było problemów :)

Napisano

Ja jeżdżę z sakwami po wodę do picia, czasami zabieram 4 butelki 5-cio litrowe + 2 po 1,5 l.

Tylne koło to piasta stare deore, szprychy jakieś czarne, ponoć dobre, obręcz alexrims DH19 i ten zestaw w sumie ma już-szacuję-ok2kkm z takim obciążeniem i śmiga, kilometrów z mniejszym tonażem nie zliczę :) . Uwaga! Najważniejsze są opony, to wiem z doświadczenia, na nie wzmacnianych gumach wyłażą jaja, potęguje to jeszcze prócz ciężaru wysokie ciśnienie, które jest konieczne do wożenia sporych ciężarów.

Napisano

Ja jeżdżę z sakwami po wodę do picia, czasami zabieram 4 butelki 5-cio litrowe + 2 po 1,5 l.

Tylne koło to piasta stare deore, szprychy jakieś czarne, ponoć dobre, obręcz alexrims DH19 i ten zestaw w sumie ma już-szacuję-ok2kkm z takim obciążeniem i śmiga, kilometrów z mniejszym tonażem nie zliczę :) . Uwaga! Najważniejsze są opony, to wiem z doświadczenia, na nie wzmacnianych gumach wyłażą jaja, potęguje to jeszcze prócz ciężaru wysokie ciśnienie, które jest konieczne do wożenia sporych ciężarów.

Opony mam takie jakie były jak kupiłem rower. Nie znam sie zbytnio na tym musze znelesc jakies info w google. Co do roweru to jest to Unibike Crossfire z 2011r

Jestem bardziej za sakwami, poniewaz nie beda to jakies dlugi wycieczki wiec bagaż nie bedzie cięzki.

Napisano

specyfikacje twojego roweru:

Rama

Rozmiar 17", 19", 21", 23" Kolor CZARNO-GRAFITOWY MAT Rama 700C / ALU 6061 / 17", 19", 21", 23" Widelec SR SUNTOUR NVX / SKOK 75MM Komplet sterowy AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY

Komponenty

Kierownica UNO GRADE 1.0 / RISER /31.8MM Chwyty VELO / DOUBLE DENSITY (D2) Wspornik kierownicy UNO GRADE COMFORT / REGULOWANY / 31.8MM Wspornik siodła SATORI HARMONY / AMORTYZOWANY Siodło SELLE ROYAL FRECCIA / ROYAL GEL Pedały VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA Podpórka LIGHT STAND / ALU / REGULOWANA

Napęd

Manetki SHIMANO ALTUS M310 Przerzutka przednia SHIMANO ACERA M360 Przerzutka tylna SHIMANO ALIVIO M430 Hamulce SHIMANO ACERA M422 Dźwignie hamulca SHIMANO ALIVIO M421 Kaseta / Wolnobieg SHIMANO ALTUS HG31-8I / 11-32T (8-biegów) Łańcuch SHIMANO HG40 Mechanizm korbowy SHIMANO ALTUS M361 / 48X38X28T / OSŁONA Środek Suportu TH / 7420ST-S / ŁOŻYSKA MASZYNOWE / PODWÓJNE USZCZELNIENIE

Koła

Obręcze RODI FREEWAY / CZARNE Piasty SHIMANO RM40/RM30 / 32H / CZARNE Szprychy SAPIM / NIERDZEWNE Opony SCHWALBE TYRAGO / 28X1.60 Dętki IMPAC / AV

Inne

Wyposażenie DZWONEK, ODBLASKI Ilość biegów 24 Waga -

Napisano

Przy wyborze sakwy warto zwrócić uwagę z jakiego materiału jest wykonana. Wiele sakw wykonana jest z nylonu 300D. Lepiej kupić taką z nylonu 600D. Jest gęstszy, więc w przypadku lekkiego deszczu jest bardziej "wodoszczelny".

Napisano

ok dzieki za pomoc. Chyba wkradl sie błąd w opisie bo mam keste 7rzędowa, ale nie ważne...

Martwie sie czy jak juz zamontuje sakwy czy nie beda mi przeszkadzac w pedalowaniu.../?

MYŚLALEM O TAKICH

Nowośc sakwa Kellys EXPRESS Czarna Kelly's+ WYS 0 (2083453582) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Takie sakwy są mało praktyczne, przy nawet małym deszczu wszystko Ci w nich zamoknie, a poza tym zamki w takich sakwach lubią się psuć, lepiej dołożyć trochę kasy i kupić raz a do porządku

Polecam: http://sklep.crosso.pl/category.php?id_category=5, w 100% wodoodporne, do tego łato się je montuje i zdejmuje.

Napisano

Też o nich słyszałem:) Tylko nie wiem czy Crosso nie beda za duże i czy nie bede uderzał pietami podczas pedałowania...

 

Bigi są z jednej strony profilowane, tak żeby właśnie nie haczyć nogą. Jak odpowiednio zamontujesz bagażnik nie powinieneś o nie haczyć.

Jak chcesz mniejsze to możesz kupić Crosso Dry Small, ale raczej nie ma sensu bo jak Bigi zwiniesz kilka razy więcej to robią się małe.

Napisano

Hmmm przyczepka jest jedna słuszna, kosztuje ok 1000 zł. Ja mam salwy Crosso. Polecam. Może kupić bagażnik i na przednim kole mieć jakieś tanie sakwy. Zawsze to taniej niż przyczepka...

Napisano

Dopisuje się do opinii kolegów że nie ma jak to porządne sakwy na przyzwoitym bagażniku - i nie ma chyba lepszych produktów niż te marki Crosso , pomyśl tylko ile kasy musiałbyś wydać na przyzwoitą przyczepkę , to jak połowę różnicy w cenie wydasz na lepsze wzmacniane szprychy

to zostaje się jeszcze na super opony np. Schwalbe z wkładkami antyprzebiciowymi i śmigasz bez stresu .

pozdrawiam geodan

Napisano

Osobiście prócz sakw na tylnim bagażniku lubię mieć torbę na kierownicy, do której wkładam coś cieżkiego (najczęściej aparat). Ciężar jest wtedy równomierniej rozłożony i rower lepiej mi się prowadzi. Nie lubię jeżdzić z całym cieżarem na tyle.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...