timex550 Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Witam. Zaczynam sobie składać hamulce tarczowe i mam pewne wątpliwości. Nie chcę zakładać wielu tematów, więc zadam kilka pytań tutaj. Z góry dziękuję za pomoc. 1. Moje hamulce tarczowe to będzie mix BB5 i BB7. I tu pytanie - który zacisk na tył, a który na przód? 2. Tarcze 160 na tył i 180 na przód będą odpowiednie dla bikera o wadze 75kg? A może lepiej obie tarcze 180? 3. Warto inwestować w linki+pancerze Shimano M-system? A jak nie to co innego w rozsądnej cenie? 4. Czy to prawda, że BB5 nie produkują już od 4 lat? Powiedzieli mi tak w jednym sklepie i coś mi się w to wierzyć nie chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
after Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 1. BB7 mocniejszy, więc lepiej dać na przód 2. Zależy jak jeździsz 3. Tego nie wiem, więc się nie wypowiadam 4. Tego też nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Na początek powiem, że sam jeżdżę na hamulcach BB7. Przód 160mm tył 140mm (tarcze UNEX Windcutter) i przy wadze 74kg taki zestaw mi wystarcza w moim hardtail'u tym bardziej po przesiadce z Vałek różnica jest bardzo odczuwalna Jednak ja liczę każdy gram Do mocniejszego XC w zupełności mi to wystarcza a i w górach nie narzekam 1. Tak jak powiedział after mocniejsze idą na przód czyli BB7 2. Dokładnie... zależy jak jeździsz ale 160mm na 160mm w zupełności wystarczy. Jeżeli jednak nie obchodzi Cię waga i jeździsz trochę ostrzej i raczej po górach to zakładaj 180mm na przód ale do XC to przesada. Ten temat może Ci trochę pomóc http://www.forumrowerowe.org/topic/104723-hamulce-wielkosci-tarczy-hamulcowej/ 3. Przy mechanicznych tarczówkach linki i pancerze to ważny punkt ja osobiście mam system zamknięty NOKON i sprawdza się niezawodnie nawet na błotnistych maratonach niestety jest to drogie rozwiązanie ale jest tańsza alternatywa firma Alligator robi podobny system koralików i jest to trochę tańsze. M-System też dobrze się sprawdzi szlifowana linka to podstawa ale osobiście polecam system zamknięty. 4.Na stronie SRAM'a cały czas są http://www.sram.com/avid/category/283 więc wątpię aby zaprzestali produkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Ok, dzięki. Rzuciliście trochę światła na sprawę. Jako, że będę zmieniał ramę (może pod koniec tego roku) na taką do enduro i tak chcę jeździć, to wezmę tarcze 180 na przód i tył. BB5 pójdzie na tył, a BB7 na przód. I faktycznie - BB5 są chyba dalej w produkcji. Więc albo chcieli mnie subtelnie odsunąć od kupna BB5 (bo nie mieli w ofercie), albo sami nie wiedzieli. Jedyne co pozostaje dokupić, to jakieś linki i pancerze. Za poradą mixchris będę szukał jakiegoś układu zamkniętego, bo chcę, żeby układ był odporny na błotko. W tej kwestii temat pozostaje otwarty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Ja jeszcze dodam od siebie, że jak możesz to bierz oba BB7, ponieważ BB5 to jakaś pomyłka, więcej z tym nerwów niż satysfakcji. Moje zdanie jest poparte przeszło siedmioletnim używaniem BB7 oraz trzyletnim BB5. Co do pancerzy to im mocniejsze tym lepsze. Obecnie przy BB7 używam NOKON i jest to jedyny słuszny pancerz do tych hamulców, siła i reakcja na klamkę jest nieporównywalna z żadnym pełnym pancerzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
after Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 BB5 to jakaś pomyłka Możesz wyjaśnić powody swoich narzekań? Ja już od jakiegoś czasu używam tego hamulca i sprawuje się wyśmienicie, ustawienie jest banalne, hamowanie w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 Obecnie przy BB7 używam NOKON i jest to jedyny słuszny pancerz do tych hamulców, siła i reakcja na klamkę jest nieporównywalna z żadnym pełnym pancerzem. Jedyny słuszny (jeśli masz na myśli uzyskanie max siły i modulacji) to Avid Full Metal Jacket, ale mało komu odpowiadają rurki Co do BB5 - również miałem, nie narzekałem i nie rozumiem tej pomyłki ("BB5 to jakaś pomyłka"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 Ja też chciałbym się dowiedzieć, na czym polega ta pomyła BB5. A tak poza tym co sądzicie o tarczach hamulcowych SLX. Czy to będzie dobry wybór? Koniecznie muszą być tarcze pod CenterLock'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 Możesz wyjaśnić powody swoich narzekań? - brak uszczelnienia linki jak w BB7 - siła hamowania gorsza od BB7 - klocki krzywo układają się względem tarczy przez nierówny docisk sprężynki - regulacja tylko jednego klocka, drugi to już zabawa pokrętłami przy klamce i zacisku oraz śrubką napięcia sprężyny Jeśli jeździsz tylko po asfalcie i tylko latem to hamulce będą wystarczające. Ja jeżdżę codziennie do pracy, ostatnio w błotnistych warunkach i o ile BB7 sprawowały się bardzo dobrze to BB5 średnio, na tych samych tarczach. Jedyny słuszny (jeśli masz na myśli uzyskanie max siły i modulacji) to Avid Full Metal Jacket, ale mało komu odpowiadają rurki Mam ten komplet, używałem go przez pięć lat i muszę powiedzieć, że to bardzo dobry zestaw, jednak NOKON to pierwsza liga i nie zamieniłbym go na nic innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 Miałem BB5 i bb7 - rzeczywiście BB5 w porównaniu do BB7 działa kiepsko. Ciągłe problemy z ocieraniem o tarczę - oczywiście można oddalić klocki, ale wtedy siła dramatycznie spada. Klocki w zacisku kiwają się, siedzą nierówno i pewnie stąd problemy z regulacją. Brak uszczelnienia daje się we znaki - linkę z pancerzem musiałem wymieniać 2-3 razy w roku. Przez BB5 bardzo zraziłem się do tarczówek. Siódemka to przy nich siekiera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 Ja może tylko w kwestii wielkości tarczy. Proponowałbym jednak dać na przód 180mm. Pisanie że do XC to przesada jest bzdurą. Hamulce to jeden z systemów gdzie nadmiarowość nie ma żadnych wad tylko same zalety. Głupio kiedyś się przekonać że mimo wszystko zabrakło hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2012 Naucz się czytać wszystkie posty zanim dasz głos. Jak byś przeczytał przynajmniej wypowiedzi timx550 to byś wiedział na czym jeździ i że na przód wybrał 180mm. A zbędne komentarze które nic nie wnoszą zachowaj dla siebie. Nie wiem czy byłeś kiedyś na jakimś maratonie... jednak z tego co mówisz to raczej nie... więc ja ci powiem, że w XC 90% bikerów używa tarcz 160mm na przodzie i w zupełności im to wystarcza. Zamiast pakować na przód wielką tarczę (czemu by nie wrzucić 203mm???) lepiej poćwiczyć technikę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Mam takie pytanie - czy wraz pociągnięciem tej ruchomej części w zacisku BB5 (ten element, który ciągnie linka) powinny się ruszyć oba klocki, czy tylko jeden. Bo szukałem dzisiaj czegoś i przez przypadek trafiłem na temat (tu na forum), gdzie ktoś napisał, że BB5 "ma jeden ruchomy klocek". O co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Nie wiem czy na pewno mam rację, ale o ile pamiętam to jeden ruchomy klocek oznacza, że jeden klocek podlega regulacji. Tzn jeden klocek jest zawsze w tym samym miejscu i nie da się go wyregulować (przesunąć w bok) a drugi jest do regulacji (można nim regulować odległość klocka od tarczy). Jęśli coś mówię źle, to niech ktoś mnie poprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Jeden klocek "reaguje" na ruch linki- tylko 1 jest ruchomy podczas hamowania. Drugiego trzeba wyregulować tak aby znajdował się jak najbliżej tarczy ale żeby nie ocierał, śruba do regulacji tego jest z prawej strony zacisku (patrząc od tyłu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Uff... dzięki kubek20. Już się bałem, że coś jest nie tak. Jak pociągnąłem ten element, który ciągnie linka to ruszył się tylko jeden klocek (ten, którego nie da się regulować). Ale jak tak ma być to ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Ok. Ostatnie moje pytanie w tym temacie - który się bardziej opłaca i który lepiej kupić: Avid BB7 - http://www.bikeserwis.pl/296,avid-bb7-hamulec-tarczowy-przod-tyl-160mm.html - 203 zł już z wysyłką Deore M596 - http://www.mudserwis.com/hamulec-tarczowy-m596-shimano-deore-przedni-okladziny-zywiczne-prz-900mm-p-2869.html - 194,88 zł już z wysyłką Chodzi mi o te w/w konkretne oferty sklepów. No i to na co nie dostałem odpowiedzi - czy tarcze SLX (CenterLock) będą dobre? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gugool Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Wziąłbym Deore, bo co hydraulika to hydraulika. Co do tarcz, to dlaczego miałyby być złe? Tarcze jak tarcze zwykłe pod CL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Tarczę SLX'a będą jak najbardziej OK. Jeżeli jednak jeszcze nie dokonałeś zakupu hamulców to musisz sobie zadać bardzo ważne pytanie czy w przyszłości chcesz mieć hydrauliki czy wystarczą mechaniki BB7 (bo to jedyne słuszne mechaniki) Większość ludzi świadomie wybiera BB7 gdyż widzą w nich plusy jakich nie dostrzegają w hydraulikach. Rzadko bywa tak, że jest to kwestia braku pieniędzy gdyż do tanich nie należą. Jak już wiele razy było pisane na tym forum można trochę dozbierać i kupić przyzwoite Deore które są bardzo chwalone. Więc zastanów się czego chcesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Zdecydowałem już kilka dni temu, a zapomniałem napisać. Będzie BB7. Mechaniki zupełnie mi wystarczą. Jak będzie jakaś okazja w przyszłości, to dokupię też BB7 na tył. A o hydraulikach pomyślę, przy zmianie ramy na taką do Enduro. Co do tarcz - z tyłu SLX 160/180 (w zależności jak będzie w sklepie u znajomego), CL. Na przód muszę dopiero dokupić piastę. I tu w zależności jaką wybiorę (CL czy 6 śrub), tarcza będzie Avid G3SC 180 (6 sr.) lub SLX 180 (CL). Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam. Myślę, że wszystkie wątpliwości rozwiane - temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 G3CS nie pasuje ani do BB7 ani do BB5, ponieważ powierzchnia tarcia (hamująca) jest o kilka milimetrów niższa niż wysokość klocków. Do BB7/BB5 musisz brać G2CS. G3CS bardziej pasuje do hydraulicznych Deore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Co ty w ogóle opowiadasz? BB7 i BB5 działają w takim samym standardzie jak hamulce hydrauliczne więc wszystkie tarcze od technicznej strony pasują do tych hamulców. Klocki BB7 są takie same jak w hydraulikach Juicy 3/5/7 więc tu też nie widzę problemów. Tarcze G2 i G3 mają taką samą średnice w swojej rozmiarówce więc i jedna i druga tarcza będzie prawidłowo działać z hamulcem. Trzeba pamiętać o odpowiednich adapterach i prawidłowej kolejności podkładek pod śruby mocujące zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Miałeś w ogóle kiedyś w ręce obie tarcze ?, bo z tego co piszesz to wątpię. Co z tego, że mają taką samą średnicę, jak powierzchnia robocza jest o kilka milimetrów mniejsza a tym samym siła hamowania jest marnowana przez brak pracy większego klocka w BB5 i BB7. G3 są robione przeważnie pod wyższe modele Elixir i Code a Juicy i BB7 są sprzedawane z tarczami G2 bo tam są te same klocki i głupotą było by wciskać tam G3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Pavlo - a jak wytłumaczysz fakt, że szerokość powierzchni roboczej G2 i G3 w rozmiarach 185 i 203 jest IDENTYCZNA. Jedynie w G2 160 jest jej więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Zwracam się jeszcze z jednym pytaniem. Mam już zaciski BB5 i BB7. Teraz tylko dobrać adaptery. Tył - 160 a przód - 180. Tylko jakie? Nie chcę oryginalnych adapterów Avida, bo są drogie (no chyba, że jakąś okazję znajdę). Czy adaptery Shimano albo Accent'a będą pasować bez problemów? Albo polećcie coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.