Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Dziś dotarła do mnie zamówiona oponka - Rubena Scylla Top Design 2.1, w wersji dętkowej.

 

Opona jest zrobiona z mieszanki CRX Light.

 

Waga deklarowana przez producenta to 450g. Waga pocztowa pokazała 455, co jest zupełnie akceptowalnym odstępstwem.

 

Opona sprawia wrażenie bardzo dobrze wykonanej, w przeciwieństwie np. do maxxisa.

 

Po zatalkowaniu wewnętrznej powierzchni opony oraz dętki (Maxxis Ultralight 112g) założyłem oponę na obręcz DT 4.2d. Opona weszła na obręcz pasownie, bez nadmiernego luzu ani oporu. Napompowałem koło do 3bar. Opona ładnie ułożyła się na rantach - po zamontowaniu koła nie zaobserwowałem żadnego bicia.

 

Niestety trochę zawiodłem się na rozmiarówce rubeny - opona w najszerszym miejscu ma jedynie 50mm, co daje w przybliżeniu 1,97". W porównaniu z Saguaro 2.0 wygląda nietęgo.

 

Kilka zdjęć:

dsc07100l.th.jpg dsc07101o.th.jpg

 

dsc07095p.th.jpg dsc07097w.th.jpg

 

Niebawem pierwsze testy, niestety na mrozie.

Napisano

Ja mam aktualnie model Charybdis w wersji bezdętkowej i to moja ostatnia opona rubeny. Zaczęła parcieć po pół roku, boki się prują, bieżnik już prawie nie ma.

Jednym słowem: odradzam.

Napisano

Zmartwiłeś mnie tą wiadomością. Mam nadzieję, że moja prędzej zużyje się niż zacznie pękać.

 

Nawiasem mówiąc Maxxis Crossmark w wersji eXCeption cała popękała mi po 6 miesiącach. Wyglądała jak 10 letnia opona.

  • Mod Team
Napisano

Użytkowałem Charybdisa w zeszłym roku ( dłuzej niż pół roku) - bardzo fajna opona, świetna trakcja, zero problemów z założeniem i uszczelnieniem , dosyc przewidywalna w praktycznie każdych warunkach. Wadą jest zbyt mała ,jak dla mnie, objętość. Zero pęknięć czy też innych tego typu dodatków.

Jakieś tam wrażenia opisałem tu

http://www.forumrowerowe.org/topic/101079-opona-rubena-charybdis-tubeless-20/page__p__953092?do=findComment&comment=953092

Oponki mam do dziś ( wisza na haku) - nie parcieją.

Gdyby były w rozmiarze 2.2 ......

Napisano

dziś przejechałem na oponce 20km po wrocławiu - 99% asfaltów, chodników , 1% trawy i żwiru, więc niewiele jestem w stanie powiedzieć.

 

Opona jest dość głośna i ma większe opory toczenia od Geax AKA. Można było się tego spodziewać.

Na asfalcie trudno utrzymać 30km/h

Napisano (edytowane)

Andrew, porównujesz hałas do geaxów w takich samych warunkach? Chodzi mi szczególnie o temperaturę, ostatnio - przynajmniej na Warmii - zrobiło się dużo zimniej niż przed kilkoma dniami, mróz mógł spowodować większą sztywność opon i tym samym większy hałas.

Edytowane przez klon
  • 4 tygodnie później...
Napisano

przejechałem kilkanaście km, także po śniegu.

 

- opona zaskakująco dobrze trzyma na śniegu

- dobrze trzyma na mokrym

- w błocie bardzo szybko zakleja się i ślizga

Napisano

Andrew napisał, że "w błocie bardzo szybko zakleja się i ślizga". Czy równie szybko oczyszcza się z tego blota?. I jeszcze jedno. Czy ta opona nadaję się do uniwersalnego stosowania?(asfalt+ co pogda przyniesie).

  • 3 tygodnie później...
Napisano

W ubiegłym roku jeździłem na tym modelu opony. Jeśli chodzi o przyczepność to jest idealna, sprawdziła się w każdym terenie. Na Skandii w Gdańsku pracowała wspaniale. Głównie to zasługa dobrze rozplanowanego bieżnika i miękkiej mieszanki gumy, która po 6 miesiącach wytarła się całkowicie na środku opony. O pruciu się na bokach to prawda, musiałem obrywać wiszące nitki, w sumie 3-4 w całym sezonie.

 

Jeśli nie będziemy używali jej na asfalcie posłuży nam z 2-3 sezony. Pytanie, komu będzie chciało się zmieniać opony przed każdym wypadem w inny teren? :)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Czasem podziele się swoimi spostrzezeniami o tej oponce ... wraz ze wzrostem przebiegu będzie wiecej info ...

 

Ścieralność tej oponki niestety jest szybka ...

Awaryjnie smigałem 1,5 tygodnia na moim "lepszym" rowerku do pracy bo zimowka czekała na części po awarii piasty...

150 km asfaltem wyraznie odcisneło swoje pietno na oponie napędowej ... widze zuzycie ... zaskoczyło mnie że aż tak bardzo sie zdarła ...

Geax Mezcal (zwijany) przy tej Rubenie jest na asfalcie niezniszczalny :)

Geax na napedzie asfaltem przesmigał jakies 3,5 tys km teraz przeskoczył na przednie koło zgineło jakies 40% gumy ... Rubena ?? Przy takim przebiegu to chyba 3 całowicie zdarte.

 

Ale miękka mieszanka rekompensuje trakcja w terenie :) jest świetnie jak na razie nie mam zastrzezeń... kamienie, trawa, szutrowa nawierzchnia nawet w piasku jest ok ... zdecydowanie lepiej jak na Mezcalach.

 

Jedyne z czym sobie nie radzi to kleiste błoto ... zaklaja się i zbiera sporo tego błota z ziemi ...oczyszczanie ... moim zdanie trwa troszke za długo

 

Pozdro

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Update ...

 

900 km przebiegu ... okolo 25% dojazdówka asfaltowa, reszta teren w tym czasie troche mocnych treningow i dwa starty w zawodach XC, zawody ze stosunkowo krótkimi trasami po okolo 20 km...

 

Po wczorajszym wyjeździe i stwierdzeniu niedoborow trakcji na tyle przy podjazdach, dziś przyjżalem się dokładnie mojemu ogumieniu ...

 

Jak do przedniej opony nie mam zastrzerzeń co do zużycia wuglada i dziala jak należy ...

Tak tył wprawił mnie dziś w osłupienie - zaczynam szukać opony na naped bo aktualna klocki całkowicie zgubi za 200 max 300 km.

Klocki w sporej części nie są zwyczajnie starte, jest sporo poobrywanych ... jestem niemiło zaskoczony tym stanem ...

 

Odnotowałem też niewielkie "prucie" się opony ... dosłownie kilka nitek na bocznych sciankach, opona na bokach nie parcieje i nie pęka.

Ghetto tubless na mlaczku Stana i tych oponach wymaga kontroli ciśnienia tak raz na 2 - 3 tygodni i niewielkiego dopompowania (okolo 0,5 atm).

Odpornośc na przebicia ... śmigam na ciśnieniach 2 - 2,5 atm zaliczyłem 2 kapcie na tyle którym mleczko nie dało rady (rozcięcia 5 - 7 mm).

Raz przejazd przez okolice budowy autostrady opona zabrała scinek blachy w kształcie "ostrego trójkata" - rozcięcie około 7 mm ... tu chyba nie mam szans żadna opona.

Drugie rozciecie to zjazd z predkoscia około 45 km/h po kamienistym zjeździe ... poprostu przypierdzieliłem jak wściekły w kamien ten ostrą krawędzię rozcioł opone w miejscu dobicia do felgi.

Żadnych kolców akacji, głogu czy innych ostrozakończonych patyków (co na innych oponach było dość częste) ... szczęscie ?? dobra odporność ?? trudno powiedzieć to jest moim zdaniem najbardziej kontrowersyjny paramatr do ocenienia.

 

Teraz mam wbity klin co kupić na zamiane na tył ...

Scylla pod względem trakcji jest rewelacyjna w tym terenie który ja mam okazje odwiedzać ... ale kupno 2 - 3 opon rocznie na napęd to chyba przegięcie.

Charybdis ... bieżnik kształtowo jak w Scylli ale wyższy wiec teoretycznie starczy na dłużej, trakcja w terenie przewidywalnie podobna w dłuższym okresie użytkowania ... jednak kłuci się to z obiegową opinią że ostrzejsza opona na przód szybsza na tył (Scylla zostaje z przodu ze względy na ghetto).

 

Nie Rubena ... to co ? :)

 

Napalalem sie na Geax Saguaro, jednak po któtkiej konwersacji przez PW z kolegą Andrew mam pewne obawy przed zakładaniem jej na tył.

 

Tymczasem

Napisano (edytowane)

Zakupiłem Charybids`a ... skusił mnie ceną ... 65 zeta za zwijanego Top Design ... zobaczymy co potrafi.

Z racji tego ze bieżnik kształtem jest taki sam jak w Scylli spodziewam sie podobnego działania :), jest go więcej więc starczy na dłużej.

Nic zdemontuje ghetto z przodu >> Scylla na tył, Charybdis na przód ...

Jak zajade drugą Scylle a Charybdis sie sprawdzi z przodu zrobie pare i sprawdze jak daje rade z tyłu :)

 

Reasumujac Scylla moim zdaniem świetna opona ... z jedną istotną wadą - szybko sie zużywa ... ale jest stosunkowo tania.

Coś za coś,

 

Pozdro

Edytowane przez rzezniol
Napisano

Stacjonarny w Bytomiu ... całe jajo polega na tym ze te oponki im "zalegają" od sezonu 2010 (data produkcji czerwiec 2010 czy jakoś tak) i mają ceny bez zmian od tamtego czasu ...

 

Scylle mieli 2 to kupilem na początku roku jedną "kończe", teraz dokupilem Charybdis`a... z tego co pamiętam aktualnie w dobrej cenie maja tylko Charybdis`a w wersji Tubless chyba 89 zł.

 

Pozdro

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Wszystkie opony rubeny prują się na bokach?Mam scylle w wersji top design (założona na tył) i przejechałem na niej mniej niż 500km i już widać nitki :x

Edytowane przez Zazi
Napisano

wersji top design (założona na tył) i przejechałem na niej mniej niż 500km i już widać nitki

 

Patrząc po mojej to połowa zycia tej opony wiec nie ma się czym przejmować ;), mi to nie przeszkadza ze sie pruje raz na jakiś czas ( to w sumie tylko przy myciu koła) oderwe nitke i spokoj ...

 

Tył juz prawie łysy zadnych zawodów w zasiegu zwroku i nie potrafie sie zmusic do wymiany ... a nowe wiszą na haku.

 

Pozdro

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...