zielony71 Napisano 26 Stycznia 2012 Napisano 26 Stycznia 2012 Witam, poszukuję w tym sezonie nowej maszyny do jazdy po szutrach, piachach, żwirach, kamieniach, błocie i całej reszcie nawierzchni jakie można spotkać w terenie górzystym. Interesuje mnie przy tym również relatywnie szybki zjazd co przybliża mnie również do zakupu fulla. Poniżej lista założeń jakie chciałbym aby były spełnione: Założenia: Waga roweru: 9 - 11kg Rozmiar ramy: 29er Producent: Scott, Cube, Specialized Model: 2012 Preferowany osprzęt: SRAM, ROCK SHOX, FOX, RITCHEY, DT SWISS, MAVIC, AVID Typ: Full lub Hardtail Cena: do 15 000 zł Malowanie: zaje***** Sugerowane rowery: Cube Elite 29 Super HPC - przedziwnie pomalowany, poza tym bardzo mnie ciekawi.. Scott Scale 29 Pro - bardzo mi się podoba pomysł, co powiecie o tym rowerze ? Ktoś miał przyjemność testowania ? Scott Spark 29 Pro Specialized Epic Comp 29 Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29 Proszę was drodzy forumowicze o zdanie, co myślicie o rowerach powyżej ? Jaki (biorąc pod uwagę powyższe założenia) rower, patrząc pod kątem najlepszego porównania jakość/cena i wiele innych zmiennych, wybrać ? Jeżeli masz w głowie jakiś inny rower, innego producenta, a reszta założeń jest spełniona, nie krępuj się, podziel się. Jeżeli ktoś miał styczność z którymś z rowerów z listy, proszę o krótką recenzję, będę wdzięczny.
yamaha1 Napisano 26 Stycznia 2012 Napisano 26 Stycznia 2012 http://rove.pl/rowery-kolekcje/rowery-cube-2012/cube-29er-2012/rower-cube-elite-29-super-hpc.html mój typ:)
kozoduj Napisano 26 Stycznia 2012 Napisano 26 Stycznia 2012 W takiej kwocie masz duże pole do popisu przy wyborze. Ja ze swojej strony proponowowałbym zastanowić się nad tym: http://beastiebikes.pl/bestiarium/display_product.php?pro=12&mod=29&id=141
Gambit98 Napisano 26 Stycznia 2012 Napisano 26 Stycznia 2012 Regualmin, pkt 2i Specialized Wszystkie są świetne gdybym miał wybierać to nie zastanawiał bym się i wybrał cuba ma świetny amor osprzęt rama też jest świetna zarąbiste hamulce i jest najładniejszy z nich wszystkich
zielony71 Napisano 26 Stycznia 2012 Autor Napisano 26 Stycznia 2012 Regulamin, pkt 2i Ciekawa sprawa z tymi rowerumi Niner, w niektórych apektach zwróciły moją uwagę, natomiast problem w tym że nie spełniają założeń, po pierwsze brak karbonowej ramy w wersji full, a nie ukrywam coraz bardziej skłaniam się ku takiemu rozwiązaniu. Po drugie osprzęt shimano. Nie chce wchodzić w polemikę na temat tego która firma robi lepsze napędy, dlatego że nie zdążyłem poznac na własnych nogach jak potrafi działać napęd SRAM. Dlatego też przy tym rowerze, napęd SRAM to założenie nr 1. Kiedyś uzywałem Windowsa, i gdzieś w momencie zmiany, zakupu nowego sprzętu, stwierdzilem ze kupie coś innego, przełamie schemat. Kupiłem Macbooka i nie żałuje do dziś. W przypadku SRAM, sprawa ma się podobnie, po prostu czuje, że chce sprawdzić coś czego nie znam ani troszeczke.
Sol Napisano 26 Stycznia 2012 Napisano 26 Stycznia 2012 To nieprawda, że Niner nie robi karbonowych fulli. Pytanie nr 1 - czy potrzebujesz roweru do ścigania?
zielony71 Napisano 26 Stycznia 2012 Autor Napisano 26 Stycznia 2012 "..nie zastanawiał bym się i wybrał cuba.." http://rove.pl/rower...-super-hpc.html mój typ:) Coś jest w tym rowerze i przed chwilą siedząc z moim dobrym znajomym stwierdzilśmy że ten rower to taki troche szaleniec, wariat, myśle że przejechanie przez miasto nie zauważonym na tym rowerze graniczyłoby z cudem. Pomimo malowania które na swój sposób mnie przyciąga i za razem odrzuca, coś w nim jest. Zdecydowanie. Przyznaję, że jeżeli wybór padnie na inny rower, cieżko bedzie mi przyjąć ten rower jako koszt alternatywny. Nie mniej jednak chyba, będę chciał się zdecydować na fulla, gdyż cały mój cykl zakupowy nieuchronnie do tego dąży i wydaje mi się ze kupienie nastepnego hartaila bedzie tylko odwlekaniem czegoś co i tak w końcu się stanie. Chyba, że ktoś z was przekona mnie żebym dał spokój wygodzie i siadał na hartailowego maniaka wyścigów To nieprawda, że Niner nie robi karbonowych fulli. Pytanie nr 1 - czy potrzebujesz roweru do ścigania? w skali od 0 - 10 ściganie 7/10 wygoda/swobodna jazda 3/10 OK, chyba za dużo oglądałem dzisiaj. Jest wersja JET 9 RDO http://www.ninerbikes.com/jet9rdo, podoba mi się w tej firmie możliwość doboru osprzętu. Chyba będę musiał coś wybrac i znaleźć dealera, który orzeknie jak duże bedzie za taki zestaw chcieć. Dziekuje za przywrócenie do pionu. Coś wiecie na temat tego modelu ? Ktokolwiek ?
MonoVan Napisano 27 Stycznia 2012 Napisano 27 Stycznia 2012 Niner to firma - matka 29 erów, mase artykułów masz na mtbr, oraz na anglojęzycznych portalach. Polecam !! Na pewno się nie zawiedziesz, dealer to właśnie beastiebikes, również ich polecam w 10000000000% jeśli chodzi o serwis, gwarancje to MEGA POLECAM !!
Sol Napisano 27 Stycznia 2012 Napisano 27 Stycznia 2012 To ja dorzucę jeszcze garść porad praktycznych; 1. warto sprecyzować czy ma być HT czy full. Raz że ułatwi to robotę tym co chcieliby doradzić, a dwa że nie przekształci tematu w zbiór 49 czy 112 propozycji, każda z innej mańki, tym samym pozbawiając go sensu. No i co oczywiste - o tym czy sztywniak czy full decydują preferencje autora przefiltrowane przez przeznaczenie roweru. Ja np. myślałbym o sztywniaku tylko pod kątem xc/maratonów ewentualnie turystyki po niezbyt wymagających trasach. Ale ja to ja 2. warto też sprecyzować przeznaczenie roweru. To po jakiej nawierzchni ma jeździć niewiele mówi - bo każda terenowa składa się z błota, piachu, żwiru czy kamieni. Jeżeli dobrze rozumiem chodzi o rower do jazdy w górach - ale nie wiem czy chodzi o jazdę xc, czy trail/am. 3. jeżeli trochę tego i trochę tego, to jednak sugerowałbym fulla. Nie żeby HT się nie nadawał, ale on wymaga w terenie większej techniki i opanowania niż full, a to może mieć duże znaczenie jeżeli nie jeździłeś wcześniej w trudnym terenie; 4. z podanych: Cube - wygląd to kwestia gustu, więc się nie wypowiadam. Zwróciłbym natomiast uwagę na zachowanie roweru. Cube chwali się, że stosuje w 29 własny patent na geometrie pt. ARG. W skrócie - patent ma zapewniać zwinność rowerów na poziomie 26 i robi to przez skrócenie tylnych widełek oraz dedykowane widelce z offsetem. To ostatnie rozwiązanie może utrudniać upgrade jeżeli najdzie ochota zmiany widelca, więc trzeba mieć to na uwadze. Czy ktoś u nas już jeździł na nowych Cube wątpię - ale można sprawdzić czy są już w Skiteam i się przejechać. Są też testy w sieci Scott - Spark 29 wygląda na najbardziej odpowiadający podanym wymaganiom. Ale nadal jest to sprzęt do ścigania, więc nie oczekiwałbym fajerwerków pod względem komfortu. Ma fajny patent pt. TwinLoc, który pozwala na zmianę skoku widelca i dampera bez odrywania rąk od kierownicy. Problemem natomiast jest serwis dampera, którego nie możesz zrobić w Polsce (chyba że to się zmieniło). Jeżeli więc coś się schrzani, możesz mieć parotygodniową dziurę w sezonie, bo damper jedzie do Niemiec lub Czech i stoi tam w kolejce. Sparka widziałem w Plusie w Warszawie, można podjechać i się przymierzyć; Spec - Epic 29 zbiera generalnie bardzo dobre opinie jeżeli chodzi o zachowanie w trasie. Wygrał m.in. test 29 magazynu Bike. Potencjalnym problemem może być Brain, który jest fajny dopóki się nie zepsuje. Podobno potrafi się schrzanić po ok. 1200 km i nie jest to nic nadzwyczajnego. Nie wiem - nie działa na mnie magia Speca, więc za bardzo się nimi nie interesowałem. Jakby co możesz rower naprawiać w Polsce. Stumpy to już waga cięższa. Fajny rower w trudniejszy teren, do AM a nawet enduro, w związku z czym nie oczekiwałbym że będzie demonem podjazdów. IMO nierealne (i tak naprawdę niepotrzebne) jest zbijanie jego wagi poniżej 11 kg. Jeżeli już rozważasz rowery z tej półki, polecam Sultana http://www.pogobikes.com/rowery/sultan/. Świetne zawieszenie i prowadzenie - i kultowa marka. Co do objechania Speców, pytaj w Airbike.
Peterp079 Napisano 27 Stycznia 2012 Napisano 27 Stycznia 2012 Sultan za moło lanserski Przecież Kolega ewidentnie chce żeby było widać nawet po rowerze że śpi na pieniądzach. Samo zastosowanie ma już mniejsze znaczenie.
zielony71 Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Napisano 27 Stycznia 2012 1. "warto sprecyzować czy ma być HT czy full." 2. "warto też sprecyzować przeznaczenie roweru." " Ok, precyzujemy. Ma być full i do XC, trail to przyszłościowo znikomy procent przejechanych kilometrów. Tak przynajmniej prognozuje. Jak na razie moje doświadczenie z górzystym terenem na który się szykuje jest małe, więc chce się uczyć na fullu. Super opis modeli 2012, na taką wypowiedź czekałem. Co prawda przez najbliższe 3 lata będę gościć w UK, ze względu na źródło dochodu, dlatego też serwisowych rozwiązań będę musiał szukac tutaj, o ile zajdzie taka potrzeba, oby nie. "Sultan za moło lanserski Przecież Kolega ewidentnie chce żeby było widać nawet po rowerze że śpi na pieniądzach" Piotrek, no wreszcie ktoś napisał prawde ma być super kolorowy, i wyglądać jak miliony monet. a tak serio to, temat został stworzony po to aby poznać opinie na temat rowerów, określić to czego sam szukam bo gdybym to wiedział to pewnie bym już na owym rowerze siedział. Piotrek, może masz jakieś wiadomości odnośnie modeli 2012 ?
Peterp079 Napisano 27 Stycznia 2012 Napisano 27 Stycznia 2012 Nie jestem fanem dużego koła ale jeśli faktycznie szukasz roweru który: raz będzie się rzucał w oczy a dwa będzie robiony przez ludzi z latami praktyki i doświadczenia w branży 29, to tak jak wcześniej Ktoś radził ja bym wybrał rower Niner'a. A ten który Ty wyszukałeś czyli Jet 9 PRO to jest jak dla mnie najbardziej wy...any w kosmos rower jaki do tej pory widziałem. Przyglądałem mu się już dawno kiedy pierwszy raz trafiłem na Beastiebikes i jak się wtedy nim zachwyciłem tak do teraz to trwa. No i do tego ten rower spełniałby się bardzo dobrze w założonych przez Ciebie kryteriach fulla do XC. I masz 100% pewności że decydując się na tą markę i korzystając z usług Beastie jesteś obsłużony perfekcyjnie pod każdym względem. A różnie to bywa z dystrybutorami... Jedyne co budzi moje wątpliwości w tym sprzęcie to czy link nie dobija do suportu przy makasymalnym ugięciu dampera ale pewnie jest to tak skonstruowane że nie ma z tym problemu. Takie moje skromne zdanie poza tym co napisałem wyżej apropos lanserskich sprzętów Ale i bardzo dobrych jakościowo poza lansem:)
Sol Napisano 27 Stycznia 2012 Napisano 27 Stycznia 2012 Wrzucam w takim razie do rozważenia Pivota Mach 429. W UK może być łatwiej z objechaniem, bo w Polsce jeszcze się nie doczekaliśmy egzemplarza testowego. http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/review-pivot-429-custom-build-11-45005
zielony71 Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Napisano 27 Stycznia 2012 "Piotrek, no wreszcie ktoś napisał prawde ma być super kolorowy, i wyglądać jak miliony monet." W roli wyjaśnienia to stwierdzenie było przepełnione sarkazmem, nie lubie rzucać się w oczy, to nie mój styl bycia. Co nie zmienia faktu, że jak kupuje coś to musi być dobre i solidne bo nie stac mnie na tandetę. A co do 9 PRO, to tylko czarny reszta malowań jest za bardzo widoczna jak dla mnie.. " Pivot 429 â" First Ride Review - BikeRadar " Bardzo chętnie bym się nad nim zastanowił ale na starcie.. Ł3800 to stanowczo ponad budżetem..
Sol Napisano 27 Stycznia 2012 Napisano 27 Stycznia 2012 Mach jest dostępny w różnych konfiguracjach osprzętu, niekoniecznie musisz zaraz brać XTR. Btw, przy RDO też nie liczyłbym że będzie lekko przy cenie ramy na poziomie 10k.
zielony71 Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Napisano 27 Stycznia 2012 najtaniej Pivot 429, to kwota ok. Ł3000, to dalej stanowczo za dużo, biorąc pod uwagę zakup nowych butów, pedałów i może czegoś na plecy.. a szkoda bo po lekkim zgłebieniu tematu, pomimo wagi, ta rama ma coś w sobie... dziekuje za pomosł, dobry ale za drogi. Muszę spasować juz na starcie bo wiem, że jak się wgłębie to zmuszę umysł do wiekszej pracy, uśpię na dłużej, kupie go może w październiku ale kupie.. a tego raczej nie chce. Chce mieć rower na ten sezon, nie na nastepny
Sol Napisano 27 Stycznia 2012 Napisano 27 Stycznia 2012 Najtaniej Pivot to ok. 12k zł http://www.horizonbikes.com/bikes/item/pivot-cycles/mach-429.html
zielony71 Napisano 30 Stycznia 2012 Autor Napisano 30 Stycznia 2012 OK, po paru sugestiach i pomysłach aktulanie w mojej głowie parkują dwa rowery, RIP 9 i Mach 429, nie spełniają one założenia kompozytu carbonowego ale po przemyśleniu tematu, waga mniejsza o x kilograma przy podejściu mało zawodowym, raczej pasjonacko-hobbistycznym, nie stanowi tak dużej różnicy. Jak myślicie który lepszy ?
MonoVan Napisano 30 Stycznia 2012 Napisano 30 Stycznia 2012 RIP 9 Mówię Ci, niner jeśli chodzi o geo wykonanie MIAŻDŻY !! Mój kolega zamówił macha, i już płacze
kosa23 Napisano 30 Stycznia 2012 Napisano 30 Stycznia 2012 Ma być full i do XC, trail to przyszłościowo znikomy procent przejechanych kilometrów. Mach 429 i RIP 9 zbierają świetne recenzje w angielskojęzycznej prasie, ale o czym tu mówimy - to właśnie są rowery do trailu, może z trochę bardziej sportowym zacięciem w przypadku Macha.
Sol Napisano 31 Stycznia 2012 Napisano 31 Stycznia 2012 Lepszy jest ten, który bardziej podpasuje - to a propos faktów. Natomiast jeżeli chodzi o porównanie na papierze, to są to inne rowery. Mach jest do XC/trail, a Rip do trail, przy czym musisz wsiąść poprawkę, że w USA trail to po naszemu AM. Innymi słowy Mach to nieco lżejsza i sztywniejsza (w sensie pracy zawieszenia) maszyna, o mniejszym skoku i ze sportowym geo. Rip to wszędołaz do AM, z odpowiednio łagodniejszym geo - fajny sprzęt na długie wyrypy po górach. Jeżeli waga jest nadal priorytetem, lepszym wyborem jest Mach. Jeżeli zdolność terenowa - Rip, chociaż Mach też sporo potrafi, tylko może wymagać więcej techniki. Oba mają dobre systemy zawieszeń, odpowiednio DW Link i CVA - nie bujają i są efektywne, chociaż w obu przypadkach efektywność trzeba rozumieć trochę inaczej. Mach to sprzęt bardziej sportowy, więc nie oczekiwałbym kanapy. Rip powinien być bardziej czuły. Tyle z papieru. Najwięcej mogłaby powiedzieć jazda testowa, ale o tą może być trudno, bo sprzęty nie należą do najpopularniejszych. Wiem, że chłopaki z Beastie mają Ripa, nawet go macałem, ale z Machem jest problem. W UK może być oczywiście inaczej.
kosa23 Napisano 31 Stycznia 2012 Napisano 31 Stycznia 2012 O obu wiem tylko tyle, ile wyczytałem przed kupnem Superly, więc nie będę się silił na ekspertyzy, ale jeśli rzeczywiście nie masz wyrobionego zdania (a wydaje się, że nie masz), albo nie potrzebujesz roweru do ścigania na serio, to IMO trail to najlepsza opcja, i to niezależnie od tego czy jest to Mazowsze czy nie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.