Skocz do zawartości

[6000-6500] Full Trial/AM


tomke1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wreszcie nastąpiła chwila że decyzja o zakupie full'a została podjęta :)

 

I mimo że w zasadzie wiem czego chcę to prosiłbym o pomoc w poszukiwaniach, bo wiadomo wszystkich sklepów i promocji chociażbym bardzo chciał to nie przejrzę.

Po pierwsze rower ma być nowy, moja waga to obecne 77kg więc ograniczeń nie ma zbytnich, każdy da raczej radę.

Jazda większość po śląsku, plus wypady w beskidy i właśniem tam ma pokazać swoją wartość :)

 

Zakup będzie trochę pokręcony ponieważ, kupię całego, ale część elementów z niego zostanie sprzedana.

Zostają hamulce i tarcze z Garego oraz siodełko i może parę innych drobnostek.

 

Także powyższe części z nowego idą na sprzedaż i na nie nie będę zwracał zupełnie uwagi, poza tym że piasty mają być pod tarcze CenterLock.

Po sprzedaży tego co odrzucam (hamulce z tarczami i siodło) i paru gratów z Garego (amor,korba,itp) zakup ma się zamknąć w okolicach 4000-4500.

 

Na tą chwilę pasuję mi ten sprzęt, chociaż przednia piasta jest na 6 śrub i ma tragiczne srebrne szprychy, ewentualnie do zmiany piasta i koła do przeplecenia na czarne.

Ale może ktoś coś innego zaproponuje, o skoku około 140mm, fajnie jakby był regulowany i w cenie 6000, naciągane max do 6500.

Wiem że geometria w stosunku do Garego się zmieni, trudno trzeba się będzie przyzwyczaić, raczej odpadają jednozawiasy, podejdzie Horst lub jakiś VPP.

Rocznik nie musi być 2012, może być coś starszego, chociaż fajnie jakby było 10speed, więc zbyt stare odpadną.

Napisano

A może Giant Trans x-3 co prawda kosztuje 7000 ale na sklepach tak czy siak zejdą z 10% z ceny ma Foxa 32 f125 RL evolution i damperka Fox Float R 5" skoku tyle, że koła pewnie nie będą zbytnio odpowiadać :/

Napisano

Też bym polecił Trance'a. I niekoniecznie akurat X3 tylko któregokolwiek. Tyle że chcesz skok 140 więc raczej odpada ta propozycja bo w Trance jest 120/120.

Napisano

No Gianty - niby rama ze swoją geo chwalona, amortyzatory spoko, ale za tą cenę to mogli dać więcej niż Deore, Elixir 1 za które bym grosze dostał :)

No i te koła rzeczywiście dobijają :)

Tak od wczoraj wieczora (zamiast pracować) siedzę i oglądam co by podpasowało.

Już nawet też zerkałem na Meridę 120 na XT za ponad 7,5 bo moze bym ten tysiąc w zaprzyjaźnionym sklepie urwał.

 

Nic niestety nie jest idealne, w ostateczności sprzedam półroczne SLX 666 z tarczami XTR i wtedy w zasadzie ten Radon tylko by mnie tymi srebrnymi sprzychami zniechęcał.

Napisano

Jeśli chcesz zdyskwalifikować rower tylko dlatego że masz tarcze center lock i nie mozesz ich załozyc to bez sensu trochę rozumowanie. I to samo dotyczy sie sprzedazy SLX'ow tylko z tego powodu ze nie bedziesz ich mogl uzywac z tarczami XTR.

A jesli faktycznie będziesz się ich pozbywał to ja je bardzo chętnie zakupię od Ciebie w związku z czym prośba o info na ten temat (jeśli oczywiście dojdzie do takiej sytuacji ;) )

Napisano

Chodziło mi o to że hamulce i tarcze mam prawie nowe (z lipca) i szkoda by się ich było pozbywać.

A po drugie rower też ma wyglądać, a co za tym idzie hamulce i tarcze formuli są przepraszam użytkowników ale ohydne :) mimo że dobre i może lepsze albo porównywalne z SLX'ami.

W pewnym sensie jest rozwiązanie podmienić tarcze na XTR 6śrub, też pomysł.

 

Do fulla przymierzam się już od pewnego (dłuższego) czasu i pewne elementy w zasadzie są nie do ruszenia :

- skok ok.140 (najlepiej u-turn, dual air lub tym podobny wynalazek innej firmy, ale dam się przekonać też do 120 jeśli reszta będzie w niej idealna)

- horst lub vpp

- 10speed (raczej shimano slx/xt, ale dam się przekonać do sram'a jak będzie dobra cena i poziom)

- koła mogą być nawet crossride'y :) bo mam i znam, ale jakby były ciutkę lepsze nic by się złego nie stało - tylko srebrne szprychy to jakaś tragedia i byłbym w stanie je przemalować lakierem do paznokci w akcie desperacji :D

Napisano

jeśli masz możliwość przejedź się na Maestro Gianta, ile z tyłu chcesz tego skoku mieć? może Reign on ma 6" czyli 152mm, hamulce to nie problem zmienisz tarcze i po problemie, na twoim miejscu skupił bym się na ramie i amorze przednim, resztę po sprzedaży części możesz z garego zaczerpnąć jak wizualnie ci pasują, a znając życie pobawisz się później w odchudzanie roweru :)

  • Mod Team
Napisano

Już nawet też zerkałem na Meridę 120 na XT za ponad 7,5 bo moze bym ten tysiąc w zaprzyjaźnionym sklepie urwał.

Zawieszenie w Meridach to kinematyczny singlepivot- czyli jeden zawias.

Napisano

Znalazłem fajnego Carvera. Revelation z regulowanym skokiem, rower cały na XT. Wg. fajna okazja, tylko rama duża (nie wiem czy nie za duża na ciebie, nie podałeś wzrostu) :thumbsup: .

Napisano

Skok z tyłu porównywalny z przodem, czyli 140, ewentualnie 120 jakby przód też był niższy.

Co do Gianta to rzeczywiście fajny (rama + amory), tylko właśnie ma jeden minus, sporo elementów jest słabych i nawet jeśli je bym wziął z garego, to na sprzedaży wiele bym nie zarobił, na pewno nie tyle ile bym chciał.

A co do późniejszych modyfikacji to wiadomo, chociaż wolałbym zestaw który ich będzie wymagał jak najmniej.

Napisano

No szału z osprzętem Giant nie daje ale za to zawiecha i geo ramy to bajka. Oczywiście wiem że geo to kwestia indywidualna. Sam jestem po wymianie amora, kół i jeszcze innych częsci i faktycznie że ze sprzedazy tych ktore z niego wyjalem to kokosow nie ma, ale biorac pod uwage komfort i radosc jaka daje Trance to drugi raz brał bym go w ciemno.

Napisano

To może jednak poskładasz rower + tajle z obecnego roweru?

 

Tak się składa, że mam ramę Trance'a na sprzedaż ale to używka 8 miesięczna, ja przesiadłem się na enduraka 160mm

Napisano

Znalazłem fajnego Carvera. Revelation z regulowanym skokiem, rower cały na XT. Wg. fajna okazja, tylko rama duża (nie wiem czy nie za duża na ciebie, nie podałeś wzrostu) :thumbsup: .

 

Osprzęt nawet, tylko firmy nie znam, muszę poczytać...

Wzrost 178, przekrok 85 - obecnie HT mam 19,5.

Według tabelek to jestem tak pomiędzy 18-20, i raczej pójdę w 20, chociaż z drugiej strony w górach lepsza by była 18 :)

Napisano

To długie nóżki widze że Bozia dała ;)

Ja tam jestem zwolennikiem większych ram niż za małych. 19" myślę że by była idealna do wszelakiego zastosowania.

Napisano

:) No obecne 19.5 jest idealne. Niestety są firmy w których wybór jest pomiędzy 18 a 20 wtedy na 99% będzie 20.

Zwłaszcza że na płaskim mógłbym się na małej ramie męczyć.

Napisano

W cenie 6800 zł można zakupić Cube AMS 125 damper Fox RP23 z Foxem Talasem RL 140/120/100 hamulcami formula RX oraz praktycznie pełną grupą XT . Koła Sunringle XMB ( poziom Mavic Crossride ) . Przy obecnie wysokich cenach modeli 2012 trzeba szukać okazji z roku 2011 i 2010 ktorych niestety jest coraz mniej.

Napisano

MonoVan coś jest u Ciebie na rzeczy z tym Giantem. Już któryś Twój wpis na różnych forach widzę przeciwko tej firmie... Zazdrościsz posiadaczom że je mają czy jakaś inna obsesja ;) Przecież nie miałeś sam nigdy roweru tej marki ;)

 

Mój na szczęście kupowany w CZ a tam znowu i jeszcze w Niemcach to słyszałem całkowicie odwrotne opinie na temat dystrybutora tej Firmy i serwisu. A kolejna sprawa to taka że wcale one (te rowery) nie wymagają interwencji aż tak często. No i linki w Reignach przecież wymieniają bez najmniejszego zająknięcia.

Napisano

Wprawdzie ani horst, ani Maestro, ani VPP ,ale warto przemyśleć

TREK ROWERY GORSKIE,SZOSOWE, TREKINGOWE 2011

 

Trek ze swoim ABP pewnie że fajny tylko ze wątpie żeby z tej ceny zeszli niżej to po pierwsze, a za sprzedaż osprzętu kokosów nie dostanę i ten Recon na przodzie to trochę słaby :(

Wiem że wydziwiam, ale niestety fundusze ograniczone a wymagania wyższe niż kwota :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...