Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dobra Panowie koniec offtopicowej samowolki w moim temacie :icon_wink:

Powiedzcie mi, czy moje obręcze są ok, żeby zmienić system na bezdętkowy uszczelniany mleczkiem, chcę zrobić według tego manuala: endurorider.pl/2011/07/ghetto-tubeless-manual/

Napisano

Spoko, spoko, do wymiany obręczy powiedzmy, że się przekonałem, ale muszę z różnych względów odłożyć ją na "za jakiś czas"

Sens jest, bo moje opony przy tej operacji też zostaną prawdopodobnie zastąpione jakimiś zwijanymi dużo lżejszymi, odejdzie od tego waga połowy dętek 20" czyli półdętka będzie ważyć <100g, opona <500g, na koło to już będzie spory zysk :)

Napisano

Oczywiście, że tak.

A takie dodatkowe pytanie - często zmieniasz opony? Sam chciałem zalać swoje mleczkiem,ale mam 3 komplety opon, których używam na zmianę i w moim przypadku jest to nieopłacalne. Odporność na przebicia większa jakby nie było,ale jednak zostanę przy ultralightach i teraz jeszcze czekam na przesyłkę z flyweightami.

 

BTW o jakich obręczach myślisz?

Napisano

Krzysi3kk, wagę już podawałem wcześniej :P - około 73.

 

Mody, nad konkretną obręczą jeszcze nie myślałem ;) Będzie czas na wymianę, to będzie i czas na przemyślenia ;)

Opony zmieniam rzadko, jeżdżę na jednym komplecie do zajechania i dopiero potem zmieniam, więc u mnie uszczelnienie ma większy sens.

Napisano

Nie, nie, nie rozmawiajmy teraz o konkretnych modelach ;P

 

Zastanawiam się nad oponami, w tym możecie pomóc - muszą być lekkie, dobre na każdą nawierzchnię i każde warunki atmosferyczne(pewne w deszczu)

Faworytami są:

Shwalbe Rocker Ron Evo

Geax Saguaro

Continental Flow

Rony są najlżejsze i ku nim się skłaniam.

Napisano

Rocket Ron na przód Saguaro na tył. Możesz też dać 2 x Saguaro. Rocket ron z tyłu zejdzie w oku mgnienia. A Geax będzie najlepszy na tył bo jest grubszy niż konkurencja trudniej go przebić. I wolno sie zużywa

Napisano

Mały update, kolejne gramy zbite :thumbsup:

Ile dokładnie - nie mam pojęcia, może jutro uda mi się wszystko podliczyć.

Zmienione będą gripy -> na accent light(na tyle tanie, że można spróbować jak się sprawują i na tylle lekkie, że jeśli sprawują się nie najgorzej, to warto je zostawić ;) ) [11g]

Udało mi się zdobyć adaptery tarcz Hope -> każdy waży połowę tego, co oryginały Avida :teehee:

I na koniec, mam już nowe ogumienie, padło na Geax Mezcal(sporo lżejsze od Saguaro, chyba też bardziej uniwersalne), do tego dętki Schwalbe 20", mleczko Stan's no flats i będziemy "lightować" masę rotującą.

Napisano (edytowane)

Wersja 2.1 wybór padł na Mezcala, bo są realnie lekkie(ważone mają 490 i 512 gram), Saguaro były cięższe w ręku. Są chyba też lepsze na tereny(nizinne) i warunki(różne, bywa mokro) w których się przemieszczam. Zobaczę jak się na nich jeździ, czytałem sporo opinii i myślę, że może to być guma dla mnie :)

 

Przy okazji aktualna rozpiska, wagi realne w 90%(3 rzeczy jeszcze nie zważone :) czekam na paczki ;) )

 

Wheeler Ulepek by klon

Rama Wheeler Eagle Race + miski sterów + hak + 2 śrubki koszyka na bidon [1662]

Widelec Fox 32 F80 RLC + gwiazdka + bieżnia sterów [1628]

Kokpit

Kierownica Syntace Vector 2014 610mm [305]

Mostek Syntace Force 149 75mm [129]

Stery VP A45AC bez gwiazdki, bieżni i korka [52]

Manetki Sram X.7 2x10 [229]

Podkładki dystansowe syntace H.A.T 15mm [6,5]

Korek+śruba VP [15]

Gripy+korki Accent Lite [11]

Koło przód

Obręcz przód Alexrims DM24 kapslowana 32 otwory [723]

Piasta przód Novatec D711 [140]

Szprychy przód DTSwiss Competition cieniowane czarne [190,4]

Nyple przód Dartmoor aluminiowe niebieskie [9,6]

Zacisk przód Dartmoor Bolt-on bez sprężynek [29]

Opaska na obręcz przód Taśma [1]

Opona przód Geax Mezcal 2,1 [490]

Dętka przód Schwalbe 20" + Stan's No Flats aka Ghetto tubeless ;) [90]

Koło tył

Obręcz tył Alexrims DM24 kapslowana 36 otworów [719]

Piasta tył Novatec D712 [280]

Szprychy tył DTSwiss Competition cieniowane [214,2]

Nyple tył Dartmoor aluminiowe [10,8]

Zacisk tył Dartmoor Bolt-on bez sprężynek [35]

Opaska na obręcz tył "Taśma+" -> Mój patent, który szerzej opiszę jak się sprawdzi ;) [3]

Opona tył Geax Mezcal 2,1 [512]

Dętka tył Schwalbe 20" + Stan's No Flats aka Ghetto tubeless ;) [90]

Napęd

Korba Shimano Deore FC-M590 bez młynka + pedały no name [1274]

Łańcuch Wippermann ConneX [285]

Kaseta Shimano XT Dyna-sys [282]

Przerzutka przód Sram X.7 [139]

Przerzutka tył Sram X.9 GS 10sp. [204]

Hamulce przód

Hamulce przód Avid Juicy Five [277]

Tarcze hamulcowe przód Shimano Deore XT + podkładki + śruby [131]

Adapter przód Hope + Ti bolts [23]

Hamulce tył

Hamulce tył Avid Juicy Five [295]

Tarcze hamulcowe tył Shimano Deore XT + podkładki + śruby [131]

Adapter tył Hope + Ti bolts [29]

Pozostałe drobne części

Pancerze i linki [50]

Sztyca Truvativ Team Double Clamp przycięta do 280mm [238]

Zacisk sztycy Giant na imbus [30]

Siodełko Selle Royal Freccia z lapką [433]

Koszyk na bidon Author + 2 pozostałe śrubki z ramy ;) [72]

Lampka przód Merida [17]

Waga Całkowita [11484,5]

Edytowane przez klon
Napisano

Masz już zdjęcia całości? Rozpiska rozpiską, ale chyba wszyscy są ciekawi jak wyglądają te wszystkie części w kupie (nie traktuj dosłownie :) )

Napisano

Jeszcze składam, mogę pstryknąć poglądową fotkę jak uszczelnię opony i założę koła na rower - będzie niekompletny, ale wyglądem rower będzie przypominać ;)

Napisano

Skoro już rower jest rozkręcony, stwierdziłem, że warto wymienić kilka śrubek, których wymiana później wiązałaby się z kolejnym rozkręcaniem :thumbsup:

10022012127.jpg

Przy okazji wymieniam gripy i koszyk bidonu :teehee:

Napisano (edytowane)

Update rozpiski :whistling:

 

Wheeler Ulepek by klon

Rama Wheeler Eagle Race + miski sterów + hak + 2 śrubki koszyka na bidon [1659,5]

Widelec Fox 32 F80 RLC + gwiazdka + bieżnia sterów [1628]

Kokpit

Kierownica Syntace Vector 2014 610mm [305]

Mostek Syntace Force 149 75mm [129]

Stery VP A45AC bez gwiazdki, bieżni i korka [52]

Manetki Sram X.7 2x10 [229]

Podkładki dystansowe syntace H.A.T 15mm [6,5]

Korek+śruba VP [15]

Gripy+korki ESI Racer's Edge(wylightowane korki, przycięte gripy) [37]

Koło przód

Obręcz przód Alexrims DM24 kapslowana 32 otwory [723]

Piasta przód Novatec D711 [140]

Szprychy przód DTSwiss Competition cieniowane czarne [190,4]

Nyple przód Dartmoor aluminiowe niebieskie [9,6]

Zacisk przód Dartmoor Bolt-on bez sprężynek [29]

Opaska na obręcz przód Taśma [1]

Opona przód Geax Mezcal 2,1 [490]

Dętka przód Schwalbe 20" + Stan's No Flats aka Ghetto tubeless ;) [90]

Koło tył

Obręcz tył Alexrims DM24 kapslowana 36 otworów [719]

Piasta tył Novatec D712 [280]

Szprychy tył DTSwiss Competition cieniowane [214,2]

Nyple tył Dartmoor aluminiowe [10,8]

Zacisk tył Dartmoor Bolt-on bez sprężynek [35]

Opaska na obręcz tył "Taśma+" -> Mój patent, który szerzej opiszę jak się sprawdzi ;) [3]

Opona tył Geax Mezcal 2,1 [512]

Dętka tył Schwalbe 20" + Stan's No Flats aka Ghetto tubeless ;) [90]

Napęd

Korba Shimano Deore FC-M590 bez młynka + pedały no name [1274]

Łańcuch Wippermann ConneX [285]

Kaseta Shimano XT Dyna-sys [282]

Przerzutka przód Sram X.7 [139]

Przerzutka tył Sram X.9 GS 10sp. [204]

Hamulce przód

Hamulce przód Avid Juicy Five [277]

Tarcze hamulcowe przód Shimano Deore XT + podkładki + śruby [131]

Adapter przód Hope [16]

Hamulce tył

Hamulce tył Avid Juicy Five [295]

Tarcze hamulcowe tył Shimano Deore XT + podkładki + śruby [131]

Adapter tył Hope [22]

Pozostałe drobne części

Pancerze i linki [50]

Sztyca Truvativ Team Double Clamp przycięta do 280mm [238]

Zacisk sztycy Giant na imbus [30]

Siodełko Selle Royal Freccia z lapką [433]

Koszyk na bidon Vincere Carbon + 2 pozostałe śrubki z ramy ;) [20,5]

Lampka przód Merida [17]

 

Zysk na wymianie śrubek(zbiorczo: manetki, klamki, mocowanie siodełka, adaptery hamulców i hamulce, reszta ujęta w wagach części lub jeszcze nieujęta ;) ): [-37g]

 

Waga Całkowita [11403]

Edytowane przez klon
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...