klon Napisano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 (edytowane) Jestem na forum już od dłuższego czasu, a ponieważ na sezon 2012 przygotowuję dość sensownego składaka z perspektywą na dalsze zmniejszanie wagi przyszedł czas pochwalić się rowerem w "manii lekkości" Ulepek, bo całość składałem sam, łącznie z zaplataniem kół, skracaniem przewodów hydraulicznych, serwisowaniem zacisków, można dosłownie powiedzieć, że znam każdą śrubkę. Do rzeczy: Rama: Wheeler Eagle Race 19" [1550g] Widelec: Fox 32 F80 RLC [około 1600g] Stery: VP A45AC [80g] Podkładki dystansowe: no name [około 15g] Mostek: Syntace Force 149 75mm [128g] Kierownica: Syntace Vector 2014 [316g] Gripy: Octane One BoltOn [120g] Obręcz przód: Alexrims DM24 kapslowana 32 otwory [723g] Piasta przód: Novatec D711 [140g] Szprychy przód: DTSwiss Competition cieniowane [190,4g] Nyple przód: Dartmoor aluminiowe [9,6g] Zacisk przód: Dartmoor Bolt-on [32g] Obręcz tył: Alexrims DM24 kapslowana 36 otworów [719g] Piasta tył: Novatec D712 [280g] Szprychy tył: DTSwiss Competition cieniowane [214,2g] Nyple tył: Dartmoor aluminiowe [10,8g] Zacisk tył: Dartmoor Bolt-on [36g] Opony: Continental Explorer(pierwsze w kolejce do zmiany) [2x630g] Dętki: Schwalbe AV13(j.w. a może i bez dętek się obejdzie ) [2x190g] Sztyca: Truvativ Team Double Clamp przycięta do 280mm [237g] Zacisk sztycy: jakiś Giant na imbus [około 20g] Siodełko: Selle Royal Freccia [395g] Korba: Shimano Deore FC-M590 bez młynka [859g] Łańcuch: Shimano Deore XT CN-HG94 [277g] - w planach na 2012 Kaseta: Shimano Deore XT CS-M771-10 [282g] - w planach na 2012 Przerzutka przód: Sram X.7 [180g] Przerzutka tył: Sram X.9 GS 10sp. [204g] Manetki: Sram X.7 2x10 [474g] Pancerze: na sezon 2012 jeszcze nieznane Hamulce: Avid Juicy Five [około 800g] Tarcze hamulcowe: Shimano Deore XT [2x124g] Koszyk na bidon: author [około 60g] Razem obecnie: 11840 gram. Edytowane 25 Stycznia 2012 przez klon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Daj jakieś zdjęcia:) Bardzo ciężkie i pancerne masz obręcze, nie myślałeś nad ich odstrzałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 25 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 (edytowane) Zdjęcia postaram się wrzucić jutro. DM'y zostają - zależy mi na wadze, ale nie ich kosztem, za bardzo podoba mi się ich design Tak jak pisałem, pierwszymi elementami do wymiany będą opony i dętki, potem pedały(crank brothers smarty już mam kupione potrzeba tylko uzbierać na buty). Myślę, że z tymi zmianami realna waga roweru to będzie poniżej 11 kilo - niestety nie mam jeszcze wagi i większość wag, których nie byłem pewien zawyżyłem Edytowane 25 Stycznia 2012 przez klon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMIK Napisano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Nie chcę krytykować, bo rower, rozumiem, powstaje. Ale jeśli do nowo przygotowanego roweru, w którym, jak mówisz, kładziesz nacisk na wagę, pakujesz obręcze ważące w sumie półtora kilo i argumentem jest to, że są ładne, to coś mi się nie zgadza:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Manetki: Sram X.7 2x10 [474g] Skąd taką wagę wytrzasnąłeś ważą z 200gram mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Raczej najbardziej odczuwalna w jeździe jest waga kół tudzież obręczy, wymieniając na equalizery zaoszczędził byś masę gramów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 25 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Skąd taką wagę wytrzasnąłeś ważą z 200gram mniej. Chyba pomnożyłem wagę manetek 2 razy, masz rację, ważą około 260gram z linkami: Jeśli ktoś z was zna dokładną wagę 2x10 to proszę o info. Co do kół - przyjmuję krytykę, i nie wykluczam wymiany w przyszłości...ale...zwróćcie uwagę na to, że mam bardzo lekkie piasty i w miarę lekkie szprychy, co trochę rekompensuje ciężkość obręczy Zadziałam coś z oponami(np. zamiana na Geax Saguaro da 240gram na komplecie). Zastanawiam się też czy iść w kierunku tubeless czy lekkich dętek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMIK Napisano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 (edytowane) To są oczywistości, ale najważniejsza jest masa rotująca rozłożona najbardziej obwodowo, czyli opony, dętki i obręcze. Masz obręcz 720g, do tego chcesz oponę 500g i dętka i opaska niech będzie 120g, razem ok 1340g na obwodzie. Chcesz kombinować z oponami, w końcu stracisz cierpliwość i będzie Cię kusiło żeby instalować jakieś wynalazki po 330g, czyli papierowe opony do pancernych obręczy. Masę piast można spokojnie traktować jak masę nierotującą, bo są w samym środku obrotu. Obiecuję już Cię nie męczyć Edytowane 25 Stycznia 2012 przez CMIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 26 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Spoko, możecie mnie męczyć, w końcu będzie trzeba zmienić obręcze, ale na pewno nie nastąpi to jeszcze w tym sezonie. Papierowych opon też nie założę, rower ma jeździć. Swoją drogą zaciekawiłeś mnie jak to będzie po zmianie obręczy i zmniejszeniu masy rotującej - czy rzeczywiście odczuję dużą różnicę w czasie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMIK Napisano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Myślę, że większość odwiedzających ten dział ma doświadczenie z przesiadką na lżejsze koła, czy choćby sporo lżejsze opony. Sam mam dość ciężkie koła (choć lżejsze od Twoich) i kiedyś kiedyś zmieniłem opony z ważących 750g na takie ważące 500g, do tego założyłem dętki 120g (zamiast conti chyba z 210g). Różnica była więcej niż zauważalna. Oczywiście największe znaczenie ma to w momencie przyspieszania i hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Powiem Ci, że zmianę kół, czy w tym przypadku samych obręczy odczujesz najbardziej. Co byś nie zmienił, to tutaj na obręczach będzie to najbardziej czuć. Możesz kupić dwie obręcze, które będą ważyć tyle co Twoja jedna. Ciężkie klocki i tyle. Kierownica bardzo ciężka, tutaj też możesz sporo urwać, gripy, opony i dętki też, chociaż przy tych obręczach, to te dętki jeszcze nie rażą tak mocno. Siodełko, przerzutka przednia - te części to raczej klocowate są. Wszystko przed Tobą, dużo można zejść, a też specjalnie dużo nie wydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 26 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 (edytowane) Wybaczcie, ale nie byłem w stanie zrobić dzisiaj zdjęć, za dużo mam w tej chwili pracy i nie mam czasu zająć się rowerem, po weekendzie na pewno coś wrzucę. Mody, na kierownicy urwę na pewno, podana waga jest nie przyciętej(700mm a skrócę na 600-620), na Syntace Vector Carbon mnie nie stać a przy tej firmie z uwagi na Red Monstera i poczucie bezpieczeństwa chcę zostać Gripy prawdopodobnie zmienię jeszcze w tym sezonie, bo obecne się kończą. Co do przerzutki, to te 50 gramów, które bym urwał na razie nie jest tak istotne, właściwie, to przerzutka przednia na niektórych zdjęciach waży sporo mniej, muszę zważyć swoją i uaktualnić: Sidełko rzeczywiście trochę waży, ale można od niego odjąć wagę pampersów(jeżdżę w 99% przypadków bez) i nie będzie tak tragicznie W czasie robienia rozpiski, z pośpiechu nie ustrzegłem się błędów. Bez zmiany sprzętu udało mi się już zrzucić prawie pół kilo odpowiednio 210 gramów hamulce, waga obecnie: [272+258=530gram] 244 gramy manetki, waga obecnie: [230gram] 12 gramów tarcze hamulcowe, teeraz: [236 gram] Na wszystko powyższe mam zdjęcia na wagach Aktualna waga roweru to: 11374 gram Edytowane 26 Stycznia 2012 przez klon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Mimo,ze sporo utniesz, to obawiam się, że efekt nie będzie taki jak gdybyś zmienił kierownicę na inną, Jeśłi Ci odpowiada, to ok, rozumiem. Chyba, że chcesz coś prostego? Myślałęm, że każdą część ważyłeś sam. Jeśli masz możliwość, to rozbierz cały rower i zważ każdą część z osobna Tak z ciekawości - ile ważysz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 26 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Ja ważę około 72kg. Z ważeniem własnoręcznie jest kłopot, bo rower już złożony i szkoda go rozbierać(albo np. rozplatać kół) a przy składaniu nie myślałem o zakupie wagi . Większość wag jest pewnych(dane producenta+sprawdzenie na rowerowawaga lub innym zdjęciu), rama i sztyca były ważone przez sprzedających, tam gdzie nie byłem pewien zawyżałem i teraz są tego pierwsze efekty. Wkrótce kupię wagę i zważę FOX'a, pancerze, manetki, przerzutki, kierownicę, mostek, adaptery avida i sprawdzę poprawność wag hamulców. Myślę, że znów uszczknę kilkadziesiąt gramów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMIK Napisano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 I wciąż bez wydania nawet złotówki. Dzisiaj pół kilo, jutro 50g, jak tak dalej pójdzie, to bez żadnych modyfikacji zejdziesz poniżej 9kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Rozplatanie kół, to byłaby przesada Trzeba jak już to zważyć, w całości przód i tył. Już sporo się urwało, po zmianie obręczy by już całkiem przyzwoita waga była. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CMIK Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Coś nowego w temacie roweru? Kiedy zdjęcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 trochę nowości jest - obciąłem 11g z kierownicy, kupiłem wagę i powoli aktualizuję rozpiskę, zdjęcia będą niebawem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 (edytowane) Dzisiaj trochę części poważyłem, muszę uzupełnić listę i moje excelowskie wypociny. Jutro chyba powklejam zdjęcia na wadze wszystkich części, które udało mi się zważyć Na teraz tylko teaser: nowe podkładki pod mostek Syntace H.A.T.: 15mm - 7g Edytowane 1 Lutego 2012 przez klon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoshimitsu9 Napisano 1 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 Więcej światła jak robisz foty Bo słabiutke te zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 2 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Taki drogi rower na dość kosztownych podzespołach a waga roweru za 3 tys Obręcze, kierownica, chwyty, siodło - to bym zmienił. Zaczynając od obręczy! Wrzuć jakieś fotki całego roweru.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 (edytowane) Więcej światła jak robisz foty Bo słabiutke te zdjęcia. Jak dałem więcej światła, to waga spadła o gram tzn, pewnie dokładność wagi jest trochę do kitu, bo waga podkładek skacze z 6 na 7 i z powrotem, można chyba przyjąć, że ważą 6,5 grama. Jakość zdjęć podyktowana jest też tym, że do ich robienia używam telefonu, jak złożę rower, to porobię fajne foty w plenerze Wrzuć jakieś fotki całego roweru.. Z tym będzie problem Właśnie dzisiaj pobawiłem się w rozkręcanie i nie skończyłem skręcać. Co do całej reszty masz rację, niby podzespoły drogie, ale jest jedno wielkie ale. Kupowałem je nie myśląc jeszcze o wadze, to raz, a dwa, to były kupione naprawdę bardzo okazyjnie i dalej na ów okazje poluję, więc sukcesywnie wymienię i resztę ciążących rzeczy. W pierwszej kolejności prawdopodobnie zmienię chwyty - łatwy i tani zysk prawie 100 gram dopiero po nich zajmę się oponami i dętkami, dalej siodło, pedały, koszyk na bidon, parę innych drobiazgów (linki, adaptery hamulców, zacisk sztycy, korek i zmiany kilku mało obciążonych śrub na aluminiowe). Obręcze to niestety na razie pieśń przyszłości, nie chcę zamienić na byle co(w zasadzie miałbym na co, mam 2 komplet kół na Alex DM18), muszą być lekkie i wytrzymałe A teraz duża paczka zdjęć z moimi częściami na wadze. https://picasaweb.go...CKCfnZuOlPbMtAE Niestety zawiodłem się trochę na ramie, waży o ponad 100 gram więcej niż mnie zapewniano, ale cóż...ja ważyłem z nabitymi miskami sterów i hakiem, nie wiem czy to dało te 100gram(a raczej wiem, że na pewno nie). Może podana przez poprzedniego właściciela waga była wagą realną innego rozmiaru jak na 19" to myślę, że te 1662 gramy uzbrojonej ramy to nie jest zły wynik Jeszcze jedna sprawa, w galerii są też zdjęcia hamulców na innej wadze - to będzie mi przypominać, żeby nie sugerować się zdjęciami innych, ponad 30 gram różnicy a sprzęt poza kolorem niczym się nie różni(na oko długość przewodów nawet podobna). Coś mi się wydaje, że niektórzy ważą swoje hamulce bez płynu i podkładek, tak czy inaczej moje zważone są uczciwie - zalane, odpowietrzone z oryginalnymi śrubami i kompletem podkładek Edytowane 2 Lutego 2012 przez klon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 (edytowane) Hłe hłe hłe chyba zostałem wywołany do tablicy... Masz rację kolego, moje Juicy zamiast Dotem są wypełnione azotem, jest trochę ściśliwy ale da się jeździć, dodatkowo wyjąłem sprężynki rozpychające klocki, ciutke latają ale w sumie mi to nie przeszkadza. Szkoda tylko, że nie czytasz opisów pod zdjęciami, ba, nie widzisz co jest na zdjęciu. Gdybyś chwilę się zastanowił i pomyślał czemu jest taka duża różnica w wadze - może doszedłbyś do wniosku, że jedyną rzeczą która dzieli nasze egzemplarze to klocki (i rocznik ale to chyba oczywiste). A między organikami na alu płytce a spiekanymi na stalowej może być do 15g różnicy...a podkładek faktycznie nie ma, chodź nie wiem co to za problem dodać ich wagę samodzielnie abyś mógł sprawdzić ile waży mój zestaw identyczny do Twojego? W każdym bądź razie na następny raz proponuję się dobrze zastanowić przed napisaniem argumentów wyssanych z palca. Edytowane 3 Lutego 2012 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 miskov17, spoko,nawet nie wiedziałem czyje to zdjęcia - wyszukałem je przy pomocy wyszukiwarki grafiki w google i nie czytałem tematu - zwracam honor, zbyt mało znam się na wagach podzespołów i nie myślałem, że 30g na klockach można zbić, będę musiał dopisać je do listy "do zmiany". Cały sens ostatniego akapitu poprzedniego postu mieści się w tym wycinku: nie sugerować się zdjęciami innych szczególnie w przypadkach komponentów w których można trochę wagi uszczknąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 Dlatego tak, jak ogólnie przyjęte - ważyć samemu. Dla przykładu komplet moich hamulców SD7 waży 328g z fajkami, śrubkami (alu) i klockami, a niektóre po zmianie śrubek nadal są cięższe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi