Skocz do zawartości

[rower] Giant XTC by swierzak1


swierzak1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

I nadszedł czas aby pokazać w końcu co zbudowałem przez cały grudzień :) Większość gratów jest z starego roweru. Zupełnie nowa jest rama i amortyzator. Mam nadzieje, że cały set będzie mi dalej dzielnie służył do ścigania.

 

Trzeba jeszcze przyciąć odpowiednio przewody hamulcowe i sterówkę widelca. Lekkie dętki do Rocketów trzeba założyć. No i trochę go przyozdobić odpowiednimi kolorkami ;)

 

Rama waży 1640g z zaciskiem sztycy i wbitymi łożyskami pressfit co osobiście było dla mnie szokiem. Poprzednia rama ważyła 2000g z miskami sterów. Odchudzenie jest dość odczuwalne przy dźwignięciu roweru :) I oto chodziło :D

 

Błagam - nie piszcie mi tylko, że muszę przyciąć sterówkę i skrócić przewody od hampli. Ja to wiem lecz na razie zostanie tak jak jest. Jak tylko będę mógł to zrobić to zostanie to wykonane.

 

Rowerek ciut brudny ale jak miał bym go w zimie codziennie czyścić to zbankrutowałbym płacąc za wodę.

 

Specyfikacja:

 

Rama: Giant XTC 3 L 2011

Widelec: Rock Shox Reba RL 100mm 2011

Koła: Shimano Deore WH-M505

Korba: Shimano Deore LX FC-M582 (175mm)

Hamulce: Shimano SLX BR-M665

Tarcze: 2x Shimano SLX SM-RT64 160mm

Kaseta: Shimano SLX CS-HG80 11-32

Łańcuch: Shimano Deore HG-53

Manetki: Shimano Deore XT SL-M770

Tylna przerzutka: Shimano XTR RD-M971 SGS

Przednia przerzutka: Shimano Deore XT FD-M770 Top Swing

Opony: 2x Schwalbe Rocket Ron Performance zwijane 2.1

Dętki: 2x Kenda Ultra Lite Presta

Kierownica: Accent Grayfish 31.8 (580mm)

Mostek: Truvativ XR (100mm, 5*, 31.8mm)

Sztyca: Smica PRO 30.9 / 400mm

Siodełko: Accent Tide

Chwyty: Clarks na obejmę

Koszyk na bidon: Bontrager Race Lite

Rogi: Bontrager Select

 

Tutaj fotki:

 

dsc09757y.jpg

 

dsc09758dn.jpg

 

dsc09759c.jpg

 

dsc09760y.jpg

 

dsc09762p.jpg

 

dsc09763i.jpg

 

dsc09765x.jpg

 

dsc09766u.jpg

Napisano

Komin jak komin - zostanie ścięty na bank.

 

Waga całości z lekkimi dętkami będzie oscylować na granicy ok 11-11.3kg. Moim celem jest 10kg ale do tego jeszcze długa droga aczkolwiek jest to wykonalne na tej ramie.

 

Zastanawiam się też czy samemu nie spróbować przyciąć przewodów - w końcu trzeba się nauczyć. Chciałbym przy tych SLX przyciąć przewody, zalać nowym olejem i odpowietrzyć go. Kupić nowe tarcze bo te są już krzywe i odtłuścić spiekane klocki Accenta, które mam w środku.

Napisano

Sterówka od Reby przycięta, kabel od manetki Poplock ogarnięty - od razu inaczej to wygląda. Ciut wyczyściłem maszynę i zmieniłem opony na Conti Race King 2.2 w drucie. Powodem była szybka ścieralność Ronów - postanowiłem że zostawię je tylko na wyścigi.

 

No a RK mam do jazdy na codzień - całkiem trwała oponka o dobrych właściwościach jezdnych :)

 

Teraz szykuje się do skrócenia przewodów w SLX. Macie jakiś dobry tutorial jak tego dokonać krok po kroku? Wiem że potrzebuje oliwkę i końcówkę. Odpowietrzać układ myślę że się nauczę bo jest dość filmików instruktażowych na YT.

 

Jakieś cenne wskazówki?

Napisano

Przewody tnij ostrym nożykiem do tapet, przyłóż do jakiegoś płaskownika w kształcie litery L, żeby uciąć pod kątem prostym

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...