Skocz do zawartości

[opony] Dętka, mleczko, czy UST?


YgreK

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Stoję przed zakupem opon na ten sezon i zastanawiam się jaki typ opon kupić. Model wiem - będą to na 99% Race Kingi 2.0. Ale dokładnie jakie? Z dętką, UST? A może mleczko? Szukałem w internecie trochę na ten temat i znalazłem tylko takie coś: mtbnews.pl/content/view/629/39/ Z dętką czy bez? co zbytnio mi nie pomogło w wyborze.

Może podesłać podobne artykuły, napisać coś od siebie?

Przy zakupie kieruje się oczywiście wagą oraz niezawodnością.

 

Jeśli to jest potrzebne to dodam, że mam koła Mavic Crossride.

 

Pozdrawiam

Ygrek

Napisano

A mi już przeszło, żeby brać tylko te najlżejsze zwłaszcza do maratonów. Wolę większą odporność niż większe ryzyko dlatego opony na nowy sezon będą TR'y ze wzmocnionymi ściankami np. snakeskin od Schwalbe.

Napisano

No jak nie zamierzasz zmieniać zbyt często opon to proponuję mleczko mimo wszystko, bo w miarę nie zawodne i kapci nie będizesz łapał :) Czyli wersja ust opony chyba byłaby najlepsza do mleczka?

  • Mod Team
Napisano

@UP: UST nie trzeba zalewać.

Jeżeli chcesz niezawodność to UST + mleczko. Tylko waga takiego zestawu będzie sporo większa niż TR + mleczko, albo dętka.

Jeżeli nie jeździsz tylko po górach (sądząc po rozmiarze 2.0 nie)to najrozsądniej zrobić TR.

Napisano

No to wygląda to tak: Mieszkam w wlkp i tutaj będę ścigał się XC i maratony. Natomiast w góry mam inne oponki, bo będę tam ponad miesiąc w wakacje..

Przypasowałoby mi jeździć chyba na UST + w razie czego włożyć dętkę. Tylko Race King UST 2,0 waży 650g, a Supersonic 2,0 waży 430h + 120g dętką wychodzi 550g, czyli 100g na oponie mniej.. I jak tutaj wybrać teraz?

Napisano

Hmm w zasadzie decyzja już należy ostateczna do Ciebie :) jeśli chcesz niezawodności to wiesz co zrobić :P opona 430g zbyt wiele nie wytrzyma i nie liczyłbym na jazdę bez kapci :)

Napisano

A da się uszczelnić supersonica?

 

Co do przebijalności to raczej nie mają ludzie z tym kłopotu. Wielu znajomych jeździ i chwalą sobie te oponki. Poza tym nie należę do ciężkich osób, bo ważę 65kg

  • Mod Team
Napisano

Podobno nie ma żadnych problemów z uszczelnianiem RK SS pompką stacjonarną.

Ostatnio też uszczelniałem 'zwykłego' Saguaro pompką stacjonarną i nie było większych kłopotów (chociaż oponę dedykowaną łatwiej uszczelnić, bo ma przystosowane ranty).

Napisano

RK 2,0 w wersji SS realnie waży około 400 - 410 g, ale zastanów się na kupnem wersji 2,2 ( waga realna 440 - 450g), to są zupełnie inne opony, z wielkim plusem na korzyść 2,2 - Supersonic się uszczelniają ale często nie od razu .., mam X-kingi i różnie bywa, 1 szt uszczelniała sie dopiero po około tygodniu ( codziennie pompowanie i wytrząsanie), generalnie opony Conti tak już mają..

 

pzdr

Napisano

Patrzyłem właśnie głównie na wagę. Mam teraz RK 2.2 drutowane i bardzo mi pasują.. \

Teraz właśnie zastanawiam się nad tym czy 2.0 czy 2.2... Z jednej strony 2,2 mają większy balon, z drugiej są cięższe, a ja nie jestem aż tak ciężki (65kg) żeby co chwila 2.0 dobijać..

Napisano

Jeżeli Race King to tylko 2.2 ta opona ma zupełnie inną charakterystykę niż 2.0. O dziwo mimo takiego samego bieżnika wersja 2.0 to bardzo przeciętna opona natomiast jej grubsza siostra to prawdziwa zawodniczka ;) Odczucia z jazdy są totalnie różne na korzyść 2.2

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...