YgreK Napisano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 Cześć! Stoję przed zakupem opon na ten sezon i zastanawiam się jaki typ opon kupić. Model wiem - będą to na 99% Race Kingi 2.0. Ale dokładnie jakie? Z dętką, UST? A może mleczko? Szukałem w internecie trochę na ten temat i znalazłem tylko takie coś: mtbnews.pl/content/view/629/39/ Z dętką czy bez? co zbytnio mi nie pomogło w wyborze. Może podesłać podobne artykuły, napisać coś od siebie? Przy zakupie kieruje się oczywiście wagą oraz niezawodnością. Jeśli to jest potrzebne to dodam, że mam koła Mavic Crossride. Pozdrawiam Ygrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stigzak Napisano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 A mi już przeszło, żeby brać tylko te najlżejsze zwłaszcza do maratonów. Wolę większą odporność niż większe ryzyko dlatego opony na nowy sezon będą TR'y ze wzmocnionymi ściankami np. snakeskin od Schwalbe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kejsaj Napisano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 No jak nie zamierzasz zmieniać zbyt często opon to proponuję mleczko mimo wszystko, bo w miarę nie zawodne i kapci nie będizesz łapał Czyli wersja ust opony chyba byłaby najlepsza do mleczka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 24 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 @UP: UST nie trzeba zalewać. Jeżeli chcesz niezawodność to UST + mleczko. Tylko waga takiego zestawu będzie sporo większa niż TR + mleczko, albo dętka. Jeżeli nie jeździsz tylko po górach (sądząc po rozmiarze 2.0 nie)to najrozsądniej zrobić TR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YgreK Napisano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 No to wygląda to tak: Mieszkam w wlkp i tutaj będę ścigał się XC i maratony. Natomiast w góry mam inne oponki, bo będę tam ponad miesiąc w wakacje.. Przypasowałoby mi jeździć chyba na UST + w razie czego włożyć dętkę. Tylko Race King UST 2,0 waży 650g, a Supersonic 2,0 waży 430h + 120g dętką wychodzi 550g, czyli 100g na oponie mniej.. I jak tutaj wybrać teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kejsaj Napisano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 Hmm w zasadzie decyzja już należy ostateczna do Ciebie jeśli chcesz niezawodności to wiesz co zrobić opona 430g zbyt wiele nie wytrzyma i nie liczyłbym na jazdę bez kapci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 W Twoim przypadku polecał bym race kingi supersonici 2,0 + mleczko, wyjdzie lekko i w miarę odpornie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YgreK Napisano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 A da się uszczelnić supersonica? Co do przebijalności to raczej nie mają ludzie z tym kłopotu. Wielu znajomych jeździ i chwalą sobie te oponki. Poza tym nie należę do ciężkich osób, bo ważę 65kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 24 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 Podobno nie ma żadnych problemów z uszczelnianiem RK SS pompką stacjonarną. Ostatnio też uszczelniałem 'zwykłego' Saguaro pompką stacjonarną i nie było większych kłopotów (chociaż oponę dedykowaną łatwiej uszczelnić, bo ma przystosowane ranty). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Znakomita większość opon zwijanych daje się zrobić na http://endurorider.pl/2011/07/ghetto-tubeless-manual/ Sporo drutowych też. Wszystkie możliwe uszczelniacze są opisane i możesz dokonać świadomego wyboru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exocet Napisano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 RK 2,0 w wersji SS realnie waży około 400 - 410 g, ale zastanów się na kupnem wersji 2,2 ( waga realna 440 - 450g), to są zupełnie inne opony, z wielkim plusem na korzyść 2,2 - Supersonic się uszczelniają ale często nie od razu .., mam X-kingi i różnie bywa, 1 szt uszczelniała sie dopiero po około tygodniu ( codziennie pompowanie i wytrząsanie), generalnie opony Conti tak już mają.. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Właśnie, dlaczego nie 2.2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YgreK Napisano 25 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Patrzyłem właśnie głównie na wagę. Mam teraz RK 2.2 drutowane i bardzo mi pasują.. \ Teraz właśnie zastanawiam się nad tym czy 2.0 czy 2.2... Z jednej strony 2,2 mają większy balon, z drugiej są cięższe, a ja nie jestem aż tak ciężki (65kg) żeby co chwila 2.0 dobijać.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Jeżeli Race King to tylko 2.2 ta opona ma zupełnie inną charakterystykę niż 2.0. O dziwo mimo takiego samego bieżnika wersja 2.0 to bardzo przeciętna opona natomiast jej grubsza siostra to prawdziwa zawodniczka Odczucia z jazdy są totalnie różne na korzyść 2.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Nie dajmy się zwariowac, między 2.0 a 2.2 jest 30 g różnicy na oponie! Wysłane z mojego HTC Magic za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.