Skocz do zawartości

[widelec] 1 1/8" z gwintem , a a-head


blackiwan

Rekomendowane odpowiedzi

Składam rower MTB na sztywnym widelcu. Mam rame GT RICOCHET Cr-Mo z główką 10cm. Czy taki http://allegro.pl/aluminiowy-sztywny-mtb-jak-p-bone-tylko-680g-i2061992595.html widelec podejdzie pod mostek a-head ? Na gwint dam poxiliny co wyrówna nierówności. Boję się również o wytrzymałość tego widelca- da radę w XC, głównie asfalt, scieżki polne, bez szaleństw? Może lepiej wziąć jakiegoś Cr-Mo, chyba lepiej tlumi drgania? Co wybrać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do twojego tematu.

 

Widelec który pokazałeś podejdzie ale:

 

1.To jeśli chcesz zakupić widelec gwintowany 1 1/8" to musisz zakupić stery nakręcane 1 1/8" pod ten widelec.

Co do sterów to są mało spotykane ale można kupić.

lub

2. Proponuje nie komplikować sprawy i zakupić widelec sztywny taki jak na przykładzie z oferty Velo: Velo | Części i akcesoria | Accent | Widelec MTB 1-1/8" z rurą nie gwintowaną.

zobacz fotkę poniżej u mnie w rowerze: Kross Hexagon V3 stery[ 1 1/8"] i widelec sztywny nie gwintowany:

 

dscf5373.th.jpgdscf5374x.th.jpgdscf5375q.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ci napisałem w poście powyżej.

Co do twojej wypowiedzi odnośnie sterów A-head i gwintowany widelec hm...

Niech wypowiedzą się inni na temat połączenia gwint 1 1/8" i mostek A-head 1 1/8" ale z mojego punktu widzenia mostek nie będzie się trzymał rury sterowej a tobie grozi kalectwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również miałem gwintowany widelec i na to mostek a head kolega grand231 w rowerku zimowym ma tak samo, jeździmy bez obaw i bez cudowania z poxylinami, w sklepie oczywiście nie mozemy doradzać takiego połączenia ale prywatnie sam to mam i prywatnie nikomu tego nie odradzam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten z allegro myślę że da rade dowiedz się tylko długość sterówki (uciąć mozna zawsze ale dospawać juz nie) a to czy stalowy czy alu decyzja nalezy do Ciebie ja w ostrym mam stalowy 1" na acheda mostek z krosa 1" a w rowerku co z psem śmigam mam alu mosso ja waze sezon- 85 zima 93 :) ale jak co zabrałbym alu zawsze to lżejsze :) te parę g. :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mostek a-head będzie się opierał na niegwitnowanym fragmencie rury to w porządku. Jeżeli nie to szczerze radzę zrezygnuj z tego pomysłu. Wcześniej czy później sterówka, w miejscu gdze jest nacięcie pod gwint, zwyczajnie pęknie. Jak dysponujesz suwmiarką to zmierz sobię grubość ścianki w miejscu niegwintowanym i gwintowanym. Wnioski wyciągnij sam

 

Jako użytkownik obu tych systemów (stery nakręcane oraz stery ahead) a także osoba mająca podstawową wiedzę z zakresu metalrugii i wytrzymałości materiałów apeluje o rozwagę w udzialniu takich rad. Niech każdy zastanowi się, co się dzieje gdy pęknie kierownica/mostek/widelec. Upadek gwarantowany. Skutki takiego upadku mogą być poważne (patrz przykład Bogdana Czarnoty) albo tragiczne (patrz tutaj).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można dać adapter na a-head'a albo uciąć i dodpawać niegwintowaną rurę ;)

 

blackiwan, tego authora nie wylicytowałeś? :) Ja nowego kupiłem 10 zł drożej

Nie kupiłem, chciałem do 100zł licytować. Po namyśle stwierdziłem,że wole coś lżejszego, także wybór padł na alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...