Skocz do zawartości

[Opony] Jaki zestaw na maratony MTB ?


JSC

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Doświadczenie nabyte na różnych maratonach w południowo - wschodniej polsce, podpowiada mi że najlepszym wariantem jest

zestaw kilku opon do wyboru, w zależności od maratonu i pogody.

 

Przed obecnym sezonem dysponuje kwotą ok. 400 zł. na zakup opon. Priorytet to WAGA (max 500g)i WYTRZYMAŁOŚĆ.

 

Na mokre warunki już mam opony;

SUPER BŁOTO - tył IRC MYTHOS II, przód MAXXIS MEDUSA

MOKRE WARUNKI - tył IRC MYTHOS II, przód IRC MYTHOS II

 

Potrzebuje porady lub "wymiany doświadczeń" co do wyboru opon na warunki suche i mieszane. Moje propozycje:

 

MIESZANE WARUNKI -

tył: IRC MYTHOS II, przód RACING RALPH 2.1 - wariant cięższy

tył: RACE KING 2.0, przód RACING RALPH 2.1 - wariant pośredni

tył: RACE KING 2.0, przód SMART SAM 2.1 - wariant lekki

 

SUCHE WARUNKI -

tył: SMART SAM 2.1, przód RACE KING 2.0

 

Myślałem też o PIRANHA AIR LIGHT i WTB VULPINE ale to opony tylko na suche warunki i zawężają pole manewru.

 

Czyli jak widać moja propozycja zakupu to 3 opony; RACE KING 2.0, RACING RALPH 2.1, SMART SAM 2.1

Chciałbym poznać Wasze opinie na temat opon, używanych w różnych warunkach lub inne propozycje.

Napisano

Pomyśl nad oponami Geax Saguaro na przejściowe warunki (założysz je też gdy nie wiesz jaka będzie trasa, bo dają rady wszędzie-waga ok 560 g w wersji 2.0, ale są trudne do przebicia i wolno się zużywają), a na sucho dokup 1x Race Kinga lub Geaxa Mezcal (ja wolę te 2 bo idą podobnie, ale lepiej trzymaja bocznie i się nie zapychają błotem jak takie jest). Także jak dla mnie:

Mokre warunki: Geax Saguaro 2.0 x2/ to co masz

Przejściowe warunki Geax Saguaro 2.0 x2

Suche warunki: Geax Saguaro przód/ Mezcal tył

  • Mod Team
Napisano

A co myślisz o konfiguracji Geax Saguaro na przód, a Racing Ralph na tył? Mam dwa nowe RaRa i zastanawiam się czy je sprzedać czy zostawić. Ponoć Saugaro dobrze spisuje się też z tyłu, dlatego na mokre warunki mógłbym ją przerzucić na tył, a na przód dać Mythosa II, którego mam okazję kupić w fajnej cenie. Mam jeszcze 2x Kendy Karmy.

Napisano

Do uniwersalnych dodałbym micheliny xc dry[2] przejechałem na nich 6 tys w tym 10 maratonów i spisywały się świetnie , oprucz oprócz mokrego asfaltu (lodowisko!!). W tym roku chce przetestowac Racing Ralphy i kupiłem wersje 2.1, pytanie moje - po napompowaniu wydają się być bardzo wąskie, i mam obawy na trasach kamienistych i np piaszczystych czy dadzą radę. Jakie są wasze odczucia, czy lepiej zainwestować w 2.25?? Pozdr

Napisano

Franio, Racing ralph szybko się zużywa co dla mnie ją z miejsca dyskwalifikuje. Saguaro będzie lepszym wyborem oprócz mocno piaszczystych tras, RR 2.1 lepiej się spisywał.

Napisano

Franio- ja bym nie kombinował i kupiłbym 2x saguaro/ ewentualnie na tył mezcala- saguaro mam na przodzie, z tyłu mam mezcala, przy odpowiedniej pozycji nawet na błotnych podjazdach nie ślizgam się a na suchym opory są małe :P

Napisano

Ja w tym roku śmigałem na oponach firmy Rubena, a dokładniej na Scylla 2.1 . Opony miałem w wersji Tubeless, ważyły koło 500 g, więc myślę, że wersja normalne powinna być lżejsza. Na suche warunki super, co do zachowania na mokrym to byłem mocno zaskoczony świetnym trzymaniem na zakrętach, ale to było związane z niskim ciśnieniem w oponach. Na suche polecam.

  • Mod Team
Napisano

Dzięki miskov i kubek. Poczytałem trochę, popytałem trochę i na tył wezmę Saguaro, ale nad przodem jeszcze się zastanawiam. Może ktoś porównać Saguaro do Nobby Nic? Kombinować czy brać 2 x Geaxy?

Napisano

GEAX SAGUARO... :) Również polecam. Naprawdę super oponka. Ok. miesiąca temu sprawiłem sobie następne dwie nowe sztuki. Poprzedni komplet kupiłem nieco ponad 2 lata temu i w tym czasie złapałem na nich jednego kapcia, a na zdarcie bieżnika potrzebowałem naprawdę dużo kilometrów . Polecam jak najbardziej.

Napisano

Jeśli chodzi o X-kingi R.S (2.2 ) przejeździłem na nich cały sezon (Bike-maraton ) i się sprawdziły powiedział bym nawet bardzo się sprawdziły.

Są to tak uniwersalne opony że zastanawiam się czy nie pozbyć się swoich 3 kompletów opon na różne warunki.

Jeździłem po piaskach Wieluńskich, po błocie w J .Górze i Bielawie, kamienie też przeżyły.

Bilans ? Zero kapcia i świetna przyczepność , dodam tylko że są to opony które lubią niskie ciśnienie.

Jeśli chodzi o zużycie to po całym sezonie jest ok 20-30%

Waga wyselekcjonowanych przeze mnie opon to ok 470g szt.

Napisano

Przód

przd1a.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Przód

przed2d.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Tył

ty1m.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Całość

cao.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Długo musiałem sie przyzwyczajać że na ubitej nawierzchni jak wchodziłem w zakręty to można było z większą prędkością i pod większym kontem kątem wchodzić. Udało mi się przekonać kilku kolegów którzy się również ścigają i potwierdzają moje spostrzeżenia. Bardzo małe opory toczenia, duża przyczepność i i świetne boczne trzymanie.

Napisano

Jeśli chodzi o Geax Saguaro to jest to opona dwukierunkowa = traction lub speed.

W porównaniu do RaceKing`ów trzymanie boczne to niebo a ziemia.Są(Saguaro) też trochę od nich wolniejsze.

Jeśli chodzi o błoto jakie było w Bielawie BM to niestety ale poległy na całej linii . Jazda jak po lodowisku , brak szybkiego czyszczenia ...

Napisano

grzeho co to masz za pompkę przy ramie :icon_question: Szukam jakiejś dobrej na wyścigi ;)

A żeby nie było offtop to ja będę używał na wyścigach górskich tył - X-King 2.2 RS / przód NN 2.1 Evo :sweat:

Napisano

grzeho co to masz za pompkę przy ramie :icon_question: Szukam jakiejś dobrej na wyścigi ;)

A żeby nie było offtop to ja będę używał na wyścigach górskich tył - X-King 2.2 RS / przód NN 2.1 Evo :sweat:

 

To jest dokładnie taka pompka http://allegro.pl/mini-pompka-reczna-teleskopowa-author-race-ambike-i2064832516.html

Lekka i szybko pompuje, jak na tak małą pompkę. Na wyścigi zabieram też pompkę na CO2 z nabojem 16g a ta ręczna to tak na wszelki wypadek jest :) gdybym miał podwójnego pecha.

Dzisiaj przetestowałem X-Kingi na śniegu i też dobrze sobie radzą.

Napisano

Podłączam się pod temat - szukam opon całorocznych (chcę zalać uszczelniaczem) i kręcę się pomiędzy Racing Ralphami, Saguaro i X-Kingami. Na wadze specjalnie mi nie zależy, teraz jeżdżę na Miśkiach XCDryII ważących po 600 gram więc w zasadzie to wszystko od nich jest lżejsze. Zależy mi na zestawie, który sprawdziłby się w błocie i umiarkowanym piachu. Z piachem to więcej problemów będę mieć w swoich okolicach ale tyle to sobie poradzę, gorzej z błotem w górach.

Napisano

Właśnie dlatego myślałem bo nigdy na nich nie jeździłem. Jedyna pozytywna opinia przez którą brałem je pod uwagę to kolegi, który je z powodzeniem stosował w kampinoskim błocie ale Kampinos to nie góry...

Napisano

Miałem je kiedyś na wypożyczonym rowerze, na rychlebach.

Masakra, po prostu co chwilę, na mokrych kamieniach trzeba było zsiadać, przy trochę mocniejszym hamowaniu blokowało przednie koło...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...