Skocz do zawartości

[Opona] na tył


argun

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Kupilem po 6 latach od zakupu bike'a nowa oponkę (na tył) w sklepie wcisnieto mi Schwalbe Land Cruiser 26x1.9.Niestety nie pamietam jaka mialem wzcesniej ale byla bardzo "agresywna" klocki miala konkretne slychac ja bylo ( nowke ) z daleka opory duze ale za to teren piach szedlem bez problemu bardzo podobny bieżnik jak Kenda Nevegal.

Przod mam jeszce od nowosci WTB Velociraptor 26x2,1.Chcialem cos co by "ulatwilo" jazde i faktycznie jazda na twardym duzy + znacznie szybciej sie jedzie ,denerwuje jednak bieznik ,ktory na sciezkach rowerowych wpada pomiedzy plytki i uniemozliwoa bezpieczne - szybkie pookonywanie zakretow.W piachu już niestety ale sie nie podziala... na starej nawet zuzytej moglem ruszych na sporym piachu a ta tylko z pedem daje rade.Jezdze po wszystkim :) ale jednak glownie asfalt , sciezki ale rowniez po bezdrozach (las ,piach rowniez ).Dlatego jednak zastanawiam sie czy nie lepiej bylo by ja przelozyc na przod a na tyl kupic oponke stricte na tyl nie az taka jak ta Kenda ofc ,akis mix cos pomiedzy aby podobnie przyjemnie jezdzilo sie jak tym Schwaleb na asfalcie ale rowniez byla bardziej uzyteczna na bezdrozach.Co polecicie? cena max 70żł mysle ze szerokosc powinna byc ta sama - 1.9.Rowerek to Fuji Thrill http://allegro.pl/kp...2021134157.html te sa bardzo tanie i maja ciekawy bieznik sa tez wezsze - 1.9

przod podobny do tego co mam.

Pzdr

Napisano
...wpada pomiedzy plytki i uniemozliwoa bezpieczne - szybkie pookonywanie zakretow...

...Dlatego jednak zastanawiam sie czy nie lepiej bylo by ja przelozyc na przod...

 

Miałem to samo, po tygodniu sprzedałem obie, a przekładka na przód nic Ci nie da,

zachowuje się tak samo i np. na niemieckiej kostce wyrżniesz barana przy skręcaniu.

 

Ze swojej strony polecam Maxxis Tomahawk 1,95, w mieście i w lesie, czy mokro czy sucho trzyma się super,

na mokrym asfalcie, na zakrętach można się prawie kłaść, do głębokiego piachu raczej się nie nadaje,

również w mega błocie też jest słabo, ale moim zdaniem opona dość uniwersalna i ma małe opory.

Napisano

yhm wlasnie tak myslalem ,ze zmiana na przod nie wiele da .Cena maxxisa przystepna ale czy to dobra opcja taka sama opona na oba kola? Teraz znalazlem ciekawa - oponke na tyl ale pewnie ma juz spore opory -Tioga sport FACTORY XC SLICK.

Napisano

Co do Tiogi się nie wypowiem ale Maxiss-a mam na obu kołach od zawsze,

nie zawiodłem się na nich i dlatego na wiosnę też je kupię.

Napisano

Ta Tioga to typowy semislick, więc raczej na piach i błoto jest kiepskim pomysłem. Natomiast po asfalcie i twardych duktach powinna iść całkiem ładnie.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Ostatnio wpadla mi w oko taka oponka planuje przerzucic Schwalbe na przod i tego Continentala zalozyc na tyl.Jak tylko pogoda pozwoli dokonam zakupu tak wiec mam nadzieje ,ze nie dlugo;p.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Zrobiłem tak jak pisałem wcześniej przełożyłem Schwalbe (Land Cruiser) na przod a na tył wybrałem Conti Traffic taka jak w linku i jestem swiezo po przejażdce i powiem tak jest :D

Land Cruiser na przodzie sprawuje sie jak trzeba ( nie zarzuca jak mialo to miejsce gdy byl na tyle ).Obu opon prawie nie słychac - male opory toczenia jechalo by sie bardzo lekko gdyby nie wiatr;p W lekkm terenie , lesie i piachu tez daja rade tak wiec jest tak jak chciałem za rozsadne pieniadze :) .Moge polecic jak bedzie z wytrzymaloscia - scieralnoscia to sie okaze mam nadzieje ,ze posłużął kilka lat ,na poprzednich jezdzilem 6 sezonow tyl zjechany przod jeszce by dal rade .Pogooglowalem i okazalo sie , ze to był dokładnie taki - WTB VELOCIPATOR .zestaw ,które też moge polecic komus kto potzrebuje oponek do jazdy w teren ale ostzregam przed oporami tylnej... i jej dziwieku buczenie akurat mi odpowiadalo;p

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...