Skocz do zawartości

[odchudzanie] KTM Score 4.0


thorian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Niedawno stałem się posiadaczem ww roweru. Jako, że to mój debiut na MTB i nie mam takiego obeznania w częściach MTB prosił bym o kilka rad co i jak wymieniać, żeby było lżej a nie mniej sztywno. Wiem, że na pierwszy ogień pójdą na pewno koła. Pytanie tylko czy składać, czy jakieś gotowce. Co innego można by jeszcze wymienić, żeby dobić do 10000 gramów. W tej chwili rower waży z jakieś 12 pewnie.

Oto dokładna rozpiska:

Rama – KTM Score 4.0 S

Tłumik: DT Swiss M 210

Widelec: RockShox Reba Race Air U-Turn, blokowany manetką PopLoc, 100

Mostek: Easton EA70, 31,8

Kierownica: Easton EA70 560 mm

Wspornik siodła: Ritchey Pro (po tuningu 220 gramów)

Siodło: Prologo Nago Pass

Koła: Sunringle Ryde XMB

Opony: Schwalbe Racing Ralph

Manetki: Sram X.0 gripshift

Przerzutka przód: Shimano SLX M660

Przerzutka tył: Sram x.9

Dźwignie hamulców: Formula RX

Hamulce: Formula RX, tarcze 180 + 160

Korby: Sram X.7 26-39

Środek suportu: Sram GXP

Pedały: Crank Brothers Egg Beater MXR

Kaseta: Shimano DEORE XT CS-m737, 11-32 9

Łańcuch: Shimano XTR

 

Dziękuję za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 10kg wątpię żeby udało Ci się zejść nie tracąc na trwałości podzespołów. Większość cześć masz w miarę lekkich i ich wymiana dużo nie da. Tak jak już słusznie wspomniałeś koła warto zmienić bo twoje z tego co znalazłem na necie warzą P:910g T:1150g więc sporo. Jeśli mowa o kołach to dalej idą lekkie opony tak do 450g i dętki. Kolejna rzecz która mi się nasuwa to korba twoja warzy jakieś 890g z suportem więc też sporo jak na korbę z dwoma blatami.

 

Nie wiem jaki masz budżet więc strzelam z propozycjami:

 

Koła:

 

http://www.bikestacj..._38_102_128_302

http://www.bikestacj..._38_102_128_302

inne:

http://www.bikestacj...?sort=3d&page=1

 

opony:

 

Schwalbe - Racing Ralph 2.10 459g

Continental - Race King SS 2.20 - 470g

GEAX - Mezcal 2.10 - 490g

Maxxis - Aspen 2.10 - 465g

Maxxis - Icon 2.20 - 480g

Maxxis - FlyWeight 330 1.90 - 330g (według mnie szaleństwo)

 

Korba:

 

XTR - M980 26-38T - 720g (Sporo kasy nawet jak za minus 170g no i pewnie wolisz zostać przy SRAM'ie)

 

SRAM:

http://www.bikestacj...h=681_30_54_113

i

http://www.bikestacj...=1&filter_id=51

 

Mam nadzieję że trochę Ci naświetliłem sprawę ;)

Edytowane przez Franio
Ortografia!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mixchris dzięki za propozycję kołowe :)

Co do korby to Shimano raczej nie bardzo a z drugiej strony wydawać 1500 zł na korbę nie bardzo mi pasuje, bo w gruncie rzeczy priorytetem jest u mnie szosa.

Myślę, że z 600 gramów na kołach i powiedzmy ze 100 na oponach to dobry początek.

Potem może jakaś lżejsza sztyca i siodełko.

 

Muszę przede wszystkim zważyć rower, bo może się okazać, że jednak już teraz waży lekko poniżej tych 12 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza jest masa rotowalna, czyli wspomniane już koła. Reszta to już walka o gramy, kosztowna i zależna od portfela, i celu.

Warto zainwestować w lekki i sztywne kółka i jak najlżejsze opony uwzględniając charakter zastosowania. Celuj w zestaw około 1600 g.

Warto pójść w zestaw Tubless Ready zalewając opony Stanem. Spora oszczędność wagowa.

Polecałem już dzisiaj takie kółka:

http://www.cyclestore.co.uk/productDetails.asp?productID=22268&categoryID=399

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te koła ważą trochę wiecej, co i tak nie zmienia faktu ża na tej ramie montując nawet pełny XX i koła 1,5 kg nie zejdzie się w okolice 10 kg przy zachowaniu zdrowego rozsądku w doborze pozostałych komponentów. 11 kg z groszem tak ale nie 10... Ta reba też swoje waży i po kołach ona jest następna w kolejce do wymiany, natomiast na korby nie zyskasz bardzo dużo skoro XX waży prawie 750 g. Z drugiej strony warto próbować - wymieniasz 15 cześci i na każdej zysk tylko 30 g. i nagle rower chudnie o 0,5 kg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi i propozycje.

Nie sądziłem, że 10 kg w MTB to aż tyle zachodu. Muszę koniecznie zważyć ramę kiedyś przy okazji, żeby wiedzieć na czym stoję.

Tak myślę... może jakieś karbowe widełki na tył, albo ta ażurowa cześć(nie mam pojęcia jak to nazwać)przy damprzerze?

Rower ma przede wszystkim jeździć po górach więc nie chciał bym też jakoś przesadzać z tym lajtowaniem kosztem wytrzymałości, ale jak pisaliście na pierwszy ogień pójdą koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo, sprawdź ile waży na pewno a nie "pewnie" - żebyś się nie zdziwił na plus lub minus.

Ja odchudziłem mojego fulla o prawie 2,5 kilo ale nie odczułem rózńicy w masie tak, bym powiedział że idiotyczny pomysł wydania ciężkiej kasy miał jakieś wymierne uzasadnienie :)

Części są lekkie ale wszystkie poza oczywiście ramą i chyba manetkami mają potencjał i sporo im brakuje do lekkości.

Czy jeździłeś na nim i czujesz ze cię upośledza? Bo może mieć na to wplyw różnica w wadze roweru szosowego i tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpływ z szosy na pewno, tam jest jakieś 7,2 kg tu prawie 2 razy więcej, ale to może tez kwestia tego, że na MTB tak naprawdę nie miałem wcześniej okazji za bardzo pojeździć. Na MTB czuję się trochę jak na małym czołgu, natomiast zdaję sobie sprawę, że to zupełnie inne rowery. Do tej pory dziwnie się czasami czuję siadając na fula i się wszystko ugina.

Nie jestem fanem jakiegoś odchudzania rowerów za wszelką cenę. Lubię za to składać rowerki od podstaw z indywidualnie dobieranych komponentów, a że przy tym wybieram czasami lżejsze odpowiedniki to chyba nic złego. Z tego też względu założyłem ten temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałeś o wstawieniu sztywnego widelca karbonowego?

Do fulla? Jesteś pewien, że wiesz jaki typ roweru posiada załozyciel tematu? :woot::laugh: Jeśli natomiast jesteś zorientowany to odpowiem: stosowanie sztywnego widelca w rowerze amortyzowanym jest bez sensu, bo nie po to kupuje się go żeby usztywniać.

Rower będzie jeździł jak czołg i tego nic raczej nie zmieni, nawet jeśli odchudzisz go do "magicznych" 10 kilogramów, jego reakcja nawet w zbliżeniu nie będzie taka jak szosówki. Geometria, pozycja na rowerze i opony determinują te odczucia o czym przekonałem się przesiadając z lekkiego fula na w pełni sztywny rower mtb na slickach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Poważyłem wszystko i jestem zaskoczony zdecydowanie na plus. W tej chwili wygląda tak:

 

rama: -- KTM Score 4.0 2402

amortyzator: -- Rock Shox Reba 1594

damper -- DT Swiss M 210 270

stery: -- Ritchey PRO 90

zacisk sztycy: -- Paco 23

sztyca: -- Easton EA70 Zero 254

siodło: -- Pitchey PRO 225

mostek: -- Easton EA70 139

kierownica: -- Easton EA70 164

rogi -- MRX MICRO 58

manetki: -- SRAM X.0 191

przerzutka przód: -- Sh Deore 174

przerzutka tylnia: -- SRAM X.9 221

korba: -- SRAM X.7 751

suport -- SRAM 98

hamulce: -- Formula rx 678

kaseta: -- Sh XT 262

łańcuch: -- Sh SLX 274

linki i pancerze: -- Clarks 89

koła: -- Sunringle xmb 2080

opony: -- Swable Nobby Nic 1130

dętki: -- Swable 400

chwyty: -- PRO 82

pedały: -- Crank Brotchers 275

koszyki na bidon: -- XLC BC-K05 (KLS CURE) 23

licznik: -- Sigma 906 40

RAZEM -- 11987

 

Zakładając jakieś lżejsze koła liczę na ok 500 gramów, może ze 100 gramów na oponach i byłbym już zadowolony. O następne gramy faktycznie nie ma się co bić i schodzić do 10000. W przyszłości może poniżej 11000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...