Skocz do zawartości

[klamka]Zmiana klamki hydraulicznej na nowszy model


Maciek213

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, ciągle czegoś mi brakuje w moich heblach deore 535(tarcza 180mm), po pół roku heble nie są już takimi żyletami jak na początku i zaczyna mnie to powoli denerwować (może z przyzwyczajenia). Po za tym zauważyłem ,że klamka zrobiła się taka jakby gumowa, odpowietrzanie i zmiana klocków nic nie dały, modulacja też nie zachwyca. Zmieniłem klocki na półmetaliki, odpowietrzyłem jeszcze raz (tarcza w 100% nie zabrudzona olejem) no i dalej to nie jest to. Pojeździłem troche na deore 596 kolegi(180mm), to w porównaniu do moich hebel ma 2x więcej mocy,z szybkości łatwo blokuje koło jednym palcem, wiadomo prawie 6lat różnicy między technologiami więc na pewno dużo zostało zmienione. Wpadłem na taki pomysł aby zmienić klamki na deore 595 lub 596 (zaciski zostawić od 535),pierwsze bo klamka jest radialna i regulowana bez użycia kluczy, a w 596 jest serwo vawe. No i teraz kilka moich pytań do was:

 

czy to coś pomoże i będą mocniejsze ?

Czy może lepiej zamiast klamki zmienić zacisk na nowszy ?

Jeżeli klamki to jaki model będzie lepszy ?

 

Wiem ,że najlepiej kupić nowy hebel, ale nie mam forsy na takie zabawy w tym roku ; )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejściu z klamek 535 na 595 nie poczułem żadnej różnicy w mocy. Ale już przy klamkach 535 mi jej nie brakowało więc ciężko powiedzieć. Jak chcesz zwiększyć siłę hamulców to raczej zmień klamki na takie z servo-wave czyli deore 596, SLX czy XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o gumowatość to shimano już tak ma i do tego się trzeba przyzwyczaić. Ja ze swojej strony polecam m596 ale lepiej jak zmienisz zacisk na np. deore m596 który kosztuje chyba 90zł. Nie usuniesz gumowej klamki ale za to hebel nabierze mocy. Można też wymienić przewody na takie w stalowym oplocie bo te oryginalne shimano są o dupe rozbić i sam się do tego przymierzam ale nie mogę nigdzie znaleźć czarnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Starsze i nowsze zaciski dwuczęściowe to prawie to samo, sekret siły nowszych hebli tkwi w klamkach. Zmieniłem stare klamki z Deore 535 i LX585 na SLXy665 i efekt zauważalny, hamulce działają lepiej, zarówno jeśli chodzi o siłę jak i modulację. Dodatkowo mam klocki metaliczne XTR i jest cacy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zamianie klamki na taką z servowave zrobi się gumowata. Andrew sugeruje też wymianę przewodu na sztywniejszy model niż 59. Podmieniłem klamkę 486 na 596 i nie dostrzegam plusów, za to klamka zrobiła się miękka, moc hebla z 486 wg mnie była też większa. Do tego hebel puchnie jak robi się zimno. Ja wróciłem do poprzedniej. Być może działa całość jako kombinacja zacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zamianie klamki na taką z servowave zrobi się gumowata. Andrew sugeruje też wymianę przewodu na sztywniejszy model niż 59. Podmieniłem klamkę 486 na 596 i nie dostrzegam plusów, za to klamka zrobiła się miękka, moc hebla z 486 wg mnie była też większa. Do tego hebel puchnie jak robi się zimno. Ja wróciłem do poprzedniej. Być może działa całość jako kombinacja zacisku

 

A czemu niby powinienem zmienić przewód, skoro oba hamulce fabrycznie są montowane właśnie na modelu 59 ? Zawsze mogę dokupić zacisk i nowy przewód więc to nie jest problem ; ) najpierw przetestuję ten wariant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem zdziwiony, że hamulec zmienił aż tak swoją pracę. Na szczęście gumowatość klamki nie powoduje utraty mocy, hamulec "łapie" stosunkowo szybko, zanim zgniatam sobie paluchy, tak nie było w przypadku xt 08 :) Puchnięcie w chwili obecnej nie jest też zbyt uciążliwe bo w pokojowej temperaturze (czyli odpowiadającej tej jaka panuje w okresie lata) skok jest spory, przy niższej temperaturze zmniejsza się nadal pozwalając dźwigni na pewien w miarę sensowny ruch - tak więc dla mnie jest to dobry hamulec na zimę, w wyższych temperaturach może stać się upierdliwy.

W moim przypadku nie widzę korzyści z systemu servowave, praca taniego 486 jest dla mnie zaskakująco dobra (zaskakująco, bo długi czas unikałem shimano), w tych samych warunkach w których eksploatowałem hybrydę nie ma dolegliwości shimano. Jest to tył, więc zapewne i tak ma zapas mocy. Najprawdopodobniej założę też przedni 486 i wtedy zobaczę. Używam go z standardowymi klockami żywicznymi, w warunkach zimowych, śnieżno-deszczowych (praktycznie codziennie coś leci z nieba, dojeżdżam do pracy ok 30 minut), hampelek jest ostry jak brzytwa i zupełnie cichy.

Miałem też kiedys 535 których dotyczy temat, nie były demonami mocy, do tego dźwignie były średnio ergonomiczne. Moje puchły w niższych temperaturach, tak więc w ich przypadku spróbowałbym współpracy z dźwigniami 596, które są wygodniejsze w chwycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy hamulcach mechanicznych różni sie tylko adapterem, a w hamulcach hydraulicznych jeszcze jest inna długość przewodu hamulcowego. Często też jeśli klamka nie jest obustronna to jest na dodana klamka na dobrą stronę

 

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...