Skocz do zawartości

[amortyzator] System TST od Marzocchi


stpman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Czy ktoś z was miał kiedyś do czynienia z tym system? (zarówno TST2 jaki TST5)

Jakie macie na ich temat zdanie?

I teraz najważniejsze pytanie. Czy ciśnienie w komorze powietrznej wpływa na działanie blokady w TST? Czy też nawet jeśli jest ona pusta to amor nie powinien się uginać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam All Mountain-a SL2 160mm z 2006 roku bodajże, z ATĄ w lewej goleni i TST2 w prawej. Kupiłem go, jako już używanego, więc nie mam odniesienia jak działał, gdy był nowy. W tej chwili jestem z niego średnio zadowolony. Głównie przez system ATA, który wg mnie jest beznadziejny. Regularnie pada mi o-ring oddzielający komory powietrzne, przez co amor nie działa pełnym skokiem.

Ale wracając do tematu. Prawa goleń z TST2 zasadniczo nie sprawia mi problemów. Gdy go kupiłem blokada nie działała wogóle, a tłumik działał w najlepszym razie wątpliwie. Ale było to spowodowane spracowaniem i zanieczyszczeniem oleju. Po wyczyszczeniu tłumika, wymianie O-ringów i wlaniu nowego oleju tłumik działa ok. Blokada też, choć z niej nie korzystam.

Mała uwaga: po wlaniu oleju wg tabelki Marzocchi blokada działała idealnie ale z kolei tłumik był dość oporny. Po upuszczeniu trochę oleju tłumik pracuje chętniej ale z kolei blokada nie usztywnia amora w 100% (ugina się o ok.1cm).

Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa TST2 i TST5 w nowszych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam Marathona XC 2005 TST5. System sprawuje się świetnie. Rewelacyjnie wybiera nierówności, a regulacja kompresji naprawdę działa. Co więcej, ten system wyposażony jest w zawór flood-gate, czyli blokada odpuszcza po wjechaniu na dużą nierówność.

 

Gdy go kupiłem, blokada nie działała najlepiej, a po spuszczeniu powietrza w ogóle nie działała. Było to spowodowane zapowietrzeniem tłumika. Po wymianie oleju i odpowietrzeniu(30zł) działa idealnie.

 

Jedyny minus to dźwięki jakie wydaje tłumik gdy komora jest mocno napompowana - ciche stukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam teraz już generalnie z ciekawości, bo miałem do czynienia z TST5 z 2005 roku, problem polegał na tym, że amor stał kupe lat w magazynie, blokada TST nie działała zbytnio(może to wina zbyt małej ilości oleju, ale amor był nowy), a co gorsza amor przy wstępnym uginaniu (pierwsze 2cm) robił to z wyraźnym wyczuwalnym i słyszalnym tarciem.

Ostatecznie odpuściłem sobie i niewiele drożej kupiłem Pike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...