stpman Napisano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2012 Witam! Czy ktoś z was miał kiedyś do czynienia z tym system? (zarówno TST2 jaki TST5) Jakie macie na ich temat zdanie? I teraz najważniejsze pytanie. Czy ciśnienie w komorze powietrznej wpływa na działanie blokady w TST? Czy też nawet jeśli jest ona pusta to amor nie powinien się uginać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beardman Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Mam All Mountain-a SL2 160mm z 2006 roku bodajże, z ATĄ w lewej goleni i TST2 w prawej. Kupiłem go, jako już używanego, więc nie mam odniesienia jak działał, gdy był nowy. W tej chwili jestem z niego średnio zadowolony. Głównie przez system ATA, który wg mnie jest beznadziejny. Regularnie pada mi o-ring oddzielający komory powietrzne, przez co amor nie działa pełnym skokiem. Ale wracając do tematu. Prawa goleń z TST2 zasadniczo nie sprawia mi problemów. Gdy go kupiłem blokada nie działała wogóle, a tłumik działał w najlepszym razie wątpliwie. Ale było to spowodowane spracowaniem i zanieczyszczeniem oleju. Po wyczyszczeniu tłumika, wymianie O-ringów i wlaniu nowego oleju tłumik działa ok. Blokada też, choć z niej nie korzystam. Mała uwaga: po wlaniu oleju wg tabelki Marzocchi blokada działała idealnie ale z kolei tłumik był dość oporny. Po upuszczeniu trochę oleju tłumik pracuje chętniej ale z kolei blokada nie usztywnia amora w 100% (ugina się o ok.1cm). Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa TST2 i TST5 w nowszych modelach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Używam Marathona XC 2005 TST5. System sprawuje się świetnie. Rewelacyjnie wybiera nierówności, a regulacja kompresji naprawdę działa. Co więcej, ten system wyposażony jest w zawór flood-gate, czyli blokada odpuszcza po wjechaniu na dużą nierówność. Gdy go kupiłem, blokada nie działała najlepiej, a po spuszczeniu powietrza w ogóle nie działała. Było to spowodowane zapowietrzeniem tłumika. Po wymianie oleju i odpowietrzeniu(30zł) działa idealnie. Jedyny minus to dźwięki jakie wydaje tłumik gdy komora jest mocno napompowana - ciche stukanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 18 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Pytam teraz już generalnie z ciekawości, bo miałem do czynienia z TST5 z 2005 roku, problem polegał na tym, że amor stał kupe lat w magazynie, blokada TST nie działała zbytnio(może to wina zbyt małej ilości oleju, ale amor był nowy), a co gorsza amor przy wstępnym uginaniu (pierwsze 2cm) robił to z wyraźnym wyczuwalnym i słyszalnym tarciem. Ostatecznie odpuściłem sobie i niewiele drożej kupiłem Pike. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.