Skocz do zawartości

[rower] shimano czy sram?


raiz

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem Panie/Panowie,

 

Wczoraj kupiłem nową ramę - Scott Scale 40, XL!

Z racji tego, że to pierwszy rower, który chce złożyć sam, proszę o fachowe wskazówki i porady.

 

Na resztę sprzętu dysponuje budżetem ok 5.500zł - dylemat z jakim się borykam, to wybór komponentów pomiędzy Shimano, a Sram.

 

Co proponujecie, co będzie lepsze? Nie wiem jeszcze w którym kierunku będę zmierzał SLX, XT, X7,X9 - chce złożyć porządną maszynę, nie przekroczyć budżetu i zbliżyć się do 10kg.

 

Na razie zakupiłem sztycę 40mm/31,6mm Ritchey WCS oraz mam zamiar nabyć w najbliższym czasie mostek WCS, kierownice i siodło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście złożyłbym coś na X.9/X.0 2X10, wyszło by ci to koło 2 tys. + hample avidy Elixiry 3/5 lub SH XT/SRAMowskie hample z matchmarkerami.

Ale to tylko moje osobiste odczucia :P

 

Nie pakuj monstrualnej kasy w rurki to będziesz mógł kupić jakieś bdb koła, np. Fulcrumy Red Metale lub coś złożonego na Mavicach/szprychach Sapim i piastach Novateca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
dylemat z jakim się borykam, to wybór komponentów pomiędzy Shimano, a Sram.

Co jest przyczyną tej jakże niespotykanej rozterki? Zupełnie nie rozumiem ....

Detonator ma rację- znowu wybuchnie święta wojna.

 

P.S. Wszystkie pozytywy o Shimano będą kasowane i karane grzywną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tyle, mam znajomego który na biku jeździ już kupę lat, miał przez pewien czas Srama X.0 później XTR'a (i przy nim został) i de facto stwierdził, że jak chodzi o działanie to nie widzi jakiejś kolosalnej różnicy (oczywiście obie grupy były jeżdżone w błocie, w suchym, w deszczu itd. itp.), być może dlatego, że były to najwyższe grupy.

 

P.S. Jak ktoś ma dać komentarz w stylu "twój znajomy nie wie co mówi" to skoro już musi go dać to niech chociaż ma ku temu poważne podstawy i dowody na to, że faktycznie jest w błędzie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz troszkę racji Juraleona ale wydaje mi się, że najlepiej przejechać się samemu na kilku konfiguracjach i wybrać tą najbardziej naj.

 

Shiamno jak i sram w równorzędnych grupach pracuje na podobnym poziomie i chyba jedyną kwestią, jest tu dopasowanie i ergonomia tzn jak się operuje manetkami ii co nam lepiej podchodzi ale to właśnie, trzeba zbadać samemu :thumbsup: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob go na Sram X9 zmieniarki plus X0 gripshyifty i bedziesz zadowolony. Srama raz regulujesz i jezdzisz. Shimano co pare setek trzeba poprawiac. W blocie tez Sram ciagle przerzuca tam gdzie Shimano juz nie daje rady. Precyzja zmiany biegow tez po stronie Srama.

A tematów takich czy sram czy shimano to bylo juz z 1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się sprzeczał, napiszę tylko, że wielu osobom gripshifty nie odpowiadają np. mnie.Więc co do manetek byłym ostrożny w proponowaniu to, że odpowiada tobie, nie znaczy, że będzie odpowiadać jemu.Należało też napisać, że są też triggery, które są zupełnie inne niż gripy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Warto dodać,że SRAM pracuje bardziej zdecydowanie, twardo w odróżnieniu od łagodniejszego ( co nie oznacza wolniejszego) Shimano.

Shimano wymaga dokładniejszej i częstszej regulacji, ale rekompensuje to technika Dual Relase ( czy jakoś tak).

Żeby nie było- miałem okazje porównać działanie systemu SRAM i systemu Shimano w rożnych konfiguracjach

http://www.forumrowerowe.org/topic/79496-przerzutka-sram-x9-vs-xt/page__p__788399#entry788399

Wspomniane zestawy przejechały mniej więcej ten sam dystans ( ok. 5-6 tys km) od wtedy do dziś , więc mogę dodać kilka słów.

W tylnych zmieniarkach pojawiły się spore luzy,które w jednym i drugim przypadku powodują lekkie opóźnienie przy zmianie biegów- dodatkowo XT przestała tolerować jazdę z przekoszonym łańcuchem ( przełożenie przód /tył 32-24 ), X9 pracuje nieco wolniej i , co ciekawe, ma problemy z czysta zmianą biegów na kasecie SLX. Tylna XT wymaga okresowych regulacji, X9 nie. Przód XTR oraz przód X9 pracują bez zmian. W XT pękło dolne kółeczko ( choć to akurat może mieć wiele przyczyn).

Muszę także napisać,że jestem totalnie rozczarowany triggerami X9- zmiana biegów z przodu to dramat- zmiana biegów trudna do zdefiniowania, spory ruch dźwigni- w porównaniu z manetkami XT/XTR triggery X7/X9 wypadają blado. Być może triggery X0 są lepsze,ale cena jest zbyt wysoka.

Dobry osprzęt to taki, który zakładasz i zapominasz- w przypadku Shimano niestety ten warunek nie jest spełniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać,że SRAM pracuje bardziej zdecydowanie, twardo w odróżnieniu od łagodniejszego ( co nie oznacza wolniejszego) Shimano.

 

Osobiście właśnie dlatego jeżdżę na sramie X9/X0. Przez wiele lat byłem przekonany do Shimano, jakieś 3 lata temu kupiłem cały rower z manetkami i przerzutka tył Sram X9 i już tak zostało... teraz X0. Shiman jest flakowate...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za brak odpowiedzi, ale obowiązku wzięły górę..

Niestety ostatnio brakuje czasu na to, co przyjemne!

 

Tak myślałem, ze zdania są podzielone - co powiedzie o tej specyfikacji?

Mechanizm korbowy Deore XT FC-M780 10rz. Manetka Deore XT SL-M780 prawa 10rz. Manetka Deore XT SL-M780 lewa 2/3rz. Łańcuch Deore XT 10 rz. CN-HG94 Kaseta Deore XT 10 rz. CS-M771 Przerzutka tył Deore XT RD-M780 10rz. Przerzutka przód Deore XT FD-M785 10rz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,zmiksuj sprzęt,weź część komponentów srama,część shimano,i będzie bez problemu,jakie trasy chcesz pokonywać,w jakich warunkach,itp.1000 ludzi-2000 różnych opinii,pole do popisu masz wielki,ktoś wcześniej napisał o ritcheyu że nudny...fakt,są fajniejsze podespoły,pzdr p.s. chwal się czasami z poszczególnych etapów powstawania Twojego baika,pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje trasy to głównie las, zwykła szutrowa droga, trochę asfaltu.

od niedawna mieszak ok 60KM od warszawy więc mam gdzie śmigać;-) chociaż jakaś rekompensata za te codzienne dojazdy do pracy.

w okolicy jest PB - Urle, Łochów, Tłuszcz.. Na pewni kojarzycie lokalizacje.

 

co do amorka raczej będę celował w Rock Shox Reba RL. Zakup na pewno nie wcześniej, iż trzy miesiące, bo spłukałem się na maksa;-)

Rama, teraz jeszcze napęd - wycenili go na 1630pln - sądzę, że da radę urwać coś z tego.

 

nie znam się na SRAMIE, opinie są podzielone,a mnie kusi żeby zaryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Safian ma racje, z tego co tutaj czytam to większość z was jest jeszcze w epoce 9 rz. napędów kiedy to SRAM był lepszy pod względem manetek i tylnych przerzutek. Zresztą sam uległem wtedy tej magii i stwierdzam że nie ma takiej wielkiej rewelacji o jakiej się naczytałem.

Testował już ktoś 10rz. grupy obu producentów np. pełna grupa XT vs X9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie: kto z dyskutantów jeździł na 10-rzędowych napędach obu producentów?

 

Ha ja jeździłem na SLX/Deore o raz na X7... W przypadku X7 strasznie słabo działałay manetki, ale przypuszczam że to wina prowadzenia kabli w ramie na ktorej był złożony sprzęt. Ciężko mi się przez to odnieść do porównania obu napędów :/

 

raiz, tak naprawdę wybierasz prawie najlepszą grupę osprzętu na rynku... jakby nie było nie wiele jest lepszego sprzętu, bo co XTR, X0, porównywalne X9 - wniosek? z pewnością się nie zawiedziesz jakością działa! Tylko nie oszczędzaj na pancerzach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...