Skocz do zawartości

[amortyzator] Jednostka/tłumik LOD w Suntour XCR


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z racji na warunki pogodowe postanowiłem przeczyścić i nasmarować mojego XCR (2010) (w sumie dobrze zrobiłem bo w środku znalazłem trochę wody). W zapędzie rozbierania i smarowania wyjąłem jednostkę LOD z prawej goleni i ... lekko odkręciłem jej górny kapsel. Tak wiem głupio zrobiłem, bo od razu zaczął wypływać z niej olej, który wygląda jakby był wtłoczony do LODa pod ciśnieniem. Oleju uciekło na tyle dużo, że amor stał się miększy (to dobrze), ale jednocześnie, jeśli odpowiednio mocno go nacisnę, to potrafię go dobić (to baaaardzo źle).

 

1) Czy wiecie jak napełnić LODa ponownie wystarczającą ilością oleju? Wątpliwe wydaje mi się, aby podczas produkcji napełniali ją pod ciśnieniem.

 

2) Mam w dumy olej do amortyzatorów motocyklowych 15W40. Czy będzie to odpowiedni olej, a może użyć czegoś rzadszego? Jeśli tak, to podpowiedzcie odpowiednie oznaczenia.

Mam jeszcze dostęp do mineralnego oleju RHM+ - używany z zawieszeniach citroenów bodajże, ale nie wiem, czy on byłby odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadem z podanych przez Ciebie płynów się nie nadaje.

 

Po pierwsze LHM+ nie jakieś RHM+. To jest olej mineralny do układów hydraulicznych. On nada się do hamulców tarczowych pracujących na oleju mineralnym.

 

Po drugie 15W40 to olej silnikowy. Jak wlejesz to do tłumika to widelec zesztywnieje i będzie odbijał całą wieczność.

 

Oleje do zawieszeń są rzadsze, mają inne parametry ciśnieniowe i temperaturowe i oznaczane są np. 5W, 10W itd.

Do tego tłumika nada się olej 5W. Fabrycznie leją chyba 10W lub 7.5W co moim zdaniem te widelce trochę upośledza na małych nierównościach.

 

Co do samego tłumika i napełniania to nie mam pojęcia bo nigdy w XCR nie grzebałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wątpię, żebyś to jakoś napełnił. Pod ciśnieniem, żeby tam było to wątpię, ale nie wiem jak byś chciał to napełnić i ile byś chciał tego oleju tam wlać. Poza tym na stronie SUNTOUR'a widziałem tylko, że się wymienia taki tłumik, ale naprawiać to nie. Za tani amortyzator. W dodatku z ta wymiana to chyba tylko w USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju, to faktycznie jest to CASTROL SAE 15 W, a nazwę drugiego kumpel podał mi przez telefon, stąd ta literówka.

 

Szkoda, że nikt nie orientuje się w budowie tego elementu, bo wygląda na to, że będę musiał go po prosu otworzyć i coś wymyśleć :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa chyba została tymczasowo rozwiązana. Po odkręceniu dolnego kapsla w LOD okazało się, że jest tam... komora powietrzna z zaworem schreader. No to jesteśmy prawie w domu. Spuściłem powietrze i po odkręceniu górnego kapsla dolałem oleju - tak na oko tyle ile z niego wyciekło. Potem dopompowałem komorę - na razie dałem 100 PSI. modniej LODa nie będę rozbierał, bo jeszcze coś permanentnie uszkodzę :bye2: Do końca tygodnia złożę amora i zobaczę jak to wszystko pracuje.

Na razie olej uzupełniłem tym gęstym 15 W, ale faktycznie olej z LODa jest sporo rzadszy. Będę musiał zaopatrzyć się w inny olej i trochę potestować różne ciśnienia, aby nie dobijać amora, ale jednocześnie uczynić go możliwie miękkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...