rzymo Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Sprzęt w miarę budżetowy (część komponentów używana), złożony niejako na próbę, dla sprawdzenia czy mi się będzie podobało duże koło, czy też może nie... Bottle Cage: TacX, alu bolts 35g Brake (Front): Shimano XTR M975 (PM) + bolts 227g Brake (Rear): Shimano XTR M975 (IS) + bolts 239g Brake Rotors: Hayes 2x 160mm + steel bolts 230g Cassette: Shimano HG41, 11-30T 252g (11-12-13-15-17-20-24-30T) Chain: Shimano HG53 267g Crankset: 805g -Crank Arms: LX, FC-M583 370g + 230g -Bottom Bracket: Aerozine 90g -Middle Ring: Dartmoor Sting 32T 46g -Bash Ring: Shaman MD-4 54g -Crank Bolts: 15g Derlr (Front): 'chain watcher' 19g Derlr (Rear): SRAM X-7, short cage (tuned) 216g Fork: Manitou Tower Expert 80mm + starnut 1871g Frame: B1 Axigon 19'' 1864g Grips: Autor neopren + plugs 24g Handlebar: KCNC Rampant, 25.4/590mm 181g Headset: Amoeba Hussar, semi-integrated + top-cup, Lizard Skin 112g Pedals: Shimano XTR (M970) 326g Seat: Selle Italia XR TransAm 253g Seatpost: Smica, offset, 27.2mm/325mm 224g Seatpost clamp: Accent, steel bolt 18g Shifters: SRAM 5.0 ESP + cables 96g Skewers: Dartmoor bolt-on 68g Stem: Amoeba Vitra 25.4mm/110mm 143g Tire (Front): Duro Miner 29x2.1" 508g Tire (Rear): Duro Miner 29x2.1" 519g Tubes: 700C (28''), AV 283g Wheel Front: 909g -Hub: SRAM X-9 166g -Rim: FRM XMD 435 498g -Spokes: DT Alpine III 229g -Nipples: alu 11g -Rim tape: tape 6g Wheel Rear: 1129g -Hub: Novatec D812 (steel freewheel) 383g -Rim: FRM XMD 435 501g -Spokes: DT Alpine III 228g -Nipples: alu 11g -Rim tape: tape 6g Total: 10816g Album: ImageShack Album - 8 images Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeflo Napisano 8 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 I jak ? Spodobało Ci się większe koło ? Ciężko znaleźć używane części w dobrej cenie do 29" ? Czy tylko tak mi się wydaje ? Bo sam planuję złożyć coś podobnego w rozsądnym budżecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Tak, spodobało się. Do pełni szczęścia brak mi szerszych obręczy. Części - na pewno jest trudniej niż do 26", takiego sprzętu jest jednak dużo mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Drobna wiosenna aktualizacja. Niektóre komponenty przeszły metamorfozę, coś ubyło, coś przybyło... Lżejsze szprychy i szersze obręcze, siodło 'żelowe', gripy ESI. Masa całości spadła, jednakże nie mam ciśnienia na 'atak' na 10kg. Zdjęcia i dokładna masa całości - jak wszystko dotrze i poskładam do kupy. W każdym razie zmieniły się m.in.: * hamulce - wymiana klamek na Deore M596 (+36g), XTRy zaczęły popuszczać, * przerzutka - zamiast kolejnego SRAMa (obecny poległ na jakimś krzaku w lesie) chcę sprawdzić w działaniu Shimano, padło na XT, model RD-M772/GS (+3g) + lekki gripshift Sachs Wavey (-15g), * gripy - wypróbuję ESI (wzrost masy dwukrotny), * stery - stare miały dość, wymiana na Accent Airplane (-31g), * pedały - Cranki SL (-61g), * siodło - żelowe Selle C2 Gel Flow (+16g), * koła - obręcze FRM 388 (jeszcze na nie czekam), lżejsze szprychy, zająłem się także dużymi oporami w Novatecu D812 (winna niedokładnie wykonana oś), wymieniłem też łożyska. Teraz jest wszystko w porządku. Masa - 381g (oś alu, bęben stal, łożyska FAG). Na razie tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Miałem nadzieję na poskładanie całości w okolicach świąt, ale lakiernia się ociąga, a sklep stwierdził, że FRM388 jednak nie dostanę. Będzie więc ZTR, ale nie Crest. Model 355 z przodu, Arch z tyłu. Nowe wieści z frontu: - koła na wspomnianych wyżej ZTR, piasty zostają (X-9 i Novatec 812SB), szprychy na 99% czarne Sapim Race, - korba dwurzędowa 36/24 (LX 572, octalink, 808g z wkładem), - przerzutka przód SLX M667 (dedykowana do 36/22), - kaseta: 11-12-13-15-17-20-24-28T, - gripshifty Sachs, po lekkiej modyfikacji wyszło tak: (przez trochę cięższe obręcze i 2x8 zamiast 1x8 całość zamknie się w okolicy 10,8kg) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Żeby przełamać świąteczne lenistwo wziąłem się w sobie i porobiłem zdjęcia części na wadze (jeszcze bez kilku brakujących komponentów): http://plus.google.com/photos/115228724927605806975/albums/5729358736908570865. Jak dobrze pójdzie (czyt. poczta się spisze) to jutro dostanę przerzutkę przód, kasetę, do końca tygodnia koła. Byłoby prawie wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Te pseudomanetki działają? Znaczy, czy jesteś usatysfakcjonowany działaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Dlaczego pseudo? Gripshift nie musi być tak ciężki jak obecne X.0 czy XX, żeby działać sprawnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeflo Napisano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 (edytowane) Brat ma gripshift Nobu , ważą ok.95g komplet. Nie mogę powiedzieć na nie złego słowa. Edytowane 15 Kwietnia 2012 przez zeflo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysy35 Napisano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 Jak po wymianie klamek hamulcowych dzialanie jest lepsze gorsze od pelnego xtr?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 Ciężko bezpośrednio porównać - klamki XTR nie miały ServoWave, Deore 596 mają, przy okazji ich wymiany zmieniłem także klocki (żywica, płytka alu -> metal, płytka stal). Niemniej ogromnych różnic nie ma, modulacja zbliżona, siła hamowania nieznacznie wzrosła. Na pewno różnica jest w ergonomii, gdyż bardziej pasowały mi dźwignie w XTR (dłuższe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Mały update: Kaseta - zmodyfikowana HG51 (8rz): 11-12-13-15-17-20-24-28T. Opony - dwa razy sprawdzałem, czy waga mnie nie oszukuje (bo powinny ważyć więcej), ale nie chce być inaczej: 517g + 528g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Motarny Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 Mały update: Kaseta - zmodyfikowana HG51 (8rz): 11-12-13-15-17-20-24-28T. Opony - dwa razy sprawdzałem, czy waga mnie nie oszukuje (bo powinny ważyć więcej), ale nie chce być inaczej: 517g + 528g. Witaj! Jak Ci się sprawuje ta kaseta w terenie? 28 nie jest za mało na podjazdach? Składam właśnie rower na tej samej ramie pozdrawiam, Motarny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 Wcześniej było 32/30 (jako najbardziej miękkie) i wystarczało mi praktycznie wszędzie. Męczyłem się jedynie przy przedzieraniu się przez głęboki śnieg Na moje potrzeby 24/28 jest całkowicie wystarczające. W razie czego zawsze mogę dać kilka ząbków mniej z przodu (21 albo 22). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 19 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Lakiernia się odezwała, że nie wie która to moja rama i mam sprecyzować, co przysłałem. Fajnie... :/ Koła - przód 1535g + tył 1766g (tył jeszcze bez kasety, plus 251g). Zdjęcia robione byleczym, ale co nieco widać Miał być zwykły Mezcal, ale się pomyliłem przy zamawianiu. Już nie odsyłałem. Może to i lepiej - kosztem ~45g dostałem sztywniejsze i mocniejsze boczne ścianki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 (edytowane) Możesz napisać ile ważą teraz same koła? I jakich szprych użyłeś Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2 Edytowane 22 Maja 2012 przez Konr4d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 22 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Fragment rozpiski (754g przód + 944g tył): Wheel Front: -Hub: SRAM X-9 166g -Rim: ZTR 355 410g -Spokes: Mac424 161g -Nipples: Sapim, alu 11g -Rim tape: tape 6g Wheel Rear: -Hub: Novatec D812SB-QR 307g -Rim: Remerx 7327 423g -Spokes: DT Super Comp 177g -Nipples: DT 1.8, brass 31g (na zdjęciu jeszcze z alu nyplami, było 20g mniej) -Rim tape: tape 6g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 To już jest koniec, nie ma już nic... No dobra, jest rower, nareszcie Nie lubię się rozpisywać, może tylko parę słów wyjaśnienia. Mam swoje przyzwyczajenia, swoją wizję roweru i doboru części pod względem trwałości. Stąd np. napęd ósemkowy, octalink, SPD, nie ażurowe tarcze, amortyzator sprężynowy. Mimo tego myślę, że udało się uzyskać całkiem przyzwoitą masę całości. Komponenty: Bottle Cage: Pro Fiberglass, alu bolts 35g Brake (Front): Shimano BL-M596 / BR-M975 PM (M07 alu) + bolts 243g Brake (Rear): Shimano BL-M596 / BR-M975 IS (M07 alu) + bolts 258g Brake Rotors: 2x Avid G3SC 160mm + bolts 227g Cables: Niro Turbo Plus 60g Cassette: Shimano XT (CS-M737), 12-13-15-17-20-23-26-30T 253g Chain: KMC X8 Gold + link 282g Crankset: (811g) -Crank Arms: LX, FC-M572 (170mm) 248g + 186g -Bottom Bracket: BB-ES51 68/118mm + bolts 290g -Middle Ring: Truvativ V2 36T 46g -Inner Ring: Truvativ V1 24T 20g -Crank Bolts: alu/steel 21g Derlr (Front): Shimano SLX, FD-M667 (+31.8mm adapter) 147g Derlr (Rear): SRAM X.7 / SS 229g Fork: Manitou Tower Coil, 85mm + starnut 1769g Frame: B1 Axigon 19'' + protector, V-b plugs 1872g Grips: ESI Grips + plugs 39g Handlebar: KCNC Dark Side (backsweep), 600/25.4mm 138g Headset: Accent Airplane + top-cup 79g Pedals: Shimano PD-M780 340g Seat: Selle Italia C2 Gel Flow 268g Seatpost: Smica, offset, 27.2mm/325mm 223g Seatpost clamp: Zoom, alu bolt 15g Shifters: SRAM 9.0 (ESP) 136g Skewers: Dartmoor bolt-on 69g Stem: Amoeba Vitra 25.4mm/110mm 143g Tire (Front): Continental X-King 29x2.2" (Race Sport) 517g Tire (Rear): Geax Mezcal 29x2.1" (TNT) 588g Tubes: Schwalbe Extra Light 283g Wheel Front: (754g) -Hub: SRAM X-9 166g -Rim: ZTR 355 410g -Spokes: Mac424 161g -Nipples: Sapim, alu 11g -Rim tape: tape 6g Wheel Rear: (944g) -Hub: Novatec D812SB-QR 307g -Rim: Remerx 7327 423g -Spokes: DT Super Comp 177g -Nipples: DT 1.8, brass 31g -Rim tape: tape 6g Total: 10722g Rower złożony, działający, zdjęcia wkrótce (tzn. jeszcze dzisiaj ). Na wadze: https://plus.google.com/photos/115228724927605806975/albums/5729358736908570865. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konr4d Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Fajnie że udało się tak szybko załatwić ramę, nic tylko w drogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Talentu do zdjęć nie mam, ale co nieco widać Jako album: http://imageshack.us/g/845/rower1o.jpg/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irroni Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Talentu do zdjęć nie mam, ale co nieco widać ... Jako album: http://imageshack.us...45/rower1o.jpg/. cześć... zacząłem budować rower na b1 axigon, ale napotkałem problem ze sterami zintegrowanymi... wygląda na to że widelec opiera się bezpośrednio na ramie, a nie przez łożysko. Góra wygląda jeszcze dziwniej - łożysko jest schowane jakieś 5mm poniżej kołnierza ramy – tak, że grzybek nie dociska pierścienia. Nie wiem czy mam wszystko dobrego rodzaju: - stery NECO INTEGRATED H 51 1.1/8 - rama b1 - amor sr suntour xct 29” czy frezowałeś rame, albo jakieś pierścienie instalowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Podstawowe pytanie - nie kupiłeś przypadkiem sterów zintegrowanych (same łożyska), zamiast półzintegrowanych (semi-integrated, czyli łożyska + miski do wbicia w ramę)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irroni Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Podstawowe pytanie - nie kupiłeś przypadkiem sterów zintegrowanych (same łożyska), zamiast półzintegrowanych (semi-integrated, czyli łożyska + miski do wbicia w ramę)? no właśnie tak. miałem komplet półzintegrowanych 1 i 1/8", ale mufa w ramie jest tak duża, że ni jak nie pasowało mi to. Wbicie w ramę byłoby chyba możliwe, ale nic by nie wystawały. Kołnierz do wbicia ze sterów luźno wchodził w ramę, naprawdę był spory luz - jakieś 4-5 mm, kołnierz który normalnie przy półzintegrowanych wystaje na zewnątrz był jakieś 2-3mm szerszy od ramy. Mam sprzęt mocny i wbiłbym, ale wydawało mi się, że coś uszkodzę… Wczoraj zrobiłem w sklepie raban - zmieszałem gościa z "glebą" z to co mi sprzedał :-) - jak ramę mu pokazałem.... i grzecznie mi wymienił na zintegrowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 29 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 "i grzecznie mi wymienił na zintegrowane." - na jakie zintegrowane, skoro Axigon potrzebuje misek? (czyli pół zintegrowane) Te dwa największe czarne elementy to właśnie miski, które wbija się w ramę. Dopiero w nie wkłada się łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irroni Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 dokładnie tak. złaziłem nogi i już wiem, że do b1 potrzebne są pózintegrowane stery z głębokimi miskami - wtedy oprą się na "skosie" wewnątrz tuleji - patent nieczęsto spotykany, choć ponoć w bmx-ach nawet nawet... . Znalazłem półzintegrowane dokładnie jak na Twojej focie :-). Widelec osadzony, rura przycięta i montaż trwa. Dzięki za pomoc.Jak skończe zrobie listę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi