mateusz7991zajt Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Witam Mam pytanie a mianowicie dziś zauważyłem lekkie skrzywienie osi piasty tylniej, skrzywienie to nie zakłuca pracy piasty a koło nie ma luzów ani bicia tarcza też. A więc jest sie czym przejmować czy poprostu zapomnieć i jeździć? Dodam że skrzywienie wynosi ok 1mm.
zenek02 Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Spokojnie możesz jeździć i niczym się nie przejmować ja też miałem tak lekko skrzywioną oś i nic się nie działo.
Grand231 Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 A jeżeli ci to przeszkadza kup sobie w rowerowym zwykłą ośkę drążoną i wymień i po problemie.
mateusz7991zajt Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Napisano 15 Stycznia 2012 Tak sie tylko zastanawiam co jest przyczyną skrzywienia osi?, mam kumpla co miał chyba jakąś wade ramy i mu każdą krzywiło i to strasznie ;p ale to juz skrajne przypadki ;D. Ja mam niezbyt ciekawe piasty jakieś zwykłe shimano, i dokręcałem tą śrubę na osi bo sie lekko poluzowała i wtedy zauważyłem ;p. Aha i czy to normalne że oś nie toczy sie tak jakby idealnie płynnie jak sie nią kręci? I jak mocno powinno dokręcić się to śrubę na osi? (czym mocniej tym większy opór kręcenia jest)
Pysiek Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 Nie to nie normalnie, musiał byś sobie rozkręcić piastę i ją przeserwisować, dać nowy smar. Nie idealnego toczenia może być kilka przyczyn, za mocno skręcona oś, wyrobiony konus, smar zanieczyszczony. A co do skręcania, to musisz sam ocenić czy jest dobrze os skręcona. Powinno koło się lekko toczyć przy czym oś nie może mieć luzów
mateusz7991zajt Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Napisano 16 Stycznia 2012 Ale to nieregularne tocznie jest w minimalnym stopniu, w przedniej to samo. Rower ma może z 1500km przebiegu, w innym rowerze osie też nie toczą sie idealnie. Przypuszczam że to od nowości jak myślicie?
Piksel Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 Jeszcze nie spotkałem się z nowym rowerem w którym piasty byłby dobrze zakontrowane.Ihmo pierwsze co powinno się zrobić, to zawieść je do dobrego mechanika, aby je zakontrował po swojemu.
mateusz7991zajt Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Napisano 16 Stycznia 2012 Moge je sam zakontrować? Porównam to przedniej i zakontruje podobnie, dam rade? Ma poprostu lekko chodzić i nie mieć luzów? Dodam że mam piaste FH-M475
Piksel Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 Spróbuj, ale gwarantuję, że za pierwszym razem idealnie nie skontrujesz, ale metodą prób i błędów.Nie masz nic do stracenia, najwyżej oddasz do serwisu, albo poprosisz znajomego.
Pysiek Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 FH-M475 to piasty które lubią łapać luzy Ale to też zależy od użytkowania. Najlepiej dokręć trochę mocniej konus, i zakontruj go. Zawsze się trochę przy tym poluzuje konus. Ja zawsze tak robię i jest dobrze
Piksel Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 Ihmo lepszy minimalny luz, niż za mocne ściśnięcie.Znaczy nie lepszy, ale bezpieczniejszy dla piasty.
Pysiek Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 Dokładnie, ale luz niekiedy wkurza Najlepiej poświecić więcej czasu, ale dobrze skręcić piasty, na pewno na marne to nie pójdzie.
mateusz7991zajt Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Napisano 16 Stycznia 2012 Poproszę o dokładną instrukcje najlepiej w punktach (może jakieś fotki) bo robię to pierwszy raz i nie chcę nic uszkodzić I czy to minimalne skrzywienie osi może przeszkadzać w zakontrowaniu? Byłbym bardzo wdzięczny
Pysiek Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 Nie. Małe skrzywienie nic nie przeszkodzi Uff.. z czego to pamietam to: 1. Idziesz do monopolowego po piwo. 2. Schładzasz piwo. 3. Zdejmujesz gumową osłonkę z konusów 4. Bierzesz płaski klucz 15 i oczkowy 17 5. Z jednej strony przytrzymujesz kontrę do konusa 17 a z drugiej strony zakładasz 15 na konus i dokręcasz tak żeby cieżko się kręciła ośka. 6. Przekładasz 17 na drugą stronę piasty i kontrujesz konus(staraj się przekręcać samą 17). 7. Patrzysz czy nie ma luzu oraz czy toczy się gładko(bez przeskoków) 8. Zakładasz gumkę. 9. Pijesz schłodzone piwo i cieszysz się zrobioną robotą. Mam nadzieje ze nic nie pominąłem i mój sposób jest dobry Pozdrawiam
mateusz7991zajt Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Napisano 16 Stycznia 2012 Dobra jak znajde troche czasu to sie zabiore za to jak nie wyjdzie to serwis zostaje, jednak bardziej ufam swojej robocie niż czyjejś ;D
Pysiek Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 Serwis to ostateczność! Ja nigdy swojego roweru czy auta czy motora nie oddałem i nie oddam do mechanika/serwisu! Jak coś zrobię to wiem, że zrobię to sumiennie
mateusz7991zajt Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Napisano 16 Stycznia 2012 Nie posiadam klucza do konusów ten bedzie dobry? http://www.centrumrowerowe.pl/06905046006/Park_Tool-DCW_2C_klucz_do_konusow_15_16/Produkt.aspx
Pysiek Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 Oczywiście, ale czy się opłaca wydać tyle kasy? Ja mam wycięty z blachy, podklepany i zachartowany w oleju
mateusz7991zajt Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Napisano 16 Stycznia 2012 Coś sie wykombinuje na pewno, mam nadzieje że nie zepsuje
Pysiek Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 Spokojna głowa, jak nie będziesz czegoś wiedział to pisz!
mateusz7991zajt Napisano 17 Stycznia 2012 Autor Napisano 17 Stycznia 2012 Zaraz sie za to zabieram Zastanawiam sie tylko czym zastąpić klucz do konusów? A i jak, bo wiem że z jednej strony sie tylko kontruje, bo z drugiej jest tylko jedna śruba (chyba) a więc musze ruszać tamtą śrube?
Pysiek Napisano 17 Stycznia 2012 Napisano 17 Stycznia 2012 Klucz możesz sobie zrobić wycinając z blachy otwór Z obu stron masz konusy i śruby do kontrowania.
mateusz7991zajt Napisano 17 Stycznia 2012 Autor Napisano 17 Stycznia 2012 Sukces! Udało się przednie koło jest lux, brak luzów oś toczy się hmm.... bosko. Tył to samo z tym że niestety po postawieniu roweru na koła jest wyczuwalny mały luz kiedy mocno ''pokiwam'' obręczą. Ma to znaczenie czy jest git? Aha i mam takie pytanie czy można wymienić np; kulki itp w takich piastach jak moja? To tak na przyszłość ale wole wiedzieć
Punkxtr Napisano 17 Stycznia 2012 Napisano 17 Stycznia 2012 Coś spartoliłeś ale nie przejmuj się; wszystkiego trzeba się nauczyć. Tu masz poradnik ze zdjęciami krok po kroku: http://punkxtr.blox.pl/2011/05/Serwis-piast-na-kulkach.html Kulki są do kupienia; musisz znać tylko ich rozmiar (Shimano podaje w calach).
mateusz7991zajt Napisano 17 Stycznia 2012 Autor Napisano 17 Stycznia 2012 Ale czy jest sens coś jeszcze kombinować? bo jest wszystko okej tylko ten mikro mikro luz ;D Jeżeli piasta na tym nie cierpi to mi to nie prszeszkadza ;P
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.