Skocz do zawartości

[piasta]-krzywa oś piasty


mateusz7991zajt

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam pytanie a mianowicie dziś zauważyłem lekkie skrzywienie osi piasty tylniej, skrzywienie to nie zakłuca pracy piasty a koło nie ma luzów ani bicia tarcza też.

A więc jest sie czym przejmować czy poprostu zapomnieć i jeździć?

Dodam że skrzywienie wynosi ok 1mm.

Napisano

Tak sie tylko zastanawiam co jest przyczyną skrzywienia osi?, mam kumpla co miał chyba jakąś wade ramy i mu każdą krzywiło i to strasznie ;p ale to juz skrajne przypadki ;D. Ja mam niezbyt ciekawe piasty jakieś zwykłe shimano, i dokręcałem tą śrubę na osi bo sie lekko poluzowała i wtedy zauważyłem ;p. Aha i czy to normalne że oś nie toczy sie tak jakby idealnie płynnie jak sie nią kręci?

I jak mocno powinno dokręcić się to śrubę na osi? (czym mocniej tym większy opór kręcenia jest)

Napisano

Nie to nie normalnie, musiał byś sobie rozkręcić piastę i ją przeserwisować, dać nowy smar. Nie idealnego toczenia może być kilka przyczyn, za mocno skręcona oś, wyrobiony konus, smar zanieczyszczony. A co do skręcania, to musisz sam ocenić czy jest dobrze os skręcona. Powinno koło się lekko toczyć przy czym oś nie może mieć luzów :)

Napisano

Ale to nieregularne tocznie jest w minimalnym stopniu, w przedniej to samo. Rower ma może z 1500km przebiegu, w innym rowerze osie też nie toczą sie idealnie. Przypuszczam że to od nowości jak myślicie?

Napisano

Jeszcze nie spotkałem się z nowym rowerem w którym piasty byłby dobrze zakontrowane.Ihmo pierwsze co powinno się zrobić, to zawieść je do dobrego mechanika, aby je zakontrował po swojemu.

Napisano

Spróbuj, ale gwarantuję, że za pierwszym razem idealnie nie skontrujesz, ale metodą prób i błędów.Nie masz nic do stracenia, najwyżej oddasz do serwisu, albo poprosisz znajomego.

Napisano

FH-M475 to piasty które lubią łapać luzy :D Ale to też zależy od użytkowania. Najlepiej dokręć trochę mocniej konus, i zakontruj go. Zawsze się trochę przy tym poluzuje konus. Ja zawsze tak robię i jest dobrze :)

Napisano

Dokładnie, ale luz niekiedy wkurza :) Najlepiej poświecić więcej czasu, ale dobrze skręcić piasty, na pewno na marne to nie pójdzie.

Napisano

Poproszę o dokładną instrukcje najlepiej w punktach (może jakieś fotki) bo robię to pierwszy raz i nie chcę nic uszkodzić :unsure:

I czy to minimalne skrzywienie osi może przeszkadzać w zakontrowaniu?

Byłbym bardzo wdzięczny :teehee:

Napisano

Nie. Małe skrzywienie nic nie przeszkodzi :)

Uff.. z czego to pamietam to:

1. Idziesz do monopolowego po piwo.

2. Schładzasz piwo.

3. Zdejmujesz gumową osłonkę z konusów

4. Bierzesz płaski klucz 15 i oczkowy 17

5. Z jednej strony przytrzymujesz kontrę do konusa 17 a z drugiej strony zakładasz 15 na konus i dokręcasz tak żeby cieżko się kręciła ośka.

6. Przekładasz 17 na drugą stronę piasty i kontrujesz konus(staraj się przekręcać samą 17).

7. Patrzysz czy nie ma luzu oraz czy toczy się gładko(bez przeskoków)

8. Zakładasz gumkę.

9. Pijesz schłodzone piwo i cieszysz się zrobioną robotą.

 

Mam nadzieje ze nic nie pominąłem i mój sposób jest dobry ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

Serwis to ostateczność! Ja nigdy swojego roweru czy auta czy motora nie oddałem i nie oddam do mechanika/serwisu! Jak coś zrobię to wiem, że zrobię to sumiennie :D

Napisano

Zaraz sie za to zabieram :thumbsup: Zastanawiam sie tylko czym zastąpić klucz do konusów?

A i jak, bo wiem że z jednej strony sie tylko kontruje, bo z drugiej jest tylko jedna śruba (chyba) a więc musze ruszać tamtą śrube?

Napisano

Sukces! Udało się przednie koło jest lux, brak luzów oś toczy się hmm.... bosko. Tył to samo z tym że niestety po postawieniu roweru na koła jest wyczuwalny mały luz kiedy mocno ''pokiwam'' obręczą. Ma to znaczenie czy jest git? :sweat: Aha i mam takie pytanie czy można wymienić np; kulki itp w takich piastach jak moja? To tak na przyszłość ale wole wiedzieć :teehee:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...