Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jeżeli zmieniasz kasetę na SLX 11-28 to od razu wymieniać przerzutkę na GS czy można zostawić SGS i bawić się w regulację? :P

Edytowane przez Zazi
  • Mod Team
Napisano

Tak jak napisałem wyżej - działa to dobrze, wcześniej miałem Deore M591 i też sobie radziła z tą kasetą.

Chyba, że chcesz zmieniać przerzutkę, to chyba jednak lepiej kupić GS

Napisano

z mojego doświadczenia: z SLX 28T nie wszystkie przerzutki działały idealnie ( Xt shadow long cage, X-9 Long cage). TZN działały, ale nie idealnie i regulacja była utrudniona

Napisano

Jeżeli zmieniasz kasetę na SLX 11-28 to od razu wymieniać przerzutkę na GS czy można zostawić SGS i bawić się w regulację? :P

 

Najlepiej kupić SS, miałem sorę z tą kasetą i działała błyskawicznie.

Napisano

Się mi widzi ,że to wpływ sporej fabrycznej kompresji tłumika. Ale wszak to rama wyścigowa,więc takie zachowanie jest raczej pożądane.

Dokładnie tak - model 2010 miał inaczej zestrojony damper, na którego pracę dość mocno narzekano. W 2011 zawias usprawniono dając damper niby tylko 210, ale za to juz z odpowiednią charakterystyką. Warto jednak dobrze go dopompować tak na ok. 100 psi otrzymując minimalny sag rzędu dosłownie kilku mm. A co do ramy to było to chyba jedno z najładnieszych malowań, na tyle ładne że wszystkie rowery złożone na tej ramie rozeszły sie praktycznie na pniu, chociaż sama jest wciąż dostępna w naprawdę super cenie na to co oferuje - sztywność i pracę zawieszenia... Wadą jest chyba tylko faktycznie ta waga - karbonowa z damperem i manetką to 2040 g dlatego i tak gratuluje 11 kg na "zwykłych" częściach i ponad 1,5 kg kołach. Bardzo ładny rower wyszedł Ci, a i na Mazovię - głównie chodzi o korzenie i zryte łąki - czołowe sektory będą szybko zdobyte.

 

I moim zdaniem łatwiej operuje się manetką blokady jeśli blokujesz ją kciukiem w dół zamiast nienaturalnie przekręcać kciuk w górę... i nawet lepiej na kierownicy wygląda jeśli jest zamontowana w druga stronę...

  • Mod Team
Napisano
głównie chodzi o korzenie i zryte łąki - czołowe sektory będą szybko zdobyte.I moim zdaniem łatwiej operuje się manetką blokady jeśli blokujesz ją kciukiem w dół zamiast nienaturalnie przekręcać kciuk w górę... i nawet lepiej na kierownicy wygląda jeśli jest zamontowana w druga stronę...

Ehh, gdyby to rower sam jechał w maratonie to faktycznie zajechałby dość wysoko, ale niestety jestem jeszcze ja - spowalniacz roweru :P

Co do ergonomii manetki to nie narzekam, o tyle dobrze, że gdyby była naciskana w dół to mógłby być kłopot z manetkami a tak jest ok i w sumie dość wygodnie :)

Napisano

Ta kiera jest po prostu za wąska :) Załóż jakiegoś risera 660 albo chociaż prostą, ale 620 i wtedy wszytko się pomieści... i manetki odsuniesz na odpowiedną odległość od gripów i heble ustawisz... Z manetką to taki żarcik, bo jak już zamieniasz je miejscami to po całości :)

  • Mod Team
Napisano

U mnie to ~12 +- 1 mm

 

Tochę namotałem w rozpisce z wagami śrub, te od tarcz źle wpisałem, powinno być 1,5 g lżej :P

Ale dokładnie to sprawdzę 'przy okazji' ;)

 

EDIT:

Będą nowe 'stare' pedały - kupiłem używki (ponoć po 100km)Cranki Eggbeatery C, obecne Candy mają już luzy, do tego zjechane bloki i takie tam... W każdym razie będzie ~20 g lżej.

Do tego zdjąłem telewizorki (kolejne 24 g mniej), wrzuciłem klamki po drugiej stronie obejm manetek - klamki są pod dziwnym kątem w porównaniu z manetkami, ale po kilku jazdach na trenażerze jest ok, chociaż manetka od dampera przesunęła się o szerokość obejm klamki do wewnątrz i jest trochę za daleko, ale chyba nie stanowi to większego problemu :P

Dodatkowo stwierdzam, że szersza kierownica jest niezbędna, więc będzie trzeba coś znaleźć :)

  • Mod Team
Napisano

Nie, 660 to na 100% będzie za dużo, chodzi mi po prostu u więcej miejsca 'montażowego' na kokpicie, w Boplighcie dość szybko zaczyna się pogrubienie, przez co można coś zamontować na 17-18 cm, potrzeba mi ze 20-21, więc 620 to max ;)

Napisano

660 to już strasznie szeroko, ja mam 610, co więcej zastanawiam się nad skróceniem do 600. Co daje te 5cm - mniej nerwowe zachowanie w zakręcie, więcej miejsca na lampki i liczniki;) , coś poza tym?

Napisano

Moim zdaniem 660 to nie za szeroko w sumie to zależy od ridera jakie masz bary :) za krótka kierownica również jest nie wygodna także klon każdy musi sobie kierke pod siebie ustawić. Powtórzę sie 660 to nie za dużo :)

  • Mod Team
Napisano

Komfort i lepszą kontrolę. Ale nie każdemu pasuje takie rozstawienie ramion.

IMO szerokośc kierownicy powinna być dobierana nie tylko pod dyktando mody czy lansu ,ale także z uwzględnieniem szerokości ramion.

  • Mod Team
Napisano

660 to naprawdę nie jest za dużo.

Miałem giętą tak szeroką, teraz na prostej 580 z rogami jak dla mnie było znacznie wygodniej, tylko teraz nie mam rogów - to jest jedyny powód planowanej zmiany, chociaż nie wiem, może jeszcze się przekonam do ich braku i nie wymienię kiery ;)

Napisano

660 to już strasznie szeroko, ja mam 610, co więcej zastanawiam się nad skróceniem do 600. Co daje te 5cm - mniej nerwowe zachowanie w zakręcie, więcej miejsca na lampki i liczniki;) , coś poza tym?

 

Wyjeżdżasz czasem poza asfalt?

Napisano

Nie wiem jak można jeździć z kierownicą 610mm...

 

Kiedyś miałem prostą 580. Potem zmieniłem na giętą 620mm. A teraz mam Funn Fatboy 710mm i to jest to. Krótka kierownica jest bardzo niewygodna, a kontrola nad rowerem jest utrudniona.

Napisano

Zależy od przeznaczenia - w sztywniaku 560mm było ok, w fullu 630 troszkę brakowało, 660, które mam teraz jest dla mnie optymalne, za to 685 to było już troszkę za dużo... kwestia roweru, przeznaczenia i budowy, jednak twierdzenie, że wąska jest be z zasady jest według mnie błędem

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Ogólnie rower się podoba !

 

Też mam Oro K18 , i ma faktycznie jakąś dziwną tą klamkę. Próbowałeś zamienić je miejscami z manetkami ?

Mam manetki Deore M510 , i zastanawiam się czy inwestować w coś z odkręcanymi monitorkami.

 

PS: Widzę że aparat masz już chyba lepszy , następnym razem ustaw lepiej balans bieli (zdjęcia mają niebieskie zabarwienie)

Edytowane przez zeflo
  • Mod Team
Napisano

Foty nie ja robiłem, gdybym ja robił to pewnie byłaby na każdym wielka biała plama :D

No właśnie na próbę dałem takie ustawienie, czyli od zewnątrz jest grip, przerwa, manetka, klamka, manetka blokady, z tym, że w pionie klamki nie przybliżę max. do manetki ze względu na grubą obejmę i jest to trochę pod dziwnym kątem wszystko, ale na razie kręcę na trenażerze i wydaje się być ok ;)

Napisano

A mógłbyś zrobić jakąś fotkę pod jakimi kątami jest manetka i klamka ?

 

Bo jeśli w miarę to jest , wtedy kupuję manetki z odkręcanymi monitorkami i po problemie.

 

Z góry dzięki :thumbsup:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...