Skocz do zawartości

[10893,8g]Merida 96 - FS Safiana


safian

Rekomendowane odpowiedzi

Się mi widzi ,że to wpływ sporej fabrycznej kompresji tłumika. Ale wszak to rama wyścigowa,więc takie zachowanie jest raczej pożądane.

Dokładnie tak - model 2010 miał inaczej zestrojony damper, na którego pracę dość mocno narzekano. W 2011 zawias usprawniono dając damper niby tylko 210, ale za to juz z odpowiednią charakterystyką. Warto jednak dobrze go dopompować tak na ok. 100 psi otrzymując minimalny sag rzędu dosłownie kilku mm. A co do ramy to było to chyba jedno z najładnieszych malowań, na tyle ładne że wszystkie rowery złożone na tej ramie rozeszły sie praktycznie na pniu, chociaż sama jest wciąż dostępna w naprawdę super cenie na to co oferuje - sztywność i pracę zawieszenia... Wadą jest chyba tylko faktycznie ta waga - karbonowa z damperem i manetką to 2040 g dlatego i tak gratuluje 11 kg na "zwykłych" częściach i ponad 1,5 kg kołach. Bardzo ładny rower wyszedł Ci, a i na Mazovię - głównie chodzi o korzenie i zryte łąki - czołowe sektory będą szybko zdobyte.

 

I moim zdaniem łatwiej operuje się manetką blokady jeśli blokujesz ją kciukiem w dół zamiast nienaturalnie przekręcać kciuk w górę... i nawet lepiej na kierownicy wygląda jeśli jest zamontowana w druga stronę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
głównie chodzi o korzenie i zryte łąki - czołowe sektory będą szybko zdobyte.I moim zdaniem łatwiej operuje się manetką blokady jeśli blokujesz ją kciukiem w dół zamiast nienaturalnie przekręcać kciuk w górę... i nawet lepiej na kierownicy wygląda jeśli jest zamontowana w druga stronę...

Ehh, gdyby to rower sam jechał w maratonie to faktycznie zajechałby dość wysoko, ale niestety jestem jeszcze ja - spowalniacz roweru :P

Co do ergonomii manetki to nie narzekam, o tyle dobrze, że gdyby była naciskana w dół to mógłby być kłopot z manetkami a tak jest ok i w sumie dość wygodnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kiera jest po prostu za wąska :) Załóż jakiegoś risera 660 albo chociaż prostą, ale 620 i wtedy wszytko się pomieści... i manetki odsuniesz na odpowiedną odległość od gripów i heble ustawisz... Z manetką to taki żarcik, bo jak już zamieniasz je miejscami to po całości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

U mnie to ~12 +- 1 mm

 

Tochę namotałem w rozpisce z wagami śrub, te od tarcz źle wpisałem, powinno być 1,5 g lżej :P

Ale dokładnie to sprawdzę 'przy okazji' ;)

 

EDIT:

Będą nowe 'stare' pedały - kupiłem używki (ponoć po 100km)Cranki Eggbeatery C, obecne Candy mają już luzy, do tego zjechane bloki i takie tam... W każdym razie będzie ~20 g lżej.

Do tego zdjąłem telewizorki (kolejne 24 g mniej), wrzuciłem klamki po drugiej stronie obejm manetek - klamki są pod dziwnym kątem w porównaniu z manetkami, ale po kilku jazdach na trenażerze jest ok, chociaż manetka od dampera przesunęła się o szerokość obejm klamki do wewnątrz i jest trochę za daleko, ale chyba nie stanowi to większego problemu :P

Dodatkowo stwierdzam, że szersza kierownica jest niezbędna, więc będzie trzeba coś znaleźć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

660 to już strasznie szeroko, ja mam 610, co więcej zastanawiam się nad skróceniem do 600. Co daje te 5cm - mniej nerwowe zachowanie w zakręcie, więcej miejsca na lampki i liczniki;) , coś poza tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

660 to naprawdę nie jest za dużo.

Miałem giętą tak szeroką, teraz na prostej 580 z rogami jak dla mnie było znacznie wygodniej, tylko teraz nie mam rogów - to jest jedyny powód planowanej zmiany, chociaż nie wiem, może jeszcze się przekonam do ich braku i nie wymienię kiery ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

660 to już strasznie szeroko, ja mam 610, co więcej zastanawiam się nad skróceniem do 600. Co daje te 5cm - mniej nerwowe zachowanie w zakręcie, więcej miejsca na lampki i liczniki;) , coś poza tym?

 

Wyjeżdżasz czasem poza asfalt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od przeznaczenia - w sztywniaku 560mm było ok, w fullu 630 troszkę brakowało, 660, które mam teraz jest dla mnie optymalne, za to 685 to było już troszkę za dużo... kwestia roweru, przeznaczenia i budowy, jednak twierdzenie, że wąska jest be z zasady jest według mnie błędem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ogólnie rower się podoba !

 

Też mam Oro K18 , i ma faktycznie jakąś dziwną tą klamkę. Próbowałeś zamienić je miejscami z manetkami ?

Mam manetki Deore M510 , i zastanawiam się czy inwestować w coś z odkręcanymi monitorkami.

 

PS: Widzę że aparat masz już chyba lepszy , następnym razem ustaw lepiej balans bieli (zdjęcia mają niebieskie zabarwienie)

Edytowane przez zeflo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Foty nie ja robiłem, gdybym ja robił to pewnie byłaby na każdym wielka biała plama :D

No właśnie na próbę dałem takie ustawienie, czyli od zewnątrz jest grip, przerwa, manetka, klamka, manetka blokady, z tym, że w pionie klamki nie przybliżę max. do manetki ze względu na grubą obejmę i jest to trochę pod dziwnym kątem wszystko, ale na razie kręcę na trenażerze i wydaje się być ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...