Skocz do zawartości

[10893,8g]Merida 96 - FS Safiana


safian

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

To był Olympic.

Niestety jechałem za kolegą Bobikiem i przed nami wyrósł dół - Bobik go zdążył zobaczyć i jakoś wyhamować, ja uderzyłem w jego tylne koło i centralnie w dół :)

Dziwne, bo na pierwszy rzut oka szprychy i nyple są ok, piasta nienaruszona.

 

EDIT: Zirytowany zamówiłem ZTR Alpine, o tyle dobrze, że ERD ma takie samo jak Olympic, więc o ile szprychy są ok to będzie dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy zatem będą zakładane te dobre/drogie? Na niedzielę do kościoła? ;)

Chyba, że lekkie po mazowszu a tańsze, cięższe (mocniejsze?) w góry. Poza tym nasz Adaś to leniwa bestja i nie bedzie mu się chciało przekładać opon i ponownie ich uszczelniac, prawda? :rolleyes:

 

 

Wysłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Fakt, mógłbym kupić, chyba zamiast kółek to lepiej drugi rower - oprócz tego musiałbym jeszcze drugą kasetę i łańcuch kupić, więc to już raczej nieopłacalne, jak się wkręcę w maratony to może pomyślę na przyszły sezon nad jakąś używką :)

Ogólnie lubię wykorzystywać to co mam, jak się używa to zdarzają się takie przypadki i niestety trzeba się z tym liczyć.

Pocieszam się przynajmniej tym, że tamte Olympici kupiłem tanio w CRC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zamiar zdążyć z tym kołem do Legionowa ? Sam na pewno nie kupiłbym Alpina w tej sytuacji. Jeszcze Crest stanowi pewien progress w linii NoTubes ale Alpine to właściwie tylko kotlet odgrzany tylko po to aby ciepły sprzedał się za większą cenę. Olympic jest nie tylko ciągle znacznie tańszy ale złożyłbyś koło z powodzeniem do pierwszego maratonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zgadza się, rant jest bardzo niski: Rim-Diagram-Alpine.jpg , samo zakładanie opon wygląda zupełnie normalnie.

 

@UP: Może się uda, obręcz powinna najpóźniej we środę być u mnie, o ile szprychy się nadają (na moje oko jest ok, ale kto wie co powie zaplatacz) to raczej zdążę, jeżeli szprychy będą złe to nie zdążę i będę musiał pożyczyć kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Artur, przecież waga gra pierwsze skrzypce w procesie decyzyjnym więc Crest mogą nie spotkać się z aprobatą. ;)

Prawda to. Alpine jest odchudzona wersją olympic, bez jawnych zmian konstrukcyjnych i nie koniecznie mocniejsza a zdecydowanie droższa.

 

 

Wysłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, gdzie była moja głowa, kiedy składałem swoja kółka (dt swiss xr4.1, dt competition, dt 370 pod tarcze). Koła oczywiście pancerne, ale mało nie ważą. Za tą kasę co wydałem złożyłbym lżejsze i również wytrzymałe koła(?!). Chyba, że te ZTR nie nadają się pod moje 90 kg.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30% różnicy to sporo.

Łukasz ja kiedyś złożyłem koła na 717V, (p) Shimano 525 6b, (t) Dt 370 6b, nyple Pillar i szprychy Dt Comp za 1300zl. Waga... 2kg+. Przejechały może 2k, wygladaly na nowe, poszły za 370zl. :D

 

Wysłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było w w-wie więc można umówić się na odbiór w sensownym miejscu, nawet "na mieście" albo kupić w tej cenie poza allegro ale z wysyłką gratis. No ale mniejsza z tym, może niepotrzebnie odnoszę się do sytuacji przez pryzmat własnych preferencji bo oprócz roweru mam jeszcze inne kosztowne hobby oraz wydatki, a wszelkie nadwyżki wolę wydać na bliskich. Jednak obręcz dziś to szansa na koło do piątku bo w serwisach teraz gorący okres. Niech Ci dobrze służy, całe szczęście, że na zdrowiu nie ucierpiałeś bo to są dopiero przykre sprawy. Sprawdź główkę ramy pod kątem śladów uszkodzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Szprychy wyglądają ok, jedynie 2 są lekko wygięte, oddam do zaplecenia (piasta ta sama będzie, więc długości będą ok), najwyżej będzie kilka innych szprych i tyle.

Mam nadzieję, że jutro będę wszystko miał, mam zamiar oddać na Spójnię, tam podobno bardzo dobrze zaplatają, tylko z ich terminowością różnie bywa :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

No i jest nowe koło :)

IMAGE_386.jpg

 

Update kawałka specyfikacji:

-Rotor: (Front): (Tarcza prz.) - Avid G3CS 160mm + śruby - 108 g

Tubes: (Dętki) - Stan No Tubes - 125 g

Wheel Front: (Koło przednie) - 668 g

-Hub: (Piasta) - Novatec D711SB - 140 g

-Rim: (Obręcz) - ZTR Alpine - 325 g

-Spokes: (Szprychy) - Sapim D-Light (32) - 155 g

-Nipples: (Nyple) - Pillar - 11 g

-Skewer: (Zacisk koła) - Dartmoor Bolt-on -31 g

-Rim tape: (Opaska) Caffe Tubeless yellow - 6 g

 

 

Total: 10944,4 g

 

Na dniach powinienem również otrzymać tytanowe osie do Cranków, także będzie waga <10900 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...