Skocz do zawartości

[10893,8g]Merida 96 - FS Safiana


safian

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za fotkę , + dla Ciebie!

 

Faktycznie , tragedii nie ma. Myślę że kwestia przyzwyczajenia. Zresztą mam już pomysł na mały tuning :icon_cool: Ale to już jak kupie manetki.

Edytowane przez zeflo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

Hej, dawno nic ciekawego nie było, za to tym razem z grubej rury... :)

Udało się zejść poniżej 11 kg (niewiele ale jest ;)) za sprawą wymiany hamulców na R1, jeszcze nie miałem okazji na nich jeździć, jednak pozycja klamki jest znacznie wygodniejsza w porównaniu z K18, wyregulowanie ich to prawdziwa masakra, za to udało mi się je skrócić (robiłem to 1. raz) i nie zapowietrzyć - dzięki Tobo za rady :)

Poniżej pełna specyfikacja - elementy na czerwono to zmienione w stosunku do poprzedniej specyfikacji.

Do tego wjechały nowe tarcze, adapter na tył i pedały a z łańcucha wyleciało jedno ogniwko :)

 

SPECYFIKACJA:

 

 

Bar Plugs: (Korki) ESI - 4 g

Bottom Bracket: (Suport) - Shimano SM-BB70 - 76 g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula R1 - 190 g

-Rotor: (Front): (Tarcza prz.) - Avid G3CS 160 mm + śruby - 107,3 g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Formula ORO K18 - 200 g

-Rotor: (Front): (Tarcza tyl.) - Avid G3CS 160 mm + śruby - 107 g

-Rear Adapter: (Adapter tyl.) - Ashima IS>PM 160mm - 28,5 g

Cables: (Pancerze i linki) - Niro / Jagwire / KCNC - 80 g

Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX HG-80 11-28 9sp - 227 g

Chain: (Łańcuch) - Shimano Deore XT HG-92 9sp - 263,6 g

Crankset: (Korby) - Shimano SLX FC M660 - 790,8 g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore XT M761A - 166,8 g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT M772 SGS - 221,6 g

Fork: (Widelec) - Fox F100 RL O/B - 1555 g

Frame: (Rama) - Merida Ninety-Six 3000-D 18" - 2613,9 g

Grips: (Gripy) - ESI Grips Racer's Edge - 38 g

Handlebar: (Kierownica) - Boplight Team XL 580mm - 165 g

Headset: (Stery) - FSA Orbit ZS-3 - 80 g

Pedals: (Pedały) - Crank Bross Eggbeater C - 299 g

Rear Shock: (Damper) - DT M210 + manetka - 265,7 g

Seat: (Siodło) - Selle Italia SLX XC Gel Flow - 174 g

Seatpost: (Sztyca) - Bontrager XXX Lite - 185 g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Merida - 26,3 g

Shifters: (Manetki) - Shimano Deore XT M770 - 251,4 g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - FSA + New Ultimate Carbon - 31,8 g

Starnut: (Gwiazdka) - FSA - 9 g

Stem: (Mostek) - New Ultimate - 104 g

Tire (Front): (Opona przednia) - Shwalbe Nobby Nic 2.1 Evo - 483 g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Geax Saguaro 2.0 - 551 g

Top Cap: (Top cap) - KCNC - 7 g

Tubes: (Dętki) - Stan No Tubes - 135 g

Wheel Front: (Koło przednie) - 708 g

-Hub: (Piasta) - Novatec D711SB - 140 g

-Rim: (Obręcz) - ZTR Olympic - 365 g

-Spokes: (Szprychy) - Sapim D-Light (32) - 155 g

-Nipples: (Nyple) - Pillar - 11 g

-Skewer: (Zacisk koła) - Dartmoor Bolt-on -31 g

-Rim tape: (Opaska) Caffe Tubeless yellow - 6 g

Wheel Rear: (Koło tylne) - 849 g

-Hub: (Piasta) - Novatec D712SB - 273 g

-Rim: (Obręcz) - ZTR Olympic - 367 g

-Spokes: (Szprychy) - Sapim D-Light (32) - 155 g

-Nipples: (Nyple) - Pillar - 12 g

-Skewer: (Zacisk koła) - Dartmoor Bolt-on -36 g

-Rim tape: (Opaska) - Caffe Tubeless yellow - 6 g

 

Total: 10993,7 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga ramy 2614 g. to tylko z nabitymi miskami od sterów czy z innymi jeszcze "dodatkami", bo w jednej z zagranicznych rozpisek znalazłem wagę 2160 g. w co nie bardzo chciało mi się wierzyć biorac pod uwagę że wersja węgiel waży 1780 g. ?

Edytowane przez sivydym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To trochę bardziej skomplikowane... :D

Waga ramy to rama z przelotkami pancerza, ze śrubami do nich, z hakiem i z osłoną łańcucha.

Waga sterów to waga misek + łożysk + pierścienia (tego w środku przy łożysku) i takiej gumowej uszczelki od dołu.

Waga podkładek to waga komina od sterów + podkładki.

 

Z czterema i z osłoną - zaktualizowałem (i połączyłem i teraz to dziwnie wygląda) powyższego posta, bo się pomyliłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kiedy atak na 9xxxx ? Mi bez pedałów i na papierowych Maxxisach 330 udało się 8912 g. osiągnąć, ale to nie była jazda - 2x wyjazd i 2x do domu z buta wracałem. Na normalnych oponach i z pedałami wyszło ponad 9,5 kg. więc dałem sobie spokój z budowaniem lekkiego fsa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Chyba dopiero na przyszły sezon będzie kolejne konkretne zrzucanie wagi - planuję zmienić wtedy napęd na 2x10, ale to jeszcze odległe plany i wiele może się zdarzyć.

Opon (ani w zasadzie niczego) nie mam zamiaru zmieniać jedynie dla lepszej wagi w zamian za komfort, czy awaryjność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2x10 - dobry pomysł, ale może to bluźnierstwo, jednak na napędzie dużo się nie ugra. Pomiędzy XX a X9 to raptem kilkaset gramów, a jedyna wieksza róznica w pracy warta dopłaty tych 2-3k to... manetki i korba która nie wygina się tak jak chociażby jeszcze X0. Tylna X9 waży 30 gramów wiecej niż XX a z tymi manetkami pracuje identycznie szybko. Jedynie pozimom lansu z X9 dramatycznie spada :) Tylko skoro masz już R1 to pewnie XT/XTR będzie grany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W sumie racja z szosową przerzutką zrzucę z 70 g, łącznie może z 200 g spadnie.

W każdym razie na tej ramie raczej nie zejdę <10 kg, chyba, że zmieniłbym właśnie opony na jakieś Maxxlite 285 g, ale to zupełnie nie ma sensu, kierownica, zaciski kół, zacisk sztycy, podkładki, może 10.8 będzie jeżeli mówimy o odchudzaniu za ludzkie pieniądze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtórzę to co Ci pisałem na gg, a mianowicie robienie light bika na ramie która tyle waży jest bez większego sensu. Ja ją kupiłem bo ważę 90-100kg, w każdym innym wypadku kupiłbym coś lżejszego :)

 

 

 

 

a tak naprawdę to mnie zazdrość bierze z powodu wagi, więc przez Ciebie szykuję się na koła 1400gram ;p

Edytowane przez EpicPoznan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
powtórzę to co Ci pisałem na gg, a mianowicie robienie light bika na ramie która tyle waży jest bez większego sensu.

Zgadzam się, taka waga jak jest zdecydowanie mi wystarcza i nie mam zamiaru jak na razie wymieniać na razie części na lżejsze, ew. wspomniana kierownica, ale to z innych względów :)

 

@kadargo: Wyobraziłem sobie uszczelnienie takiej opony - pewnie przy pompowaniu całe mleko wylazłoby przez ścianki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobraziłem sobie uszczelnienie takiej opony - pewnie przy pompowaniu całe mleko wylazłoby przez ścianki :D

Uszczelniają się wyśmienicie tylko co z tego skoro wystarczy ostry kamyczek i dziura. Ja do nich stanowczo zbyt duzo waże ale ci z wagą 60 kg bardzo chwalą sobię jazde na tych oponach zalanych mleczkiem

 

@EpicPoznan - 96 w kazdym modelu ma limit 120 kg, a na węglu prawie 800 g. urwane na starcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale to trochę się rozmija z celem stosowania lekkich opon. Po za tym mam wątpliwości czy to dużo by zmieniło. Dętka to nadal dętka. Już wolę Dancing Ralphy i lekkie dętki. A tak w ogóle i tak głównie śmigam na Gravity 2.3 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wy tu gadu gadu a ja poszedłem kręcić :)

Sporo rzeczy testowałem, nie było żadnych problemów ze sprzętem, hample jeszcze niedotarte, aczkolwiek zblokowanie koła z tyłu nie jest większym problemem, opony nie wybuchły, nie wystrzeliły, płyn i powietrze ciągle są w środku, także to również uznaję za sukces :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...