Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Cześć,

z dumą prezentuję mojego nowego składaka na aluminiowo-carbonowej ramie Merida 96.

Rower złożony z myślą o jeździe po Mazowieckich terenach, maratonach i kilka razy w roku w górach, po kilku jazdach stwierdzam, że nadaje się do tego świetnie, zawieszenie ramy pracuje bardzo ładnie, chociaż nie jest super czułe to prawie nie buja, konstrukcja zawieszenia i sztywność to chyba największe zalety tej ramy, czego niestety nie można powiedzieć o jej wadze i jakości lakieru.

W zasadzie dużo jeszcze nie jeździłem (po pozbyciu się dętek w ogóle), ale jest ok - oba amortyzatory ładnie pracują, chociaż fox ma tendencję do zapadania przy hamowaniu, ale w porównaniu do starego roweru (Rockrider 5.2) to niebo a ziemia, szczególnie jeżdżąc po tych samych trasach czuć ogromną różnicę. Do tego siodło, które jest jak na razie bardzo wygodne i idealnie pasuje wizualnie do ramy - wygląda niczym OEM :D

Kolejny mankamentem wydają mi się hamulce - chociaż to moje pierwsze tarczówki to nie są super mocne na klockach i tarczach Formuli, mam nadzieję, że planowana wymiana klocków i być może tarcz coś pomoże. Do wymiany prawdopodobnie polecą jeszcze pedały - najpewniej kolejne Cranki, obecne po ~6 kkm mają już dość spore luzy na skrzydełkach no i niestety czasem zdarza się, że wypinają się. Możliwe, że wymienię również kierownicę - ta nie jest zła, szczególnie za przy takiej cenie i wadze, jednak stare gripy były węższe, ESI są szersze od innych, do tego klamki Formuli są długie no i zabrakło na kokpicie miejsca na rogi bez których jak na razie jeździ mi się dość dziwnie i o ile się nie przyzwyczaję to pewnie kupię jakąś prostą carbonową kierę 620. Planowałem jeszcze wymienić albo całe stery (chociaż średnio teraz mi się widzi rozkładanie sprzętu...), albo chociaż ten cholerny 2.5 cm stożek, który jest ciężki, brzydki i wysoki. Nie zastąpię go zwykłą podkładką ze względu na uszczelnienie, dlatego trzeba poszukać podkładki od innych Orbitów :(

 

SPECYFIKACJA:

 

Bar Plugs: (Korki) ESI - 4 g

Bottom Bracket: (Suport) - Shimano SM-BB70 - 76 g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula ORO K18 - 234,5 g

-Rotor: (Front): (Tarcza prz.) - Formula 160mm + śruby - 95 g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Formula ORO K18 - 250 g

-Rotor: (Front): (Tarcza tyl.) - Formula 160mm + śruby - 95 g

-Rear Adapter: (Adapter tyl.) - IS>PM 160mm - 33,5 g

Cables: (Pancerze i linki) - Niro / Jagwire / KCNC - 80 g

Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX HG-80 11-28 9sp - 227 g

Chain: (Łańcuch) - Shimano Deore XT HG-92 9sp - 268 g

Crankset: (Korby) - Shimano SLX FC M660 - 790,8 g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore XT M761A - 166,8 g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT M772 SGS - 221,6 g

Fork: (Widelec) - Fox F100 RL O/B - 1555 g

Frame: (Rama) - Merida Ninety-Six 3000-D 18" - 2613,9 g

Grips: (Gripy) - ESI Grips Racer's Edge - 38 g

Handlebar: (Kierownica) - Boplight Team XL 580mm - 165 g

Headset: (Stery) - FSA Orbit ZS-3 - 80 g

Pedals: (Pedały) - Crank Bross Candy C - 305 g

Rear Shock: (Damper) - DT M210 + manetka - 265,7 g

Seat: (Siodło) - Selle Italia SLX XC Gel Flow - 174 g

Seatpost: (Sztyca) - Bontrager XXX Lite - 185 g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Merida - 26,3 g

Shifters: (Manetki) - Shimano Deore XT M770 - 251,4 g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - FSA + New Ultimate Carbon - 31,8 g

Starnut: (Gwiazdka) - FSA - 9 g

Stem: (Mostek) - New Ultimate - 104 g

Tire (Front): (Opona przednia) - Shwalbe Nobby Nic 2.1 Evo - 483 g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Geax Saguaro 2.0 - 551 g

Top Cap: (Top cap) - KCNC - 7 g

Tubes: (Dętki) - Stan No Tubes - 135 g

Wheel Front: (Koło przednie) - 708 g

-Hub: (Piasta) - Novatec D711SB - 140 g

-Rim: (Obręcz) - ZTR Olympic - 365 g

-Spokes: (Szprychy) - Sapim D-Light (32) - 155 g

-Nipples: (Nyple) - Pillar - 11 g

-Skewer: (Zacisk koła) - Dartmoor Bolt-on -31 g

-Rim tape: (Opaska) Caffe Tubeless yellow - 6 g

Wheel Rear: (Koło tylne) - 849 g

-Hub: (Piasta) - Novatec D712SB - 273 g

-Rim: (Obręcz) - ZTR Olympic - 367 g

-Spokes: (Szprychy) - Sapim D-Light (32) - 155 g

-Nipples: (Nyple) - Pillar - 12 g

-Skewer: (Zacisk koła) - Dartmoor Bolt-on -36 g

-Rim tape: (Opaska) - Caffe Tubeless yellow - 6 g

 

Total: 11079,3 g

 

Cóż, jak widać waga nie powala głównie ze względu na wagę ramy, na full carbonie spokojnie byłoby 10 kg, jednak jak na razie wydaje mi się, że 11 kg jest w pełni satysfakcjonujące i nie mam takiego parcia na wagę :)

Wagi niektórych elementów podane są dość dokładnie, ponieważ wagę jubilerską nabyłem dopiero przy kupnie śrubek alu i Ti a nie chciało mi się już wszystkiego ważyć jeszcze raz, w każdym razie wagi mogą się różnić od tych, które są na mojej picasie - sprzęt głównie odchudzony przez zmianę śrubek :)

 

Więcej zdjęć roweru znajduje się pod adresem: Picasa Web Albums - Adam Safiański - Rower 2

A zdjęcia części na wadze tu: Picasa Web Albums - Adam Safiański - Części na wadze

 

Zapraszam do oceniania i komentowania :)

 

 

ZDJĘCIA

 

IMG_6399.JPG

 

IMG_6416.JPG

 

IMG_6516.JPG

 

IMG_6492.JPG

 

IMG_6531.JPG

  • Mod Team
Napisano

Safian,przykro to stwierdzić,ale ten rower jest ohydny. Sorki....

 

Hamulce dotarte? Oro dysponuje raczej niezłą mocą i przyzwoitą modulacją,więc albo niedotarte,albo kiepskie klocki, albo zbyt dużo sobie obiecywałeś :)

Prywatnie wywaliłbym telewizorki z manetek i zamieniłbym miejscami manetki z hamulcami.

Czemu taki dobór opon ( głównie Saguaro )?

Jak tak patrzę, to rama faktycznie nieco ciężka.

 

Aha- masz ohydny rower.

  • Mod Team
Napisano

Hamulce dotarte? Oro dysponuje raczej niezłą mocą i przyzwoitą modulacją,więc albo niedotarte,albo kiepskie klocki, albo zbyt dużo sobie obiecywałeś :)

Prywatnie wywaliłbym telewizorki z manetek i zamieniłbym miejscami manetki z hamulcami.

Czemu taki dobór opon ( głównie Saguaro )?

Dotarte, może tarcze są trochę tłuste, czy coś, nawet zblokowanie tylnego koła nie przychodzi z łatwością, więc coś jest nie tak.

Zamiana miejsca nie jest niestety możliwa, próbowałem. Klamka ma to zgrubienie na śrubę z miejscu pomiędzy kierownicą a obejmą i niestety się nie mieści, musiałbym albo ustawić manetki pionowo, albo klamki poziomo - nie da rady :/

Opony? Przed zakupem czytałem testy i opinie o wszystkim - NN jest bardzo lekki, zapewnia dobrą przyczepność i bajecznie łatwo go uszczelnić. Saguaro z tyłu na pewno wolniej się zużyje niż zużyłby się NN z tyłu, do tego jest dość szybka no i nie jest tak łatwo, jak w przypadku NN, ale też da się uszczelnić bez kompresora :P

Chociaż na oponach dużo nie przejeździłem (jak pisałem wyżej - od momentu wyrzucenia dętek wcale).

 

A wygląd... cóż, o gustach się nie dyskutuje, najważniejsze, że mi się podoba :D

Nie przepadam za kolorowymi wodotryskami (była tu na forum kiedyś taka Merida - FLX chyba - zielono-niebiesko-czarno-srebrna), dlatego jest jak jest :)

  • Mod Team
Napisano

To nie pytania są głupie, tylko odpowiedzi :D

Ogólnie rama ma nieco dziwne mocowanie pancerzy - na takie zaciski skręcane śrubami - 2 dolne zaciski mają dłuższe śruby (i ich rozstaw jest chyba taki jak śruby w koszykach), więc pewnie na nie przykręca się koszyk.

Bidonu nie używam, więc raczej nie będzie mi dane sprawdzić :)

 

Tu widać o co chodzi: https://picasaweb.google.com/115233948561389521694/Rower2#5697876045729921906

  • Mod Team
Napisano

Jak radzi sobie saguaro w śniegu ?

Nie wiem, nie jeździłem ze względu na brak zimowych ciuszków, trzeba będzie coś kupić, na razie zarzucę trenażerowe koło i pokręcę w domu oczekując ocieplenia :<

 

A śrubki, podkładki to właśnie pro-bolt :)

 

@DOWN: Tak, przewody nieco za długie - nie skracałem jeszcze hamulcowych, trzeba będzie się tym zająć.

  • Mod Team
Napisano

Podejrzewam ,że na szerszej kierownicy zamiana miejsc między hamulcami a manetkami będzie bezproblemowa.

Przewodu hamulcowe (chyba) nieco za długie.

zawieszenie ramy pracuje bardzo ładnie, chociaż nie jest super czułe to prawie nie buja

Się mi widzi ,że to wpływ sporej fabrycznej kompresji tłumika. Ale wszak to rama wyścigowa,więc takie zachowanie jest raczej pożądane.

Napisano

Gratuluje fajnej maszyny:)

Można by z niego urwać parę gram tanim kosztem np adaptery accenta.

Wywalił bym oczywiście telewizorki bo niby czemu one służą.

Pytanie mam odnośnie gripów ESI, jak się na nich jeździ w porównaniu do KCNC ?

  • Mod Team
Napisano

Heh, gripy KCNC to jest totalna porażka - twarde i wąskie, jedynie wagą nadrabiają. ESI są mięciutkie, szersze no i jak dla mnie bardzo wygodne a dłoń dosłownie się do nich przykleja.

Do telewizorków jestem jakoś przyzwyczajony - tak, wiem, że są niepraktyczne, ale co ja poradzę, że często mi się przydają? Zdjąłem kiedyś na próbę, ale nie umiałem się przyzwyczaić :)

Co do kierownicy to jest biała, ponieważ miał być biały widelec, ale wyszło jak wyszło, przynajmniej do gripów pasuje ;)

Napisano

Ładnie pasuje amortyzator do ramy, ale kolory na zdjęciach wyblakłe... :P Fajny rower.

 

Waga ramy mnie zaskoczyła, wg deklaracji producenta można było pesymistycznie zakładać 2,6 kg z damperem (a optymistycznie <2,5 :) )...

Napisano

A ja mam pytanko, czy Tobie ten zestaw kaseta 11-28 i przerzutka XT chodzi dobrze? Mam na myśli, czy na biegach 1-2-3 z tyłu i małej lub środkowej zębatce z przodu nie przeskakuje łańcuch, dobrze zmieniają się biegi? Ja mam podobną kasetę i przerzutkę SLX SGS i mam takie problemy (napęd nowy). Na forum jest temat o tym, ale nie wiem czy problem dotyczy wszystkich przerzutek Shadow, czy może XT jest na to odporny?

  • Mod Team
Napisano

Hym, z przodu łańcuch ładnie przeskakuje przy zmianie biegów, z tyłu jakkolwiek bym nie regulował są jakieś drobne problemy z precyzją działania (zwykle przy zrzucaniu na mniejsze 'nie widzi' koronki 12T), ale na pozostałych koronkach działa bardzo ładnie.

A z przodu łańcuch nie przeskakuje na żadnym przełożeniu z tyłu, nawet na największych skosach (-:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...