toczi Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Witam, to mój pierwszy post więc witam wszystkich i proszę o wyrozumiałość Czytam zawzięcie forum od paru dni i postanowiłem się zarejestrować, czuję że wsiąknę tu na dłużej . Co do tematu: planuję zakup pierwszego poważniejszego roweru, wcześniejszy służył mi sporo ponad 10 lat (od komunii), od dawna marzyła mi się Merida Matts 40-D, model jeszcze 2009, jednak po głębszym studiowaniu forum, przeglądaniu ofert sklepów i Allegro wybór padł na Krossa Level A2 Disc model 2011. Znalazłem go w 2 sklepach: http://www.mudserwis...708129e9880b0f9 http://allegro.pl/no...2037591550.html Zauważyłem, że różnią się amortyzatorem: w pierwszym rowerku jest Suntour XCM-V3 HLO, a w drugim ma na końcu oznaczenie DLO. O ile do pierwszego jest trochę info w sieci, to do drugiego już nie, więc chciałem zapytać czym się różnią oraz który jest lepszy. O pierwszym w sklepach pogrubioną czcionką piszą, że "prezentowany model posiada hydrauliczną blokadę skoku!" Czy to jest ta różnica? Drugie pytanie (nie znalazłem info nigdzie): czy te rowery mają blokadę skoku przy kierownicy, ewentualnie czy jest możliwość założenia takiej manetki? Do mojego wzrostu (192cm) oraz po zmierzeniu długości od krocza do ziemi wyliczyłem, że odpowiednią ramą będzie 21", a strasznie podoba mi się wersja w kolorze białym, więc jestem skłonny dołożyć te 50zł, chyba że te amortyzatory mają jakąś istotną różnicę z przewagą na wersję HLO. Ostatnie chyba pytanie: na forach piszą, że XCM nie jest zbyt twardy i wytrzymały: czy ważąc nieco ponad 100kg jest jakaś szansa, że wytrzyma jakiś czas pozwalając sobie na nieco ostrzejszą jazdę? Bardzo proszę o opinie na temat tego roweru, ewentualnie jakieś sugestie co do innych w przyzwoitej cenie. P.S. Nie ukrywam, że zależy mi również na wyglądzie (a Level A2 jest piękny ). P.S. 2 Tak, uparłem się i chcę mieć hydrauliczne tarczówki. Mam uprzedzenia do V-ek i bardzo dobre doświadczenia z tarczami w hydraulice. Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie pomocne podpowiedzi.
HashMap Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Może w opisie jest błąd. W amortyzatorach Suntour jest coś takiego, jak LOD, czyli blokada z tłumieniem powrotu. Ale tego chyba nie ma w XCM-ach. Ewentualnie może chodzić o to, że ma mocowanie na tarcze i lock-out (disc + lock-out = DLO ;p). Ale ten pierwszy też to ma. Podejrzewam, że to te same amorki, ale lepiej się upewnić. Najlepiej zapytaj u sprzedawcy. Ja ważę trochę ponad 70kg i jak dla mnie XCM v3 HLO teraz jest za twardy. Może zmieni się to, gdy będzie cieplej. Ponad 100kg to będzie duże obciążenie dla tego amortyzatora, szczególnie z hamulcami tarczowymi.
Gość Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Że się podepnę od razu pod temat. Też planuję kupić tego Krossa, tyle, że zwykłęgo, nie Disca, no i na stronie Krossa (http://www.kross.pl/...mtb-xc/level-a2) o tym modelu jest informacja, że amortyzator ma blokadę skoku: Widelec Suntour XCM V3 RL (skok 100mm, zdalna blokada) To jak wkońcu z tym jest- xcm-y mają blokadę, czy nie? I jak działa ta zdalna blokada? Sorki, ale nie miałem jeszcze żadnego roweru z blokadą, a nie mam u kogo tego wytestować.
HashMap Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Na kierownicy masz dźwigienkę, która włącza blokadę amortyzatora bez zsiadania z roweru. A działa to w ten sposób, że usztywnia amortyzator, przez co rower nie buja się przy jeździe po płaskiej drodze. Blokadę trzeba wyłączać do jazdy w trudniejszym terenie.
doms Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Mając blokadę na goleni też nie trzeba zsiadać z roweru
HashMap Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Regulamin, punkt 2i. Ale musisz się schylić. Za duży wysiłek . Blokada musi być hydrauliczna, żeby nie zsiadać z roweru.
toczi Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Napisano 15 Stycznia 2012 o tym modelu jest informacja, że amortyzator ma blokadę skoku: Widelec Suntour XCM V3 RL (skok 100mm, zdalna blokada) Jak na moje to chodzi tutaj o Remote Lock, czyli właśnie zdalna blokada, a więc będzie odpowiednia manetka na kierownicy. Niestety w moim rowerku tego nie ma, więc dalej zastanawiam się, jak to z tą blokadą jest... Blokada musi być hydrauliczna, żeby nie zsiadać z roweru. Więc jeśli w tym w wersji DLO nie wspominają nic o hydraulice, to będę musiał zejść z roweru by włączyć blokadę? Czy ewentualnie wystarczy się schylić. Dalej pozostaje więc pytanie czy istnieje jakaś możliwość założenia manetki służącej do blokady
HashMap Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Dźwignia do blokady na kierownicy jest dopiero w modelu na 2012. W HLO można przełączyć blokadę na goleni bez zsiadania z roweru, ale raczej nie da się podłączyć zdalnej dźwigienki. To jest możliwe tylko w RL. A czym jest to DLO, to nie wiem. W mudserwis, z którego kupiłem mój rower, a który powinien być w katalogowej specyfikacji, jest napisane, że amortyzator to XCM v3 HLO. Ale już po kliknięciu zakładki geometria i specyfikacja, jest napisane, że to DLO. Na stronie Kross'a w polu amortyzatora jest wpisane DLO. Ale na stronie Suntour'a nie ma takiego modelu. Szperając trochę w sieci, doszukałem się takiego rozwinięcia skrótu DLO - dynamic lockout system. Ma on polegać na tym, że amortyzator nie jest blokowany całkowicie i zostawiony jest pewien margines ruchu. Do czegoś takiego blokada musiałaby być hydrauliczna, co wskazuje na amortyzator HLO. Ale na 100% nie wiem. Jutro obejrzę mój amortyzator bardziej dokładnie. Na przełączniku blokady, o ile dobrze pamiętam, jest napisane dynamic coś tam, więc to może być to.
toczi Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Napisano 16 Stycznia 2012 DLO - dynamic lockout system. Ma on polegać na tym, że amortyzator nie jest blokowany całkowicie i zostawiony jest pewien margines ruchu. Do czegoś takiego blokada musiałaby być hydrauliczna, co wskazuje na amortyzator HLO. To mogłoby wyjaśniać dlaczego w jednej specyfikacji podają DLO a w drugiej HLO mimo, że jest to ten sam amortyzator. OK, ta wątpliwość została rozwiana. Do zakupu muszę poczekać do końca miesiąca, więc mam jeszcze czas na zmianę swojej decyzji, choć myślę że ten rowerek jest na początek jak najbardziej słuszny.
HashMap Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 Na moim amortyzatorze jest oznaczenie HLO. Więc w tym wypadku DLO prawdopodobnie równa się HLO. Jednak na Twoim miejscu zastanowiłbym się, czy przy Twojej wadze warto brać wersję z hamulcami tarczowymi do tego amortyzatora. Pewnie dość szybko złapie luzy.
toczi Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Napisano 16 Stycznia 2012 Jestem przygotowany na to, że amortyzator pójdzie do wymiany na jakiegoś air'a, cudów i tak przy mojej wadze nie zdziałam. Głównie to zależy mi na zakupie przyzwoitego roweru w przystępnej cenie, bo na jeden strzał nie mam wielkiej sumy na wydanie. Będę zadowolony, jeśli amortyzator będzie w miarę sprawnie wybierał nierówności, niekoniecznie zaś żeby wytrzymał nie wiadomo ile. Pewnie spora część moich podróży to asfalt, ale w terenie też lubię pośmigać A jak jest z łożyskowaniem w tym rowerze? Mogę liczyć na łożyska maszynowe czy raczej nie?
HashMap Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 W piastach są podwójnie uszczelniane łożyska kulkowe.
toczi Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Napisano 16 Stycznia 2012 Ehh, nie zdążyłem edytować A dopisać chciałem: Hamulce jakie preferuję już pisałem, nie sądzę, że zmienię opinię ;p Po wymianie amortyzatora na coś lepszego nie powinien łapać szybko luzów, tak mi się wydaje. Swoją drogą - wymienił już ktoś amortyzator w tym rowerze na air'a? Jaki polecacie do mojej wagi w cenie nie przyczyniającej się do zawału?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.