Aril Napisano 18 Lutego 2006 Napisano 18 Lutego 2006 Witam Mam od 2 lat Authora Kinetica - korba suntour, zrobiłem na nim 3600 km i.....nie wymieniałem łańcucha Teraz mi przeskakuje łańcuch na środkowej tarczy w przedniej zembatce. waham sie co robić bo chciałem kupić nowe zembatki przód: Accent sonora XC(230zł), Tył: shimano XT(160zł) + łańcuch też XT na 8(60zł). Czy życzywiście muszę wymienic to wszystko?? Czy jakbym zmienił tylko łańcuch, to czy by nieprzezkakiwało? jeśli tak to ile bym na tym pojeździł ? Jeśli ktos coś może powiedziec na ten temat to bardzo proszę. Jeżdzę bardziej cross country.
von Lauenberg Napisano 18 Lutego 2006 Napisano 18 Lutego 2006 Prawdopodobnie, a nawet na pewno, stara kaseta nie przyjmie nowego łańcucha. Musisz zmienić całość napędu. Zastanów się nad korbami innej firmy, za tą cenę masz wielki wybór, nie ufałbym Accentowi. To nowa, polska (?) firma, nie ma doświadczenia w produkcji korb.
KrzysiekK2 Napisano 18 Lutego 2006 Napisano 18 Lutego 2006 Witam Najprosciej byloby zmienic sama srodkowa tarcze z przodu, ale to tez prawie pewne ze stary lancuch bedzie i po nie przeskakiwal, wiec szkoda zawodu. Nowy lancuch bedzie przeskakiwal po zebatce w korbie jak i po kasecie(na pewno), to pewne, tez tak mialem. Wiec moim zdaniem wyjsciem jest wymiana napedu, tak jak wspomnial kolega przed. P.S. Nigdy nie mialem nic z Accent, ale te zmysle ze nie warto ryzykowac, w tej cenie jest duzo sprawdzonych rzeczy. Pozdro
Aril Napisano 18 Lutego 2006 Autor Napisano 18 Lutego 2006 . Chciałem kupic nową korbe LX ale jest taki problem że dowiedziłem sie że jest to sprzęt przeznaczony do układu 9-rzedowego, a niestety ja mam 8. Znajomy mi powiedział że jakbym kupił tego Lxa to mi sie szybciej zuzyje gdyż inne śiły na niego działają (jest przeznaczony poprostu do wąskiego łańcucha) A o accencie słyszalem dobre opinie. To jedno juz wiem na pewno- muszę wymienić cały naped, tylko nie wiem jaka korbe wziąć która by pasowała pod moją 8. Jakieś pomysły??
dayus Napisano 18 Lutego 2006 Napisano 18 Lutego 2006 Ten znajomy wałki Ci ćisnie Poprostu wode leje jak mało kto. Wszystko bedzie działac nan apedzie 8spd z korbą LX,czy nawet XT i XTR
Aril Napisano 18 Lutego 2006 Autor Napisano 18 Lutego 2006 Ten znajomy wałki Ci ćisnie Poprostu wode leje jak mało kto. Wszystko bedzie działac nan apedzie 8spd z korbą LX,czy nawet XT i XTR Nie wykluczam tago ale staram sie logicznie myślec i tak sobie myśle : LX jest do wąskich łańcuchów (TAK?) wiec musi miec i węższe tarcze, wiec samoczynnie są tam większe siły, a jeżeli założe normalny łańcuch (musi pasowac pod kasete) to już całkiem może byc klapa. odp.
KrzysiekK2 Napisano 19 Lutego 2006 Napisano 19 Lutego 2006 Korby LX, czy tez inne nie sa robione do waskich lancuchow, kazdy bedzie dzialac dobrze, bo i tez miedzy nimi nie ma duzej roznicy jesli chodzi o szerokosc. To samo dotyczy sie tarcz. Grubsze sa znikomie i tylko w drogich korbach aby zaoszczedzic na wadze itp. Jesli kupisz LX-a, lancuch i kasete shimanowska, nie bedzie zadnego problemu. Jak cos to pytaj bez wahania, po to jest forum. Milej zabawy, ja tez szykuje sie do wymiany napedu.
amoniak Napisano 19 Lutego 2006 Napisano 19 Lutego 2006 Accent to nie jest polska firma tylko czeska A korby dla accenta robi RPM Imho warto za te pieniądze jak masz suport jak nie to lepszym rozwiązaniem jest zakup LX na allegro Korba 230 + 100 za suport masz 330 zł korba+suport Za 350 masz Korbę LX ze zintegrowanym suportem IMHO warto gdzyż LX będzie sztywniejszy i lżejszy tu masz jeszcze taniej za 320 zł
Gość Gość Napisano 19 Lutego 2006 Napisano 19 Lutego 2006 Dobra, to zakładam że biore Lxa ale ten tańszy co mi podałeś ma 48 zembów - to znaczy że można na nim więcej wycisnąć, ale czy nie będzie lepsza 44?? Poprostu jakie stopniowanie wziąć? 48/36/26 czy 44-32-22 ??? Aha jeszcze jedna sprawa:) jeśli chodzi o suport lx ma zintegrowany, ale czy nie bedzie problemu z lina łańcucha czy coś ? to jest jakiś uniwersalny suport?
Gość Gość Napisano 19 Lutego 2006 Napisano 19 Lutego 2006 sory ten post wyżej to ode mnie tylko zaapomnieałem sie zalogowac:) I mam jeszcze takie pytanie czy nie bedzie problemu z przezudką bo miałem od nowosci Acere mocowaną pod suport ale wymienilem na Lx-a normalnie mocowaną ( skoro Lxa to chyba powinno byc wpożąsiu skoro korba z tej samej serii)
Aril Napisano 19 Lutego 2006 Autor Napisano 19 Lutego 2006 !@#$%^ teraz to by wypadało powiedziec że te dwa posty powyzej to odemnie sory, wybaczcie jestem tu nowy i jeszcze nieprzywyklem do zwyczajow tu panujących:)
amoniak Napisano 21 Lutego 2006 Napisano 21 Lutego 2006 Jeśli rower do XC to zdecydowanie 44/32/22 Jeśli treking czy atb to może być 48/36/26
dużepiwo Napisano 21 Lutego 2006 Napisano 21 Lutego 2006 Kup tego lxa. Bardzo dobra korba i na pewno będzie pasować. Weź tą 44t. Do kompletu kasete SRAM 5.0 i łańcuch sram PC-48. Nie kupuj łańcucha Pc-58 bo jest dużo droższy i nielepszy. Ja mam taki zestaw i sobie chwale. Przedtem też miałem korbe suntoura, tyle że nie dotrzymała sie do 3 łańcucha. :025:
Aril Napisano 22 Lutego 2006 Autor Napisano 22 Lutego 2006 kupie tą korbe lx, a kasete chciałem kupić XT (na ósemke oczywiście) - Myślicie że będzie dobra?? a łańcuch to chciałem kupić jakiś miękkszy bo chcę częściej zmieniac łańcuchy ale nie katować napedu, także myśle że jakiś Alivio ( IG ) by starczył.
dużepiwo Napisano 22 Lutego 2006 Napisano 22 Lutego 2006 miękkszy bo chcę częściej zmieniac łańcuchy ale nie katować napedu, także myśle że jakiś Alivio ( IG ) by starczył. eee. głupio moim zdaniem. lepiej kup 3 takie łańcuchy, przejedź na każdym po 1000 km a potem jeździj na najkrótszym. z kasetą sram 5 na pewno starczy na ponad 10 kkm, oile nie kosisz łańcucha i nie jeźdisz po dnie bagna oraz nie zapominasz o smaorowaniu
Gość Gość Napisano 22 Lutego 2006 Napisano 22 Lutego 2006 eee. głupio moim zdaniem. lepiej kup 3 takie łańcuchy, przejedź na każdym po 1000 km a potem jeździj na najkrótszym. z kasetą sram 5 na pewno starczy na ponad 10 kkm, oile nie kosisz łańcucha i nie jeźdisz po dnie bagna oraz nie zapominasz o smaorowaniu Dobra, nich bendzie i Sramowski łańcuch, tylko nie rozumiem o co ci chodzi:"... a potem jeździj na najkrótszym...."?? Ale jak na razie to mam najwiekszy dylemat mam co do kasety bo chcailbym tego XT, tylko nie wiem czy warto bo trza przyznać że jest on stosunkowo drogi (160zl) a taki Sram 5 koło 70zł bodajże, róznica jest spora...ale czy równie duża jest różnica w jakosci??? <HELP>PLZ!! bardzo dzienkuje wogóle za wszystkie opinie, naprawde bardzo mi pomogły:)
Aril Napisano 22 Lutego 2006 Autor Napisano 22 Lutego 2006 aaaaa...psia krew..znowu z tym logowaniem. :)Sorry:)
dużepiwo Napisano 24 Lutego 2006 Napisano 24 Lutego 2006 Otóż sprawa wygląda następująco: Łańcuchy się zużywają i w miarę jeżdżenia stają się coraz dłuższe. Im dłuższy łańcuch tym bardziej zużywa napęd. Więc wbij gwóźdź w ścianę albo gdiześ indizej powieś na nim 2 łańcuchy. Na trzecim jeździj. Gdy łańcuchy będą wisały możęsz łatwo porównać który jest najkrótszy i ten założyć na rower. 3 Łańcuchy to chyba najepsza ilość, bo wymiana łańcucha co 1000 km sie nie opłaca, a jazda na jednym za szybko zurzyje napęd. Co do kasety SRAM 5.0: uważam że jest bardzo dobra. Mam 3 łańcuchy, 3500 km, zawody i treningi i nie wygląda na specjalnie zuzytą. Myśle że starczy mi do końca tego roku, mimo że jeździłem w zimę, będe jeździł w zimę i będe na maratonach. Potem przesiadam sie na 9 rzędów. Wsystko jasne?
Aril Napisano 25 Lutego 2006 Autor Napisano 25 Lutego 2006 Tak, wszystko jest jasne, thx. Spróbuje chyba tej techniki z 3 łańcuchami (tylko wydaje mi sie że jak mam 3 łancuchy takie same i na każdym przejade po 1000 km to one powinny byc tak samo rozciągnięte, ale w praktyce fakt, może być inaczej, zobaczymy). Kupiłem już na Allegro tą korbe lx i łańcuch srama pc-48. Zwykle smarowałem napęd Fishline-m teflon+, lub croos country,ale wole z teflonem bo nie robi sie takie dziadostwo i wogóle ( ale tylko do suchych warunków) a jak jade gdzieś w gory to smaruje croos country, bo nigdy nie wiadomo po czym będziesz musiał jeździć (jakas rzeczka kałuże itp) pozdrówka
dużepiwo Napisano 25 Lutego 2006 Napisano 25 Lutego 2006 Jak przesiadałem sie na nową korbe i kasete to zacząłem sie przyzwyczajać do szybszej kadencji. W efekcie 3 łańcuch dogonił długością pierwszy gdy miał 1300 km, a pierwszy 800. Jak bedziesz jeździć równomiernie to żeczywiście łańcuchy będą tej samej długości, ale nie 3 a dwa, bo jeden bedziesz używać i ten właśnie będzie sie wyciągał. Różnice będą w milimetrach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.