wujekp Napisano 13 Stycznia 2012 Napisano 13 Stycznia 2012 Witam! Po przeczytaniu duuuużej ilości postów na tym oraz innych forach zawięziłem obszar poszukiwań do 3 modeli: Kross level A4 2011 - 1799 Unibike Evolution 2011 - 1565 Kross level A2 2011 - 1299 Rower w zamyśle przeznaczony głównie do jazdy miejskiej, dojazdów do pracy (część odcinka biegnie przez las) oraz (rzadziej) dłuższych wycieczek poza miasto. Trochę o mnie - 188cm, ok 96kg wagi, w kroku 88cm. I teraz pytanko - czy warto dopłacać do A4 te 500zł różnicy? Czytałem, że tylna przerzutka lepsza, że ma hamulce tarczowe ale poszczególne nazwy niezbyt dużo mi mówią, stąd prośba o wyjaśnienia (np. czy te tarczówki są coś warte?) Z tego co wnioskuję najbardziej korzystny cena/jakość jest Unibike (lepsza tylna przerzutka). Jest jedno małe ale - w ofercie sklepu internetowego największy rozmiar ramy to 19', ja jednak bardziej skłaniam się ku 21'. Tu drugie pytanko - czy ktoś może orientuje się, czy gdzieś w Poznaniu można przymierzyć jakiś z ww. modeli? (byłem np. w Cykloturze, który wg strony Krossa jest oficialnym dealerem tych rowerów w moim mieście i sprzedawca mocno się zdziwił na tą wiadomość, gdyż nie mieli ani jednego Krossa - głównie Meridy). Wolałbym przed kupnem na sobie zobaczyć czy rama 21' jest mi rzeczywiście potrzebna. Jeśli ktoś ma jakieś propozycje, opinie - z chęcią wysłucham. Z góry dzięki za pomoc.
AXE95 Napisano 13 Stycznia 2012 Napisano 13 Stycznia 2012 Z tego co widzę to unibike najlepszy. Co do 500 zł i A4 to jest tobie to niepotrzebne bo do jazdy w mieście v brake się lepiej spiszą. Zresztą nawet jak kupisz komplet za 200 zł avid single digit 7 to będą i tak lepiej hamować niż te w A4. Hamulce tarczowe nie są ci w ogóle nie potrzebne. Również udzielę ci porady bo mogę wnioskować że patrzysz tylko jaką mają rowery tylną przerzutkę co jest poważnym błędem. Również ważnym elementem roweru jest amortyzator który evolution ma najlepszy, korba przerzutka przednia, kaseta łańcuch i manetki. Mogę ci podpowiedzieć jeżeli nie znasz się na oznaczeniach to najlepiej wpisz je w google i tam ci wyskoczy jakiej klasy dany osprzęt jest np cs hg73 wyskoczy ci że deore LX czyli dobrej klasy. To chyba tyle.
blackiwan Napisano 13 Stycznia 2012 Napisano 13 Stycznia 2012 Jeżeli głównie do jazdy miejskiej to na pewno rama większa niż 19".
nemo2009 Napisano 13 Stycznia 2012 Napisano 13 Stycznia 2012 Jeżeli głównie do jazdy miejskiej to na pewno rama większa niż 19". Tylko z danych wynika,że idealna byłaby rama 19",a nawet 18,5".Ramy rowerów Unibike są długie,więc 19" w zupełności wystarczy.
wujekp Napisano 13 Stycznia 2012 Autor Napisano 13 Stycznia 2012 Na wstępie dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi. Po wyszukwaniu poszczególnych części rzeczywiście najciekawiej wygląda Unibike. Jeśli chodzi o ramę... co człowiek to opinia Dlatego wolałbym przekonać się "na własnej skórze" czy 19" Unibike'a starczy czy jednak kupię 21" Krossa. Może ktoś miał bezpośrednie porównanie wielkości ram tych dwóch rowerów? (zarówno 19" jak i 21") Zabrałem się za poszukiwania i po kilkunastu telefonach namierzyłem w Poznaniu dwa Krossy A2 (szkoda, że tylko z ramą 19"). Z Unibikem niestety będzie gorzej - nigdzie nie mają modelu 2011 a 2012 ma być w nieokreślonej przyszłości. Jeszcze poszperam ale raczej będzie ciężko... Jak tylko będę wiedział coś więcej to zdam raport
Mod Team michuuu Napisano 14 Stycznia 2012 Mod Team Napisano 14 Stycznia 2012 Jeżeli głównie do miasta to może coś z trekingo-crosowych poszukasz.
paweloko Napisano 14 Stycznia 2012 Napisano 14 Stycznia 2012 Mam ubibike evolution, rama 19", wzrost 177, noga 84. W starym makrokeszu miałem krutką rame 53cm w uni jest 58. Mostek 100mm był dlamnie za długi, teraz mam 75mm i giętą kierownice, jeszcze kupie 60mm i sprawdze. Siodełko mam conięte max do tyłu bo bołały kolana po 2km.
wujekp Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Napisano 15 Stycznia 2012 Jeżeli głównie do miasta to może coś z trekingo-crosowych poszukasz. Jedna odpowiedź i pół dnia szperania na forum... Z ciekawości poczytałem trochę o crossach - 28 calowe koła to interesująca alternatywa. Po zastanowieniu, myśle że w moim wypadku lepszym rozwiązaniem byłby 21" calowy cross. Wybrałem 4 modele w tym przedziale cenowym Rower Unibike Crossfire GTS 2011 - Ceneo.pl 1169 Rower Unibike Fusion 2011 - Ceneo.pl 1130 Rower Unibike Viper GTS 2011 - Ceneo.pl 1569 Z rozwiązań pośrednich jest jeszcze (wg opinii lżejsze MTB 26") Rower Kross Hexagon V6 2011 - Ceneo.pl 1199 Z tego co wyczytałem viper sprzętowo prezentuje się najlepiej. Mi natomiast z wyglądu najbardziej podoba się Fusion. Czy między tymi dwoma modelami występuje duża różnica klas? Może lepiej wybrać coś z pozostałych?
wujekp Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Napisano 16 Stycznia 2012 Wkradł się mały brak - 4 model to Rower Kross Evado 1.2 2011 męski - Ceneo.pl Jakieś sugestie?
wujekp Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Napisano 16 Stycznia 2012 fusion to nie cross Racja, mój błąd. Przyznam szczerze, że mimo tego, iż Viper sprzętowo wygląda najkorzystniej to jednak wygląd jego ramy mnie dość mocno odpycha... Czy ktoś może polecić jakiś inny rower crossowy o podobnym bdb stosunku cena/jakość?
JemJogurt Napisano 16 Stycznia 2012 Napisano 16 Stycznia 2012 Tylko z danych wynika,że idealna byłaby rama 19",a nawet 18,5".Ramy rowerów Unibike są długie,więc 19" w zupełności wystarczy. Jak on ma 188 wzrostu to idealna rama to 18,5?? Jeszcze do jazdy miejskiej?? Ja mam 185, ale dłuższe nogi i mi 21" pasuje, może bym zmienił na 20", ale na 19" to już wątpię, a rzadko co podróżuje miastem. Wracając do topicu, znajomy dojeżdża na Rower Unibike Viper i bardzo sobie go chwali, jako środek transportu z pkt a do b .
wujekp Napisano 17 Stycznia 2012 Autor Napisano 17 Stycznia 2012 Poszperałem trochę po necie i znalazłem takie modele: Rower krosowy Univega Terreno 300 2009 | Oferta SPECJALNA | Sklep Rowerzysta.pl rowery 1499 Rower Felt QX 70 M 2011 plus licznik SIGMA BC1009 GRATIS! FELT 1569 Rower Trek 4300 2011 - Ceneo.pl 1614 Rower Trek Cross Hybrid 7200 2011 - Ceneo.pl 1614 Rower crossowy Wheeler Cross 6.3 M 2011 | Cross | Sklep Rowerzysta.pl rowery 1763 Rower krosowy Kellys Neos Black 2011 | Cross | Sklep Rowerzysta.pl rowery 1869 Rower crossowy KELLYS Axis Red 2011 | Rowery Cross | Flowerbike.pl 1889 Rower krosowy Univega Terreno 400 2010 | Cross | Sklep Rowerzysta.pl rowery 1999 Czy ktoś bardziej obeznany w temacie mógłby je porównać z Kross 2011 Evado 1.2 - Rowery Kross 2011 - Rowery Kross - Sklep rowerowy Mudserwis 1299 oraz ROWER UNIBIKE VIPER GTS model 2011 (Dostawa Gratis) castor24.pl 1569 Z góry dzięki!
wujekp Napisano 19 Stycznia 2012 Autor Napisano 19 Stycznia 2012 Czy ktoś mógłby się pokusić o porównanie tych rowerów? Jestem w temacie kompletnie zielony i miłoby było, gdyby ktoś wybrał chociaż najlepszą trójkę.
Mod Team Pixon Napisano 19 Stycznia 2012 Mod Team Napisano 19 Stycznia 2012 Mieszasz rowery crossowe z mtb (Trek 4300 z resztą) Nie wiem czy to pomyłka, czy zamierzony cel. Podajesz linki do stron na których nie ma umieszczonej pełnej specyikacji, jest raptem zdjęcie rowerów. Zerknąwszy okiem, najlepiej z tej gamy rowerów wypada Unibike Viper. Ciekawą również opcją jest kupno tej przecenionej Univegi, z jednym ale. Pokazane zdjęcie to nie jest ten rower. Patrząc na opis nie jest zgodny z fotografią. Pozostałe modele zbliżone cenowo różnią się drobnostkami. Musisz sam wybrać co chcesz mieć napisane na ramie.
wujekp Napisano 20 Stycznia 2012 Autor Napisano 20 Stycznia 2012 Dzięki za odp. Pomieszanie crossów z MTB to rzeczywiście mój błąd - po zastanowieniu i przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw jestem zdecydowany na crossa. Poszukiwania zawęziłem do 3 rowerów Rower Unibike Viper GTS 2011 - Ceneo.pl Rower Kross Evado 1.2 2011 męski - Ceneo.pl Rower Felt QX 70 M 2011 - Ceneo.pl Rozumiem, że jakościowo umieściłbyś je następująco? Viper>Felt>Evado Z góry dzięki za odp. Ewentualnie jeszcze roważałbym: Rower Merida Crossway TFS 100-V 2011 - Ceneo.pl Rower Merida Crossway Tfs 100-V 2012 - Ceneo.pl
Mod Team Pixon Napisano 21 Stycznia 2012 Mod Team Napisano 21 Stycznia 2012 Najlepiej osprzętowo z wybranych przez ciebie rowerów przedstawia się Unibike, jest równiez najdroższy. Kross i Felt to właściwie te same rowery, Kross ma hamulce tarczowe, które raczej nie są potrzebne w turystyce. No chyba, że zakladasz sakwy, ładujesz bagaż i jedziesz na alpejskie przełęcze - to tak. Felt wedlug mnie ma najładniejszą rame z pośród tutaj typowanych rowerów. Obie Meridy również wpasowują się w dwa poprzednie modele. Są między nimi drobne różnice, jak na przyklad lepsza przerzutka przednia na korzyść Meridy. Gdybym ja miał wybierać rower wziąłbym Felta, bardo podoba mi się rama. Wiem, ze osprzet óglbym w trakcie użytkowania upgradeować i ostatecznie wyszedlby mi ładny i dobry osprzetowo rower. Jesli do ciebie bardziej przemawia osprzęt, to powinieneś wybrać Unibike, ktory ma najlepszy z tych rowerów.
mklos1 Napisano 21 Stycznia 2012 Napisano 21 Stycznia 2012 Kross ma hamulce tarczowe, które raczej nie są potrzebne w turystyce. To zależy jak na to patrzeć. Ja ważę 100 kg, rower 16kg (Trans Alp) + do 5 kg ładunku w sakwach. Klocki w V-kach, które przewidział producent średnio dają sobie radę, wysiadają w niskich temperaturach. Musiałem zmienić. Wrzuciłem jakiś czas temu Clarks CP-513 na czerwonych okładzinach. Jest lepiej, ale z tarcz byłbym bardziej kontent. Uważam też, że w rowerze wycieczkowym nie ma co się bić o osprzęt, bo zwykle charakterystyka jazdy jest taka - zapnij - zapomnij, nie wachluje się co chwila biegami (może trochę częściej w mieście). Posiadam także Levela A4. Na codzienne dojazdy do pracy, wycieczki szosowe (szczególnie długie) nie nadaje się - ale do lasu - jak znalazł Jedyne co można mieć temu rowerowi za złe, to amortyzator XCM, przez który rower na ulicy prowadzi się jak wóz drabiniasty i ma problem z wybieraniem nierówności przy większej prędkości.
Mod Team Pixon Napisano 21 Stycznia 2012 Mod Team Napisano 21 Stycznia 2012 Wiem, napisałem to również. Uważam jednak, że nie ma co przesadzać. Swego czasu przejechałem polskie góry z sakwami. Waga mnie, roweru i bagażu pewnie oscylowała w okolicach 110 kg. Nie rzadko trafiałem na załamania pogody, kiedy zjeżdżając z przełęczy w ulewie przyszło mi hamować przed kolejnymi zakrętami. Owszem różnie bywało. Ale nie róbmy teraz z hamulca v'ek inwaldy, który już się do niczego nie nadaje i najlepiej zamieniać go na tarczę. W pewnych okolicznościach v'ki to w dalszym ciągu bardzo dobre hamulce. Pakowanie się na siłę w tarcze w niektórych przypadkach jest nieuzasadnione ekonomicznie.
mklos1 Napisano 21 Stycznia 2012 Napisano 21 Stycznia 2012 W pewnych okolicznościach v'ki to w dalszym ciągu bardzo dobre hamulce. Nie przeczę. Pod warunkiem, że nie zostaną popsute przez kiepskie klocki Moje klocki wymieniłem gdzieś w ostatnich dniach listopada, było już dość chłodno. Zobaczymy jak czerwone Clarksy będą spisywać się w temperaturach +20, +30 stopni. Podejrzewam, że będę zadowolony. Są trochę dłuższe niż "fabryczne", stąd poprawa jakości hamowania.
Mod Team Pixon Napisano 21 Stycznia 2012 Mod Team Napisano 21 Stycznia 2012 Czerwone clarksy są miękkie dzięki czemu dobrze hamują, ale równie szybko się zużywają Ale to już dyskusja na inny temat
wujekp Napisano 21 Stycznia 2012 Autor Napisano 21 Stycznia 2012 Dzięki wszystkim za pomoc. Szczególne podziękowania dla Pixon (wiszę Ci piwko . Przemyślałem sprawę - raczej nie zamierzam w przyszłości bawić się w wymianę sprzętu i dlatego zdecydowałem Unibike'a Vipera. Mam nadzieję, że będę zadowolony. Co do tarcz - myślę, że moim przypadku nie są one aż tak potrzebne. Długo jeździłem na zwykłych klockach (nie v-ki) i też dawały radę. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.