Wiewiór Napisano 12 Stycznia 2012 Napisano 12 Stycznia 2012 Cześć, intryguje mnie pewna sprawa. Dlaczego im wyższe modele butów rowerowych, tym większa tendencja producentów do pakowania im podeszw z twardych materialów - plastików, kompozytów? Rozumiem, że usztywnienie podeszwy włóknem szklanym czy carbonem przekłada się na efektywność pedałowania i wagę. Dlaczego jednak sam protektor robią z twardych ŚLISKICH materiałów? Miałem kiedyś 661 Peak - nienawidziłem ich. Podczas podbiegania buty się ślizgały. Jeździłem nogami po kamieniach i korzeniach, łatwo było skręcić kostkę. Metalowe kolce tylko pogarszały sprawę. Teraz mam Shimano AM50 - sztywna podeszwa ale protektor z gumy, która wolno się ściera i zapewnienia 100% przyczepności. Szykuje się teraz do zakupu lekkich butów pod kostkę. Będą służyły w rowerze singlespeed MTB , będzie to szybki, lekki pomykacz na długie dystanse. Podeszwa ma być sztywna, ale nie chce w nich tańczyć na podbiegach a może być ich sporo ze względu na 1 bieg. Czy podeszwy butów Shimano klasy Competition MTB nadają się faktycznie do MTB w moim rozumieniu? Szczególnie mnie interesują m183
Sol Napisano 13 Stycznia 2012 Napisano 13 Stycznia 2012 Nie wiem dlaczego tak robią i też mnie to w sumie dziwi. M.in. dlatego podziękuję Sidi, mimo że leżą świetnie i są generalnie ok. Wolę coś co pozwoli pewniej utrzymać stopę na pedale w sytuacji, gdy nie udało się od razu wpiąć - co w terenie zdarza się całkiem często.
kapsell Napisano 13 Stycznia 2012 Napisano 13 Stycznia 2012 Fajne buciki, mam buty Shimano (nie ww model) i jestem zadowolony. Carbon na 5 cm2i inne tego typu rzeczy to wg mnie wodotryski i gadzeciki dla takich gostkow jak my (czyt. amatorow) zawyzajace skutecznie ceny butow.
Klosiu Napisano 13 Stycznia 2012 Napisano 13 Stycznia 2012 Ten but ma protektor z gumy, twardej, ale gumy. Dosyć dobrze się w tym biega, nie jest to przyczepność buta turystycznego, ale podbiegi jakoś idą, szczególnie z kolcami. Na mokrych skałach albo korzeniach trochę trzeba uważać.
Siurak Napisano 13 Stycznia 2012 Napisano 13 Stycznia 2012 Stawiam, iż idzie o wagę buta. Gumowe podeszwy mogą być cięższe od tych zrobionych z twardych tworzyw.
gello1 Napisano 13 Stycznia 2012 Napisano 13 Stycznia 2012 a więc tak jak ci pisałem na pw i koledzy wyżej. Podeszwa jest wykonana z włókna szklanego a sam bieżnik z gumy no i zaleta to kołki. Tu masz dzisiejsze zdjęcia jak wygląda podeszwa po 4 tys km i jak widać klej trzyma ładnie (nic się nie odkleja)
Wiewiór Napisano 14 Stycznia 2012 Autor Napisano 14 Stycznia 2012 Dzięki, dostałem jeszcze kilka innych opinii, chyba się skuszę! Nie widze niestety nigdzie niebieskich 44... eh
detonator Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 A tutaj moja podeszwa po 3-4 kkm https://picasaweb.google.com/101977155750520821072/PrzewyzszeniowaMasakraWBeskidzieMaYm#5653605734571996194 Model to SH-m086 Wysłałem go na gwarancję i mam nadzieje, że ją uznają i zwrócą kasę. Wtedy wracam do butów tzw turystycznych, cięższych ale o podeszwie, która zapewnia lepszą przyczepność. Poprzednie buty jakie miałem, to spece taho i były bardzo dobre.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.