Skocz do zawartości

[buty] plastikowe podeszwy - dlaczego? Wyścigoowe buty, a kwestia przyczepności.


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

intryguje mnie pewna sprawa.

 

 

Dlaczego im wyższe modele butów rowerowych, tym większa tendencja producentów do pakowania im podeszw z twardych materialów - plastików, kompozytów?

 

 

Rozumiem, że usztywnienie podeszwy włóknem szklanym czy carbonem przekłada się na efektywność pedałowania i wagę. Dlaczego jednak sam protektor robią z twardych ŚLISKICH materiałów?

  • Miałem kiedyś 661 Peak - nienawidziłem ich. Podczas podbiegania buty się ślizgały. Jeździłem nogami po kamieniach i korzeniach, łatwo było skręcić kostkę. Metalowe kolce tylko pogarszały sprawę.
  • Teraz mam Shimano AM50 - sztywna podeszwa ale protektor z gumy, która wolno się ściera i zapewnienia 100% przyczepności.
  • Szykuje się teraz do zakupu lekkich butów pod kostkę. Będą służyły w rowerze singlespeed MTB , będzie to szybki, lekki pomykacz na długie dystanse. Podeszwa ma być sztywna, ale nie chce w nich tańczyć na podbiegach a może być ich sporo ze względu na 1 bieg.

 

Czy podeszwy butów Shimano klasy Competition MTB nadają się faktycznie do MTB w moim rozumieniu? Szczególnie mnie interesują m183

 

shim_m183.jpg

 

 

chaussures-vtt-shimano-m183-bleu-pointure-45.jpg

Napisano

Nie wiem dlaczego tak robią i też mnie to w sumie dziwi.

 

M.in. dlatego podziękuję Sidi, mimo że leżą świetnie i są generalnie ok. Wolę coś co pozwoli pewniej utrzymać stopę na pedale w sytuacji, gdy nie udało się od razu wpiąć - co w terenie zdarza się całkiem często.

Napisano

Fajne buciki, mam buty Shimano (nie ww model) i jestem zadowolony.

 

Carbon na 5 cm2i inne tego typu rzeczy to wg mnie wodotryski i gadzeciki dla takich gostkow jak my (czyt. amatorow) zawyzajace skutecznie ceny butow.

Napisano

Ten but ma protektor z gumy, twardej, ale gumy. Dosyć dobrze się w tym biega, nie jest to przyczepność buta turystycznego, ale podbiegi jakoś idą, szczególnie z kolcami. Na mokrych skałach albo korzeniach trochę trzeba uważać.

Napisano

a więc tak jak ci pisałem na pw i koledzy wyżej. Podeszwa jest wykonana z włókna szklanego a sam bieżnik z gumy no i zaleta to kołki.

Tu masz dzisiejsze zdjęcia jak wygląda podeszwa po 4 tys km i jak widać klej trzyma ładnie (nic się nie odkleja)

 

SL279627.jpg

SL279626.jpg

SL279625.jpg

SL279624.jpg

SL279623.jpg

SL279622.jpg

SL279620.jpg

SL279617.jpg

SL279628.jpg

Napisano

A tutaj moja podeszwa po 3-4 kkm

https://picasaweb.google.com/101977155750520821072/PrzewyzszeniowaMasakraWBeskidzieMaYm#5653605734571996194

 

Model to SH-m086

Wysłałem go na gwarancję i mam nadzieje, że ją uznają i zwrócą kasę. Wtedy wracam do butów tzw turystycznych, cięższych ale o podeszwie, która zapewnia lepszą przyczepność.

Poprzednie buty jakie miałem, to spece taho i były bardzo dobre.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...