Andrew Napisano 12 Stycznia 2012 Napisano 12 Stycznia 2012 Cześć! Chciałbym dowiedzieć się jaka jest u Was położenie manetek względem klamek. Właśnie wymieniłem kierownicę na dłuższą i przy montażu dopadł mnie dylemat. Póki co nie mam okazji przetestować nowego ustawienia jakie zastosowałem po lewej stronie, więc chętnie posłucham opinii. Tak to u mnie wygląda : Stare ustawienie : Nowe ustawienie:
tobike Napisano 12 Stycznia 2012 Napisano 12 Stycznia 2012 Ja mam u siebie od strony gripów najpierw klamki potem manetki SLX a wynikło to z tego że SLX mają długie dźwignie i uderzałem kciukiem o nie, podobnie jak u ciebie oddalone są od gripów o 1-1,5cm, wszystko zależy od tego jakiej geometrii masz dłoń podczas pierwszej jazdy wyjdzie jak ci się obsługuje to ustawienie dodam jeszcze że dostęp do klamki nie powinien być wymuszony (jak najbardziej naturalne ułożenie), np. podczas długiego zjazdu może to męczyć nadgarstek
Gość Napisano 12 Stycznia 2012 Napisano 12 Stycznia 2012 Witam, wg mnie to tak naprawdę jak komu wygodnie z tym ustawieniem ja ze względu na to, że mam manetki montowane do klamek (I-spec) mam jedną obejmę od klamek odsunięta ok 1 - 1,5 cm od chwytu, manetki mam przesunięte na maksa w stronę chwytu. Co mniej więcej odpowiada układowi chwyt klamka manetka.
mixchris Napisano 12 Stycznia 2012 Napisano 12 Stycznia 2012 Wszystko jest uwarunkowane własnymi preferencjami i możliwościami jakie dają komponenty. Ja mam... chyba można to nazwać klasycznie zamontowane czyli manetki idą po klamkach ale to dla tego że są monitorki w manetkach i inaczej się nie da bo będą zawadzać.
kuvel Napisano 12 Stycznia 2012 Napisano 12 Stycznia 2012 Podobnie jak kolega Tobike mam SLX'y - manetki też. Denerwowało mnie to, że klamki "wymuszają hamowanie 2 palcami - taka ergonomia. Wywaliłem telewizorki, przeniosłem hamulce za manetki i teraz jest SUPER
Mod Team safian Napisano 12 Stycznia 2012 Mod Team Napisano 12 Stycznia 2012 Oooo, ostatnio miałem to samo - klamki Formuli są dość długie, ale jest z nimi dość spory problem - obejma nie mieści się między manetką (bez telewizorka)a kierownicą no i niestety muszę mieć klamkę między gripem a manetką, do tego XT'ki są dla mnie średnio wygodne, w momencie, kiedy wygodnie obsłużysz kciukiem czarną dźwignię do szarej niestety jest dość daleko i naciskasz ją tylko końcem palca, ogólnie lipa. Pamiętaj, że możesz sobie jeszcze zmienić położenie manetki względem obejmy (-:
Andrew Napisano 12 Stycznia 2012 Autor Napisano 12 Stycznia 2012 Zauważyłem ten sam problem w manetkach XT. Ostatnio przed nieuwagę niemal zerwałem paznokieć z kciuka, bo tylko on zahaczył o srebrną dźwignię. Dobrze, że było zimno - nie bolało tak bardzo. Jutro przesunę lewą manetkę na obejmie w kierunku środka kierownicy, bo w tej chwili dźwignie zachodzą mi na gripa i trochę przeszkadzają.
Fenthin Napisano 12 Stycznia 2012 Napisano 12 Stycznia 2012 U mnie wygląda to mniej więcej tak: Teraz manetki są trochę bliżej środka, zahaczałem o dźwignie kciukami. Jak widać, każdemu inaczej jest wygodnie, tu sprawdzi się chyba tylko metoda prób i błędów.
krzych0 Napisano 12 Stycznia 2012 Napisano 12 Stycznia 2012 Hamujesz cały czas tak samo (chodzi mi o to czy tyle samo palców na dźwigni)? Bo położenie dźwigni względem gripa w obu ustawieniach sporo się różni. Wydaje mi się, że jakbym miał ustawiona tak klamkę jak w tym nowym ustawieniu to zawsze żeby zahamować musiałbym zmieniać pozycję na kierownicy.
mixchris Napisano 13 Stycznia 2012 Napisano 13 Stycznia 2012 U mnie wygląda to mniej więcej tak: Dołączona grafika Strasznie daleko od końców kierownicy? Musisz mieć długie palce, gdzie trzymasz kierownice podczas dłuższego technicznego zjazdu gdy cały czas trzeba mieć palce na hamplach? Nie wystaje ci sporo kierownicy po za dłonią? Dziwnie to wygląda z mojego punktu widzenia ale w sumie każdy ma własne preferencje
Cuberider Napisano 13 Stycznia 2012 Napisano 13 Stycznia 2012 U mnie wygląda to tak : Manetki oraz klamki są lekko odsunięte od chwytów tak by swobodnie hamować dwoma palcami oraz mieć pod palcem wskazującym górny cyngiel, a kciukiem dolny cyngiel manetki
Fenthin Napisano 13 Stycznia 2012 Napisano 13 Stycznia 2012 Wbrew pozorom jest wygodnie. W kwestii odsunięcia od końców kierownicy, klamki w Aurigach są według mnie za długie, ponadto nie lubię, gdy dźwignie wystają na połowę chwytu, a tak ustawione spokojnie obsługuję jednym czy, w szczególnych przypadkach, dwoma palcami. Myślę, że jest to podobne położenie jak w "nowym ustawieniu" Andrew, klamki Juicy są chyba jednak trochę krótsze. Od samej kierownicy na tym zdjęciu są faktycznie zbyt odsunięte. Ale nie jest ono zbyt aktualne, teraz jest lepiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.