papanf Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 Dwa tygodnie temu wybierałem budżetową pierwszą szosówkę, http://pokazywarka.pl/yu8euy/#zdjecie2195321 rower przyszedł przejechane zostało jakieś 150 km i chce mi się płakać. klasyk - zniszczony gwint w prawym ramieniu korby. albo tak już było i tego nie zauważyłem albo zrobiłem to przes własną głupotę, w każdym bądź razie jest już po fakcie. próbowałem wkręcać pedał "od wewnątrz" aby gwint się wyrobił, 1 km i znowu wypada. pomyślałem ze dunczycy to sprytni ludzie, sporo ich jezdzi na rowerach także takie rzeczy muszą umieć naprawiać. (nagwintowanie + tulejka). Owszem ,robią to w serwisach rowerowych ale koszt tego typu operacji wychodzi drożej niż zainstalowanie nowej korby ( dzisiaj mi zaśpiewał 400-500krr = 220-270zł ). Panowie ,co robić? Brać taką korbę jaką dadzą w serwisie czy szukać po alledrogo? Czy ktoś mógłby powiedzieć jakiej dokładnie korby mam szukać i jakiej ceny się spodziewać? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiozzz Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 A może by tak przykleić na stałe pedał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 220zł za tuleje w korbie To powinno kosztować 30-50zł. Idź do innego serwisu. Tam pewnie nie mieli narzędzi i powiedzieli cenę z kosmosu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
papanf Napisano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 220zł za tuleje w korbie To powinno kosztować 30-50zł. Idź do innego serwisu. Tam pewnie nie mieli narzędzi i powiedzieli cenę z kosmosu nie nie, on mi powiedział tak : 220 - 270 zł będzie kosztowała nowa korba z wstawieniem. (jaka konkretnie korba- nie wiem.) Nie ma sensu wstawiać tej tuleji itd bo to że mi on ją wstawi wyniesie mnie tyle samo co nowa korba (chłopaki w danii liczą sobie za czas pracy ) przykleić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 12 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 No ja widzę tu dwa rozwiązania - wykręcasz korbę idziesz nie do serwisu rowerowego a do jakiegoś tokarza - taki tokarz nie zabije Cię finansowo. Tokarza prosisz by rozwiercił ten otwór, nabił tuleję i nagwintował ją pod gwint pedała. Sąsiadowi natomiast nie chciało się iść do polecanego przeze mnie tokarza więc poprosił mnie o inny sposób naprawienia korby więc mu to skleiłem. Śmiga do tej pory w każdą pogodę i działa. Kleiłem klejem konstrukcyjnym do sztywnych połączeń. Minus jest taki, że jeśli coś Ci się stanie z pedałem to trochę wysiłku będzie Cię to kosztowało(wykręcenie pedała) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 Dziś osobiście taką usługę/naprawę wykonali mi w sklepie rowerowym.Cena 15zł. Nie daj się nabić w "butelkę",podzwoń-popytaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
papanf Napisano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 Dziś osobiście taką usługę/naprawę wykonali mi w sklepie rowerowym.Cena 15zł. Nie daj się nabić w "butelkę",podzwoń-popytaj. tak, gdybym mial narzedzia sam bym to sobie nagwintował, problem jest w tym ze jestem na studiach w danii , nie mam zadnych narzedzi obskoczyłem już 4 serwisy rowerowe i wszyscy twierdzą ze ich robocizna będzie mnie drożej kosztowała od nowej korby :/ zastanawiam się nad tym sklejeniem. takiego kleju należy pewnie szukać w jakichś sklepach budowlanych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moloch89 Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 regulamin forum 2i - treść została usunięta przez moderatora Jest takie coś jak zimny spaw czy jakoś tak, taki klej to metalu który trzymie jak spaw, miałem kiedyś na tym suport przyklejony który miał zniszczone gwinty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 To zestaw do samodzielnej naprawy.Firma JONNESWAY niby do gwintów świec zapłonowych.Lecz nam do korby też się nada.Sprawdziłem. http://www.narzedziowy.com.pl/8149_JONNESWAY-Zestaw-do-regeneracji-gwintow-swiec.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2012-01&utm_content=8149#nclid=c287d61bf4da138d8dc44f95391fe179 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 13 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Ale do korby potrzebny 9/16 a w zestawie nie ma więc jak sobie poradziłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzych0 Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Jeśli to nie jakieś super cenne pedały, to ja bym to wkleił jak mówiono poprzednio. Zawsze w razie problemów, będzie to można rozwiercić i wstawić tuleję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 klej epoksydowy dwu składnikowy 2 ojro za tubke pozdro distalem wkleiłem miski w ramę 12 lat i działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Fakt nie doczytałem,ale proszę oto rozwiązanie problemu http://######.pl/product-pol-7173-Redukcja-naprawcza-prawa-korby-pod-pedal.html#nclid=3d32b12da190aafb9f618dc590e62de7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 13 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 To jest lepsze niż wytaczanie tulejki. Jeden warunek to dostęp do gwintownika dosyć nietypowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
papanf Napisano 13 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 ok w takim razie zaraz lece przejść się po sklepach w poszukiwaniu kleju. nie jest to żadna cenna korba, zależy mi na tym żeby ten rower pojeździł do czerwca bez wkładu gotówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 13 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Wiecie co - podepnę temat, całkiem ciekawy, a dość często pojawia się ten temat na forum. I byłbym zapomniał - przenoszę do działu napęd, oraz nieznacznie zmieniam nazwę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Dry Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 Miałem podobny problem. Sprawę załatwiłem przy pomocy tulejki, tylko ta którą miałem była bez zewnętrznego gwintu a miała coś w rodzaju wielowypustu. Trzeba było wywiercić większy otwór (ciut mniejszy od samej tulejki) i wcisnąć ją przy pomocy imadła. Problem gwintownika odpada. Kosztowała mnie chyba 17 PLN. Naprawiałem sam. Facet w sklepie powiedział, że takich tulejek sporo zużywają goście od bmxów ale ile w tym prawdy to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
papanf Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 sklejone, dzisiaj przejechałem 50 km i wszystko gra koszt kleju 10 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oskaros31 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Kiedyś do korby srama wstawiałem gwintowaną tuleje, wyszło mnie jakieś 20 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 czy powodem tego, że odkręca mi się korba jest zjechany gwint? Co jakiś czas w trakcie jazdy robią mi się luzy w w lewym ramieniu(?) korby, muszę stanąć i dokręcić imbusem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mentos123 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 moj gwint wyglada tak.. pomozcie ..jak mam to naprawic małym wkładem finansowym a zarazem skutecznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasperek Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Edit: Tego nie naprawisz w łatwy sposob. Nie zniszczyłes gwintu tylko mocowanie suportu. Korba do wyrzucenia, chyba ze masz dostep do obrabiarek CNC za free, wtedy mozesz kombinowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Jeżeli dobrze widzę, to był octalink... BYŁ i już nie będzie Co do głównego wątku. Można kupić narzędzia do instalacji wkładów Helicoil, już od kilkudziesięciu PLN. Problem w tym, że żyjemy w kraju metrycznym, a gwint pedałów jest 9/16". Widziałem na e-bay zestaw naprawczy (komplet, narzędzia + wkłady + gwintowniki) za 45$. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 @@mentos123, mam lewe ramie na octalink do korby alivio 170mm. Co to masz za korbę ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz2932 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Miałem podobny problem, albo wkręcić na stałe albo nowa korba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.