Skocz do zawartości

[korba] naprawa - zajechany gwint, budżet minimum.


papanf

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dwa tygodnie temu wybierałem budżetową pierwszą szosówkę,

 

http://pokazywarka.pl/yu8euy/#zdjecie2195321

 

rower przyszedł przejechane zostało jakieś 150 km i chce mi się płakać.

 

klasyk - zniszczony gwint w prawym ramieniu korby. albo tak już było i tego nie zauważyłem

albo zrobiłem to przes własną głupotę, w każdym bądź razie jest już po fakcie.

 

próbowałem wkręcać pedał "od wewnątrz" aby gwint się wyrobił,

1 km i znowu wypada.

 

pomyślałem ze dunczycy to sprytni ludzie, sporo ich jezdzi na rowerach także takie rzeczy muszą umieć naprawiać.

(nagwintowanie + tulejka). Owszem ,robią to w serwisach rowerowych ale koszt tego

typu operacji wychodzi drożej niż zainstalowanie nowej korby ( dzisiaj mi zaśpiewał 400-500krr = 220-270zł ).

 

Panowie ,co robić? Brać taką korbę jaką dadzą w serwisie czy szukać po alledrogo?

Czy ktoś mógłby powiedzieć jakiej dokładnie korby mam szukać i jakiej ceny się spodziewać?

 

 

Pozdrawiam

Napisano

220zł za tuleje w korbie :wallbash: To powinno kosztować 30-50zł. Idź do innego serwisu. Tam pewnie nie mieli narzędzi i powiedzieli cenę z kosmosu

Napisano

220zł za tuleje w korbie :wallbash: To powinno kosztować 30-50zł. Idź do innego serwisu. Tam pewnie nie mieli narzędzi i powiedzieli cenę z kosmosu

 

nie nie, on mi powiedział tak :

 

220 - 270 zł będzie kosztowała nowa korba z wstawieniem. (jaka konkretnie korba- nie wiem.)

Nie ma sensu wstawiać tej tuleji itd bo to że mi on ją wstawi wyniesie mnie tyle samo

co nowa korba (chłopaki w danii liczą sobie za czas pracy ;) )

 

 

przykleić ?

  • Mod Team
Napisano

No ja widzę tu dwa rozwiązania - wykręcasz korbę idziesz nie do serwisu rowerowego a do jakiegoś tokarza - taki tokarz nie zabije Cię finansowo. Tokarza prosisz by rozwiercił ten otwór, nabił tuleję i nagwintował ją pod gwint pedała.

Sąsiadowi natomiast nie chciało się iść do polecanego przeze mnie tokarza więc poprosił mnie o inny sposób naprawienia korby więc mu to skleiłem. Śmiga do tej pory w każdą pogodę i działa.

Kleiłem klejem konstrukcyjnym do sztywnych połączeń. Minus jest taki, że jeśli coś Ci się stanie z pedałem to trochę wysiłku będzie Cię to kosztowało(wykręcenie pedała)

Napisano

Dziś osobiście taką usługę/naprawę wykonali mi w sklepie rowerowym.Cena 15zł. Nie daj się nabić w "butelkę",podzwoń-popytaj.

Napisano

Dziś osobiście taką usługę/naprawę wykonali mi w sklepie rowerowym.Cena 15zł. Nie daj się nabić w "butelkę",podzwoń-popytaj.

 

tak, gdybym mial narzedzia sam bym to sobie nagwintował, problem jest w tym ze jestem na studiach w danii , nie mam zadnych narzedzi

obskoczyłem już 4 serwisy rowerowe i wszyscy twierdzą ze ich robocizna będzie mnie drożej kosztowała od nowej korby :/

 

zastanawiam się nad tym sklejeniem. takiego kleju należy pewnie szukać w jakichś sklepach budowlanych?

Napisano

regulamin forum 2i - treść została usunięta przez moderatora

 

Jest takie coś jak zimny spaw czy jakoś tak, taki klej to metalu który trzymie jak spaw, miałem kiedyś na tym suport przyklejony który miał zniszczone gwinty.

Napisano

Jeśli to nie jakieś super cenne pedały, to ja bym to wkleił jak mówiono poprzednio. Zawsze w razie problemów, będzie to można rozwiercić i wstawić tuleję.

Napisano

ok w takim razie zaraz lece przejść się po sklepach w poszukiwaniu kleju.

nie jest to żadna cenna korba, zależy mi na tym żeby ten rower pojeździł do czerwca bez wkładu gotówki :)

  • Mod Team
Napisano

Wiecie co - podepnę temat, całkiem ciekawy, a dość często pojawia się ten temat na forum.

I byłbym zapomniał - przenoszę do działu napęd, oraz nieznacznie zmieniam nazwę.

Napisano

Miałem podobny problem. Sprawę załatwiłem przy pomocy tulejki, tylko ta którą miałem była bez zewnętrznego gwintu a miała coś w rodzaju wielowypustu. Trzeba było wywiercić większy otwór (ciut mniejszy od samej tulejki) i wcisnąć ją przy pomocy imadła. Problem gwintownika odpada. Kosztowała mnie chyba 17 PLN. Naprawiałem sam. Facet w sklepie powiedział, że takich tulejek sporo zużywają goście od bmxów ale ile w tym prawdy to nie wiem.

  • 11 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...
Napisano

czy powodem tego, że odkręca mi się korba jest zjechany gwint? Co jakiś czas w trakcie jazdy robią mi się luzy w w lewym ramieniu(?) korby, muszę stanąć i dokręcić imbusem.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Edit:

Tego nie naprawisz w łatwy sposob. Nie zniszczyłes gwintu tylko mocowanie suportu. Korba do wyrzucenia, chyba ze masz dostep do obrabiarek CNC za free, wtedy mozesz kombinowac.

Napisano

Jeżeli dobrze widzę, to był octalink... BYŁ i już nie będzie ;)

 

Co do głównego wątku. Można kupić narzędzia do instalacji wkładów Helicoil, już od kilkudziesięciu PLN. Problem w tym, że żyjemy w kraju metrycznym, a gwint pedałów jest 9/16". Widziałem na e-bay zestaw naprawczy (komplet, narzędzia + wkłady + gwintowniki) za 45$.

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...