andmajk Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 Witam ! Planuje zakup Cube LTD Pro 2011 i tak jak wiecie stoi on na Manitou Minute. I tu pojawia sie moje pytanie gdyz nie slyszalem zbyt dobrych opinii na temat Manitou, a juz kompletnie nie wiem jakby zachowywal sie on przy mojej wadze tj. ok 100kg? Gdybyscie mogli cos podpowiedziec to bede bardzo wdzieczny, z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 Pod twoją wagę nie nadaje się kompletnie, Manitou to delikatne amorki. Pod ciebie podeszła by RS Recon SL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Nie wiem, skąd taka opinia o Manitou, chyba, że miałeś do czynienia tylko ze Skarebem... Minute w tym Cube to Drake z innymi naklejkami. Dobry, sztywny i solidny amor, spokojnie da radę z twoją wagą. Oczywiście Recon byłby również dobrym wyborem, pod warunkiem, że mówimy o wersji SoloAir, ale nie wiem, jak z dostępnością w tym modelu Cube'a... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moojmisiu Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Pod twoją wagę nie nadaje się kompletnie, Manitou to delikatne amorki. Pod ciebie podeszła by RS Recon SL. Zaśpiewali to chyba z myślą o tobie: Przez większą część sezonu ważyłem ponad 90 kg, często jeździłem z sakwami i minute daje radę. Co fajne: mimo wyższego ciśnienia, niż zalecane, cały czas tak samo chętnie łyka wszelkie wypukłości. Sezonu nie kończyłem i nie zaczynałem i teraz mogę powiedzieć, że przy temperaturach poniżej zera zaczyna się robić nieco mułowaty, ale nadal pracuje i nadal wykorzystuje większą część skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Pod twoją wagę nie nadaje się kompletnie, Manitou to delikatne amorki. Pod ciebie podeszła by RS Recon SL. Yyyyy, tego...... słów brak. Pewnikiem żródłem tej informacji była ławka pod sklepem, przedszkolna piaskownica i świąteczne wydanie Faktu. Jako użyszkodnik Drake'a ve Manitou LTD muszę zdementować te pogłoski. Ale do rzeczy Wspomniany amorek to sprężynowiec z asystą powietrzną, czyli głównym medium amortyzatującym jest zwój sztywnego drutu potocznie zwany sprężyną,powietrzem ustawiamy ugięcie wstępne amortyzatora ,czyli SAG. Jeśli amorek,mimo właściweg ustawienia SAGu dalej będzie zbyt "miętki" można : - zmienic charakterystykę tłumika kompresji - zmienić spręzynę na twardszą http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44523 aczkolwiek nie widzę w tym sensu. IMO z prespektywy trzech lat stwierdzam,ze Drake/Minute LTD to bardzo udany, trwały i sztywny amorek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmajk Napisano 11 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Czyli rozumiem z moge brac i sie nie przejmowac ? Dzieki za wszystkie wasze odpowiedzi ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jogurcik Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 (...)IMO z prespektywy trzech lat stwierdzam,ze Drake/Minute LTD to bardzo udany, trwały i sztywny amorek. miałeś jakieś problemy? bo mam możliwość kupić nowego Drake'a wyciągniętego z nowego roweru za 700zł, bez gwarancji i tylko to mnie powstrzymuje. Były jakieś większe awarie (ważę 85-90kg) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Awarii zero. Nic. Żadnych luzów, skrzypień, zablokowań. Przejechane ma jakieś 16tys z czego 80% to teren, jeżdżony od początku na tarczy 180mm . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jejek16 Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Jeździłem na tym widelcu kilka miesięcy w moim poprzednim rowerze. Ważę ok. 95 kg. 0 problemów. Sztywny, nie łapiący luzów widelec mimo tarczy 180 mm. Ze spokojnym sumieniem można go polecić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Nie wiem skąd te niepochlebne opinie o Manitou, ale ja jeżdżę czwarty sezon na R7 Absolut i uważam, że jest to absolutnie rewelacyjny amortyzator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Miałem trzy manitacze minute (super, mrd absolute noble air, mrd absoute mars air). Pierwszy był źle złożony lub zalany olejem, wysyłałem do serwisu, bo uginał się 3 cm. Po serwisie nie miałem zarzutów, pracował bez zastrzeżeń, był jednak ciut tępy. Zamiast 140 miał 137 skoku. Drugi miał problem ze sprężyną: to była taka jak solo air, zapadał się. Rozebrałem go nie znajdując przyczyny, od tego momentu działał bez zastrzeżeń. Wg mnie najlepszy amor jakiego miałem a miałem ich bardzo wiele, droższych również. Trzeci, też mrd, ale ze sprężyną powietrzną pozytywną i stalową negatywną, bez zastrzeżeń. Widelce lekkie, sztywne, pierwszy mrd genialnie czuły. Ja minuty polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soyowy Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Serwus, mój pierwszy post na tym forum. Ja niestety mam troche przykre doświadczenia z minetą, ponieważ od nowości strzelała korona, jak w bomberach z roczników 2001-2002. Na początku nie przywiązywałem do tego wagi, bo byłem zachwycony pracą i sztywnością tego sztućca (ośka 20mm). Pochodzę z mazowsza i w agresywnej jeździe XC sprawdzał sie wyśmienicie - nie przeszkadzało mi nurkowanie i zapadanie sie. Niestety w górach, w trudniejszym terenie baaardzo liniowa charakterystyka mańka zaczeła być poważną wadą. Owszem można go trochę "utwardzić" podkręcając kompresję, ale wtedy staje się już tępy, a ja muszę mieć amora, który wybiera liście. Zauważyłem też, że po kilku miesiącach od montażu wyraźnie się zamulił - domyślam się, że jest suchy w środku, ale odpuściłem sobie rozbieranie, bo właśnie leci na reklamację. Zobaczymy jak rozwiążą problem, ale chciałbym jeszcze troche na nim pojeździć. Może wymienią tylko górne golenie... Czy ktoś z Was ma już za sobą reklamację lub serwis gwarancyjny w Velo? Aha, jeszcze jedna rzecz zaczęła mnie irytować w minecie. Od nowości pukał tłok w komorze powietrznej (tłok albo ten plastikowy popychacz pod którym jest spręzyna negatywna). Czy ktoś doświadczył czegoś takiego? Reasumując, amortyzator godny uwagi. Mnie powala wyglądem i jeździ ich naprawde mało - super alternatywa dla masowych foxów, ale największa wadą wg mnie jest system mocowania osi 20mm. Pięć umbusów to przegięcie i nawet nie pokusili się o profile w goleniach, które ułatwiałyby stabilne i wygodne ułożenie piasty przed włożeniem ośki. Szkoda, że Manitou nie dba o takie szczegóły, bo system tłumienia i wzornictwo mają naprawdę na bardzo wysokim poziomie. Przykro by było jakby upadli, bo tworzyli kawał dobrej historii kolarstwa MTB. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Owszem można go trochę "utwardzić" podkręcając kompresję, ale wtedy staje się już tępy, a ja muszę mieć amora, który wybiera liście. Manitou w tłumikach ABS+ ma możliwość regulacji wolnej kompresji ( pokrętło na prawej goleni) i regulacji szybkiej kompresji ( wewnętrznie). Przy odrobinie chęci można bardzo czuły amorek z postępującą progresją w drugiej części skoku. Fabryczne ustawienie tłumika ( Trail) faktycznie ma charakterystykę zbyt liniową , ale ,jak napisałem, można to zmienić. ponieważ od nowości strzelała korona Czy aby na pewno to korona? Zauważyłem też, że po kilku miesiącach od montażu wyraźnie się zamulił oryginalny olej w Manitou jest bardzo podłej jakości ( bardzo szybko się pieni). Warto także pamiętać,że wg zaleceń Manitou, po ok. 6 miesiącach należy wymienić olej w kąpieli olejowej i nasączyć pierścienie olejowe- czyli po prostu wykonać serwis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Tak, w minute strzela korona. To sprawdzone. Mając niedobre doświadczenia ze wspomnianymi powyżej bomberami myślałem że wisi nade mną fatum i konieczność walki gwarancyjnej lub sprzedania, jednak mój ucichł w pewnym momencie i więcej trzaski nie wróciły. Pukanie pochodzi od systemu absolute, w moich dwóch manitaczach mrd czasami było wyczuwalne i słyszalne, czasami nie, raczej stosunkowo rzadko. Pojawiało się np po odblokowaniu widelca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Tobo, ale Soyovy napisał,że Od nowości pukał tłok w komorze powietrznej (tłok albo ten plastikowy popychacz pod którym jest spręzyna negatywna). czyli wychodzi,że to nie ABS. Jeśli , jak należy wnioskować z Jego postu, amor jest na gwarancji, to na 99,9% ma ABS+ ,który nie stuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jejek16 Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 To stukanie to chyba znak firmowy tych tłumików. Minuty stukają, "siódemki" pukają. Jak jeździłem z kolegą który miał R7 to nasze amory dawały koncert jak w filharmonii. Ale na pocieszenie powiem że to jedyna niedogodność z jaką się spotkałem w Minucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Tobo, ale Soyovy napisał,że czyli wychodzi,że to nie ABS. Jeśli , jak należy wnioskować z Jego postu, amor jest na gwarancji, to na 99,9% ma ABS+ ,który nie stuka. Jeśli kolega rozbierał widelec i ma pewność że to sprężyna a nie tłumik to ok. Zeby się o tym przekonać chyba trzebaby było rozebrać tłumienie i pobawić się samą sprężyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 W takim razie ja mam chyba zepsuty amor, bo mi nic nie stuka i nie trzeszczy . A może to wina serwisu, bo przed zamontowaniem przekładali mi 2 razy tłumik, bo nie mogłem zdecydować się, czy chcę mieć manetkę, czy nie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Z tego co pamiętam z dyskusji z ivanemMTB to stukanie było chyba przypadłością starszych minetaczy (jego był z tego samego rocznika co mój). Problem został chyba rozwiązany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Mój jest z 2010, może coś już poprawiono. W każdym razie działa tak, jak powinien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Przemek, Ty masz przecież ABS+ - tłumik w opcji silent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soyowy Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Miło widzieć spory odzew w temacie. Teraz żal dupę ściska, że nie napisałem wcześniej. Co prawda amorek jeszcze leży w kartonie, bo dzisiaj kurier po niego nie przyjechał, ale chyba jednak będę reklamował. Co jak co, ale w widelcu z wyższej półki takie wady materiałowe/konstrukcyjne nie powinny się pojawiać (IMO, bo przecież casting Minute nie jest nowością). Oczywiście pomijam sprawę nowych rozwiązań Rock Shoxa i problemy z U-turnem Air oraz generalnie przypadłości uszczelkowe... Daję głowę, że to korona. Jestem w miarę ogarniętym mechanikiem i człowiekiem technicznym, wiec radzę sobie z takimi sprawami. Jeśli chodzi o pukanie, to jestem pewien, że to nie tłumik. Jak słusznie zauważyliście posiadam wersje Absolute + (manit z rocznika 2010), w której wyeliminowali tą przypadłość. Wyraźnie słychać, że stuki dochodzą z górnych okolic komory powietrznej. Prawdopodobnie rozebranie, przesmarowanie i złożenie całości do kupy pomogłoby, ale nie chciałem ryzykować utraty gwarancji, bo nie wiem jakim okiem spogląda na takie praktyki Velo, czyli dystrybutor. Jeśli chodzi o olej, to nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś Manitou podawało, że wlewa Motorexa. Używałem takiego oleju w bomberze i kiepsko się spisywał - pienił się i słabo smarował. Durnykot: piszesz o regulacji tłumików Absolute +. Tak, wiem do czego służy pokrętło u szczytu prawej goleni, ale może mi podpowiesz w jaki sposób można wyregulować szybką kompresję? Jakoś nie chciało mi się wertować mtbr i podobnych, bo wydaje mi się, że taki tuning producent powinien opisać w jakimś manualu. Wiem, że reguluje się shimami, ale chyba powinno się posiadać zestaw takowych i dobierać wg. preferencji. W zeszłym roku chyba, albo w tym, Manitou wypuścił taki zestaw wraz z instrukcja i wykresami, ale to raczej dla serwisów - cena ponad 100 dolków. Tak czy siak, taki Wigwam powinien mieć na stanie, uważam. No nic, mam nadzieję, że uznają reklamację i coś zrobią z tą koroną, a ja poradzę sobie z zapadaniem się amora, bo nie chcę się go pozbywać. Jeździłem na rożnych, raczej z wyższej półki, i śmiem twierdzić, że Minute ma spory potencjał, ale trzeba mu poświęcić trochę uwagi. Jeśli się nie spisze, to wymienię go na Floata qr15. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 [Amortyzator] Tłumik Absolute Plus- zmiana charakterystyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 soyowy, jesteś w stanie wyselekcjonować dźwięk zależnie od tego czy dochodzi z lewej czy prawej strony widelca? Zdolniacha Zatrudnię cię do poszukiwania "na ucho" stuków i innych nieprzyjemnych dźięków dochodzących z mojego fulla. Zawsze to szybciej i łatwiej niż wszystko rozkręcać czyścić i testować krok po kroku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soyowy Napisano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 premier2: dzięki za link! chyba zacznę dokładniej wertować to forum. tobo: wiesz, zlokalizowanie akurat tych odgłosów nie było trudne, choć pamiętam, że z trzeszczącą ramą też bardzo szybko sobie poradziłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.