Skocz do zawartości

[Kola] Wersje kola Mavic.


luminox

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Jestem tu nowy i jest to tez moj pierwszy post tak wiec z gory prosze o wyrozumialosc jesli zadam byc moze z Waszego punktu widzenia blache pytanie....

 

Mam zamiar wymienic kola,planuje zalozyc Mavic Crossmax SLR i nie mam pojecia jaka jest roznica jesli jest napisane -version INTL( oversized) lub Version CL Center Lock... chodzi o mocowanie tarcz hamulcowych??? i czy ma to dla mnie jakies znaczenie???

Czyli na jednym modelu jest ; - Mavic Crossmax SLR Disc 12 LRS CL-, na drugim - Mavic Crossmax SLR Disc 12 LRS INTL - a na trzecim jest tylko - Mavic Crossmax SLR Disc- a roznica jaka dostrzegam pomiedzy dwoma pierwszymi a ostatnim to cena 70euro....

Dzieki za wszelkie pomocne odp i przepraszam za brak polskich znakow ale nie posiadam krajowej klawiatory.

Pozdrawiam.

Napisano

CL - center lock, system mocowania nakretka, jak kasety shimano. Wymaga tarczy z takim mocowaniem lub adaptera jesli chce sie zamontowac tarcze na szesc srub.

INTL - international, system mocowania na szesc srub.

Oba mocowania latwo rozroznic.

 

Crossmaxy slr sa wiotkie - to tak przy okazji. Czuje to jezdzac na nich w miescie, niezbyt agresywnie, wazac 75 kilo. Miej to na uwadze :)

Podaj linki do tych ofet to cos sie wymysli odnosnie oznaczen i roznicy w cenie.

Napisano

INTL - system mocowania tarczy hamulca - INTL (6 śrub)

CL - system mocowania tarczy hamulca - Centerlock

....Elita - ta odp mnie troche zalamales- "Crossmaxy slr sa wiotkie - to tak przy okazji. Czuje to jezdzac na nich w miescie, niezbyt agresywnie, wazac 75 kilo."- a to dlatego ze waze tyle samo i myslalem ze wlasnie na asfalt bo na nim sie poruszam w 95% to bedzie ok....a teraz powiem tobie co mnie sklonilo by zwrocic uwage na te wlasnie kola...otoz tylko wylacznie ich wyglad tzn; podoba mi sie jak w kolach jest malo szprych,czyli tak jak w Mavicu (chyba ok 20 prawda)??? jak rowniez ich waga....wiem ze nie jest to byc moze zbyt profesjonalne ale ja nim nie jestem i pisze jak jest..bo co mi po tym ze inne sa moze stabilniejsze jak maja np; 36 szprych i wiecej waza,ja mam carbonowa rame i szukam lekkich stabilnych kol ale rowniez takich ktore mi sie podobaja-takie ktore sa stabilne i waza prawie 1,9kg nie potrzebuje wiec pomyslalem o Mavicu,pozatym jednego nie lapie....otoz w opisie tego modelu jest ze bodajze waga jezdzca moze byc chyba do 110kg,a duzo np DT ma po 36 szprych,sa w tej samej wadze co Mavic i maja ograniczenia wagowe do np;77kg....wiec jak na czyms takim musisz plywac przy naszej wadze????

Pozdrawiam

 

....koledzy,jesli nie Mavic to co byscie proponowali???

Napisano

OK-Zapytam inaczej - jesli przestaloby miec dla mnie znaczenie ile kolo ma szprych a zalezaloby mi tylko na wadze czyli max do 1500g ,to co jest b.dobre na asfalt lub dobrze utwardzone nawierzchnie przy mojej wadze 75kg???...jak wyglada jazda z obreczami carbonowymi??? moze to jest dla mnie rozwiazanie???.

Napisano

Nie wiem jak mavic rozumie swoje limity i nie wiem, jak wielu cięższych ode mnie nie odczuwa wiotkości tych kół. Był kiedyś na forum temat w którym bodajże 90 kilowy gość chciał crossmaxy i zasugerowałem że koła te będą dla niego za wiotkie. Po kilku stronach dyskusji jednak się zdecydował i twierdził po testach że koła są super sztywne. Jestem od niego naście kilo lżejszy i czuję wiotkość.

Robiąc wywiad na ich temat dowiedziałem się też, że lubią "cykać" w nich aluminiowe szprychy gdy brud zbierze się w gniazdach. To jest fakt, koła przy "rozkręcaiu" tykają, co może być irytujące.

Napisano

na asfalt i szutrowe drogi to mozesz za 1300zł mieć złożone koła o wadze ponizej 1400gram. Które sztywnością na pewno przebiją SLR'a bo poprzeczka nie jest za wysoko postawiona. Piasty nie muszą być jakieś szałowe, w błocie taplac się nie będziesz. A łożyska maszynowe w dobrych warunkach posłuzą wiele tysięcy kilometrów. 36 szprych to za dużo, 32 w zupełności wystarcza, nawet 28 dadzą rade.

 

I gadanie które koła są sztywniejsze moim zdaniem jest pozbawione sensu, bo opinie wszystkich będą subiektywne. Trzeba by mieć maszyne i sprawdzić odkształcenia ;) Aczkolwiek moim subiektywnym zdaniem jest tak jak pisałem wyżej ;)

Napisano

...witam ponownie i na wstepie to chce wam podziekowac za szybkie i konkretne odp, a teraz do rzeczy; Dawid- nie mam pojecia ile konkretnie waza i jak wygladaja kola ktore sa zlozone za 1300zl...tzn;mam tu na mysli estetyke,bo jak juz pisalem,dla mnie ma to duze znaczenie...i naprawde nie chodzi mi o to by podczas odpoczynku stalo naokolo mojego roweru 10 osob i zachwalalo jaki mam za######isty "bicykiel" ale przywiazuje znaczenie do calosci...oczywiscie jak najbardziej rozumiem ze mozna jezdzic ferrari na stalowych felgach ale mi osobiscie by to przeszkadzalo....ale to tylko byla taka mala dygresja,a wracajac do tematu to zdaje sobie sprawe ze Wy podchodzicie do tego profesjonalnie tak wiec jak najbardziej rozumiem ze nie wyglad sie liczy.

Dawida sugestia na tyle mnie zainteresowala,ze zaczalem grzebac w necie probujac zestawic sobie kolo ktore by mi pasowalo i powiem szczerze ze po dobraniu felgi,szprych piasty i biorac pod uwage moj ciezar wlasny 75kg, to jakos nie jestem w stanie zejsc ponizej 700euro i wagi 1450g, a dlaczego tak jest???- ano dlatego ze jak juz wspomnialem wyzej,ma byc jak najbardziej dobre i praktyczne ale ma sie tez podobac a ze mam taki a nie inny gust (na moje nieszczescie) to nie jestem wstanie zejsc z ta cena...

Na zakonczenie mam do Was pytanie,a wiec wiedzac powoli czego chce i co by mi pasowalo, rozwazam kupno tego kola;DT Swiss XR-1450 w wersji bialej- (bo nie podobaja mi sie felgi gdzie jest duzo czerni i dlatego tez odrzucilem moje wczesniejsze przemyslenia o zakupie Fulcrum Red Metal Zero XRP)- nie mam jednak pojecia czy bedzie ono pasowalo....tzn; obecnie jezdze rowniez na Fulcrumach i wiem ze gdybym sie zdecydowal na inne kolo ale z ich oferty, to nie mial bym problemu bo ta firma jak pewnie Wiecie robi wszystko jednakowe (obojetnie czy z gornej czy dolnej polki)- jesli chodzi o piaste,odleglosci,grubosci osi i reszte tego calego gowna na ktorym sie trzeba znac bo moze cos nie pasowac...natomiast nie wiem czy jak kupie DT Swiss to bedzie gralo??? Na mojej piascie przy obecnym kole jest napisane 20MM 2:1 over size i z tego co sie jeszcze doczytalem na stronie Fulcruma to jest chyba przy tylnym kole jakas redukcja ktora dot; osi albo mocowania kola, ale co to sa za redukcje Q9 Q15 to nie mam pojecia i nie do konca jestem przekonany czy chce wiedziec....tak wiec gdyby ktos z Was byl tak uprzejmy i podzielil sie swoja wiedza w prosty spobob czyli; tak mozesz je kupic (DT Swiss) lub nie i jesli nie to dlaczego lub ewent; co musze zrobic,co zmierzyc,na co mam zwrocic uwage zamawiajac w necie by nie bylo jakies kuchy to bede szalenie wdzieczny....z gory dziekuje

Pozdrawiam.

Napisano

http://daveo.pl/images/allegro/kola/DSC03180.JPG

 

Przykładowo takie koła za 1250zł składałem 2 dni temu ;)

 

Jeśli chodzi o DT Swissy to tylko musisz zwrócić uwagę czy koła są na oś 9mm. Bo do osi 15mm przód trzeba mieć już specjalny widelec.

Reszta już musi pasować, chyba ze byś miał tarcze na Center Lock, to musiałbyś się liczyć z wymianą na IS jesli taki standard montazu mialy by koła

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...