Skocz do zawartości

[1700 zł]Pierwszy rower trekkingowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie

Noszę się z zamiarem kupna roweru trekkingowego. Jeżdżę po lasach, drogach polnych, szutrowych oraz szosie.

Jako,ze mam 197 cm wzrostu a dystans od stopy do krocza wynosi ok 97 cm, w porozumieniu z kilkoma kalkulatorami, rozgladam sie za ramą 22-24'.

Niestety w grę już prawdopodobnie nie wchodzi sztandardowa pozycja w postaci Unibike'a Viper'a. Trochę się rozglądałem, podzwoniłem i niestety nigdzie już Vipera z 23' ramą nie dostanę (jeżeli ktoś wie, gdzie mogę jednak z tą rozmiarówką kupić proszę o kontakt ;))

Chciałbym się chwycić rady forumowiczów, co w zakresie cenowym do 1700 PLN proponują. Zależy mi by poszczególne komponenty były co najmniej dobrej jakości.

Pozdrawiam

Napisano

Mam Kross Trans Alp model 2011. W przypadku roweru trekingowego sprzęt nie musi być z najwyższej półki. Osprzęt klasy podstawowy Altus/Acera czy Alivio w zupełności wystarcza. Można ubrać rower turystyczny w XT, czy XTR - pytanie po co? Ważniejsze dobre hamulce, najlepiej tarczowe, ale w tej cenie treking już raczej odpada - cross już prędzej.

Co do rozmiaru. Mam 180 cm i 21" w geometrii Krossa jest dla mnie delikatnie za duże. Najlepiej jest przymierzyć się do ramy osobiście, gdyż geometria, geometrii nie równa. Ze stajni Krossa możesz jeszcze rozważyć linię Evado w okolicy Twojego przedziału cenowego.

Napisano

Witam

Dziekuje za uczestnictwo w temacie. Przyznam,ze przede wszystkim interesuje mnie nowy rower - mam przekonanie, ktore co najwyzej zmienilbym przy poszukiwaniu nowego auta;)

Jaka jest zasadnicza różnica (poza ceną) w rowerze trekkingowym a crossowym? Czy wybor tego drugiego wykluczalby teoretycznie jazde po drogach szosowych?

Poszukiwalbym roweru o ostprzętowaniu opartym na Alivio/Deore, 27 biegowym, w mierę przyzwoitym poziomie twardości podzespołów.

Pozdrawiam

Napisano

Witam

Dziekuje za uczestnictwo w temacie. Przyznam,ze przede wszystkim interesuje mnie nowy rower - mam przekonanie, ktore co najwyzej zmienilbym przy poszukiwaniu nowego auta;)

Jaka jest zasadnicza różnica (poza ceną) w rowerze trekkingowym a crossowym? Czy wybor tego drugiego wykluczalby teoretycznie jazde po drogach szosowych?

Poszukiwalbym roweru o ostprzętowaniu opartym na Alivio/Deore, 27 biegowym, w mierę przyzwoitym poziomie twardości podzespołów.

Pozdrawiam

Nowego za 1700zł na Deore nie znajdziesz.

Treking i Cross to praktycznie te same rowery tyle że treking ma zamontowane bagażniki błotnkiki itp, no i ma trochę inną geometrię ma się na nim bardziej wyprostowaną geometrie. Po za tym trekkingi są droższe od crossów o około 200-300zł ze względu własnie na dodatki które często są słabej jakości.

 

Velo | Wyprzedaż | Rowery | Author | ZENITH tyle że rozmiar 24 może być za duży.

Velo | Wyprzedaż | Rowery | Author | REFLEX

Velo | Wyprzedaż | Rowery | Author | STRATOS

 

Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów da sie kupić za 1700

Napisano

Najciekawsze modele wykraczają już poza moj próg finansowy. Niemniej w tym momencie chciałbym się spytać o wytrzymałość/jakość przerzutki przedniej SHIMANO C-102. Doszły mnie słuchy o jej niezbyt wysokiej klasie, stąd chciałbym to zweryfikować.

Napisano

Najciekawsze modele wykraczają już poza moj próg finansowy. Niemniej w tym momencie chciałbym się spytać o wytrzymałość/jakość przerzutki przedniej SHIMANO C-102. Doszły mnie słuchy o jej niezbyt wysokiej klasie, stąd chciałbym to zweryfikować.

 

W przerzutce przedniej raczej nie ma sie co zepsuć, a nawet gdyby to nowa kosztuje 30-40zł więc nie ma co się nią za bardzo przejmować

Napisano

A jak widzisz kwestię ilości biegów przy trekku/croosie? Czy mam szansę w moim budżecie zmieścić się z 27 biegami? Czy warto jeszcze jednak szukać modelu 24 biegowego? Spotkałem się z opinią, mówiącą o tym, że coraz mniej sie produkuje podzespołów pod właśnie modele 24 b.

Napisano

Pokutuje taki mit: nie ważne do czego, byle rower był wyposażony w dobry osprzęt, najlepiej XT/XTR. Otóż. Z doświadczenia powiem, że nie potrzebna jest przerzutka wysokiej klasy, szczególnie przednia. Ja w swoim mam Altiusa, pracuje rewelacyjnie. Charakter jazdy jest taki, że w trasie jest zapnij-zapomnij. Trochę częściej manipuluje się w mieście ale też nie w taki sposób, by wymagałoby to najwyżej precyzji pracy, gdyż nie pracują one pod dużym obciążeniem. Ważniejsze są hamulce. Rowery trekingowe są same w sobie ciężkie, nie są tak zwrotne jak MTB, dodatkowo zabiera się jeszcze ładunek w sakwach. Dużo większa uciecha jest z tarczowych hamulców niż z dobrej przerzutki. Problem w tym, że trudno jest znaleźć treking z tarczami w dobrej cenie. Pozostaje cross i dołożenie odpowiedniego osprzętu.

 

Mam Kross Trans Alp. Hamulce fabryczne to była jakaś farsa. Latem kiedy było ciepło hamowały jeszcze w granicy tolerancji. Gdy zrobiło się chłodno i klocki stwardniały, pojawił się nie tyle problem, co wyraźny dyskomfort podczas hamowania. Zmieniłem zatem klocki na lepsze - dłuższe - Clarks CP513 (założyłem czerwone okładziny). W niskich temperaturach hamują dobrze, ale tarcze (nawet na oleju mineralnym) są jednak lepsze.

W moim rowerze przełożenia też są dobrane z czapy... Trochę niepraktyczne. Zwykle do trekingów pakuje się kasety takie jak w MTB i większe korby (plus koła 28"). Przy jeździe z obciążeniem jest to mało wygodne, chyba że ktoś ma siłę naginać cały czas 40-50 km/h i potrzebne mu są takie przełożenia. Trans Alp ma 24 biegi. Korzystam tylko z kilku, głównie 2-4, 2-5, 2-6. Pozostałe okazjonalnie (1-X), a 3-X kompletnie niewykorzystane. Bardziej praktyczne byłoby zamontowanie korby od MTB i szosowej kasety na tył. Dzięki temu pomiędzy kolejnymi przełożeniami nie byłoby dużej różnicy, co pozwoliłoby bardziej dopasować bieg do "humoru" danego dnia.

Problem w tym, że takich konfiguracji się nie produkuje. Trzeba sobie samemu zbudować...

 

Spotkałem się z opinią, mówiącą o tym, że coraz mniej sie produkuje podzespołów pod właśnie modele 24 b.

 

Ma to sens... Gdyż napędy 9-10 rzędowe są droższe... Jakaś marketingowa plotka.

Napisano

A jak widzisz kwestię ilości biegów przy trekku/croosie? Czy mam szansę w moim budżecie zmieścić się z 27 biegami? Czy warto jeszcze jednak szukać modelu 24 biegowego? Spotkałem się z opinią, mówiącą o tym, że coraz mniej sie produkuje podzespołów pod właśnie modele 24 b.

Rok temu 9rzędowe było alivio, w tym roku na 9rzędów jest już nawet acera więc może znalazło by się coś z tego rocznych modeli w tej cenie, ale i tak większość producentów w tegorocznych modelach ma komponęty z 2011.

Dlatego za tą kasę nie szukałbym coś na 8rz, za dużej różnicy nie ma, no może po za tą że części są trochę tańsze i wytrzymalsze niż 9rz.

Tym że coraz mniej sie produkuje podzespołów pod 24 jest spowodowane wprowadzaniem nowości i napędzaniem sprzedaży, ale nie ma co się bać, myślę że częsci do napedu 8rzędowego będą dostępne jeszcze przez kilka dobrych lat.

 

Podsumowując za 1700zł szukaj czegoś na Alivo 24.

http://velo.pl/rowery/wyprzedaz/?id=458 mogę polecić tego Authora, jedyny minus to Revoshift, manetki obrotowe ale można sie do tego przyzwyczaić. No i może amortyzowana sztyca i reguilowany mostek ale to już drobnostka bo raczej przy zakupie bezpoblemu to wymienisz w sklepie na normalne nieregulowane i nie amortyzowane bez dopłaty.

Znajomy ma takiego samego tyle że inny rocznik i przejechał już na nim z 50tyś km. Ja też mam Authora trochę wyższy model i też już mu jakieś 30tyś stukneło

 

Edit:

Mega okazja:

http://allegro.pl/merida-crossway-tfs-300-v-model-2011-i2049452820.html

Jak tylko rozmiar 22' Ci pasuje to się nawet nie wahaj tylko kupuj.

Napisano

A hamulce jak kolego oceniasz?

 

V-brake jak V-brake nie ma co oceniać, Merida do roweru za ta kase badziewia by nie dała.

Koleżanka ma identyczną Meride tyle że z damską ramą, w tym roku zajechała na niej do Maroka 5000km i nie pamiętam żeby były jakieś problemy, jedyne co to klocki jej wymieniałem, ale to przy takim dystansie i górach normalne.

Płaciła za tą Meride 2200, a w tym roku rowery poszły 10% do góry, więc cena 1700 jest okazyjna.

 

Napisz jeszcze ile ważysz.

Napisano

85 kg, przy 197 cm wzrostu, 97 cm od stopy do krocza.

 

To wagowo nie ma problemu, rower sie nie zawie :)

 

A rozmiarowo to ciężko mi doradzać, najlepiej się przymierzyć, idz do jakiegoś sklepu i przymierz się do ramy 22' jak będzie ok kupuj tą Meride. Chyba że kup w ciemno a jak nie spasuje to odsprzedaj bo za tą kasę na wiosne bez problemu sprzedasz.

Ja mam 185 dł nogi 90cm i mam rame 20' jest trochę mała ale mi się dobrze na niej jeździ. Więc myślę że te 22' da rade.

 

Zawszę można trochę skorygować dłuższym mostkiem

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...