Skocz do zawartości

[1500-1700] Rower uniwersalny na miasto/trasę/las


A7x

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Wszystkich,

w marcu/kwietniu planuję zakup roweru, więc już powoli postanowiłem zacząć orientować się w ofertach.

Główne przeznaczenie, to codzienne poruszanie się po mieście, weekendowe wypady w teren i czasami bardziej terenowe wykorzystanie roweru, czyli poszukuję jak najbardziej solidnego i uniwersalnego roweru.

Waga: 67 kg

Wzrost: 174cm

 

W oko wpadł mi taki sprzęt:

http://www.kross.pl/pl/2012/mtb/hexagon-x6

 

Przyznam się od razu, że nie orientuję się za dobrze w osprzęcie, dopiero zaczynam szukać, także będe wdzięczny za wszelkie wskazówki/porady.

 

Podobno w mojej miejscowści jest rónież jakiś magik, który składa rowery, głównie na komponentach Meridy.

Pytanie: czy warto pakować się w składaka, czy lepiej inwestować w takie rowery, jak z w/w linku ?

Napisano

Ten Unbike też wygląda na ciekawą propozycję.

Co do crossa- zastanawiam się właśnie, ale nie wiem, jak by zniósł krawężniki i dziury, których przecież nie baruje.

Napisano

Myślę że zarówno A2 2012 (2011 można kupić za 1300 zł), jak i X6 da się kupić w cenie około 1500. X6 może taniej. Ale to są MTB, a nie cross. Więc średnie na miasto (przynajmniej z domyślnym ogumieniem), dobre w terenie.

Napisano

O X6 słyszałem, że to budrzetówka podobno, stąd moje zainteresowanie A2, który jest bardziej polecany z tego, co widziałem.

 

Aż tak "topornie" się jeździ MTB, że do miasta nie za bardzo się nadaje ?

Jak w takim razie sprawują się na trasach ? Aż tak fatalnie to wypda ?

 

Zakładałem, że chce kupić rower uniwersalny, który nie będzie miał problemu w terenie, jak i na szosie...

No i mam problem, bo nie wiem, co bardziej się sprawdzi MTB, czy cross.

Jest ktoś w stanie określić co na taką mieszaną jazdę, jak szosa/teren/miasto się najbardziej sprawdzi ?

Napisano
O X6 słyszałem, że to budrzetówka podobno, stąd moje zainteresowanie A2,

Kross X6 to nowy model,odpowiednik V6.Krossy X6 i A2 mają inne ramy.A2 ma sportową geometrię(bardziej plecki bolą) Do Krossa X6 zakładasz opony slikowe i masz rower krosowy.

Napisano

O X6 słyszałem, że to budrzetówka podobno, stąd moje zainteresowanie A2, który jest bardziej polecany z tego, co widziałem.

 

Aż tak "topornie" się jeździ MTB, że do miasta nie za bardzo się nadaje ?

Jak w takim razie sprawują się na trasach ? Aż tak fatalnie to wypda ?

 

W mieście jest ok, tylko niektórzy puryści krzywo patrzą, jak założysz nawet namiastki błotników do mtb. Ja się tym nie przejmuję i jak jest zła pogoda, to zakładam.

W trasę, na domyślnych oponach, będzie po prostu głośno i trudniej, niż na gładkich. Na drugi komplet gładkich opon musiałbyś wydać 100+ zł.

A czy geometria ramy będzie Ci odpowiadać, to pewnie musiałbyś się przymierzyć do jakiegoś modelu i pojeździć nim trochę. Mi geometria A2 odpowiada, mimo, że pozycja jest dość pochylona. Jednak nie sprawdziłem tego na żadnej dłuższej trasie. Cross w trasę powinien być lepszy.

Ja wybrałem A2, mimo, że na początku myślałem o crossie, ze względu na dobry osprzęt za niską cenę i wygląd. Cenowym odpowiednikiem A2 w kategorii cross byłby Kross Evado 1.2. Nad nim też się zastanawiałem, ale w końcu jednak wybrałem A2, bo nie przymierzam się do jakichś dłuższych wypraw.

Napisano

Dziękuję serdecznie za odpowiedzi :)

 

U mnie sytuacja wygląda tak, że na wiosnę rowerek głównie będzie służył do codziennych dojazdów do pracy.

Czasami zdarzy się wypad za miasto, te 30-50 km, ale zdecydowanie nie jestem jakimś długodystansowcem typu wycieczki po 400km.

Niekiedy najdzie mnie też ochota na wypad gdzieś do lasu, żeby nieco poszaleć.

 

W mojej miejscowości jest kilka sklepów, pewnie przed kupnem zerknę na te rowerki, albo wpadnę do Wrocławia na zakupy i przy okazji jeszcze się rozglądnę/przeymierzę, jednak zakup pewnie i tak będzie przez internet.

 

Co do crossów, to teraz z nowej kolekcji jest Evado 2.0, całkiem nieźle wygląda:

http://www.kross.pl/pl/2012/cross/evado-2-0

Napisano

A dlaczego jako "rower na miasto, trasę, las" proponujecie rowery MTB? Mnie się jakoś tak wydaje, że to jest akurat opis idealnie pasujący do roweru trekkingowego - czyli raczej asfalt, czasem trochę terenu... Pytam, bo zauważyłem taki trend w poradach na forum, a jestem raczej początkujący, niemniej wiem, że na takie zastosowanie jak szanowny autor napisał, zdecydowanie wolałbym trekkinga.

Napisano

Kolego saladdin masz rację co do typu roweru w moim przypadku patrząc w zasadzie na zastosowanie(aczkolwiek może nie do końca?).

Dochodzi tylko jedno ale, może to i głupie podejście, ale lubię rowery o lekko sportowym zacięciu, który ma nieco szersze możliwości terenowe.

Trekking mi się kojarzy z rowerem typowo użytkowym, przeznaczonym prawie wyłącznie do rekreacyjnej jazdy do pracy, a na taki rower chyba bym sie nie zdecydował wydać takiej kwoty (sporej, jak dla mnie).

 

W sumie dochodzę do wniosku, że chyba cross będzie czymś pośrednim pomiędzy MTB, a trekkingiem i chyba idealnym kompromisem dla mnie.

Wszystko wyjdzie w "praniu", jak odwiedzę sklepy, o ile będą mieli te sprzęty na stanie. No chyba, że A2 mnie urzeknie :)

 

 

Są jeszcze jakieś typy MTB/crossów, którymi warto się zainteresować poza w/w ?

Napisano

Przez około 10 lat użytkowałem MT Treka 4000. Teraz nadszedł czas wymiany na coś nowego i długo zastanawiałem się jaki rower powinienem kupić.

Jako, że zamierzam wykorzystywać go głównie do jazdy po mieście, ewentualnie przejażdżek po lesie, parkach i ewentualnych wycieczek, zdecydowałem się na zakup Crossa.

Zamówiłem za 1599 Rometa RX500 - http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-romet-rx-500-2010.html

Napisano

Co do crossów, to teraz z nowej kolekcji jest Evado 2.0, całkiem nieźle wygląda:

Osprzęt wygląda na trochę gorszy, niż w Evado 1.2. Poza tym 1.2 jest sporo tańszy. W obydwu tarczówki mechaniczne. Nie wiem, jak to się sprawuje w praniu.

A dlaczego jako "rower na miasto, trasę, las" proponujecie rowery MTB?

Ponieważ kolega A7x w pierwszym poście zasugerował rower MTB, to rady były skierowane na mtb/crossa, a nie trekking'a.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Panowie chciałem Was prosić o pomoc.

W lutym zamierzam dokonać zakupu, a totalnie nie wiem, co wybrać.

 

O tym unbik-u przeczytałem recenzję i zaskoczony byłem niektórymi mankamentami tego roweru, jak i zachowaniem się serwisu w przypadku awarii, jaka wystąpiła u Kolegi.

No i pozostaje kwestia wyglądu- nie za bardzo mi się podoba.

 

Generalnie mam wielki mętlik, bo sam już nie wiem, co lepsze- czy cross, czy MTB.

Naprawdę MTB tak źle się jeździ po mieście ?

Bardziej mnie interesuje MTB z prostego względu- będę mógł spokojnie nim poszaleć po lesie, a crossy wyglądają na delikatne sprzęty.

No chyba, że faktycznie jest jakiś godny polecenia cross w tej cenie- również rozpatrzę.

 

 

Jestem w stanie podciągnąć cenę do 2000zł, byle rower był solidny, uniwersalny i na lata, oraz mi się podobał.

Generalnie myślę nad Kross-ami levelami.

Od A2 do A4(aczkolwiek a4 o te 200zł jest za drogi...).

 

A3 szczególnie do mnie przemawia wyglądem:

Level A3 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie

 

Ważne również, żeby rowerkiem jeździło się również na trasie- szybko i lekko.

 

Proszę o pooooomoc, ukierunkowanie, bo na chwilę obecną mam jeszcze większe wątpliwości.

Napisano

 

 

 

Generalnie mam wielki mętlik, bo sam już nie wiem, co lepsze- czy cross, czy MTB.

Naprawdę MTB tak źle się jeździ po mieście ?

 

Bardziej mnie interesuje MTB z prostego względu- będę mógł spokojnie nim poszaleć po lesie, a crossy wyglądają na delikatne sprzęty.

No chyba, że faktycznie jest jakiś godny polecenia cross w tej cenie- również rozpatrzę.

 

 

Od A2 do A4(aczkolwiek a4 o te 200zł jest za drogi...).

 

A3 szczególnie do mnie przemawia wyglądem:

Ważne również, żeby rowerkiem jeździło się również na trasie- szybko i lekko.

 

 

Bla bla bla MTB jeździ się świetnie po mieście, jeźdzę na MTB od kąd tylko pamietam. Żeby nie było mam też crossa do dyspozycji dość wysokich lotów Gianta i o ile na płaskim równym jest niezwykle przyjemnie to odrobina terenu jest totalną katastrofą (krawężniki też nie są zbyt przyjacielskie).

A jeśli chodzi o kupno MTB od Krossa to w zasadzie wygląda to tak że na ilę Cię stać to za tyle kupujesz. Kross w tym momencie ma dobry stosunek ceny do jakości i nie płaci się za markę.

Jak chcesz kupować teraz o tej porze roku, to trzeba się przejść po rowerowych w okolicy i szukać przecen i okazji na rowerach (z zeszłego sezonu też! ) . Powinno Ci się udać urwać tyle że spokojnie A4 do 2k kupisz.

Napisano
Naprawdę MTB tak źle się jeździ po mieście ? Bardziej mnie interesuje MTB z prostego względu- będę mógł spokojnie nim poszaleć po lesie, a crossy wyglądają na delikatne sprzęty.

 

Przede wszystkim musisz odpowiedzieć sobie jaki styl jazdy preferujesz. Jeżeli chcesz śmigać po mieście agresywnie i skakać z krawężników, to raczej żaden cross/treking tego długo nie wytrzyma, a także prowadzenie takiego roweru w ten sposób jest nie lada wyzwaniem. Natomiast jeżeli jazda jest spokojna, na dłuższych dystansach to tylko cross/treking. MTB w takim stylu jazdy będzie jak przykręcanie nakrętki za pomocą kombinerek.

 

Poruszanie się po lesie w sumie też wiele nie mówi, bo las jest pełen różnych niespodzianek. Na przełaj nie dasz rady przejechać żadnym crossem, choć nie wiadomo jak dobry miałby osprzęt. Natomiast po ubitych ścieżkach trekingi i crossy dają radę i to całkiem nieźle. Dlatego też pełnię szczęścia można tylko osiągnąć posiadając dwa rowery. MTB to rower specjalizowany.

Napisano

Dzięki Panowie :)

Jeśli chodzi o jazdę po mieście- codzienne dojazdy do pracy, to zdecydowanie nie jest to trasa szosowa.

Pełna krawężników, dziur i nierówności, a zazwyczaj jadę szybkim tempem.

 

Jednak martwi mnie tylko kwestia wypadów za miasto takim rowerem.

Mój ostatni rower, to zwykły "góral", stalowy z grubą, ciężką i sztywną ramą, który był strasznie toporny, więc jazda poza miasto faktycznie męczyła na dystansie 70-80km.

Więc mam tutaj pewne uprzedzenie, jednak zapewne będzie to niesamowity przeskok na rower tej klasy z takiego złomu :)

 

 

Jak ma się stosunek A3 do A4 względem osprzętu ?

 

No i pozostaje jeszcze jedna kwestia- rowery Meridy w cenie do 2000.

Również przyrównanie do Krossa pod kątem osprzętu, warto się tą marką interesować, są jakieś godne polecenia ?

 

Niedługo wybieram się do oficjalnego dystrybutora Krossa, więc będę miał okazję spojrzeć na te rowerki.

Napisano
Jeśli chodzi o jazdę po mieście- codzienne dojazdy do pracy, to zdecydowanie nie jest to trasa szosowa.

 

Moim zdaniem dobrze amortyzowane koło 28" będzie lepiej wybierać nierówności na drodze, szczególnie, jeżeli mowa o wyższej prędkości. Dlatego skłaniałbym się w kierunku roweru typu cross (linia Evado u Krossa). Mam Levela A4 i jeżeli chodzi o jazdę po miejskich dziurach z dużą prędkością, to jest słabo. Amortyzator XCM V3 średnio daje sobie z tym radę ze skokiem jednostkowym. Często gęsto dobija do końca, a to w ogólności nie jest zdrowe dla amora.

 

Mój ostatni rower, to zwykły "góral", stalowy z grubą, ciężką i sztywną ramą

 

Miałem coś takiego. Nazywało się Romet Giewont (z Kowalewa). Jeździłem tym głównie po mieście i szosie. W ogólności na dłuższych dystansach to była katorga. Od tamtego czasu jeżdżę tylko rowerem trekingowym i roweru MTB w mieście unikam jak ognia, ewentualnie jeżeli chcę się pokręcić tylko trochę, góra kilkanaście km.

Napisano

Mój, to Jaguar z 1998 roku, więc trochę już czasu upłynęło.

 

Jeśli chodzi o te crossy, to skoro mam odpuścić już jazdę górską na takim rowerze, to bardziej skłaniał bym się w coś, co będzie szybkie.

Tzw. "kolarzówki" nie chcę, ale coś na pograniczu crossa/kolarzówki, byle z amortyzatorem, bo mimo wszystko dziur się nie uniknie. Chyba, że amortyzator tylko przeszkadza w takim rowerze ?

Tego Evado widziałem:

http://www.kross.pl/pl/2012/cross/evado-2-0

Ale podobno furory osprzętowo nie robi...

 

Co więc z crossów można polecić ?

Romet jakoś mnie nie przekonuje, może coś z Meridy ?

Unbike Viper-a widziałem, raczej go nie kupię, zupełnie nie w moim guście.

 

http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-kellys-cobe-blue-2012.html

http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-merida-crossway-tfs-400-d-2010.html

http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-merida-speeder-t2-2011.html

http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-merida-crossway-tfs-300-d-2011.html

Napisano

Ja też długo wybierałem miedzy crossem a MTB i ostatecznie kupiłem Unbike Viper-a. W sklepach w których pytałem o rowery sprzedawcy doradzali mi crossa. Moje preferencje to miasto, lekki teren, las w góry raczej się nie wybieram.

Kup rower taki jaki ci się podoba. Nie wiem czy w crossie hamulce tarczowe są konieczne. I jeszcze jedno - teraz są w miarę atrakcyjne ceny i jest wybór co do wielkości ramy. Jeżeli chcesz kupować rower w marcu lub kwietniu z rocznika 2012 to musisz się liczyć z wyższymi cenami.

Napisano

Warto zastanowić się nad marką Ferrini, jeśli to ma być rower w tym przedziale cenowym. Jak ktoś napisał zresztą w innym temacie, solidne wykonanie, dobra montownia itd. Ja w każdym razie polecam bardziej niż krossa.

Napisano

Co do Ferrini- zobaczę, co to za sprzęty :)

Jeśli chodzi o tego Vipera- widziałem go i jakoś mnie nie przekonał...

 

A zakup- mam nadzieję, że w lutym, czekam na zwrot kasy i jak tylko będę miał gotówkę ruszę na zakupy po lokalnych sklepach.

Póki co jednak jedyne, co wiem to to, że jednak kupię tego crossa.

 

A marka- wielka niewiadoma, nie mam jednego kandydata, który by mi się spodobał i mnie przekonał...

Niby ten viper jest polecany, ale fotorelacja kolegi mnie zupełnie odrzuciła od tego roweru.

 

Dlatego kuszą mnie takie firmy, jak kross, merida i chyba pomiędzy tymi przyjdzie mi wybrać.

Nie wiem, jak się ma cube, czy też wspomniany romet.

 

Głównie już teraz zależy mi na szybkim rowerze szosa ewentualnie las, z dobrą stylistyką i osprzętem.

Napisano

Przy okazji chciałem zapytać- polecany jest Viper, a jak wygląda sprawa z Zethos-em ?

http://www.rowerzysta.pl/unibike_2011/rower-crossowy-unibike-zethos-2011.html#fragment-1

 

Jakieś inne malowanie tych rowerów jest, czy tylko to, które tutaj widać ?

To są ramy malowane proszkowo ?

 

I jak ma się serwis Unbik-a ? Bo spotkałem się z negatywną opinią...

 

Czy faktycznie w cenie do 2000zł nie ma nic lepszego niż Unbike i jest to jedyna rozsądna alternatywa ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...