Skocz do zawartości

[Hamulec tarczowy]Jak wyregulować Avid Elixir 5 185mm?


maniekdragon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z ustawieniem wyżej wymienionego hamulca, oto mój rower http://merida-bikes....INE+Lite+1800-D. Problem polega na tym, żeby ustawić hamulec potrzebuję obrócić rower do góry nogami następnie otworzyć maksymalnie tylne zamknięcie potem położyć się obok roweru tak by było widać czy tarcza jest dokładnie pomiędzy klockami a następnie powoli zamykać zamknięcie jednocześnie dociskając koło w lewą stronę. Gdy już to zrobię i obrócę rower tak żeby stał na kołach problem znowu się powtarza tarcza ociera o klocek. Rower jest prawie nowy przejechałem na nim ok 200 km i od początku mam problem z tym hamulcem bo z przednim nie mam w ogóle problemów.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak nie pomoże powyższa porada, po prostu trzeba dać podkładki pomiędzy ramę a adapter hamulca i wtedy od nowa regulować. Staraj się nie naciskać klamki jak masz rower do góry kołami ponieważ jeżeli w układzie jest choć trochę powietrza wówczas wpompujesz je do układu i będzie trzeba hamulec odpowietrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze odkręć zacisk, wyciągnij klocki, rozepchaj tłoczki załóż klocki i zrób ponownie czynności opisane przez chłopaków powyżej. Czasem taki zabieg pomaga, pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obracaj roweru, tylko odkreć śrubki mocujące zacisk, naciśnij klamkę i przy naciśniętej klamce przykręć śrubki. Jak będzie coś delikatnie ocierało to możesz ręcznie skorygować.

Robiłem tak samo ze swoim elixirem i nic nie ociera. Ręcznie skorygować tzn przy zaciśniętej klamce dokręć śrubki z taką siłą żeby po puszczeniu klamki możnabyło z bardzo dużym oporem poprzez stuknięcię/puknięcie palcem/kluczem w zacisk ustawić odległość klocków od tarczy. Patrzysz czy pomiędzy klockami i tarczą jest taka sama odległość, obracasz kołem i jeśli nic nie ociera to zaciskasz klamkę i dokręcacz śruby do końca.

Mam nadzieje, że moja porada jest zrozumiała... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem o co Ci chodzi ale ciężko będzie skorygować bo cały mechanizm tak jak by przesuwa się w stronę szprych.

Stukasz w zacisk od strony szprych albo z drugiej strony z taką siłą żeby uzyskać taką samą odległość klocków od tarczy. Cyba, że masz delikatne bicie tarczy na boki między klockami to musisz ustawiać odległość klocków od tarczy metodą prób i błedów tak żeby nic nie ocierało.

U siebie jak regulowałem to podczas obracania kołem było słychać minimalne ocieranie kloców o tarczę a podczas jazdy nic nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze motyw,że jak się ma idealnie ustawiony zacisk nic nie ociera itd.. człowiek chce już dokręcić śruby na max i wtedy zacisk "przesuwa się" można pierdzielić się tak w nieskończoność...:( trzymanie zacisku całą siłą w rękach nie pomaga bo i tak się suwa ale cóż trzeba walczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...